Lukekaa Isokallion kolumni aluepolitiikasta

7

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepulaiset tietää

      Siis totta joka sana tuossakin, eikö niin Oiva Härkönen ja muut kepulaiset (pätkä Isokallion kolumnia):

      ------------------

      Amerikkalaisen professorin Richard Floridan kattavan tutkimuksen mukaisesti kansakuntien taloudellisen menestyksen takana on kolme trendiä. Kaupunkilaistuminen, innovaatioiden syntyminen suurissa kaupungeissa ja suurten kaupunkien toimiminen kansakunnan talousvetureina.


      Hajasijoittamalla, vieläpä valtion tuella tehdyllä hajasijoittamisella, me pilaamme mahdollisuutemme pärjätä tulevaisuuden innovaatiomarkkinoilla. En ymmärrä, miten valtio voi tahallisesti ja omin toimin tuhota tulevaisuutensa. Muutaman siltarumpupoliitikon uudelleenvalinta eduskuntaan seuraavaksikin kaudeksi on kova hinta siitä, että emme tulevaisuudessa enää pärjää kansainvälisessä kilpailussa.
      Jokaisen kansanedustajan sydämenasiana tulisi olla Helsingin kaikinpuolinen vahvistaminen maamme innovaatiokeskuksena.

      • Otsikossa hymiö

        "Re: Re: Vuosaaren satama

        Lähettäjä: Oiva Härkönen 17.8.2002

        > Helsingin kautta kulkee vuodessa yli puolimiljoonaa tällaista yksikköä. Koko maassa ollaan ehkä noin miljoonan yksikön tasossa.
        Pitääkö puolet kaikesta tavarasta kulkea Helsingin kautta. Siinä se tyhmyys onkin
        > Väität jutussa Vuosaareen liittyvän infran maksavana valtiolle täysin käsittämättömän summan.
        Taisi olla, että nuo yhteydet Vuosaareen maksavat 200 mrd € ja Lipponen ja Niinistö on luvannut maksaa niistä puolet."


      • oivahärkönen

        Tosin Lipponen ja Niinistö noudattivat tuota neuvoa ja saattoivat maan sosiaaliseen ja alueelliseen sekasortoon.

        Isotalo on Lipposen ihanne, joka on sisäistänyt sen, attä kaikki pitää keskittää pääkaupunkiseudulle ja jättä muussa maassa olevat resurssit käyttämättä, rakentaa tänne kaikki uudelleen ja pakkosiirtää väki tänne ja jättää maakunnat kuihtumaan pois. Ei Isotalon tarvitse olla oikeassa. Ekös tämä ole se sama mies, joka sai potkut Nokian toimitusjohtajan hommasta, kun kaikki alkoi mennä pieleen.


      • oivahärkönen kirjoitti:

        Tosin Lipponen ja Niinistö noudattivat tuota neuvoa ja saattoivat maan sosiaaliseen ja alueelliseen sekasortoon.

        Isotalo on Lipposen ihanne, joka on sisäistänyt sen, attä kaikki pitää keskittää pääkaupunkiseudulle ja jättä muussa maassa olevat resurssit käyttämättä, rakentaa tänne kaikki uudelleen ja pakkosiirtää väki tänne ja jättää maakunnat kuihtumaan pois. Ei Isotalon tarvitse olla oikeassa. Ekös tämä ole se sama mies, joka sai potkut Nokian toimitusjohtajan hommasta, kun kaikki alkoi mennä pieleen.

        Voi meidän pikkuruista Oiva-ressukkaa.

        Se on Kalle Isokallio, joka on toiminut mm. Nokia Oyj:n pääjohtajana aikoinaan.

        Isokallio kirjoittaa asiaa kuten aina ennenkin.


      • Otsikossa hymiö
        Känä kirjoitti:

        Voi meidän pikkuruista Oiva-ressukkaa.

        Se on Kalle Isokallio, joka on toiminut mm. Nokia Oyj:n pääjohtajana aikoinaan.

        Isokallio kirjoittaa asiaa kuten aina ennenkin.

        ...


    • Isohuom!

      Samalla logoogalla voi Sevettijärven paikalle pistää Helsingin - tuon uinuvan länsisiperialaisen pikkukaupungin.

    • City - Kekusta

      Samanlaisia viestejä on tälläkin palstalla esitetty (mm. Mielipidepankki).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe