onko kenelläkään tietoa miten lobotomia ilmenee ? siis minkälaisia oireita on tai toimintoja mitä ei voi tehdä, koska epäilen että minulle on tehty semmonen kun elämä ei normaalilla ihmisellä ole normaalin tuntoista. siis ei ole mitään tarpeita eikä haluja kaikki tuntuu samalta, ei surua ei iloa ei mitään. ja mikä parasta se estää minua myös tappamasta itseäni.
Lobotomia?
17
5298
Vastaukset
- menehän peilin
eteen ja katsele ohimoitasi, sinulle EI todellakaan ole tehty mitään lobotomiaa!
Etkö tiedä mikä on lobotomia ja miten se tehdään? (tai siis tehtiin,lobotomiaa ei enää tehdä kellekään).- LoBoMan!
kallo kerkii kyllä kasvaa ja arvet parantua 35 vuodessa.
ja lobotomia sitä paitsi tehdään silmä kuopista, kyynelkanavan vierestä. - eri tapaa
LoBoMan! kirjoitti:
kallo kerkii kyllä kasvaa ja arvet parantua 35 vuodessa.
ja lobotomia sitä paitsi tehdään silmä kuopista, kyynelkanavan vierestä.tehdä lobotomia,molemmat vastaajat ovat vastanneet oikein.Alkuperäinen kyllä totta tosiaan tietäisi jos moinen operaatio hänelle olisi tehty.
eli kyseessä lienee taas kerran provo-kirjoitus. - LoBoMan
eri tapaa kirjoitti:
tehdä lobotomia,molemmat vastaajat ovat vastanneet oikein.Alkuperäinen kyllä totta tosiaan tietäisi jos moinen operaatio hänelle olisi tehty.
eli kyseessä lienee taas kerran provo-kirjoitus.Provo kirjoitus on ?,
yllyllää laiskat ihmiset keskustelemaan ?,
Ja kiinnostavahan tämä aihe on, koska tätähän ei kukaan ole ennen ottanu esille.
sitähän ei välttämättä ite tiedä kun se tehdään nukutuksessa missä nukuttajana toimii moninkertainen sähköshokki joka vie muistin joskus kuukausiksikin etiä sekä taaksepäin.
mutta provoahan on myös se kun pyydät kaveriasi viikon loppuna kuskiksi ko olet ite räkä kännissä. - tänään
LoBoMan kirjoitti:
Provo kirjoitus on ?,
yllyllää laiskat ihmiset keskustelemaan ?,
Ja kiinnostavahan tämä aihe on, koska tätähän ei kukaan ole ennen ottanu esille.
sitähän ei välttämättä ite tiedä kun se tehdään nukutuksessa missä nukuttajana toimii moninkertainen sähköshokki joka vie muistin joskus kuukausiksikin etiä sekä taaksepäin.
mutta provoahan on myös se kun pyydät kaveriasi viikon loppuna kuskiksi ko olet ite räkä kännissä.Neurologi kysyi äskettäin Keski-Suomen keskussairaalassa epilepsialääkkeitä syövältä potilaaltaan, haluaaako hän eroon lääkkeistä.
- Tottahan toki vastasi potilas.
- Tarvitsemme vain suostumuksenne leikkaukseen.
- Mikä leikkaus kysyi potilas.
- Aivoleikkaus vastasi lääkäri, poistamme vain sen osan aivoista, joka aiheuttaa epilepsiakohtauksia. - hoitokeino, joka
tänään kirjoitti:
Neurologi kysyi äskettäin Keski-Suomen keskussairaalassa epilepsialääkkeitä syövältä potilaaltaan, haluaaako hän eroon lääkkeistä.
- Tottahan toki vastasi potilas.
- Tarvitsemme vain suostumuksenne leikkaukseen.
- Mikä leikkaus kysyi potilas.
- Aivoleikkaus vastasi lääkäri, poistamme vain sen osan aivoista, joka aiheuttaa epilepsiakohtauksia.toimii tosi usein. Ei ole mitään tekemistä lobotomian kanssa, haloo!! Lobotomia ei ole yleisnimitys aivoleikkaukselle eikä sille, että poistetaan vioittunut osa aivoista.
- JustniinTaYS
Aivan. Lobotomia tehtiin psykokirurgiassa TaYS:ssa, jolloin poistettiin oppiminen, muisti, tunteet ja motiivit. Käytännössä psykokirurgit muodostivat siis uusia autisteja.
- kirurgioita
hoitokeino, joka kirjoitti:
toimii tosi usein. Ei ole mitään tekemistä lobotomian kanssa, haloo!! Lobotomia ei ole yleisnimitys aivoleikkaukselle eikä sille, että poistetaan vioittunut osa aivoista.
Epilepsiakirurgia on tosiaan eri kuin aivolobotomian aiheuttava psykokirurgia.
