Tampereen alueen huolto ja isännöinti

hallituksen pj

Kokemuksia Tampereen alueen huoltoyhtiöistä ja isännöitsijöistä????

64

5267

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JyrkiK

      Huoltoyhtiökokemuksia vähemmän mutta isännöitsijäkokemusta jonkun verran. Pirkanmaan Ammatti-isännöinti Oy:ssä on useampi ihan hyvä isännöitsijä. Täysin henkilökysymys mutta tuossa firmassa useampi hyvä virkaiältään vanhemmasta päästä valiten.

      Muissa firmoissa ei ole tullut vastaan yhtä hyviä. Jokunen katastrofi myös. Yhden hengen yritykset ovat monella tavalla riski. Isommassa firmassa voi kysyä toiselta jos ei itsellä kokemusta. Jos sitten vaan kysyy :)

      Valintaan vaikuttaa paljon myös talon ikä/kunto. Uuden talon kanssa pärjää kuka vaan mutta suurten peruskorjausten aikaan erotellaan jyvät akanoista. Huono isännöitsijä ja lepsu hallitus käy tosi kalliiksi osakkaille.

      • Anonyymi

        Pamiksessa on huonojakin isännöitsijöitä. Eivät vastaa sähköposteihin ja eivät tiedä rakennustekniikasta paljoakaan.

        Itse kokeilisin seuraavaksi Tamista.


      • Anonyymi

        Kannattaa katsoa isännöitsijän koulutus.

        Merkonomi isännöitsijän kurssi ei tee kenestäkään pätevää isännöitsijää.
        Pitää olla tekninen koulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa katsoa isännöitsijän koulutus.

        Merkonomi isännöitsijän kurssi ei tee kenestäkään pätevää isännöitsijää.
        Pitää olla tekninen koulutus.

        Tuo pitää paikkansa täydellisesti, moni luulee tietävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pamiksessa on huonojakin isännöitsijöitä. Eivät vastaa sähköposteihin ja eivät tiedä rakennustekniikasta paljoakaan.

        Itse kokeilisin seuraavaksi Tamista.

        Tamiksella väki vaihtuu tiuhaan, miksi?..onko kirjanpitodollisia ongelmia ?


    • Juhani I

      Isännöitsijän pitää olla ehdottaman puolueeton ja pitää jalat massa, eikä pidä lähteä pyörimään kuin pässi narussa, jos taloyhtiön hallituksessa karkaa mopo kädessä. Näin on käynyt.

    • Anonyymi

      jukka isännöinti yks halvimmista ja paskimmista.

    • Anonyymi

      Mitä mieltä? kun as oy yhtiöiden omistaman huoltoyhtiön toimitusjohtaja toimii samojen taloyhtiöiden isännöitsijänä omalla firmallaan, siinä punnitaan osakkaiden oikeustajua kun isännöitsijä on samaan aikaan kaksoisroolissa. Kokonpalvelukeskuksen huotoyhtiössä on ollut tälläinen systeemi pitkään.

      • Anonyymi

        "Huono isännöitsijä ja lepsu hallitus käy tosi kalliiksi osakkaille".
        Samaa mieltä tämän aikaisemman mielipiteen kirjoittaneen kanssa.


      • Anonyymi

        Ei näytä hyvältä jos katsotaan tilaus tms. asioita joihin tullee eturistiriita tilanteita.


    • Anonyymi

      Ilkka saarinen organisaatio liian suuri ja maksaa osakkaille maltaita. Mikä kaukajärviosuuskunta nykyään on? millä nimellä?

    • Anonyymi

      kv isännöinti on liian byrokraattinen ja kallis mielestäni.

      • Anonyymi

        samaa mieltä. Taitaa olla reimin kainalossa.


    • Anonyymi

      Satuin lukemaan niin huomasin että sama firma ja hervanta, onko tämä upseeri ihan omilla säännöillä liikenteessä?

