Kuinka leveä sänky??

Tina

Heippa!

Mekin olemme ostamassa uutta sänkyä...Meillä 2 pientä lasta joten sängyn pitäisi olla ainakin 180cm leveä. Nyt mietin että kannattaisiko suosiolla ostaa 2m leveä? Saako niihin yhtä isoa petaria? Onko jollain kokemuksia? Mistä kannattaa etsiä, kokeilla, ostaa? Hyviä ja huonoja puolia...

19

11943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys,

mutta mitä merkitystä lasten lukumäärällä ja/tai iällä on sängyn leveyteen? Eihän ne lapset siinä nuku, vaan omissa sängyissään? Kyllä 160 cm riittää hyvin kahdelle aikuiselle.

• leveä

Tuota samaa. Mihin nuo lapset tässä kuuluu? Vai oletteko te jotain pedofiilejä tms?

• ihmettelen minä
        leveä kirjoitti:

Tuota samaa. Mihin nuo lapset tässä kuuluu? Vai oletteko te jotain pedofiilejä tms?

Eikö lapset pitäisi opettaa nukkumaan omissa sängyissään? Niin ainakin meillä tehdään; muksut (1,5 ja 3 v) ovat omissaan ja minä ja mieheni yhteisessä 160 cm leveässä sängyssä, jonne kahdestaan mahdumme hyvin. Muksut ovat nukkuneet omissa sängyissä vauvasta asti, koskaan ei ole tullut mieleenkään nukkua lasten kanssa samassa sängyssä. Näin taataan kaikille, sekä lapsille että aikuisille, oma unirauha.
        Se nyt on eri asia, jos muksut joskus sunnuntaiaamuisin haluavat kömpiä viereemme lueskelemaan tai juttelemaan, mutta niitäkin hetkiä varten 160 cm leveä punkka on ihan riittävä.

• Tina
        leveä kirjoitti:

Ainakin minä nauttisin enemmän niistä aamuista kun molemmat pienet kömpii meidän väliin, jos olisi enemmän tilaa. Lapsemme nukkuvat lähes poikkeuksetta aina omissa sängyissään...mutta kun kello on 5 aamulla mielestäni on ihanaa kuunnella tuhisevia pikkupoikia ja köllötellä/nukkua sängyssä, sen sijaan että veisin 2 itkevää poikaa omiin sänkyihinsä, ja pahimmassa tapauksessa koko perhe joutuu heräämään.

Noi edeltävät vastaukset olivat niin idioottimaisia että ei pitäisi edes vastata...mutta sängyn ostaminen on kuitenkin edessä...nukkui siinä lapset tai ei! Ehkä edelliset nimimerkit ovatkin katkeria jostain?? Leveästä sängystä? Lapsista? Voi teitä :-(

Joten jos muilla järkeviä mielipiteitä tai kokemuksia, saa kertoa...Ainakin vanhemmat sänky ostoon liittyvät kirjoitukset ovat olleet ihan asiallisia...

• Tina
        Tina kirjoitti:

Ainakin minä nauttisin enemmän niistä aamuista kun molemmat pienet kömpii meidän väliin, jos olisi enemmän tilaa. Lapsemme nukkuvat lähes poikkeuksetta aina omissa sängyissään...mutta kun kello on 5 aamulla mielestäni on ihanaa kuunnella tuhisevia pikkupoikia ja köllötellä/nukkua sängyssä, sen sijaan että veisin 2 itkevää poikaa omiin sänkyihinsä, ja pahimmassa tapauksessa koko perhe joutuu heräämään.

Noi edeltävät vastaukset olivat niin idioottimaisia että ei pitäisi edes vastata...mutta sängyn ostaminen on kuitenkin edessä...nukkui siinä lapset tai ei! Ehkä edelliset nimimerkit ovatkin katkeria jostain?? Leveästä sängystä? Lapsista? Voi teitä :-(

Joten jos muilla järkeviä mielipiteitä tai kokemuksia, saa kertoa...Ainakin vanhemmat sänky ostoon liittyvät kirjoitukset ovat olleet ihan asiallisia...

Täytyy korjata, ei tuossa ollut kuin yksi todella mauton viesti...

