Kokemuksia käyttäjiltä, millaiset on parhaat imetysliivit? Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon kun ostaa liivejä? Miten paljon kannattaa jättää "kasvun varaa"?
Haluaisin hankkia liivit nyt ajoissa ennen synnytystä (nyt rv 35), että ei heti tarviis lähteä kauppaan sovituskoppeihin hikoilemaan...
Parhaat imetysliivit?
6
1860
Vastaukset
- liivitön
No itse tykkään parhaiten tavallisista liiveistä, en ole käyttänyt imetys liivejä, olen imettänyt 2kk nyt... ja koko on pysynyt samana kun raskauden loppuvaiheessa..
Näin mulla.. - 3n äiti
Kannattaa ostaa 1-2 kuppikokoa suuremmat kuin normaalisti. Usein kyllä raskausaikana jo kasvaa rinnat niin, että voi loppuvaiheesta käydä sovittamassa.
Huomioida kannattaa se, jos käyttää rintaliivin suojia/ rinnanlämmittimiä kupin sisällä! Ostaa sitten 2 kuppia liian suuret. Mä ainakin tykkäsin talvella imettäessä Ruskovillan rinnanlämmittimistä. Nimittäin ekan lapsen kohdalla iski rintatulehdus, vahingosta viisastuin...
Niin ja mä tykkäsin eniten kaarituellisista liiveistä, ostin KappAhlista sellaiset kauniit pitsiset imetysliivit.
Sellaiset joissa on nostettava lukko eli koukku joka laitetaan "tappiin" on kestävimmät käytössä.
Mun kalleimmat liivit kesti vain hetken, sen vuoksi että niissä oli sellainen "läpyskä lukitus". Avattavassa osassa oli litteä muovinpala joka suljettaessa työnnettiin sellaiseen lukitusaukkoon. Tämä litteä muovinpala katkesi jo ensimmäisen käyttökuukauden aikana. Muutenkin olivat aivan ryhdittömät kupit - kun kerran venyivät eivät enää palautuneet samaan muotoon. Ne oli muistaakseni Anttilasta, hinta kolmesti sen mitä KappAhlin liivit.
KappAhlissa ja Lindexissähän on välillä näitä kampanjapäiviä, rintaliivit -30 pros. jne. joita kannattaa hyödyntää kun nyt liivit kuitenkin ovat niin lyhyen aikaa käytössä (eikä niitä voi oikein käytettynä kirppiksellekään kaupata).
Muistaakseni imetystukilistan sivuilla oli ohjeita imetyspaidan tekoon.... Joo, löytyi!
http://www.imetystukilista.net/vinkit/vinkki.php
Onnellista odotusta :D- hyviä
Itse olen ostanut 3 liivit Hennes & Mauritzista
puuvillaisia (valkoisia ja mustia) niissä etuläppä aukeaa (klipsikiinnitys) ja hyvin ovat toimineet ja kestäneet. Tietysti runsaasta pesusta johtuen nyppyyntyvät hieman ja valkoisessa väri kauhtunut, mutta käytömukavuus ainakin minulle nyt ykkösasia (kaiken hikoilun ym keskellä).
Tosi edukkaita ovat ja hyvin tukevat rintaa ainakin minulla. Ostin yhdet liivit jo odotusaikana ja käytin ja sitten synnytyksen jälkeen kävin hakemassa lisää (kun ennen maidonnousua rintoihin on hankala arvella mitä koko tarvitsee) Itselläni oli ennen 85B nyt 85-90 C tai D.
Itse en ostaisi kaarituellisia (maidontäyteiset rinnat painavat aikalailla ja rintaliivit kiristävät silloin helposti). Ostamani liivit ovatkin ilman kaaritukia.
HUOM! H&M:stä ostin myös liukkaasta (tekokuidusta?) tehdyt imetysliivit ja niissäkään ei ollut kaaritukia, mutta sivuosaan oli ommeltu pätkät kaaritukea (pystysuuntaan kenties ehkäisemään liivin sivuttaista venymistä) jotka alkoivat painaa kainalon alle kylkeen (päivän kuluessa).
Iloista odotusta ja hyviä liiviostoksia!
T: 2,5kk tytön äiti
- äiti-ihminen
... liiviliikkeessä myyjä neuvo ottamaan kokoa isommat mitä normaalisti. Ostin liivit odotus aikana, joten neuvo, että hakasen pitää mennä ensimmäiseen kohtaan kiinni, kun synnytyksen jälkeen kuitenkin jonkun verran sitä massaa lähtee pois, niin ei jää sitten rinnanympärys liian isoksi.
Oli tosi hyvät liivit, kalliit kylläkin, mutta kestivät kyllä koko imetysajan tosi hyvin. Ne oli semmoset kaarituelliset, mutta ois pitäny hommata myös tuettomat, että olisi yöllä voinut pitää myös, kun aina oli sitten paidat märkänä. - suosittelen
ostamaan kaarituelliset! Paljon tukevammat ja liivinsuojat pysyvät hyvin paikoillaan.
- yhdet ensin
On hyvä olla imetysliivit etukäteen, koska heti synnytyksen jälkeen ei moni halua lähteä shoppailemaan. Kokoa on vaikea tietää, todennäköisesti yksi koko suurempi kuin ennen. Riippuu valmistajasta. Kaarituellisia ei kannata ostaa, koska painavat aiheuttaen tukoksia maitotiehyeisiin ja tulehduksia, se jos mikä on helvettiä! Ja kannattaa myös nukkua liivit päällä, itse nukuin yhden yön ilman, maitoa valui koko ajan ja palelin kun olin niin tokkurassa etten tajunnut laittaa liivejä ja suojuksia päälle.
Mikä mainiota, synnytyssairaalan kanttiinista (Naistenklinikka Hki) sai ostaa liivejä. Niillä oli kahta mallia, toiset 30euroo ja toiset Anitan liivit about 40 euroo. Myyj'kin osasi neuvoa ja sovittaa sai. Suosittelen hankkimaan liivit vasta sitten kun maito nousee rintoihin synnytyksen j'lkeen, mut on hyv' varautua jos ei heti pysty k'ym''n ostoksilla.
Mulle ei muuten kukaan kertonut, et se kamala pinkeys ja paine rinnoissa loppuu n. viikon kuluttua ns. maidon noususta. olin aika kauhuissani kun katselin kuvaani sairaalan kokovartalopeilist' joten ei kannata ahdistua jos olo tuntuu alkuun maitoautolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802