    • Anonyymi

      Nokialla aikalailla samanlaista, se on isännöitsijöillä verissä tuo kyykyttäminen:))

    • Anonyymi

      Isännöitsijät ovat monesti hyväveli verkostoissa.

    • Anonyymi

      Tampereealla on hyviä isännöitsijöitä mukaanlukien ympäristökunnat, kaikki eivät vain noudata asetuksia ja määräyksiä vaikka niin mainostavat, surullista niiden isännöitsijöiden puolesta jotka noudattavat as oy lakia nuhteettomasti.

      • Anonyymi

        Isännöitsijät eivät osaa lukea.
        Tupakkalaki; tupakan savu ei saa tulla naapurin asuntoon eikä edes parvekkeelle!
        Voisi yhden jos toisen viedä raastupaan ja vaatia korvauksia ja vuokranalennuksia...


    • Anonyymi

      isännöitsijällä pitäisi olla joko rakennus, kiinteistö tai muu tekninen kiinteistöön liittyvä koulutus, eikä niin että tulee jostain täysin vieraalta alalta pätemään ja näin rikkomaan osakkaiden oikeuksia.

    • Anonyymi

      Olihan tuo edellä mainittu isännöitsijäfamily isännöitsijä kävelyttänyt naapuritalon hallitusta toisen taloyhtiön remontteja nuuskimassa lvi saneerauksen aikana oli ovet käytävään auki ja ilman mitään lupia saapastelleet sisään.

      • Anonyymi

        Aika narsistinen isännöitsijä mielestäni.


    • Anonyymi

      Tampereen Ammati-isännöitsijät Oy on tehnyt sopimuksen Kiinteistöperhe Oy:n isännöintiliiketoimintojen ostamisesta

      "Kiinteistöperhe Oy:n työntekijät siirtyvät meille vanhoina työntekijöinä ja jatkavat nykyisten asiakkaiden palvelua. Me Tamiksella jatkamme samoin vanhojen asiakkaidemme palvelua normaalisti".
      Nouseeko maksut taloyhtiöissä?

    • Anonyymi

      Toivotaan linjan nyt muuttuvan as oy lain tulkinnoissa :))
      eikä enää muutostyöilmoituksia remontin jälkeen yms.. ettei satu vahinkoja jotka vaikuttavat muiden osakkaiden terveyteen. Näinhän kävi lvis saneerauksen yhteydessä eräässä tamperelaisessa taloyhtiössä, isännöinnistä siloin vastasi kiinteistöperhe.

    • Anonyymi

      Ollaan perustamassa uutta huoltoyhtiötä Pirkanmaalle, tuota pikaa tulemme kilpailuun mukaan edullisilla palveluhinnoilla, mutta siitä lisää ensi vuoden alussa.

    • Anonyymi

      Matias Kulmala

    • Anonyymi

      ihan ok

    • Anonyymi

      Kokon palvelukeskuksen kautta isännöintiä harjoittava yritys piti yhtiökokoukset vaikka avin määräys oli 10 henkilöä max, kokouksissa tämä määrä ylittyi. luulisi että kun isännöintiliiton sivuilla oli ohjeet, kuinka järjestetään korona aikana kokoukset niin ei.
      Tässäkään tapauksessa määräykset ja asetukset eivät merkanneet mitään vaikka isännöinti yrityksen sivuilla lukee kuinka ne nimenomaan ohjaavat toimintaa.

      • Anonyymi

        Niin, lopultahan se on taloyhtiön hallituksen päätös missä ja miten kokous pidetään. Isännöitsijä voi toki muistuttaa hallitusta suosituksista/rajoituksista, mutta ei oikein käytännössä voi kieltäytyä kokousta kutsumasta. Tässä on hyvä ymmärtää se, että isännöitsijä tekee töitä taloyhtiölle/hallitukselle, ei toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, lopultahan se on taloyhtiön hallituksen päätös missä ja miten kokous pidetään. Isännöitsijä voi toki muistuttaa hallitusta suosituksista/rajoituksista, mutta ei oikein käytännössä voi kieltäytyä kokousta kutsumasta. Tässä on hyvä ymmärtää se, että isännöitsijä tekee töitä taloyhtiölle/hallitukselle, ei toisin päin.

        Kyllä, yleensä tilajaa on vastuussa, paitsi silloin kun hallitus koostuu ns. maallikko jäsenistä.
        Isännöitsijällä on luonnollisesti vastuu sekä tekemisistään että laiminlyönneistään hallituksen ohella. Hovioikeudessa koeponnistettu.


    • Anonyymi

      Kun toimii toimitusjohtajana kokonpalvelukeskuksen huoltoyhtiössä jonka kautta isännöi itse taloyhtiöitä, niin pitää olla aika naiivi jos ei avin määräykset ole tiedossa Pirkanmaan isännöitsijöiden koulutusvastaavana toiminut isännöitsijän on täytynyt tietää että kokousta ei saa pitää, ennen kaikkea on moraalinen velvollisuus keskeyttää tai perua kokous. Monta kertaa maallikko hallitus istuu hiljaa tietämättä miten menetellään, silloin ammatti isännöitsijän auktoriteetti astuu esiin jos sitä on, hyvillä johtajilla on vaikutusvaltaa tehdä asioita oikein.

    • Anonyymi

      Uusi isännöinti toimisto ja huoltoyhtiö avataan 2021 itätampereelle, siitä lisää vuodenvaihteen jälkeen.

    • Anonyymi

      Suuret isännöinti yritykset aiheuttavat organisaation jäykkyydestä riippuen isoja kulu eriä taloyhtiöille, jos on pieni mutta kustannustehokas yritys se palvelee edulliseemmin taloyhtiöitä.

      Näissäkin tietty on eroja, yleensä kahdenvuoden jälkeen olisi hallitusten syytä hyväkin firma kilpailuttaa, se ei ole luottamuspulan vuoksi vaan kilpailutarjonnan terveellistämiseksi suotavaaki.

      Ala on tänä päivänä erittäin kilpailtu ja isot syö pieniä.

    • Anonyymi

      Meillä vaihtui taas isännöinti eikä kohta kukaan enää kartalla kuka isännöi, sama hallitus ollut liian pitkään ja sen kyllä huomaa, ei hyvällä. nokialta ei hyvää saa.

      • Anonyymi

        Nokialla montakin hyvää, halvalla ei saa hyvää;)


    • Anonyymi

      Isännöitsijät ovat aika nilkkejä, mielestäni.

    • Anonyymi

      isännöitsijä on ollut vääränimitys, nykyään on sukupuolineutraali ja kuvaavampi nimitys "kiinteistövastaava" juoksupojalle.
      Loppuen lopuksi kiinteistövastaava on osuvampi juoksevien asioiden hoitajalle.

      Ennen isännöitsijä pyrki ja luuli olevansa suurempikin patruuna ja jälki sen mukaista, aiemmista viestiketjuistakin tuttu isännöitsijä kävelyttänyt toisentaloyhtiön hallitusta toisen taloyhtin asunnoissa linjasaneerauksen aikana, näin rikottu kotirauhaa yms..

    • Anonyymi

      Kiinteistövastaava on ainakin pamiksella, kaikilla sama ammattinimike, onkohan tuo nimitys tulossa kaikille?
      Työ varmaan säilyy samana.

    • Anonyymi

      tamis on vanhanaikainen "vanhanliitontouhuja"

    • Anonyymi

      Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV katsoo, että kuusi isännöintialan yritystä on sopinut keskenään vuosina 2014–2017 isännöintipalvelujen hinnoista. Lisäksi ne pyrkivät korottamaan valtakunnallisesti toimialan hintatasoa.