• leveä
        Tina kirjoitti:

samaa mieltä.
        Itsellä lapset jo vähän vanhempia, (12, 16), mutta muistan silti, että kyllähän ne lapset oli aina änkeämässä vanhempien sänkyyn, jos olisi päästänyt.
        Katsos, kun joillakin tämä avioelämä (muistatko mitä se oli?) on myös jossakin arvossa!
        Katkera? Siis kenelle? jollekin pertillekö?
        Annan nyt lopuksi ihan ilmaisen neuvon:
        Älä tuudittaudu liikaa siihen "ihana mussu lapset lällällää elämään", meinaan miehes kohta lähtee (niin kuin 50% tekee). Paitsi, jos olet sitä mieltä, että johan se hommansa teki, kun lapset siitti.
        Sitten turha vittuilla: olen edelleen ensimmäisen vaimoni kanssa naimisissa, jo 19 vuotta. Eikä ole edes tarvinnut vieraissa käydä. Pitää vaan tietyt jutut pitää järjestyksessä.

PS ai juu: jos makkari on yli 30 m2 ja tili pullistelee rahaa, voisin itsekin harkita 2 m:n sänkyä. Kysyjällä ei taida olla, vai miksi täällä kyselee...

• Tina ja Pertti
        leveä kirjoitti:

samaa mieltä.
        Itsellä lapset jo vähän vanhempia, (12, 16), mutta muistan silti, että kyllähän ne lapset oli aina änkeämässä vanhempien sänkyyn, jos olisi päästänyt.
        Katsos, kun joillakin tämä avioelämä (muistatko mitä se oli?) on myös jossakin arvossa!
        Älä tuudittaudu liikaa siihen "ihana mussu lapset lällällää elämään", meinaan miehes kohta lähtee (niin kuin 50% tekee). Paitsi, jos olet sitä mieltä, että johan se hommansa teki, kun lapset siitti.
        Sitten turha vittuilla: olen edelleen ensimmäisen vaimoni kanssa naimisissa, jo 19 vuotta. Eikä ole edes tarvinnut vieraissa käydä. Pitää vaan tietyt jutut pitää järjestyksessä.

PS ai juu: jos makkari on yli 30 m2 ja tili pullistelee rahaa, voisin itsekin harkita 2 m:n sänkyä. Kysyjällä ei taida olla, vai miksi täällä kyselee...

Makkari on yli 20 neliöö, ja lompakossa on rahaa kunnon sänkyyn! Joten saan kai kysellä muiden kokemuksia...jos vaikka säästyisi muutama euro, jonka voisin laittaa lällällää lasteni säästöpossuun. Mieheni pitää myös lapsien läsnäolosta, eikä meillä bylsitä koko ajan...vaikkakin asiat on ihan järjestyksessä :-) Itse asiassa asiat ovat paremmin kuin hyvin, eikä mikään vittuilu saa minua huonolle tuulelle. Lapset ovat vain kerran pieniä, minun lapseni saa nukkua meidän sängyssä, kunhan siitä ei tule jokapäiväistä.

Se on ihan sama miksi tai mihin tarkoitukseen ihmiset ostavat sängyn itselleen, ison tai pienen, MINÄ HALUAN ISOMMAN SÄNGYN KUIN 160cm, en ajatellut että se häiritsee ketään!!!!!

• hoikka
        ihmettelen minä kirjoitti:

Eikö lapset pitäisi opettaa nukkumaan omissa sängyissään? Niin ainakin meillä tehdään; muksut (1,5 ja 3 v) ovat omissaan ja minä ja mieheni yhteisessä 160 cm leveässä sängyssä, jonne kahdestaan mahdumme hyvin. Muksut ovat nukkuneet omissa sängyissä vauvasta asti, koskaan ei ole tullut mieleenkään nukkua lasten kanssa samassa sängyssä. Näin taataan kaikille, sekä lapsille että aikuisille, oma unirauha.
        Se nyt on eri asia, jos muksut joskus sunnuntaiaamuisin haluavat kömpiä viereemme lueskelemaan tai juttelemaan, mutta niitäkin hetkiä varten 160 cm leveä punkka on ihan riittävä.

Niin kyllä mahtuvat sunnuntaiaamuisin meilläkin.
        Mutta: taitaa tuo "Tina" olla joku ns hoikkarajoitteinen, niin sittenhän sängyllä pitää ollakin kokoa...

• djhhjk
        Tina ja Pertti kirjoitti:

Makkari on yli 20 neliöö, ja lompakossa on rahaa kunnon sänkyyn! Joten saan kai kysellä muiden kokemuksia...jos vaikka säästyisi muutama euro, jonka voisin laittaa lällällää lasteni säästöpossuun. Mieheni pitää myös lapsien läsnäolosta, eikä meillä bylsitä koko ajan...vaikkakin asiat on ihan järjestyksessä :-) Itse asiassa asiat ovat paremmin kuin hyvin, eikä mikään vittuilu saa minua huonolle tuulelle. Lapset ovat vain kerran pieniä, minun lapseni saa nukkua meidän sängyssä, kunhan siitä ei tule jokapäiväistä.

Se on ihan sama miksi tai mihin tarkoitukseen ihmiset ostavat sängyn itselleen, ison tai pienen, MINÄ HALUAN ISOMMAN SÄNGYN KUIN 160cm, en ajatellut että se häiritsee ketään!!!!!

"Se on ihan sama miksi tai mihin tarkoitukseen ihmiset ostavat sängyn itselleen, ison tai pienen, MINÄ HALUAN ISOMMAN SÄNGYN KUIN 160cm, en ajatellut että se häiritsee ketään!!!!!"

No osta hyvä ihminen isompi sänky! Jos makkarisi on tosiaan yli 20 m2, niin hanki ihmeessä 180 senttinen, tai vaikka isompi. Meillä ei ole edes 20 m2 kokoista olohuonetta..

• Kummaa porukkaa
        leveä kirjoitti:

samaa mieltä.

Kyseliko Tina teiltä kasvatusneuvoja vai miksi tuputatte omia käsityksiänne nukkumisjärjestelyistä?

Jospa kuitenkin vastaisitte vain kysymykseen ettekä yrittäisi kasvattaa toisten lapsia kun se ei teille pätkän vertaa kuulu.

Meillä kaksi pientä lasta ja 180cm leveä sänky ja petari. Leveämpikin voisi olla kun lapset usein aamuyöstä könyävät viereen, minkä minun puolestani mielihyvin saavat tehdäkin.

• Niinpä niin
        ihmettelen minä kirjoitti:

"Pitäisi opettaa" joopa joo. Lapset ovat yksilöitä. Se että jonkun perheen lapset oppivat nukkumaan omissa sängyissään jo puoliviikkoisina ei kerro mitään siitä miten lapset yleensä toimivat. Ei kannata esiintyä kasvatuksen asiantuntijana sillä perusteella että on kokemusta omista lapsista, oli niitä sitten kaksi tai kaksitoista.

• Jäbä
    • Minna

Meille on juuri tulossa 160cm leveä pussijousitettu runkopatjasänky Habitaren sänkykatselmuksen jälkeen. Tosin tuota jälkikasvua ei vielä ole.. Siinä on kaksi 80cm leveää runkopatjasänkyä toisissaan kiinni sidemekanismilla ja yhteinen petari, eli tarvitaan isoja lakanoita.

Kannattaa käydä kokeilemassa eri paikoissa, mm. huonekaluliikkeissä. Jos rahaa löytyy, on vaihtoehtojakin. Kalliimmasta päästä mm. Hästens ja Jensen, itse päädyimme kotimaiseen Familoniin, jonka pitäisi olla pölyallergikolle sopiva. Molemmille voi vielä saada omanlaisensa patjan, jos painoeroja löytyy tai toinen haluaa pehmeämmän patjan kuin toinen.

Nukkuminen ja aamukölliminen on kyllä sen verran mukavaa, että kannattaa satsata kunnon sänkyyn :)

• äiti

Meillä on 180cm leveä sänky(90cm 90cm) ja yksi 1,5v lapsi, joka nukkuu joka yö(kokonaan) meidän sängyssä seinän vieressä. Jos kaksi lasta niin ehkä kannattaa 200cm leveä, mutta tulevaisuutta ajatellen ehkä parempi on 180cm.
      Italiassa ja muissa etelä-Euroopan maissa on yleistä, että lapset nukkuvat vanhempien kanssa samassa sängyssä niin kauan kuin haluavat (yleensä jotain 6-8v asti). Tuleepa sitten tasapainoisempia ja iloisempia ja hyvän itseluottamuksen omaavia lapsia!! :)
      Huomautus kaikille typerille vastausten kirjoittaneille(jotka kateellisia ja katkeria!):Siis mitä järkeä on laittaa lasta omaan sänkyyn, jos lapsi sen takia alkaa itkeä?? Sehän on luonnonvastaista! Huomautan, että asetan kyllä rajat lapselleni, en siis ole vapaakasvattaja. Ei muuten ole koskaan ongelmaa laittaa lasta nukkumaan-> menee kiltisti nukkumaan ja mielellään jopa omasta pyynnöstä.
      Hyvää jatkoa teille!

