VOIKO TEKSTIVIESTEJÄ KAAPATA!?

piia

APUA!!!Kunnioittaisin suuresti jos joku "kännykkäguru" voisi auttaa mua hädässäni...Eli voiko joku kaapata mulle saapuvia tekstiviestejä?27.6 klo 17.55 mulle tulle kaveriltani viesti jossa kyseltiin kuulumisiani.En vastannut viestiin koska saldon on kiinni, olin yksin joten kukaan ei voinut nähdäkkään viestiäni.Mutta kuitenkin puolen tunnin kuluttua kaverini lähetti uuden viestin jossa hän kirjoitti että "mitäs tommosia kyselet"...JA KUN MINÄ EN OLLUT MITÄÄN KYSELLYT!!!Seuraavana päivänä soitin työpaikaltani kaverilleni ja hän kertoi saaneensa viestin minun numerosta.Lähettäjä oli tiennyt kertoa kesätyöpaikkani jne...MITEN TÄMÄ VOI OLLA MAHDOLLISTA???Kaverini oli lähettänyt vain minulle nämä viestit!

9

5115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Enpä ole mikään guru enkä tiedä voiko niitä kaapata, uskoisin sen olevan
      vähän vaikeampaa, mutta käytännössä on kyllä tullut ilmi että niitä voi
      ainakin lähettää sillä lailla että lähettäjän numerona näkyy ihan toinen
      numero kuin mistä on lähetetty. Eli siihen saa muutettua haluamansa
      numeron... Joten jos tosiaan ne viestit ovat varmasti tulleet sinun
      numerostasi niin noin siinä on luultavasti käynyt, vaikkakin silti
      todennäköisempää on että joku on voinut vain lähettää kysymyksensä
      väärään numeroon ja ystäväsi on katsonut numeron väärin...

• jjj

..... mulla on itsellänikin jossain disketillä sillainen ohjelma, että voi lähettää tekstiviestejä ja siinä on kohta missä kysytään lähettäjän puhelinnumeroa ja siihen voi laittaa kenen haluaa ja, kun viesti saapuu niin se kenelle se meni niin näkee, että se on lähetetty siitä numerosta minkä siinä ohjelmassa laittoi.

• x
        jjj kirjoitti:

..... mulla on itsellänikin jossain disketillä sillainen ohjelma, että voi lähettää tekstiviestejä ja siinä on kohta missä kysytään lähettäjän puhelinnumeroa ja siihen voi laittaa kenen haluaa ja, kun viesti saapuu niin se kenelle se meni niin näkee, että se on lähetetty siitä numerosta minkä siinä ohjelmassa laittoi.

..kysymys oliki, että voiko tekstareita kaapata..niin vastaus on; EI.
        On aivan eriasia, voiko tekstareita lähettää jollakin ohjelmalla toisen nimissä.

• Mjaa?
        x kirjoitti:

..kysymys oliki, että voiko tekstareita kaapata..niin vastaus on; EI.
        On aivan eriasia, voiko tekstareita lähettää jollakin ohjelmalla toisen nimissä.

...ei voi tekstiviestejä kaapata? Tottakai niitä voi!

Eri asia onkin sitten se, että kuinka niitä kaappaat. Vanha lausahdushan sanoo, että GSM-puhelut ovat turvallisia koska niitä ei voi kukaan ulkopuolinen kuunnella, ja höpöhöpö.

Jos sattuu omistamaan laitteet ja mahdollisesti pääsyn lähimmälle linkille, niin käytännössä kaikki on siinä vaiheessa mahdollista, mutta kuinka monella "tavan tallaajalla" tähän on mahdollisuus, todella harvoilla.

En kuitenkaan usko, että kukaan on sinun viestejäsi kaapannut tai kuunnellut mitä keskustelet puheluissasi, siihen tarvitaan sellaista rautaa, että veikkaisi ettei kaveripiiristä löydy moista.

Kaikki viestintävälineet ovat seurattavissa/kuunneltavissa/luettavissa jne, mutta itse suhtaudun vielä luottavaisesti siihen ettei kukaan roiku linjalla. =)

• x
        Mjaa? kirjoitti:

...ei voi tekstiviestejä kaapata? Tottakai niitä voi!

Eri asia onkin sitten se, että kuinka niitä kaappaat. Vanha lausahdushan sanoo, että GSM-puhelut ovat turvallisia koska niitä ei voi kukaan ulkopuolinen kuunnella, ja höpöhöpö.

Jos sattuu omistamaan laitteet ja mahdollisesti pääsyn lähimmälle linkille, niin käytännössä kaikki on siinä vaiheessa mahdollista, mutta kuinka monella "tavan tallaajalla" tähän on mahdollisuus, todella harvoilla.

En kuitenkaan usko, että kukaan on sinun viestejäsi kaapannut tai kuunnellut mitä keskustelet puheluissasi, siihen tarvitaan sellaista rautaa, että veikkaisi ettei kaveripiiristä löydy moista.

Kaikki viestintävälineet ovat seurattavissa/kuunneltavissa/luettavissa jne, mutta itse suhtaudun vielä luottavaisesti siihen ettei kukaan roiku linjalla. =)

toki kaikkea voi tehä, jos on resurssit, suhteet yms. Eiköhän tässä oo tarkotettu aivan normaalia käyttäjää...sitä tavallista tallaajaa, ainaki ite tarkotin.

Kuuntelu ei mitenkään liittyny alkuperäiseen kysymykseen, mutta onhan annettu jo lakialoite poliisien matkaviestinten kuunteluun, jos epäillään rikosta.
        ...ja ei ole kovinkaan vaikeaa seurata sähköpostiliikennettä.
        ...eli isoveli valvoo...

• utelias
        jjj kirjoitti:

mistä oot sellasen ohjelman saanu?
        Linkki, mä haluaisin kokeilla sitä kanssa.
        Tarviiko datakaapelin? (onko kallis?)

• The_Net
        jjj kirjoitti:

Mikä ohjelma se on?

• panpeter
        jjj kirjoitti:

Joillain sivuilla joilta voi lähettää tekstivietejä, kysytään rekisteröitymisvaiheessa puhelinnumero. Kun sitten lähettää tekstiviestejä netistä, tulee lähettäjän numeroksi tuo numero ja mahdollisesti joitain ylimääräisiä numeroita esim. pari nollaa eteen. Vastaanottajan puhelin "ohittaa" nuo ylimääräiset numerot ja poimii lähettäjän nimen muististaan (jos on siellä) ko. numeron kohdalta. Poikkeavan numeronhan voi nähdä itse viestistä kun selaa siihen kohtaan jossa näkyy lähettäjän tiedot.
        Jos joku toinen antaa rekisteröitymisvaiheessa väärän numeron tai onnistuu kirjautumaan sisään toisen tunnuksilla, voi lähetellä viestejä toisen nimissä.

• panpeter
        panpeter kirjoitti:

Joillain sivuilla joilta voi lähettää tekstivietejä, kysytään rekisteröitymisvaiheessa puhelinnumero. Kun sitten lähettää tekstiviestejä netistä, tulee lähettäjän numeroksi tuo numero ja mahdollisesti joitain ylimääräisiä numeroita esim. pari nollaa eteen. Vastaanottajan puhelin "ohittaa" nuo ylimääräiset numerot ja poimii lähettäjän nimen muististaan (jos on siellä) ko. numeron kohdalta. Poikkeavan numeronhan voi nähdä itse viestistä kun selaa siihen kohtaan jossa näkyy lähettäjän tiedot.
        Jos joku toinen antaa rekisteröitymisvaiheessa väärän numeron tai onnistuu kirjautumaan sisään toisen tunnuksilla, voi lähetellä viestejä toisen nimissä.

Netistä lähetetyt viestit erottaa yleensä myös mainoksista, joita liitetään viestin yhteyteen.
        Viestiin vastatessakin ylimääräiset numerot "ohitetaan", jolloin vastaus menee siihen liittymään jonka numeroa on käytetty netissä, eikä jonnekin nettisivulle.
        Kaikki viestinlähetyssivut eivät ole näin kehittyneitä, joillain on myös oma (lähettäjä)numero johon ei voi lähettää vastausviestejä.
        Speedy Tomato taitaa olla tällainen edellä kuvatun kaltainen kehittyneempi versio.

Ehkä alkuperäisen kysyjän saama ensimmäinen viestikin oli vastaus jonkun toisen väärällä puhelinnumerolla rekisteröityneen nettiviestiin, joka eksyi väärään paikkaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe