Kalle Isokallio kirjoittaa Iltalehden kolumnissaan erinomaisesti suomalaisen aluepolitiikan järjettömyydestä.
Kannattaa lukea:
http://www.iltalehti.fi/osastot/kolumnistit/200509263537240_ko.shtml
Lukekaa Isokallion kolumni aluepolitiikasta
7
356
Vastaukset
- kepulaiset tietää
Siis totta joka sana tuossakin, eikö niin Oiva Härkönen ja muut kepulaiset (pätkä Isokallion kolumnia):
------------------
Amerikkalaisen professorin Richard Floridan kattavan tutkimuksen mukaisesti kansakuntien taloudellisen menestyksen takana on kolme trendiä. Kaupunkilaistuminen, innovaatioiden syntyminen suurissa kaupungeissa ja suurten kaupunkien toimiminen kansakunnan talousvetureina.
Hajasijoittamalla, vieläpä valtion tuella tehdyllä hajasijoittamisella, me pilaamme mahdollisuutemme pärjätä tulevaisuuden innovaatiomarkkinoilla. En ymmärrä, miten valtio voi tahallisesti ja omin toimin tuhota tulevaisuutensa. Muutaman siltarumpupoliitikon uudelleenvalinta eduskuntaan seuraavaksikin kaudeksi on kova hinta siitä, että emme tulevaisuudessa enää pärjää kansainvälisessä kilpailussa.
Jokaisen kansanedustajan sydämenasiana tulisi olla Helsingin kaikinpuolinen vahvistaminen maamme innovaatiokeskuksena.- Otsikossa hymiö
"Re: Re: Vuosaaren satama
Lähettäjä: Oiva Härkönen 17.8.2002
> Helsingin kautta kulkee vuodessa yli puolimiljoonaa tällaista yksikköä. Koko maassa ollaan ehkä noin miljoonan yksikön tasossa.
Pitääkö puolet kaikesta tavarasta kulkea Helsingin kautta. Siinä se tyhmyys onkin
> Väität jutussa Vuosaareen liittyvän infran maksavana valtiolle täysin käsittämättömän summan.
Taisi olla, että nuo yhteydet Vuosaareen maksavat 200 mrd € ja Lipponen ja Niinistö on luvannut maksaa niistä puolet." - oivahärkönen
Tosin Lipponen ja Niinistö noudattivat tuota neuvoa ja saattoivat maan sosiaaliseen ja alueelliseen sekasortoon.
Isotalo on Lipposen ihanne, joka on sisäistänyt sen, attä kaikki pitää keskittää pääkaupunkiseudulle ja jättä muussa maassa olevat resurssit käyttämättä, rakentaa tänne kaikki uudelleen ja pakkosiirtää väki tänne ja jättää maakunnat kuihtumaan pois. Ei Isotalon tarvitse olla oikeassa. Ekös tämä ole se sama mies, joka sai potkut Nokian toimitusjohtajan hommasta, kun kaikki alkoi mennä pieleen. oivahärkönen kirjoitti:
Tosin Lipponen ja Niinistö noudattivat tuota neuvoa ja saattoivat maan sosiaaliseen ja alueelliseen sekasortoon.
Isotalo on Lipposen ihanne, joka on sisäistänyt sen, attä kaikki pitää keskittää pääkaupunkiseudulle ja jättä muussa maassa olevat resurssit käyttämättä, rakentaa tänne kaikki uudelleen ja pakkosiirtää väki tänne ja jättää maakunnat kuihtumaan pois. Ei Isotalon tarvitse olla oikeassa. Ekös tämä ole se sama mies, joka sai potkut Nokian toimitusjohtajan hommasta, kun kaikki alkoi mennä pieleen.Voi meidän pikkuruista Oiva-ressukkaa.
Se on Kalle Isokallio, joka on toiminut mm. Nokia Oyj:n pääjohtajana aikoinaan.
Isokallio kirjoittaa asiaa kuten aina ennenkin.- Otsikossa hymiö
Känä kirjoitti:
Voi meidän pikkuruista Oiva-ressukkaa.
Se on Kalle Isokallio, joka on toiminut mm. Nokia Oyj:n pääjohtajana aikoinaan.
Isokallio kirjoittaa asiaa kuten aina ennenkin....
- Isohuom!
Samalla logoogalla voi Sevettijärven paikalle pistää Helsingin - tuon uinuvan länsisiperialaisen pikkukaupungin.
- City - Kekusta
Samanlaisia viestejä on tälläkin palstalla esitetty (mm. Mielipidepankki).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664