• Rose

Kylläpä Tina sait melkoisen vastausryöpyn :-|.

Me olemme kanssa ostamassa uutta sänkyä ja samoilla kriteereillä kuin tekin. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona on 105-senttiset runkopatjat, joihin tulisi yhteinen petari eli sängyn kokonaisleveys olisi 210 cm (tällaisia kokoonpanoja löytyy ainakin Hästensiltä ja Unikulmalta, joihin Habitaressa tutustuin).

Haluamme suuren sängyn osittain juuri siitä syystä, että meillä on myös pieniä lapsia :). Kuten Tinankin perheessä, niin meillä nukutaan pääsääntöisesti kaikki omissa sängyissä. On kuitenkin tilanteita, kun pienet lapset haluavat kömpiä vanhempien väliin (laiskotteluaamut, painajaiset ja kipeänä olot vain muutamia mainitakseni) ja en missään nimessä heitä siinä tilanteessa häädä pois, vaikka muuten aika tiukka olenkin noissa kasvatusasioissa. Toki iso sänky ei ole haitaksi ihan kahdestaankin, varsinkin kun olemme erityisen pitkiä ihmisiä molemmat ja haluamme omat "reviirimme" nukkuessamme. Mitä siihen jonkun peräänkuuluttamaan avioelämän ylläpitämiseen tulee, niin ei siinäkään hommassa leveä sänky ole pahitteeksi ;-).

Toi sängyn koko kannattaa tosissaan katsoa makuuhuoneen koon mukaan. Tämän takia itse vielä mietimme myös 180-senttistä. Tuo isompi mahtuisi nykyiseen makkariin hyvin, mutta jos joudumme vaihtamaan pienempään (lapset taas kerran syynä :), makuuhuoneen koko pienenee. Joka tapauksessa kannattaa ottaa kaksi patjaa ja yhteinen petari, iso yhtenäinen patja on tosi hankala saada jo makkariinkin, kun petarikin saattaa tehdä tiukkaa.

• Tina

Kiva huomata että täällä on mukaviakin ihmisiä...

Luulen nyt että ostamme 180cm leveän, niin se mahtuu muihinkin huoneisiin...ja 2 metriseen täytyisi tehdä kaikki lakanat itse, tai voin vain kuvitella miten paljon ne maksavat ...vaikka kyllä 210cm sänky kuullostaa ihanalta....täytyy vielä miettiä

• koko

>Kiva huomata että täällä on mukaviakin ihmisiä...

tai kaltaisiasi outoja...

• Sheraton
        koko kirjoitti:

>Kiva huomata että täällä on mukaviakin ihmisiä...

tai kaltaisiasi outoja...

Hei Tina!

Suosittelen ostamaan kerralla kunnon sängyn. Itse ostin keväällä Hästensin 210cm leveen Sheratonin ja luulenpa, että paremmin ei olisi voinut sängyn hankinta osua kohdalleen. Sain vielä 25v takuun!!!

• allapollo

Joo, outoja viestejä pukkaa kyllä... kysymyshän oli sängyn leveydestä... niin olen asian ymmärtänyt.
        Itse olen myös suunnitellut ostavani leveätä sänkyä, koska isossa sängyssä on paljon mukavampi pyöriä ja vaimokaan ei ehkä niinpaljon tönisi yöllä minua jos olisi sänky leveämpi. Ja kohta 6v tyttökin joskus viikonloppuisin aamulla viereen kömpii niin olisi paljon mukavampaa kuin nykyisellä 160cm leveällä sängyllä köllötellä.
        En ole missään nähnyt leveitä sänkyjä ja olen miettinyt jos ostaisi kaksi 120cm leveätä sänkyä ja tekisi itse siihen petarin ja lakanat, tällöin saisi superleveän 240cm sängyn. Onko kukaan tehnyt tämmöistä viritystä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      15018
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      25
      2884
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2381
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      125
      1710
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1453
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      346
      1358
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1193
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1085
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      926
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      100
      853
    Aihe