      KKV kertoo tiedotteessaan esittävänsä yrityksille ja Suomen isännöintiliitolle yhteensä 22 miljoonan euron seuraamusmaksuja.

      Yritykset ovat Realia Services Oy ja Colliers International Finland Group Oy eli entinen Ovenia Group Oy (4 500 387 euroa), Isännöinti Ilkka Saarinen Oy (220 371 euroa), OP Koti Kainuu Oy (302 075 euroa), Oulun kiinteistötieto Oy ja Suomen Kiinteistöhallinta Oy (1 693 959 euroa), Realia Services Oy, Realia Group Oy ja REalia Holding Oy (13 887 627 euroa), REIM Group Oy Ltd ja REIM Hämeenlinna Oy (1 300 285 euroa).

      Osa yrityksistä on ehtinyt toimimaan vuosien aikana eri nimillä. Suomen Isännöintiliitolle KKV esittää 73 106 euron seuraamusmaksua.

      KKV alkoi selvittää asiaa vuonna 2017.

    • Anonyymi

      Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV katsoo Suomen isännöintiliiton olleen mukana pitkäkestoisessa ja järjestelmällisessä kartellitoiminnassa. Lähde IL

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään kokemusta Kaukajärviosuuskunnasta? Minulla on, erittäin huono. Isännöitsijä ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin eikä luonnollisesti hoida tehtäviään. Mites muilla?

      • Anonyymi

        Minusta ainakin toimitusjohtaja on kokenut ja asiallinen kaveri, suosittelen.


    • Anonyymi

      Lepsu hallitus on narsistisen kiinteistövastaavan unelma. Narsisti ei parane koskaan se pelkää häpäisyä, käyttää mustamaalausta omana aseenaan ja uhkailee. Ainoastaan sosiopaatti pystynee ravistelemaan narsistin alas. Sillä sosiopaatti ei pelkää:)

    • Anonyymi

      Kannattaa googlettaa isännöitsijän verotulot............ Jos isännöitsijä tienaa lähemmäsi 80.000eur palkkatuloja niin ......

      • Anonyymi

        On omistaja.


      • Anonyymi

        Isännöitsijoille tehdään se poliisikoulusta poistettu testi ja jos sen läpäisee pääsee isännöitsijäksi. Heillä nousee jotain hattuun ja sitten ollaan maaliman omistajia.
        Minulla on enemmän valtaa kuin osakkailla minä minä minä minä minä
        Virhe kun tehdään alkaa mykkäkoulu kukaan ei vastaa ei kerro asioita saatikka selvitä niitä. Vika on aina osakkaassa. Ylintä päätäntävaltaa käyttää yhtiökokous sitten hallitus ja sit vasta isännöitsijä itse yhtiökokouksen ja hallituksen ohjeiden ja päätösten mukaan. Laittomuuksia ei tarvi tehdä. Jos menette selvittämään asioita ns toimistolle ottakaa aina todistaja mukaan
        on tapauksia joissa uhkailua ja kiinni käymistä isännöitsijöiden osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isännöitsijoille tehdään se poliisikoulusta poistettu testi ja jos sen läpäisee pääsee isännöitsijäksi. Heillä nousee jotain hattuun ja sitten ollaan maaliman omistajia.
        Minulla on enemmän valtaa kuin osakkailla minä minä minä minä minä
        Virhe kun tehdään alkaa mykkäkoulu kukaan ei vastaa ei kerro asioita saatikka selvitä niitä. Vika on aina osakkaassa. Ylintä päätäntävaltaa käyttää yhtiökokous sitten hallitus ja sit vasta isännöitsijä itse yhtiökokouksen ja hallituksen ohjeiden ja päätösten mukaan. Laittomuuksia ei tarvi tehdä. Jos menette selvittämään asioita ns toimistolle ottakaa aina todistaja mukaan
        on tapauksia joissa uhkailua ja kiinni käymistä isännöitsijöiden osalta.