On potilaskohtaista, saako lopettaa lääkkeet epilepsiakirurgian jälkeen vai onko elinikäinen lääkitys (KYS). Lasten epilepsiakirurgia tehdään Helsingissä, aikuisten epilepsiakirurgia Kuopiossa. Sivumennen sanoen Kuopiossa on myös parkinsonkirurgia, jonka jälkeen saa lopettaa lääkityksen. - nykykeinot
eri tapaa kirjoitti:
tehdä lobotomia,molemmat vastaajat ovat vastanneet oikein.Alkuperäinen kyllä totta tosiaan tietäisi jos moinen operaatio hänelle olisi tehty.
eli kyseessä lienee taas kerran provo-kirjoitus.Nykyään aivolobotomia aiheutetaan neurolepteillä ja gang stalking-säteilyillä.
- minuutta vailla
Lobotomiaan verrannollinen toimenpide on jos pienenä lapsena on kokenut raakaa kidutusta. Erittäin pahasti myös perusturvaa vaille jäänyt lapsi menettää persoonallisuutensa. Minuus jää kehittymättä. Psykologi tekee testejä ja niiden perusteella lausunnon esim. tutkittavalla on personallisuusrakenteissa selkeytymättömyyttä.Ympäristö ja läheiset ihmiset eivät välttämättä edes huomaa eroa kyseisessä ihmisessä, koska hän on jo lapsena oppinut salaamaan heikkoutensa. Kaikkia tunteita voi näytellä, ja jos on jo pienestä lapsesta asti tehnyt sitä, ei voi koskaan muuksi muuttua, Minuus on viety. Mutta kyseinen ihminen on itse syytön siihen, ei huolta jos ei vahingoita muita eikä itseään. Hyväksy itsesi, näinkin voi elää, Et ole ainoa, harvinainen kylläkin.
- -loinen-
Tuota olen juuri epäilly kun en kykene tosiaan mitään päätöksiä tekeen ite, olin lapsena ongelma nuori ja sitten onkin pitkä musta aukko muistissa ja nyt ihmettelenki että mihin olen heränny ja miksi mikään ei tunnu miltään tosiaanki toi väkivaltaisuus ajatus on joskus käyny että hiljennän ton suunsoittajan mutta ko ei voi ko vierestä kattoa kun se pieksee henki hieveriin huutaen ja lyöden. ja itseä ei voi satuttaa sitten mitenkään pelkkä ajatuskin sattuu.
- kdlrelofgg
-loinen- kirjoitti:
Tuota olen juuri epäilly kun en kykene tosiaan mitään päätöksiä tekeen ite, olin lapsena ongelma nuori ja sitten onkin pitkä musta aukko muistissa ja nyt ihmettelenki että mihin olen heränny ja miksi mikään ei tunnu miltään tosiaanki toi väkivaltaisuus ajatus on joskus käyny että hiljennän ton suunsoittajan mutta ko ei voi ko vierestä kattoa kun se pieksee henki hieveriin huutaen ja lyöden. ja itseä ei voi satuttaa sitten mitenkään pelkkä ajatuskin sattuu.
Kuka se sunnsoittaja oikein on? Joku sukulainenko?
- luultavasti
Sulla taitaa olla tavallinen lievä masennus.
- jhylv
ei se ole mikään vitun tauti
- Terve.vaanmenoa
Lobotomia sinulle on tehty. Oot aivan ulalla. Itsaria et saa tehdä! Koska kukaan ei jää sinua suremaan! Homma on siten aivan hukkaan heitettyä
- jujujujujuju
Nykyään ei tehdä lobotomioita koska kognitiivisuuteen samoin vaikuttavat antipsykoottiset kemikaalit on käytössä. Lobotomian toiminnan voit siis testata pyytämällä reseptin johonkin antipsykoottiseen kemikaaliin. Ei tarvitse omata psykoottiseksi tulkittua käytöstä saadakseen ko. kemikaaleja laillisesti hallintaansa; ahdistuksen, levottomuuden, univaikeuksien kuvailu kemikaalien määräysoikeuden omaavalle taholle riittää.
Kemikaalien etuna lobotomiaan on niiden vaikutukset kognitiivisuuden lisäksi somaattisiin vaivoihin kuten normaaliin hormonitoimintaan, ruumiinpainoon ja elinikään. Lobotomiassa vain kognitiiviset ongelmat paranivat, mutta potilas jäi hormonitoiminnan ja sisäelinten toiminnan osalta hoitoa edeltävään tilaan. Nykyään hoito on kokonaisvaltaisempaa - Anonyymi
Aloittaja on todella pihalla, mitä lopotomia on.
Olin itse todistamassa TYKS.ssa kun tohtori Törmä teki v. 1984 todennäköisesti niitä viimeisempiä Lopotomia leikkauksia.
Muistan, kun hoitajat kävi läiskimässä potilasta poskille ja huusivat kovalla äänellä aheräääää! Turha toivo ajattelin, kun kaveri oli naamastaan verenpurkauksen turvottama.
Keskustelin lapissa tapaamani psykiatrin kanssa ja hän sanoi, että vieläkin tehdään lopotomialeikkaus, jos potilas ei lääkkeistä tokene.
Lääkärit ei kirjaa, että on tehty Lopotomia, vaan joku muu leikkaus. Esim. veeeerenkiertohäiriöstöön viitaten, jotta Lopotomia ei tule esille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516953Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414674HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972657- 1381944
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161419
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191105mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101049