Sotials.maga

Kersantti

Olen reservin kersantti ja harjoitellut karatea 10. vuotta8sininen vyö) .
Haluaisin aloittaa sotilas-krav magan harjoittelun, en halua mihinkään siviilikursille, koska haluan treenata sitä aitoa ja alukperäistä magaa.

Missä voisi aloittaa sotilas-magan harjoittelun?

15

3802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reservi

      Toivottavasti viestisi oli kevennys....

      Miksi haluat harjoitella sotilastekniikoita? Lähitaistelukoulutus on tarkoitettu sitä tarvitseville, ei kaikille jotka ovat käyneet joskus armeijan. Eikä ne tekniikat sen kummallisempia ole, niitä on vain vähemmän, niissä käytetään aseita ja ne tähtäävät vastustajan eliminoinitiin.

      Suosittelen sinulle että käyt magan peruskurssin ja treenaat sen jälkeen pari vuotta siviili magaa niin eiköhän sekin jo anna paljon, jopa ankariin rauhanajan tilanteisiin.

      • tiedän

        Mitä teet sotilasmagalla... se ei ole mikään itsepuolustuslaji, ja taistelulajiokin on väärä sana... se on lähitaistelusysteemi!
        Reenataan paljon muutakin kun aseetonta kamppailua, mmm. rynnäkkökivääriampuma-asento on kravmagaa... Ja kuka sinulle sitä opettaisi?


      • Harrastaja alalta
        tiedän kirjoitti:

        Mitä teet sotilasmagalla... se ei ole mikään itsepuolustuslaji, ja taistelulajiokin on väärä sana... se on lähitaistelusysteemi!
        Reenataan paljon muutakin kun aseetonta kamppailua, mmm. rynnäkkökivääriampuma-asento on kravmagaa... Ja kuka sinulle sitä opettaisi?

        uusimassa Budoka-lehdessä oli kiinnostava juttu sotila-magasta, Vka ja joku toinen kaveri, kävivät Puolassa hakemassa erikoisryhmien opettaja koulutuksen.

        Oli hyvä artikkeli, vaan miten tuo Puolan tilanne, kun Puolan Ikmf:n johtohenkilö oli suorittanut Douiebin magassa oranssin tason ja potkittiin ulos liitosta, vaihtoi IKMF:N ja sai kohta Expert arvon, meinaan vaan ,että onko douiebin eli euroopan liiton taso niin paljon parempi?

        Douieb kouluttaa myöskin puolassa sotilaista ja douiebilla on taistelukokemusta Israelin kommando joukoista!


      • Sivariko
        Harrastaja alalta kirjoitti:

        uusimassa Budoka-lehdessä oli kiinnostava juttu sotila-magasta, Vka ja joku toinen kaveri, kävivät Puolassa hakemassa erikoisryhmien opettaja koulutuksen.

        Oli hyvä artikkeli, vaan miten tuo Puolan tilanne, kun Puolan Ikmf:n johtohenkilö oli suorittanut Douiebin magassa oranssin tason ja potkittiin ulos liitosta, vaihtoi IKMF:N ja sai kohta Expert arvon, meinaan vaan ,että onko douiebin eli euroopan liiton taso niin paljon parempi?

        Douieb kouluttaa myöskin puolassa sotilaista ja douiebilla on taistelukokemusta Israelin kommando joukoista!

        On poika tainnut lukea hieman liikaa korkkareita, Himmel! Rauhoitu ihmeessä ettet telo itseäsi tai ketään muuta. Olet pelottava kaveri! Mikä ihmeen tarve teillä on opetella soitilastekniikoita. Siviilitekniikathan ovat miltei samoja - ja voithan tehostaa tunnetta kun laitat maastohousut jalkaan, niin olet tosi Army! Mene takaisin soittamaan Combatin ovikelloa jos se on niin huippuosaamista, äläkä täällä ole ihmettelevinäsi asiaa. Uskon, että sieltä järjestyy vaikka SWAT kurssi kun maksaa. Nimi on helppo muuttaa samalle tuotteelle.

        Toseksi, heitä jo se paska Budoka roskiin ja tilaa Fighter Magazine!


      • ja asekotelo
        Sivariko kirjoitti:

        On poika tainnut lukea hieman liikaa korkkareita, Himmel! Rauhoitu ihmeessä ettet telo itseäsi tai ketään muuta. Olet pelottava kaveri! Mikä ihmeen tarve teillä on opetella soitilastekniikoita. Siviilitekniikathan ovat miltei samoja - ja voithan tehostaa tunnetta kun laitat maastohousut jalkaan, niin olet tosi Army! Mene takaisin soittamaan Combatin ovikelloa jos se on niin huippuosaamista, äläkä täällä ole ihmettelevinäsi asiaa. Uskon, että sieltä järjestyy vaikka SWAT kurssi kun maksaa. Nimi on helppo muuttaa samalle tuotteelle.

        Toseksi, heitä jo se paska Budoka roskiin ja tilaa Fighter Magazine!

        Ehkä ne sotaleikit on jäänyt jossain vaiheessa leikkimättä.


    • Vanha magaaja

      Ero siviili ja sotilaasmagassa piilee lopetuksissa, näitä on kyllä harjoiteltu siviilpuolellakin, ihan mainiten, että ovat sotilastekniikoita, siviilipuolella otetaan vastustajalta veitsi pois, ja sotilaspuolella sillä veitsellä lopetetaan vastustaja, siinä yksi ero.

      Harjoittelin reserviläisjärjestön sissikerhossa jiu-jitsua jo 70. luvulla ja siellä tehtiin jo silloin kyseisiä tekniikoita.

      Olen tutustunut eri maiden lähitaistelujärjestelmiin Kiinaa ja Koreaa myöten ja mielestäni Krav magassa tehdään järkeviä ja toimivia tekniikoita.

    • Valkeakoskella

      Valkeakoskella harjoitellaan sotilasmagaa, samoin Combat academyssa helsingissä ja km-liton erikoisleireillä.

      Sotilasmaga on vaarallista ja sitä ei voi kaikille opettaa, jos olet täyttänyt 21. vuotta ja nuhteeton tausta, niin ota yhteyttä edellämainittuihin.

      • pätsi

        Valkeakosken työväenopistossa on myös luovan kirjoittamisen kurssi, jossa voi harjoittaa omien satujen rustailua täti ihmisten kannustavassa seurassa.


    • kapteeni

      Olen harjoitellut monen eri armeijan erikoisjoukkojen kanssa mm, Usa:n Brittien, saksan, unkarin, ranskan.

      Monessa maassa touhu on vähän sinne päin ja riippuu opettajan taustasta saattaa olla ihan jotain Tae Kwon don korkeita potkuja veistä vastaan ym.

      Ranskassa elittijoukoissa on hyvä taso ja opetus, koska Richard Douieb(krav maga) on luonut sinne toimivan systeemin, myöskin Briteillä on riippuen yksiköstä hyviä lähitaistelukouluttajia, jotka ovat saaneet oppinsa Jim Shortilta(ju-jitsu).



      Sotilasmaga perustuu taistelukentällä tapahtuvaan lähitaisteluun ja siinä ei tarvitse ajatella mitään lakeja ja oikeuksia, myöskin siviilimaga on karu kamppailutaito ja mutta siinä pitää ajatella vastuuta, mutta kun puolustaa omaa henkeään, ei sääntöjä ole ja Krav magassa opetellaan kaikki niin kutsutut likaiset temput, eli mikään näytöslaji tai show krav maga ei ole vaan toimiva kokonaisuus!

      • rautasusi

        ampujako on kouluttanut englantilaiset sas porukat,ota pää pois perseestä......


      • jiujitsu
        rautasusi kirjoitti:

        ampujako on kouluttanut englantilaiset sas porukat,ota pää pois perseestä......

        Rautaposki, kysypä Aittomäeltä, hän kertoi, että Jimbon kanssa painiessa tulee tosi vauvamainen olo, kuin tappelisi tankkia vastaan!

        Jim short on ammattisotilas, henkivartiaj ja lähitaistelun ammattilainen ja on kouluttanut sas-joukkoja ja taistellut itse mm. falklandin sodassa!


      • rautasusi
        jiujitsu kirjoitti:

        Rautaposki, kysypä Aittomäeltä, hän kertoi, että Jimbon kanssa painiessa tulee tosi vauvamainen olo, kuin tappelisi tankkia vastaan!

        Jim short on ammattisotilas, henkivartiaj ja lähitaistelun ammattilainen ja on kouluttanut sas-joukkoja ja taistellut itse mm. falklandin sodassa!

        yksi aivopesty nukkaperse.....


      • tavunnut useita
        rautasusi kirjoitti:

        yksi aivopesty nukkaperse.....

        olin nayssa kofor joukoissa spollina, siella sai retuuttaa niin muukalaisligioonan miehia, kun ameriikan baretteja baarista ulos. kannissahan nuo olivat mutta taytyy sanoa etta eihan niiden kanssa saanu edes kunnon myllaamista aikaseksi. Jotkut tosiaankin huuteli krav magasta, mua varoteltiin etta ala anna niitten potkia munille, muuten ei sulla tuu mitaan ongelmia. itespuollustus taustaa mulla ei ole, oon vaan nuorena paininu ja vanhempana nyt innostunu nyrkkeilysta.
        1)muukalaislegioona: 80% alkoholiongelmiasia, ne on muuten naita jotka eniten sanovat osaavan taistelulajeja
        2) Israilin pojat, ei paljon juo. pilvee menee paljon, kova uho. taysia kynaniskoja, ja muutenkin huonokuntoisia !! (tama oli yllatys)
        3) britit, ainoat joden kanssa sai vaantaa, yleensa entisia rugbyn pelaajia. joo ja kalja maistuu, ei kuitenkaan yhtapaljon kuin legioonan pojille. juomishommat pohjoimaalaisten tasoa.
        4) jenkit ei ylleensa ottaen tee mitaan.

        unohtakaa noi sotilashommat, kaikki edellamainitut ammattisotilaita. luusereita, on vaan helppo huutaa jossain kosovon baarissa 40 muun aijan kannsa kannissa.


      • puhetta
        tavunnut useita kirjoitti:

        olin nayssa kofor joukoissa spollina, siella sai retuuttaa niin muukalaisligioonan miehia, kun ameriikan baretteja baarista ulos. kannissahan nuo olivat mutta taytyy sanoa etta eihan niiden kanssa saanu edes kunnon myllaamista aikaseksi. Jotkut tosiaankin huuteli krav magasta, mua varoteltiin etta ala anna niitten potkia munille, muuten ei sulla tuu mitaan ongelmia. itespuollustus taustaa mulla ei ole, oon vaan nuorena paininu ja vanhempana nyt innostunu nyrkkeilysta.
        1)muukalaislegioona: 80% alkoholiongelmiasia, ne on muuten naita jotka eniten sanovat osaavan taistelulajeja
        2) Israilin pojat, ei paljon juo. pilvee menee paljon, kova uho. taysia kynaniskoja, ja muutenkin huonokuntoisia !! (tama oli yllatys)
        3) britit, ainoat joden kanssa sai vaantaa, yleensa entisia rugbyn pelaajia. joo ja kalja maistuu, ei kuitenkaan yhtapaljon kuin legioonan pojille. juomishommat pohjoimaalaisten tasoa.
        4) jenkit ei ylleensa ottaen tee mitaan.

        unohtakaa noi sotilashommat, kaikki edellamainitut ammattisotilaita. luusereita, on vaan helppo huutaa jossain kosovon baarissa 40 muun aijan kannsa kannissa.

        Bullshittiä. KFOR:issa ei palvele israelilaisia. Niillä on ihan riittävästi muslimeita kotipuolessa.


      • ex-legioonalainen
        tavunnut useita kirjoitti:

        olin nayssa kofor joukoissa spollina, siella sai retuuttaa niin muukalaisligioonan miehia, kun ameriikan baretteja baarista ulos. kannissahan nuo olivat mutta taytyy sanoa etta eihan niiden kanssa saanu edes kunnon myllaamista aikaseksi. Jotkut tosiaankin huuteli krav magasta, mua varoteltiin etta ala anna niitten potkia munille, muuten ei sulla tuu mitaan ongelmia. itespuollustus taustaa mulla ei ole, oon vaan nuorena paininu ja vanhempana nyt innostunu nyrkkeilysta.
        1)muukalaislegioona: 80% alkoholiongelmiasia, ne on muuten naita jotka eniten sanovat osaavan taistelulajeja
        2) Israilin pojat, ei paljon juo. pilvee menee paljon, kova uho. taysia kynaniskoja, ja muutenkin huonokuntoisia !! (tama oli yllatys)
        3) britit, ainoat joden kanssa sai vaantaa, yleensa entisia rugbyn pelaajia. joo ja kalja maistuu, ei kuitenkaan yhtapaljon kuin legioonan pojille. juomishommat pohjoimaalaisten tasoa.
        4) jenkit ei ylleensa ottaen tee mitaan.

        unohtakaa noi sotilashommat, kaikki edellamainitut ammattisotilaita. luusereita, on vaan helppo huutaa jossain kosovon baarissa 40 muun aijan kannsa kannissa.

        Taistelin Ranskan muukalaislegioonassa viisi vuotta, sodittiin afrikassa ja tiedän tositoimet.

        Legioonassa oli paljon kamppailulajien harrastajia ja tosi kovia kavereita, treenailtiin paljon jiu-jitsua ja savatea ja otettiin kaduilla matseja.

        humalaiset merimiehet olivat agressiivisia janiitä vastaan joutui alati tappelemaan.

        Minulle riitti viiden vuoden pesti, tosi miehet jäivät sinne ja Pietiläisen Kyösti palveli 28,5 vuotta .

        Krav magaan olen tutustunut siviilissä ja laji on realistinen ja hyvä se toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe