Mitä sydänfilmi kertoo? Voiko siitä ilmetä jotain? Itse olen menossa, koska edessä on kilpirauhasleikkaus ja sitä ennen pitää käydä ko. filmissä.
Mitä
2
954
Vastaukset
- nimetön
Sydänfilmi eli ekg on yleensä ns.rutiinikoe ennen jokaista leikkausta. Ekg:ssä näkyy syke, paljonko on, onko se säännöllinen, siitä näkee myös onko jokin mahdollisesti vialla sydämen toiminnassa.
Ekg otetaan yleensä siksi ennen leikkausta koska:
leikkaus ja nukutus on aina rasite elimistölle, eli hyvä tietää etukäteen jos sydämen toiminnassa jokin riskitekijä.
leikkauksen aikana sinun sykkeesi näkyy koko ajan monitorilla jota lääkäri ja hoitajat seuraavat, on hyvä olla vertailu kohde, eli ennen leikkausta otettu ekg, jotta tiedetään mitä sinun pumppusi tekee kun olet ns. normaali tilanteessa.
Ja varsinkin kilppari vaikuttaa niin paljon sydämeen että se on jo yksi tekijä miksi pitää saada tietää miten pumppu sykkii ja toimii.
Tottakai ekg:stä saa selville kaikkea mahdollista sydämen toiminnasta ja jos jotain kummallista ilmenee, se sinulle ilmoitetaan.
Koska olet kilpirauhasta sairasta niin sinusta on jo otettu varmastikin ekg ja silloin olisi jo näkynyt jos jotain kauheaa olisi sydämessäsi. - myy
Ekg:ssä eli sydänkäyrässä näkyy kaikki sydämen sähköinen toiminta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809