        Mustaa makkaraa vaan


    • Anonyymi

      Mitä mieltä? kun as oy yhtiöiden omistaman huoltoyhtiön toimitusjohtaja toimii samojen taloyhtiöiden isännöitsijänä omalla firmallaan, siinä punnitaan osakkaiden oikeustajua kun isännöitsijä on samaan aikaan kaksoisroolissa. Kokonpalvelukeskuksen huotoyhtiössä on ollut tälläinen systeemi pitkään.

    • Anonyymi

      Ikävä huomata tämänkin ketjun kirjoituksista että meidän taloyhtiö ei ole yksin ongelmansa kanssa, eli Isännöinnin ongelman kanssa. Meillä on ollut kaksi huonoa "kelvpotonta" isännöintiä tarjoavaa ja vaikuttaa vahvasti että tämä kolmaskaan ei isännöinnin ongelmaan ratkaisuksi ole, ja viel kun hallitus on mitä on niin.
      No olen halunnut uskoa että taloyhtiön palkkaama isännöitsijä ja taloyhtiön hallitus toimisivat asiallisesti ja edes jokseenkin tasapuolisesti, mutta pakko on luopua tästä ajatuksesta ja olenkin tullut siihen tulokseen että jos taloyhtiössä on ongelmia jotka koskettavat minua kannatta selvittää ketkä asiantuntiatahot ovat avuksi ihan työnsä puolesta.

      Itse olen toivonut tiettyyn sisäilma ongelmaan ratkaisua ja hyvän tavan mukaista toteutusta luottaen isännöintiin ja taloyhtiön hallitukseen. Näin ei ole tapahtunut joten terveystarkastajan kutsuminen minun tapauksessani laittoi asiat rullaamaan oikeaan suuntaan. Jälkiviisastuneena sanon että olisi pitänyt heti silloin monta vuotta takaperin ottaa yhteys terveystarkastajaan kun ongelmat ensi kerran todettiin, koska hänen ansiostaa minullakin on nyt joku joka tietää miten asioissa tulee toimia, enkä ole vain isännöinnin ja hallituksen viisauden ja vähättelyn armoilla.

      Siis ilmeisesti edes asiallisten isännöitsijöiden löytäminen on nykyisin lähes mahdotonta, mutta muillekin suosittelen asumisen ongelmissa kunnallisten asiantuntijoiden osaamisen käyttämistä mikäli sellaista on tarjolla ongelmiin, minulle löytyi apua terveystarkastajalta ja hän ainakin osaa kertoa että millaisia toimenpiteitä asiallinen toiminta isännöinniltä ja taloyhtiön hallitukselta edellyttää.

      Ihmiset älkää jääkö jyrän alle yksinään ongelminenne, isännöitsijä ja hallituksen puheenjohtaja ja muu hallitus on hoitamassa teidän asioita. He eivät ole tehtävässä leikkimässä pikku pomoa tai omaa egoa pönkittämässä.

    • Anonyymi

      Voisiko olla fiksua ihan koronatilanteenkin johdosta siirtää vuoden lopun lomautuksen jälkeen isännöintitoimiston henkilökunta etätöihin?

      Ei muuta kuin hyvää loppuvuotta! Keväällä nähdään, jos koronatilanne helpottaa. Jos ei helpota, niin ollaan vuosi-pari etätöissä. Kokouksetkin voisi perua toistaiseksi. Ei iltakokouksia, kunnes korona on ohi. Isännöitsijät kiittävät kerrankin.

    • Anonyymi

      Kiinteistöalan Koulutuskeskus järjestää ammatti-isännöintikoulutusta ja sen läpäisseet käyttävät AIT-tutkintonimikettä =ammatti-isännöitsijä-tutkinto. Sitä ennen useat ovat suorittaneet jo ITS-tutkinnon, joka löytyy valtaosalta toimivilta
      isännöitsijöiltä.

      En ole toiminut Helsingissä, mutta pääkaupunkiseudulla ja pienessä suomalaisessa
      kaupungissa, yhteensä 25 vuotta isännöintialalla.

      Voin kertoa, että positiivinen palaute minulle oli
      luontevaa työstäni ja harvinaisempaa oli nega-
      tiivinen palaute. Usein sen negatiivisen palautteen takana oli osakkaan omat edut, jotka eivät yhdenvertaisuuden perusteella voineet toteutua.

      Voisinpa väittää, että osakkaat ns työnantajan
      asemassaan käsittävät usein väärin osakasoikeutensa ja edellyttävät yhtiön toimivan
      oman etunsa ja näkemyksensä mukaan ja tästä
      tulevat ne vihat, syytökset ja antipatiat.

      Isännöitsijät toimivat erittäin suuren ja arvokkaan omaisuuden hoitajina ja valtaosa
      taitaa tehtävänsä ja toimii hyvin.

      Lopuksi totean, että kiinteistön arvojen säilyttämisessä on onnistuttu, sehän on se pää-
      limmäinen ja tärkein tehtävä.

    • Anonyymi

      Vuokralainen olen,ja yhteyden pito isännöitsijään on yhden kerran Sähköpostilla onnistunut. Saain Autopaikan heti numeroineen -tieto maksuista ,,,eli pätevä. Mutta kun yritän puhua perheelle joka vastaa Firmallaan huolloista he sanovat älä soittele turhaan Isännöitsijälle? Syy on joku,joko vuokrasin onnistuneesti asunnon joka oli jo tavallaan varattu EI Suomalaiselle koska heillä on useiden vuosien kokemus Asuttaa pienen naapurimaan kansalaiset juuri tähän taloon,niin en saa apua edes suunnittelussa mitä sanon eri ammattien edustajille ja ennen kaikkea mitä kannattaa maksaa niistä. Putkifirman onnistui mutta lasku jonka lupasin maksaa katosi,,? Tuleeko se 2-3 kk myöhässä Kalamiehen Muijan laskuna "Kun et ole maksanut osuuttasi meidän ensimmäisestä laskusta saat maksaa Laskutus lisät 3kk ja KORKO . Myys viivästys Sakko?" Uhkana on ellei häätö niin merkintä Mustaan kirjaan epäluotettavana ja Savustus ulos alkoi. Olen ollut 4 tapauksen todistajana joista yksi ei muuta kun maksoi 60e laskun tilalle 270e kaiken maailman soopaa,Käräjille olisi saatu mennä ja voitettu. Äitini osti Kalastajalta lähes sata kiloa kaloja suvulle ja yhdelle naapurille ja maksoi OP- TILILLE JA KÄYTTI SILLOISTA tILIKIRJAN PITOA JOKA OLI SIINÄ kYLÄ op- ssa käytössä eli kuitti löytyi myös Mummon isosta mustasta Kassista ja Pankki vielä halusi osallistua koska katsoi myös heidät sotketun asiaan. Se oli puhelu Pankin johtajalle joka oli saanut muijalta kuulla kunniansa. Eli ei Isännöitsijä Eikä hänen Firmansa voi mitään jos Talossa on ihmisiä joitten Vesimittarit on kytketty naapurin mittariin,,minun löytö perustui yöllisenn vesimittarin mahtavaan "Ratas rohinaan,vaikka omat hanani oli kiinni" Silloin ns.Talonmies tai haalittu yhteisö vetää 300km päästä haetun Putkifirman kanssa yöllä pakotettuna seuraavan tyhjän asunnon tai ulkopuolisen Vanhuksen mittariin, nämä putket tässä on pinnassa koteloituna onhan kyse Kerrostalosta missä ei tavallaan ole mittareita! Isännöitsijän on saatava tarkistaa asiat ennen päätöstä ottaa työ vastaan. Myös Sähköt on vedetty uuden Kellarikaapin kautta mutta miten ja kotelotalon uumeniin(onko heillä pieni Sähkömies) Nyt Vuokran antajan kanssa päätimme pintavetona Sähköt ja minä lupasin yö aikaan rallattavan mittarin pysäyttää vaikka Vasaralla,,onhan noita Huligaaneja Suomessakin,ja pikku rahalla myös putkimiehiä oikeuden tajulla. Tehkää päätös,kaikki huijarit ei ole ISÄNNÖITSIJÄN LEIVISSÄ.

    • Anonyymi

      Sanoisin että tältä puolelta pöytää yksi merkittävä syy toiminnan lyhytnäköisyyteen on ettei voi olla mitään varmuutta siitä, että sopimus on voimassa vielä seuraavan hallituksen aikana. Se tarkoittaa vain niiden tehtävien hoitamista joista saa rahaa, ajankäyttö vaikka viisivuotissuunnitteluun voi olla bisneksen kannalta rahan heittämistä kankkulan kaivoon. Bisnestä tämä kuitenkin on vaikka liian moni asiakas ei sitä sellaisena näe.

      Toisella puolella pöytää hallituksissa on liikaa sinne pakotettuja osakkailta joita ei yhtiön asiat kiinnosta, ajattelu yltää korkeintaan kahden vuoden päähän kun myydään asunto ja muutetaan omakotitaloon. Lisäksi kokouksissa harvoin saadaan aikaan järkevää keskustelua tulevaisuudesta, yhdellä on kiire hakemaan lapset lätkätreeneistä ja toisella on vielä pyykit pesemättä. Miksi ihmeessä pitää kokoustaa illalla kun harva enää istuu tehtaalla liukuhihnan ääressä? Vähemmänkin tärkeitä asioita varten vapaata onnistutaan hankkimaan.

      Itse olen suosinut tavoiteasettelua sopimussuhteessa esim. putkiremonttiin menossa olevan asiakkaan kanssa on sovittu palvelusta hankesuunnittelusta takuuajan päättymiseen asti eli noin neljän vuoden päähän. Tämä voi olla liian iso pala haukattavaksi sille kasvavalle joukolle asiakaita jotka kilpailuttavat isännöinnin, huollon ja siivouksen vuosittain ihan periaatteen vuoksi - sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Mikäli haluaa viettää aikaa perheen ja kavereiden kanssa tai harrastaa jotain muuta, kuin työn tekoa, niin isännöitsijäksi ei kannata ryhtyä.
      Oma kokemukseni on ,että toitä ei kannata hoitaa ihan täydellisesti. Hyvin työnsä hoitavalle isännöitsijälle voi hyvin antaa pari taloyhtiötä lisää hoidettavaksi.
      Voitto pitää maksimoida ja resursseista ottaa maksimi hyöty ulos.
      Tämän sama ajattelu on havaittavissa lähes kaikilla aloilla eli ei vain isännöinnissä.
      Oi kun olisi saanut elää isojen ikäluokkine pullamössö-sukupolven tilanteessa.
      Jatkuvaa kasvua ja loistavat työmahdollisuudet. Kyllä jotkut vaan ovat päässet helpolla :)

    • Anonyymi

      Asunto-osakeyhtiölakiin ja Kaupparekisteriin pitäisi saada pykälät, jossa sanotaan
      suoraan kuinka paljon taloyhtiöitä per isännöitsijä saa olla. Esimerkiksi max. 25 yhtiötä!

      Vinkki hallituksille: Kysykää kuinka paljon isännöitsijällä on isännöitäviä kohteita... jos luku on yli 25 niin silloin hommat jää tekemättä tai ne tehdään huolimattomasti!

    • Anonyymi

      Sama juttu noiden isojen firmojen kanssa. "Kiinteistöhuolto" pitää juuri ja juuri ns. perustason, eli käy lumitöissä ja ehkä joskus korjaa vuotavan hanan tai kytkee pesukoneen. Vähänkin erikoisempaan työhön joudutaan hankkimaan "ulkopuolinen" tekijä, koska kiinteistöhuollolla ei ole osaamista tai aikaa näihin töihin. Nauretava on myös tämä 24h päivystys. Kyllä ne toki tulevat pyhinäkin paikanpäällä käymään, mutta harvoin pystyvät mitään tekemään, kun ei ole osaamista, aikaa, osia ym ym...Mutta hälytyslisät ym toki muistetaan laskuttaa, vaikka mitään ei tehdä.

      Ongelma on ainakin tällä alueella, että paikallisia kiinteistöhuoltofirmoja ei juurikaan ole, kun nämä isot hallitsevat markkinoita.

      Tässä herää siis kysymys, että olisiko edullisempaa irtisanoa koko kiinteistöhuolto ja käyttää töihin "ulkopuolisia" tekijöitä aina tarpeen vaatiessa. Toki tämä lisää isännöitsijän ja hallituksen (erityisesti pj:n) työtaakkaa ja vastuuta. Tämä on isommassa taloyhtiössä hankalaa.

      Tuo siivous on myös yksi murheenkryyni. Aiemmin meillä siivosi ISS. Palvelu ta taso oli surkeaa. Työnjälki ala-arvoista. Siivoojat oli pääosin ulkomaalaisia, jotka eivät puhuneet aina edes Suomea. Vaihtuvuus oli suurta. Vaihdettiin paikalliseen pieneen siivousfirmaan ja laatu parani heti. Samoin siivouksen hinta laski 30%.

    • Anonyymi

      Joka talossa ja jokaisen firman siivous on aivan onnetonta. Käytävien lattiat äkkiä pyyhitään melkein kuivalla rätillä ja tehottomalla pesuaineella. Vaikka valkoisella seinällä olisi mitä tahansa likaa hyvin näkyvääkin niin sitä ei pyyhitä. Onko nämä siivoojat sokeita. Uudenkin käytävälattian saumat ovat mustia, kun lattioita ei pestä kunnolla. Eihän tämmöisellä siivouksella mitään virkaa ole. Nykyäänhän siivoojatkin ovat siistijöitä ja sen kyllä huomaa. Siivoojia ei ole missään eikä heitä mistään saa.

      • Anonyymi

        Kartelli firmoja kaikki


    • Anonyymi

      Onko Risto enää hommissa. ikinä ei saa kiinni kun asiaa;)

    • Anonyymi

      Tampereen talopalvelu tai tampa. Pari kertaa olen pyytänyt tulla vaihtamaan lamppua. Eivät halua tulla. Ensin sanottiin että soitettaisiin takaisin. Ei soitettu. Kysyin miksi ei lamppua tultu vaihtamaan. Sanottiin että se kuuluu vuokraajalle. Sanoin että voin kyllä maksaa työstäkin mutta ei ole kuullut heistä.

      • Anonyymi

        Juu on muuten erikoinen firma, en suosittele.


    • Anonyymi

      On tää suomen touhu kyllä ihan kipeetä.

    • Anonyymi

      Hyviä tamperelaisia toimistoja ovat Pamis (pirkanmaan ammatti-isännöinti), Rehti-Isännöinti ja JMV-isännöinti.

    • Anonyymi

      Rehti-Isännöinti on ihan hirveä firma, josta kuulee muualtakin paljon varoittelua ja toisesta yrittäjästä kulkeekin maine erittäin ammattitaidottomana isännöitsijänä. Voi toki olla, että tänne palkatusta työntekijästä joku saanut ihan ok isännöitsijänkin täältä. Vahva suositus kuitenkin miettiä muita vaihtoehtoja, on näiden maine ja ammattitaito niin huonolla tolalla.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3619
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1419
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1249
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe