PARAS MAHDOLLINEN KOSTO?

hmmmmmmmm

Mikä on teidän mielestänne paras mahdollinen kosto kiusaajalle. Ei sillä, että siihen pitäisi jotenkin tietoisesti välttämättä panostaa, mutta kun on joutunut kauan sietämään jotain nälvimistä ja viimein päässyt siitä eroon, niin huomaa, että pitäisikö tässä yt vain esittää tekopyhää ja rukoilla kiusaajan puolesta. No anna kun mietin; EI. Miten olisi parasta kostaa, jos vihasta ei pääse muuten eroon? Tämähän on lapsellista, mutta kaikilla on oikeus olla lapsi tai nuori. Jo tämän on menettänyt kiusaajan ansiosta, niin pakkohan se on jotenkin saada takaisin. Elämä on liian hyvin kiusaajien säälimiseen ja hyysäämiseen.

124

13932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puer86

      Jos olet päässyt kiusaajistasi eroon, niin miksi ihmeessä enää muistelet sitä ja vielä haudot kostoa? Etkö tajua että kostamalla vain sinä jatkat kiusaamista ja nekin varmasti jatkaa? Niin kauan kuin sinä et ole tehnyt mitään, olet kiusaajiasi parempi!
      Ei, ei se toinen vaihtoehto ole sääliminen, hyysääminen ja päähän taputtelu. Olet vihainen, ymmärrän, mutta kostaminen pahentaa asiaa, varsinkin jos kiusaaminen on loppunut. On myös vaihtoehtona antaa olla. Jatka elämääsi. Olet vahvempi kuin kiusaajasi, miksi enää uhraisit ajatustakaan moisten paskiaisten takia?

      • hemulia

        puer86! Ai miksi muistelet sitä ja haudot kostoa? Hei kaikilla ei ole niin helppo lapsuus ja mahdollisuuksia unohtaa kiusaamista. Joo, jos mua oltais lyöty kerran ehkä jättäisin sen sikseen. Mutta kerronpa sen verran myös kokeneena että mä otin ala-asteella joka ikinen päivä turpaani kaks kertaa isommilta luokkalaisilta ja opettaja nauroi vieressä. Mut on myös koulun alueella yritetty hukuttaa, tiputtaa puusta, kiipeilytelineestä, suljettu vessaan, pyöritelty koiran********, revitty vaatteita ja hiuksia ynnä muuta ihanaa. Kaikki nämä ovat tapahtuneet opettajan/opettajien tai rehtorin silmien alla! Usko tai älä.
        Äidin monista soitoista ja huomautuksista koululle huolimatta tätä jatkui 6:n luokkaan asti.
        Ylä-asteen kävinkin sitte mielisairaalan tiloissa, koska olin masentunut kiusaamisen takia. Elin siellä masennukseni pois, mutta se ei tod ollut mitään herkkua. Pahat arvet silti jääny. Sainpahan käytyä peruskoulun loppuun ja jopa ammattikoulunki sen jälkeen. Oon ylpee siitä, mutta en mä silti pysty unohtamaan sitä kaikkea tuskaa ja kipua mitkä ne julmat lapset mulle aiheutti. En ikinä. Joskus haudon minäkin kostoa, tosin nyt oon jo 26 enkä oo ees tekemisissä kenenkään niiden kanssa saatikka nähnyt vuosiin ja asun nykypäivänä ihan eri puolella suomea kun varmastikaan suurin osa heistä.
        Mutta: jos joskus saan tilaisuuden, kostan varmasti. En lyömällä tai muullakaan väkivaltaisella tavalla, vaan vielä pahemmin; henkisesti. Odotan sitä hetkeä innolla. Ja se ei haittaa vaikka siihen menis vuosia, onhan mulla vielä ehkäpä jopa yli puolet elämästäni elettävänä.


      • Anonyymi

        EI ei toimi. PS muut kiusaa vain enemmän.


      • Anonyymi
        hemulia kirjoitti:

        puer86! Ai miksi muistelet sitä ja haudot kostoa? Hei kaikilla ei ole niin helppo lapsuus ja mahdollisuuksia unohtaa kiusaamista. Joo, jos mua oltais lyöty kerran ehkä jättäisin sen sikseen. Mutta kerronpa sen verran myös kokeneena että mä otin ala-asteella joka ikinen päivä turpaani kaks kertaa isommilta luokkalaisilta ja opettaja nauroi vieressä. Mut on myös koulun alueella yritetty hukuttaa, tiputtaa puusta, kiipeilytelineestä, suljettu vessaan, pyöritelty koiran********, revitty vaatteita ja hiuksia ynnä muuta ihanaa. Kaikki nämä ovat tapahtuneet opettajan/opettajien tai rehtorin silmien alla! Usko tai älä.
        Äidin monista soitoista ja huomautuksista koululle huolimatta tätä jatkui 6:n luokkaan asti.
        Ylä-asteen kävinkin sitte mielisairaalan tiloissa, koska olin masentunut kiusaamisen takia. Elin siellä masennukseni pois, mutta se ei tod ollut mitään herkkua. Pahat arvet silti jääny. Sainpahan käytyä peruskoulun loppuun ja jopa ammattikoulunki sen jälkeen. Oon ylpee siitä, mutta en mä silti pysty unohtamaan sitä kaikkea tuskaa ja kipua mitkä ne julmat lapset mulle aiheutti. En ikinä. Joskus haudon minäkin kostoa, tosin nyt oon jo 26 enkä oo ees tekemisissä kenenkään niiden kanssa saatikka nähnyt vuosiin ja asun nykypäivänä ihan eri puolella suomea kun varmastikaan suurin osa heistä.
        Mutta: jos joskus saan tilaisuuden, kostan varmasti. En lyömällä tai muullakaan väkivaltaisella tavalla, vaan vielä pahemmin; henkisesti. Odotan sitä hetkeä innolla. Ja se ei haittaa vaikka siihen menis vuosia, onhan mulla vielä ehkäpä jopa yli puolet elämästäni elettävänä.

        Kannattaa kostaa kiusatuille kolmanteen sukupolveen asti. Odota että kiusatulla on lapsenlapsia ja tuhoa sitten koko kiusatun suku, varmista etteivät huonot geenit jatku enää tässä maailmassa.

        https://fi.iherb.com/c/iherb-brands?rcode=mop737


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI ei toimi. PS muut kiusaa vain enemmän.

        Ne oli kyllä niitä parempia kakaroita,ylä-asteella se loppui kun löyty metalli.
        yks apina vieläkin ontuu kun vedin sitä pampulla polveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kostaa kiusatuille kolmanteen sukupolveen asti. Odota että kiusatulla on lapsenlapsia ja tuhoa sitten koko kiusatun suku, varmista etteivät huonot geenit jatku enää tässä maailmassa.

        https://fi.iherb.com/c/iherb-brands?rcode=mop737

        Samaa mieltä


    • hatata

      Jos menet pieksämään kiusaajasi niin hän tulee illalla pesäpallojoukkueen kanssa pelaamaan kanssasi.

      • Anonyymi

        Paitsi jos nolaa sen internetissä tai on itse mieleltään sauraampi. Itsellä kun menee huonosti niin höngin vanhoja koulukiusaajia ihan vaan huvin vuoksi mutta sitten tajuan että ei kannata. Tämmönen mä vaan olen


      • Anonyymi

        Kannattaa hakata niin ettei tunnista...tekijää.


    • Attention

      ...Siinä on sulle vastaus: Menestys on paras kosto!

      Eli elät vaan omaa elämääsi, teet niitä asioita joista tykkäät, panostat niihin asioihin joissa oot hyvä ja otat sellaisen myönteisen asenteen elämää kohtaan. Jos joku entinen kiusaaja tulee sulle mussuttamaan jotain niin voit sanoa takaisin jotain pätevää. Jos se kiusaaja taas alkaa "kaveeraamaan" niin voit olla vaan viileän cool niitä kohtaan. Älä kaivele menneitä, elä tässä ja nyt, ole vahva, ole voittaja!

    • Hihhuli

      Minua oli kiusattu vuosia...Kunnes kerran otin kiusaajaa hermostuksissani kauluksesta kiinni ja löin päin naamaa...näin tapahtui monta kertaa..kiusaaminen loppui...

      • Anonyymi

        Sama täällä,otin molempia niskasta kiinni ja paukutin heitä vastakkain. Nehän tuli järkiinsä ja jättivät rauhaan,olivat yllättävän kevyitä ja säyseitä,vähän kun jalkarättejä olis ravistellu.


    • T-22

      Niin kuin tuossa jos sanottiin; menneisyyttään ei voi muuttaa. Olet ollut kiusattu, mutta et onneksi enään. Jos ajattelet kostoa, niin tehokkainta se olisi varmasti silloin kun olet vielä kiusattu, koska kostamalla kunnolla silloin kun kiusaamista tapahtuu voisit kenties saada kiusaamisen loppumaan. Nyt on kuitenkin tilanne se, että tuo aika oli ja meni. Olisi hiukan kornia ruveta vuosien takaa jälkikäteen kovistelemaan kiusaajia, jotka eivät tuskin edes ihan heti tuntisi sinua. Eli mennyt on mennyttä, sille ei enää mahda mitään. Ainut mitä voi ja pitää tehdä on panostaa tulevaisuuteen. No kyllä sen ymmärtää ja tiedän itsekin miltä tuntuu olla katkera niille kusipäille edelleenkin. Tosiasia vain on se, että katkeruus ei muuta menneitä asioita miksikään. Jos olit nössö silloin kun olisi pitänyt vetää kiusaajia turpaan, niin tuskin se enää vuosien jälkeen auttaa mennä kostamaan. Kosto pitää tehdä silloin kun se voi auttaa kiusaamisen loppumisessa. Tällä hetkellä ei muuta kuin keskittyy omaan elämään.

      • puer86

        Tuli mieleen että ne kiusaajat saattavat hyvinkin tällä hetkellä katua kiusaamistaan. Monet ovat jälkikäteen tajunneet että kiusaaminen oli tyhmää ja nyt miettivät että mikähän siinäkin oli että piti yleensä kiusata... Tällaisessä tapauksessa varsinkin kostaminen olisi aika idioottimaista.


      • StopIt
        puer86 kirjoitti:

        Tuli mieleen että ne kiusaajat saattavat hyvinkin tällä hetkellä katua kiusaamistaan. Monet ovat jälkikäteen tajunneet että kiusaaminen oli tyhmää ja nyt miettivät että mikähän siinäkin oli että piti yleensä kiusata... Tällaisessä tapauksessa varsinkin kostaminen olisi aika idioottimaista.

        Mitä sillä on väliä katuuko kiusaajat tekojaan? Kyllä sitä saa silti kostaa kun kiusaaja on pilannut monta vuotta elämästä ja etenkin lapsuudesta. Minusta paras kosto olisi mahdollisimman ilkeä, koska hän on ansainnut sen. Ei se kiusaajien katuminen paljon lohduta.


      • Anonyymi
        StopIt kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä katuuko kiusaajat tekojaan? Kyllä sitä saa silti kostaa kun kiusaaja on pilannut monta vuotta elämästä ja etenkin lapsuudesta. Minusta paras kosto olisi mahdollisimman ilkeä, koska hän on ansainnut sen. Ei se kiusaajien katuminen paljon lohduta.

        Olen samaa mieltä . Haluan kostaa tyttäreni kiusaamisen pilaamalla kiusaajien elämän niinkuin he ovat pilanneet tyttäreni elämän.


      • Anonyymi
        StopIt kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä katuuko kiusaajat tekojaan? Kyllä sitä saa silti kostaa kun kiusaaja on pilannut monta vuotta elämästä ja etenkin lapsuudesta. Minusta paras kosto olisi mahdollisimman ilkeä, koska hän on ansainnut sen. Ei se kiusaajien katuminen paljon lohduta.

        Olen samaa mieltä. Koko elämä voi olla pilattu. Toivon niille samaa paskaa..


      • Anonyymi
        puer86 kirjoitti:

        Tuli mieleen että ne kiusaajat saattavat hyvinkin tällä hetkellä katua kiusaamistaan. Monet ovat jälkikäteen tajunneet että kiusaaminen oli tyhmää ja nyt miettivät että mikähän siinäkin oli että piti yleensä kiusata... Tällaisessä tapauksessa varsinkin kostaminen olisi aika idioottimaista.

        Jos joku kiusaaja katuu tekojaan niin ottaa silloin yhteyttä kiusattuun ja pyytää anteeksi tekojaan.
        Usein juuri nämäkiusaajat tukevat ongelmaperheistä siis jotain on vialla heidän arkipäivässään kotona. Sitten purkavat huonoa oloaan kultteihin lapsiin ja niihin jotka ovat koulussa mallioppilaita , ja häiritsevät opetusta olemalla aina äänessä luokkahuoneessa . Miksi sen kiusatun on aina vaihdettava koulua, eikö olisi parempi laittaa ne kiusaajat muualle kouluun, ehkä jonnekin missä muitakin kiusaajia on .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä . Haluan kostaa tyttäreni kiusaamisen pilaamalla kiusaajien elämän niinkuin he ovat pilanneet tyttäreni elämän.

        Ei kostolla voita mitään. Samalla kun ymmärrän että niin voi ajatella, mutta ne jotka ovat koostaneet jotain eivät usein tunne siitä mitään tyydytystä , sanovat että jotenkin vaan jää tyhjä olo siitäkin.
        Että paras kosto on kun elää elämänsä onnellisena ja yrittää unohtaa kaikki pahat asiat


    • ardbell

      Paras mahdollinen kosto on olla välittämättä kiusaajasta.
      Eläkää omaa elämää, ihan sama jos joku kiusaa. Asettakaa itsenne etusijaan. Olkaa pomoja

      • Anonyymi

        Turpaan lyöminen kiusaajaa ei ole kosto!se on itsensä puolustamista!


    • Qwerty

      Siinäpä oiva kosto.

      • Ärsyyntynyt anonyymi

        Helppoo sanoo ku ei oo itteä ehkä kiusattu. Muo on ja voin kertoo et viha, raivo ja kaikki on niin sietämättömiä et välil ei oikeesti vaaa KESTÄ. Itse en ole kostanut. Jollain lailla myös pelkään koska ämmällä ois varmaan armeija mukana seuraavan kerran, et en tiiä oisko kosto niin hyvä. Se et toimen teki jotain ja se on " hyväksyttyä eikä puututa" on niin raivostuttavaa koska kukaan ei silloin kuunellu kun tarvi apuu. En ota kantaa pitäiskö kostaa vai ei. Mut voi saatana sanoo et ainaki paremmalta tuntuisi jos näkis sen toisen kärsivän edes vähän. Toivoin ainakin niin.


    • puunhalaaja

      Älä kosta. Osoita siten ettei kiusaajan vaivannäkö ollut penninkään väärti ja että se oli kuin ilmaa. Paras kosto on nauttia elämästään.

      • ilkka kukkanen

        Puunhalaajalle:

        Miten voi nauttia, jos jo etukäteen koulu pelottaa kiusaajan takia.

        Miten nautit ollessasi kiusattu????


    • pleasures_17

      ei mitään kostoja.. koska sitte kiusaaminen vaan jatkuu.. ei kannata välittää yhtään.. kyllä ne sitte lopettaa ajan myötä..

      • Anonyymi

        Onpa tyhmä neuvo!!


    • kostaja

      No riko kiusaajan kodin ikkunat, kuse postilaatikkoon ja työnnä ulko-oven lukkoon kaikkea pikku tavaraa, että kukaan ei saa avainta lukkoon. Siinä oli muutamia, mutta niitähän voit itsekkin pohtia.

    • ..............-------

      MEE POLTTAA SEN POSTILAATIKKO KUUULWE

    • P. G.

      Hyvä juttu oli rakentaa pommi reppuun. Sen voi sitten räjäyttää vaikka joulujuhlassa tms.

    • Westlake

      ... Älä kosta. Yritä unohtaa sitä vähitellen, mitä sinulle on tehty. Se on hankalaa, mutta kuitenkin tiedän mistä puhun. Minuakin kiusattiin kun olin 11. Janosin heille kostoa, mutta en janoa enää. Siitä kun minua kiusattiin, on nyt kaheksan vuotta. En tarkoita että pitäisi silitellä kiusaajien päitä, tai mitään sellaista vaan yrittää unohtaa vanhat ja keskittyä tähän ja nyt. Hanki joku poika- tai tyttöystävä, jolle voit kertoa mitä on tapahtunut. Se auttoi minuakin. Tsemppiä sinulle.
      P.S. Jos oikein tekee mieli kostaa, niin mene haukkumaan heidät. En suosittele, mutta jos niin paljon mieli telee-

      • Anonyymi

        NOoh, mun kiusaaja levitti mun piikaystävälle juoruja. (Poikapuolisrn kaverinsa kanssa) että olisin pojalle flirttaillut tms. Näin hän sai poikaystäväni itsrlleen


    • se on...

      oikeasti TÄYSIN sama mitä he ajattelevat vajaiden aivojensa sisällä. Mikäli pystyvät ajatella siis ylipäätänsä mitään...
      Jätä heidät rauhaan, kun heistä ei ole sinulle enää harmia.

      Mutta jos haluat tietää, miten voisit vihaa itseksesi purkaa, tässä on siihen muutama ehdotus:

      -Joka kerta kun käyt vessassa paskalla, niin kuvittele että kiusaajasi naama olisi sinun allasi ja sitten vain paskoisit suoraan hänen naamallensa!

      -Kun syöt jotain lihaa, esim. vaikkapa kanan koipea, kuvittele että murkskaisit hänen lihaansa siinä toimintakyvyttömäksi. Ja sitten kun pistäisit kyseistä ruokaa suuhun, kuvittele että hän samalla huutaisi tuskasta vieressäsi (ja purisit leuoillasi ruokaa vain entistä kovempaa)

      -Kun olet kävelemässä ulkona, kuvittele että jokaikisellä askeleella painaisit hänen keuhkojansa lyttyyn

      -Aina kun olet hiukan allapäin, muista että kiusaajallasi menee vielä huonommin! Se on totta, sillä siksihän ihmiset kiusaavat: äärimmäisen huonosta olosta.

      Siinä neljä ohjetta. Kokeile niitä ja kerro sitten, kuinka kävi :)

      • Anonyymi

        Hienoja ideoita rouva tai herra tai jotain siltä väliltä !


    • WolWo

      Hävitä kiusaajasi mielestäsi sitä ei ole koskaan ollutkaan ja jos tulee joskus vasta niin se on sulle näkymätön törmäyksiä myöten

      • jos...

        kiusaaja alkaa kiusata uudestaan, kun siihen konkreettisesti törmää?


      • WolWo
        jos... kirjoitti:

        kiusaaja alkaa kiusata uudestaan, kun siihen konkreettisesti törmää?

        Eihän sitä ihmistä ole olemassakaan


      • ei ole
        WolWo kirjoitti:

        Eihän sitä ihmistä ole olemassakaan

        niin kauaan olemassa kun se antaa olla sun rauhassa. ELi pitää tehdä kaikkensa, että se antaisi. Mutta jos sitä tönäisee esim. kadulla, saattaa olla hyvinkin mahdollista että tuollainen mielipuoli alkaa uudestaan vainota ja oikein kunnolla! Eihän niistä sekopää-kiusaajista koskaan tiedä...


    • Aina kiusattiin

      Olen kostanut kiusaajan lapsille.
      Kun kostaa kiusaajan lapsille niin se sattuu paljon enemmän kuin kostaisi itse kiusaajalle.
      Minun olen saanut silloisen koulukiusaajan elämän aivan sekaisin, hoidossa koko porukka.

      • just.

        Jos sä oikeasti oot tehny noin niin kyl oot aika seko iteki...


      • ...

        tavallaan väärin, koska kiusaajasi lapset eivät ole aiheuttaneet sinulle sitä tuskaa. Aivan kuten sinäkään et ollut aiheuttanut kiusaajallesi sitä tuskaa, jonka hän purki sinuun. Kostaminen ei ole väärin.. kostomisessahan tapahtuu oikeudenmukaisuus vihdoin ja viimein. Mutta kostamisen kohde tulisi valita huolella, että se olisi VAIN JA AINOASTAAN SE SAMA IHMINEN.


      • ...
        ... kirjoitti:

        tavallaan väärin, koska kiusaajasi lapset eivät ole aiheuttaneet sinulle sitä tuskaa. Aivan kuten sinäkään et ollut aiheuttanut kiusaajallesi sitä tuskaa, jonka hän purki sinuun. Kostaminen ei ole väärin.. kostomisessahan tapahtuu oikeudenmukaisuus vihdoin ja viimein. Mutta kostamisen kohde tulisi valita huolella, että se olisi VAIN JA AINOASTAAN SE SAMA IHMINEN.

        kuinka pahasti tuo henkilö kiusasi sinua kouluaikoina. Mutta nyt tuolla omalla toiminnallasi varmistat ainakin sen, että hänen lapsistaan tulee takuulla koulukiusaajia! Elleivät sitten ole riistäneet itseltään henkeään sitä ennen...

        Ja ellei tämä koko juttu ole pelkkä vitsi? ;)


      • ei auta
        just. kirjoitti:

        Jos sä oikeasti oot tehny noin niin kyl oot aika seko iteki...

        Sanotaan, ettei haukku haavaa tee. Mutta vaikka kuinka haukkuisit häntä jälkeenpäin, et saa tilannetta tekemättömäksi.


      • #22#

        täysin samaa. Mikä olisi pahempaa kuin nähdä lapsensa kärsivän.


      • #22#
        just. kirjoitti:

        Jos sä oikeasti oot tehny noin niin kyl oot aika seko iteki...

        Mutta kiusaajan olisi kannattanut miettiä asiaa, ennenkuin aloitti kiusaamisen. Kiusaaminen todella sekoittaa pään ja aiheuttaa mielenterveyden ongelmia. Kun elämä on perseellään, niin on paljon aikaa harkita kostoa ja lopulta kostaa. Tuskin se aiheuttaa lisää mielenterveyden ongelmia ainakaan itselle.


      • Tanjuskiina

        Itsekin olin tosi pahasti koulukiusattu ja vaikka nyt olen menestyvä, akateeminen kolmekymppinen, mietin joskus samaa. Ehkä sen joskus toteutankin.

        Kaikkien neuvo on antaa olla, yrittää olla parempi kuin kiusaajat jne. minä ainakin olen niin itsekäs, etten siihen pysty tai edes halua. Mielestäni jonkun pitää näyttää kiusaamisen seuraukset konkreettisesti välillä, pelätköön hekin yhtä monta vuotta kuin minä silloin, eli melkein kymmenen:)


      • vfeavfavfa

        hbahahh....
        Mua kiusttiin joskus 3 lk ja sitte taklasin sen kiusaajan seinään niin jo loppu :D


      • hemulia

        Oikein! Ne voi sitten miettiä miltä meidän vanhemmista on tuntunut kun opettajat / rehtorit / kiusaajien vanhemmat eivät ole tehneet asialle mitään.
        kannatan.


      • Anonyymi

        Aika Freddy Krueger-setti


    • haudan partaalle

      Olen selittänyt pojalleni joka on joskus tuonut esiin että joku on kiusannut että tarkkaile tilannetta ja jos se menee sietämättömäksi ja varsinkin fyysiseksi niin anna takaisin mutta anna niin paljon että tarvitaan ambulanssia ja teho-osastoa. On AIVAN VARMA että siltä osin kiusaaminen loppuu.
      Olen kehoittanut että kun vetää oikealla jalalla tuuppijaa, kiusaajaa, ehkä lyöjää sivupotkun tuohon vasempaan reiteen just polven yläpuolelle oikein napakasti niin se taittuu sitten ohimoista kiinni ja erittäin rajusti nenä polveen niin että sieraimien väli repeää. Siitä ei tule pysyvää ruumiinvammaa mutta verta tulee niin saatanasti että koko koulu joutuu kriisiapuun.
      Sitten kun se putoaa siihen niin potkaise kerran vielä päin naamaa mutta ei täysillä, vain sen verran että se on maassa. Kysy sitten että jatkuuko yksityisen kansalaisen vapaudenriisto, fyysinen ahdistelu.... j.n.e toiminta johon on ainanaan saatava stoppi.
      Kiusaamisasioissa täytyy aina lähteä siitä ruohonjuuritasolta eli katsoa onko kiusatulla mitään mahdollisuutta itse vaikuttaa siihen että kiusaaminen loppuisi. Jonkun täytyy valaa uskoa siihen että kun kerran saattaa kiusaajan teholle niin on hyvin todennäköistä että toista kiusaajaa ei enää tule. Paha mielihän tästä nyt tuli kaikille mutta vastatkaa VAIN NE JOTKA ON KANSSANI SAMAA MIELTÄ JA NÄKEE TÄSSÄ AINOAN TOTUUDEN.

      • RAASTINRAUTA

        Teholle hakkaaminen on hyvä idea, mutta ongelmia aiheuttaa se, että sulle tulee kaikenmaailman vahingonkorvaukset ja tuomiot.

        Kiusaajat saavat tuhota itseluottamuksesi, opiskelusi, elämäsi, rakkaussuhteesi, tunteesi, ajaa sut henkisesti helvettiin, töniä, lyödä, nöyryyttää, aiheuttaa pysyviä henkisiä vammoja, jotka pilaavat elämäsi ja kaikkea muuta paskaa.
        Kiusaaja ei saa mitään rangaistusta. Sä et saa korvauksia.

        MUTTA jos näpäytät kiusaajaa noin miten kerroit, eli puolustat itseäsi ja pelastat itsesi, kenties muut kiusatut myös, aiheutat kiusaajallesi kärsimystä, joka on ruumiillista, eikä läheskään niin vakavaa, mitä kiusaajasi on sulle henkisesti aiheuttanut (Kiusaajan sinulle aiheuttama kärsimys on pysyvää, mutta sinun kiusaajalle aiheuttamat vammat eivät ole pysyviä).
        Jos teet näin niin saat tuomiot ja vahingonkorvaukset.

        Tämä yhteiskunta on niin läpimätä, että kiusaaja saa tehdä mitä vain ja sä et saa puolustaa itseäsi, et saa tehdä mitään. Jos teet jotain niin sua rangaistaan. Kiusaajalla on oikeus ja sulla ei. Kiusaajaa ei voida rangaista eikä tuomita, sut voi.
        Ole siis kiltisti ja hyväksy kohtalosi. Et saa nousta takajaloillesi. tämä on yhteiskunnan viesti.

        ON SE NIIN VÄÄRIN!!!

        Lue viestiketju OIKEUTUS. se on tätä ketjua ylempänä. Siellä on mielenkiintoisia argumentteja asiasta.
        Minun kantani on:
        -kiusaajat tulisi tuomita.
        -kiusaajia ei pidä paapoa.
        -heidän tekojaan ei pidä vähätellä.
        -heidän tekonsa on julmempaa, kuin väkivalta. Silti vain väkivalta tuomitaan.
        -vielä joku rankaisee kiusaajia rankemman kautta ja vasta silloin yhteiskunta havahtuu ja tekee jotain koulukiusaamisen estämiseksi.


      • Anonyymi

        moi.monesta koulu kiusatusta voi tulla vaikka koulu ampuja syyhän on kun yhteis kunta ei tee mitään koulukiusatun hyväksi.Koulukisattua monesti tutkitaan eri viran omaisen toimesta onko kiuasatussa vikaa ei välitetä tutkia kiusaajia.minua kiusattiin koulusa 1970 - 1976 lähdin jopa koulusta pois kun päätä hakattiin tiiliseinään 30 kiusaajan voimin,kun jouduin kuraattorin puheille kuraattori kysy sinulla on koulun käynti onkelma kun lähet kesken koulu päivä koulusta pois.Minä vastasin syy oli että isolla joukolla minua yritettiin kunnolla pahoin pidella kerroin kiusaamiestani ja sanoin mielestäni kiusaajia pitää tutkia eikä kiuasattua.Kielsin kuraatori puuttumasta asiaan sanoin sille meitä on 3 kaveria maalta me hakataan kiusaajat sairaala kuntoon yksitelleen tai kaikki kerrallaan samat kiusaajat kiusas kavereitani.Kuraattori saano hän hoitaa kiusaajat hän antoi kiuaajille ehdoksi että kiusaamine pitää loppua tai kiusaajat joutuu suljettuun koulukotiin.Tästä kiusaajat suuttui minulle että olin mennyt vasikoimaan heidät minä sanoin kiusaaja jengin pomolle Kuraattori kielsi hakkaamasta teidät sairaala kuntoon,tästä jengi pomo säikähti ja kysyi eikö voitas olla kavereita tuo päivä jäi ikuisesti mieleen kun kiusaajasta tuli kaveri.tuo kiusaaja kertoi syyksi että kiusas muita oli että heillä ei ollu mitään tekemistä ja meillä maajussien pojilla oli liikaakin tekemistä.Kun poikani kävi samaa koulua 15 vuotta myöhemmin häntä kiusattiin hän alkoi harrastamaan taekwondoa kun kiusaaja tuli päälle niin tuo kiusaaja löyty asfaltilta pojan kiusaaminen loppu siihen.seuraavaa poikaani kiusattiin kovin lyötiin haukuttiin rikottiin pyörät,suljettiin vessaan tämän pojan kiusaamisen loppumiseen eivät voineet opettajat mitään poliisi ei tehnyt mitään,Minä sanoin kiusaajille tulemme koululle parin äijän kanssa jotka juuri on päässyt linnasta,kiusaajat nauroi räkästä naurua ja jopa uhkaili minua.kun tätä poikaani kiusattiin menin kavereiden kanssa koululle hakemaan poikani vessasta pois niin kiusaajat hyppi ikkunoista karkuun että nytse tulee vankila kundin kansa pesä palloa pelaamaan tuolloin kiusaaminen loppui heti.tosin minua haukuttiin ja uhkailtiin kun käännyin kiusaajiin päin he poistuivat paikalta syy saattoi olla että laitoin käden povi taskuun niinkuin ottaakseni sieltä jotain.Tuohon kiusaamiseen lisäksi puuttui sosiaaliviran omaiset he sanoivat että kiusaamien ja pyörien rikkominen pitää loppua tai he siirtävät kaikki kiusaajat lappiin koulu kotiin nuo kiusaajan joutui tulla kertomaan sossuun kerran kuussa mitä ovat tehneet.tällöin kiuaajat lopetti kaikkien kiusaamisen,Koulu kiuaamiseen pitää heti puuttua ei se riitä että opettaja anoo että ei sitä tiedä ajaako tuo hiljanen oppilas tuossa aikuisena mersulla no kun opettaja näki minut aikuisena minulla oli uusi mersu alla tuo opettaja hiljeni sillä tämä uusi työ mersu aiheutti erääsä petessä katkeruutta hän alotti silloin vainoomisen joka kesti melkein 40 vuotta tuomiot ei auttanut kiusaajia ja vainoojia on aina ollu heidän paikka olisi hoidossa suljetulla yhteis kunta ei puutu kiusaamis ilmiöön tarpeeksi siinä syy väkivalta tilanteisiin kouluisa..... t koulukiuasattu vuodelta 1970


    • paskaviosaatama

      Osta pilailukaupasta semmosia hajupommeja pistä reppuun ja astu sen päälle. Haisee mädälle kananmunalle :D

    • kjähkjäh

      Mua kiusattiin koko ala-aste. Hakattiin, haukuttiin ja juoruiltiin selän takana. Menetin itsetuntoni, luulin, että kun oman luokkani pojat pitivät minua läskinä ja täystollona, olisin kaikkien kakslahkeisten mielestä sellainen. No, nyt lukiossa vajaat kaksi kuukautta seurustelleena en ajattele enää noin :) Mutta kostona paras on katkeruus. Se pieni "ihana" asia kuin muisti. Mä ainakin muistan kaikki haukkumanimet, suurimman osan hakkaamistilanteista yms. Ne saavat minut paiskimaan koulussa töitä. Äitini sanoi mulle joskus, että eräillä hänen entisillä luokkakavereillaan on sellainen tilanne, että kiusattu on kiusaajan työnantaja. ei ole kovin kiva tilanne, varsinkaan kun kiusaaja ei ole vieläkään juuri muuttunut. Pari kuukautta sitten tuo kiusaaja sai potkut työpaikkakiusaamisen vuoksi. Haluan joskus nähdä, kuinka joku entisistä kiusaajistani tulee työhaastatteluun, tunnistaa minut ja menee vaikeaksi. SE on paras kosto, kun HÄN joutuu katsomaan MINUA ylöspäin. Mahtaa olla vaikeaa.

    • 13VUOTIASLÖI

      Terve oon 13 vuotias mua kiusattiin puol vuotta kunnes yks alkoi lyömään mua heitin sen maahan, löin 3 kertaa silmään ja poskeen kerran poskeen huuleenkin osuin. Sen jälkeen meni itkien kotiin (: Tunnustan! tärisin sen jälkeen lähdin itsekin kotiin JA ÄKKIÄ!

    • ghhytfrhyt

      TUU SUOSITUKS

      sit voit ihan vapaasti mälviä niille :)

    • aivannn

      HERRANJUMALA! JOS SINÄ HYVÄ IHMINEN TIEDÄT MILTÄ KIUSAAMINEN TUNTUU, MIKSI ET KESKITTYISI SIIHEN, ETTÄ SE LOPPUU, EIKÄ SIIHEN ETTÄ SAAT KOSTETTUA! en ymmärrä.. Kiusaaminen ei ole ikinä oikein! mutta kostonhimoiset ihmiset ällöttävät. Kiusaajat eivät ymmärrä, heilläkin on oikeasti todella huono itsetunto, jota vain peittävät näin. ÄLKÄÄ KÄSITTÄKÖ VÄÄRIN. en hyväksy kiusaamista missään muodossa, joten tässä tapauksessa kosto menisi myös kiusaamisen puolelle. Minuakin kiusattiin nuorempana, hyväksyin asian, että olen oksettava, ällö paskiaine, mutta vuosia myöhemmin olen vasta alkanut ymmärtää, etten ole. Itsetunto on heikko, josta johtuen saapui masokistisuus. Halu rangaista itseään, koska on näin huono ihminen. JOTEN TURHA VÄITTÄÄ, ETTEN TIEDÄ KIUSAAMISEN SEURAUKSIA.

    • !

      Kostaminen on oikein, koska kiusaaja saa tietää miltä kiusattuna oleminen tuntuu ja tällöin kiusaaja hyvin todennäköisesti lopettaa kiusaamisen.

    • die66666

      ei ne kiusaajat tuu takasi hakkaamaan porukalla ku tappaa ne kaikki .

      Metallia -kill'em all! \m/

      ja poliisit elkee tulko ovelle ,he he xD tää on vitsi tajuutteko VITSI! :D

    • joku vaan

      Otat vain repusta AK-47 ja ammut ne ja sitten saat tarpeeksi tappoja AC-130 ja ammut loputkin sillä.
      Sitten saat nuken ja peli päättyy.

      En tiedä oikeastaan juuri paskaakaan MW:stä

    • Koulukiusaus on aina ollu tosi säälittävää ja siihe kannattaa puuttuu mahdollisimma aikasi, mut täs on kaikil koulukiusatuille video joka kaikkien kuuluis nähdä: http://www.youtube.com/watch?v=iDAwa13fheo

    • cs

      Karhunrauta on kuulemma hyvä tapa kostaa

    • uskovainen.

      Käännä toinen poski. Se tehoaa aina.

    • jaskakerala

      Nosiis, itsehän voisin tällähetkellä vaikka ampua kiusaajani.. Ehkä en kuitenkaan.

      Mutta mielestäni paras kosto on se, että kiusaajat katuvat aikuisina mitä he tekivät sinulle Duudsoni Jukka opetti tämän minulle, oltuaan itse kiusaaja.. vaipui oikein kyyneliin kertoessaan sen. Toisaalta ihminen janoaa kostoa, jotkut jopa liikaa ja oikeasti ampuvat koulukiusaajansa.

      Mulla se on käynyt mielessä, mutta onneksi tuo ajatus, että he katuvat sitä pitää minut hengissä.

    • Tervehdys!

      Elämä on liian lyhyt kaunaan, anteeksi antamattomuuteen ja koston hautomiseen. On myös itseä vahingoittavaa, jos kantaa kostoa sisällää. Se kuluttaa ja vie voimat. Itselle on hyvä olla rehellinen siinä, mitä tuntee, myöntää se ja lähteä vaikka lenkille. Vihan käsittelyyn on monia tapoja, etsi ja löydä omasi!

      Tekopyhää ei kannata esittää, ole rehellinen. Rehellisyys on kaunista ja se, että voi ymmärtää toisen tilannetta. Kiusaajasi ovat varmasti olleet tosi huonossa tilanteessa, että ovat joutuneet turvautumaan niin alhaiseen keinoon kuin toisen alistamiseen, eikä se edes ole säälimistä. Kellään ei ole oikeutta kiusata. Uskomme siihen, että ajan kanssa olet valmis antamaan anteeksi. Se on suositeltava tie ennen kaikkea sinun itsesi kannalta!

      Olet oikeassa, ettei nälvimistä pidä ottaa vastaan, jos se vahingoittaa. Joitain juttuja voi harjoitella ottamaan huumorin kannalta -auttaa monessa tilanteessa!

      Kaikkea hyvää sulle toivoen ja myötätuntoisin terkuin,
      Rosa ja Heidi

      • JJTYKJTYK

        USKOKAA TAI ÄLKÄÄ KYLLÄ JUMALA KOSTAA. RAAMATUSSA LUKEE, ÄLKÄÄ ITSE KOSTAKO RAKKAANI, SILLÄ MINUN ON KOSTO SANOO HERRA


    • Idoli

      Jesse Kaikuranta on ollut koulukiusattu ja hän on julkituonut tämän.Miltähän nyt tuntuu kiusaajista kun Jesse on menestynyt niin hyvin laulajana.Hyvä Jesse olet todella hyvä.Kuuntele laulu Vie minut kotiin.

    • Helppo kosto

      Oivallinen kosto olisi sellainen ettei esim kiinitä huomiota ainakaan viikkoon siihen kiusaajaan niin se tajuaa lopettaa =)

    • niittivyötotte

      Näytä miten vatun hyvin sulla menee.

    • tziisusss

      Mun elämä ja itsetunto on pilattu ku jouduin koulus kiusatuks. Lisäks mul oli vakava kuolemanvakava sairaus (elinsiirto) ja selvisin kaikesta. En jaksa alkaa tappelee enkä vittuilee kiusaajille, koska tiiän että ainaki pari katuu tekojaan. Ja jos ite alkaisin "kiusaa" niitä niin sittenhän mä tekisin tavallaan sitä mitä halveksisin. Eli kuten joku sanoi niin paras kosto on menestyminen ja olla että ei oo huomaavinaan. Tai sit jos näkee niitä ni sanoo "moi, pilasitte mun nuoruuden". Kyl sitä kuka tahansa taukki tajuaa mitä noi sanat tarkottaa.

      Jaksamisia ex-kiusaamisen uhrit :)

      • tsiisusss

        Niin ja samaa mieltä ku idoli, että Jesse Kaikuranta on ihana laulaja.


    • Hakkaa se

      Sun täytyy leipoa se verille ni ei enää kiusata, se on todettu.

    • 100% hetero

      Mä menin haukkumaan mun kiusaajiani homoiksi. Ny ne kiusaa kahta kauheammin. En jaksanu kattella sitä joten leivon lättyyn päähomoa. Ei se on lopettanu viekään. En vain kiinnitä huomiota asiaan enää, ku niiton 20 muo vastaan. Oon ottanu jo tarpeeksi turpiin ala-asteella.

    • Voittajana selvinnyt

      Minua kiusattiin yläasteella 2 vuotta, mutta itsetunnon murskaamisesta seurannut masennus kesti 10. Nyt elän upeampaa elämää kuin olisin silloin uskaltanut haaveilla edes päiväunissa, ja väitän että se on juuri kiusaamisen ansiota. Suosittelen kanavoimaan kostonhimon oikein, se on valtavan suuri voimavara oikein käytettynä!

      Unohtakaa kiusaajan vihaaminen, se on negativinen tunne joka kuluttaa vain sinua itseäsi, ja sitähän kiusaaja juuri toivoo, sinun kärsimystäsi. Itse päätin kostaa... mietin mikä olisi paras tapa, ja päätin että haluan kiusaajan olevan minulle kateellinen, tuntisi olevansa minua alempana, ja että hän toivoisi vielä kuuluvansa MINUN ystäväpiiriini... ja että minä olisin onnellinen! Kostonhimon antaman päättäväisyyden lisäksi minua on auttanut tieto siitä, että olen käynyt helvetissä ja selvinnyt hengissä, selviän siis mistä tahansa... Siksi uskalsin ottaa riskejä ja tavoitella unelmiani.

      Nykyisin olen menestynyt jokaisella elämänalueella, elän elämääni vapaana niinkuin haluan maailmaa kiertäen, kun taas kiusaajani on jäänyt kouluttamattomaksi kotiäidiksi ja asuu edelleen tuppukylässä vanhempiensa naapurissa, muodottomaksi lihoneena (oli olevinaan suurikin kaunotar kouluaikoina).

      Miettikääpä itse, miten suuri osa esimerkiksi näyttelijöistä, muusikoista ja taiteilijoista on ollut muoruudessaan kiusattuja ja syrjittyjä! Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus...

    • eiks paras tapa kostaa o olla jättä kostamatta niin ne kiusaajat tajuu sen ite ja voi tulla pyytää jopa anteeks:)

    • tee se

      Täsää tulee parasta kostoa. laita sen kenkä täyteen ongenkoukkuja ja sitte (kalastele sen jalkaa) sitte käytä sen koulu tarvikkeita sun korvassas ja niistä sen penaaliin,sylkäse reppuun,piilota kengät,räkäse sen liikka vaatteisiin no siinä oli hyviä juttuja ps KIVES POTKU AUTTAA AINA

    • fuckisinyourpencil

      Jos koulussa ei opettajat tai kukaan ota mitään kantaa tai yritä pysäyttää kiusaamista niin kiusaa takaisin. Meitä on kiusattu kaks vuotta ja vihdoinkin löytyi ratkaisu. Kiusaa takaisin. Ne ei oikeesti oo niin koviksia kun laittaa samalla mitalla takaisin. Naureskelee ohi mennen. Näyttää keskaria sopivissa tilanteissa, huutelee jotakin takaisin. Ne huomaa ettei anneta periks ni sillon saattaa niitä alkaa pelottaa. siinä tulee hyvälle tuulelle

    • E I K A N N A T A

      Jos ne on jo jättäny sut rauhaan, niin sun ei tosiaankaa kannata jatkaa sitä. Kyllä muaki lapsena kiusattiin, mutta kun niille suorat sanat, ja kerroin opettajalleni, kiusaaminen loppui. Minulla ei ole ikinä käynyt mielessäkään kostaa niille. ÄLÄ SINÄKÄÄN.

    • piinessankari

      Laita laksatiivia kiusaajien kouluateriaan/vedä kunnolla turpaan.

    • dfghjköpå

      Jos kostat kiusaajille niin ajat samaa periaatetta takaa jonka varjolla kiusaajasikin toimivat. Tällähän se kiusaaminen saadaankin kitkettyä! Bravo.

      Niin ja turha tulla sanomaan minulle, että en tiedä miltä kiusatuista tuntuu. Kyllä minä vaan tiedän nimimerkillä 9 vuotta kiusattuna. Mutta enpä ole kostanut missään välissä.

    • Kannattaa kostaa

      Kannattaa kostaa. Se kiusaajille oikein. Kiusaajien pitää kärsiä saman verran kuin kiusattujen. Paras tapa on kiusata takaisin jos ei kukaan puutu kiusaamiseen. Minua heitettiin kumeilla ja kuivalla pesusienellä ja minä heitin takaisin ja se helpotti oloa ja myöhemmin opettaja antoi niille hirveät rangaistukset ja minä en saanut mitään rangaistusta, koska opettajan mielestä kostaminen on oikein. Myös monet sukulaiset ajattelee näin. Kiusaajia haukuttiin kotona, kun heidän kotiväki kuuli mitä ne tekivät. En ole mielestäni kiusaaja, koska en koskaan tee pahaa viattomille vaan aina kostan oikeille syyllisille.

    • elmosss

      vedä turpaan tai hanki niiden puhelinnumero ja laita se jollekin pedosivuille esim suomi24 chatti ja sano, että oon 14-v mulle saa lähettää seksyviestei :D eiköhän toi olis aika hauska. Hanki niistä nolo kuva ja jaa se teidän koulun/uunipaikan fb-sivuilla.

      • joku vaan

        Onko S24 sun mielestä pedosivusto? :0


    • että näin!

      mua kiusattiin 12 vuotta kaikin mahgollisen tavoin ja kun näin yhden kiusaajistini tässä yksi ilta humalassa. niin tunnistin hänet ja hän minut, hän tuli aukomaan päätään minulle kuten lähes kaikki humalaiset. kun ene ollut huomaavinani häntä niin hän päätti siten lyödä. se on VIRHE! olin saanut koulutuksia kapailu lajeihin ja erinäisiin voimankäyttöihin. otin lyönnin helposti kiinni ja vedin noin 195cm jätkän maahan ja pidin siinä kaveri tuli linja-auto aseman kahviosta jossa oli ollut lainasin häneltä käsi rautoja ettei olisi tarvinnut istua koko aikaa hänen päällään. kaverini sillä aikaa soitti poliisia. poliisin tultua kaverini sai käsirautansa ja minä illan viettoani.
      se ei ollut kosto vaan hätävarjelua koska ex-kiusaajani kävikimpuun ilman syytä. tai niin kuin rikoslain 4. luvun 4§ sanoo aloitettu välittömästi vaaran uhatessa, oikeuttamattoman hyökäysen torjumiseksi.
      Ps. olisin voinut väistääkin sen lyönnin mutta niitä olis tullu lisää. koska halusin koittaa kuinka luja luonti todella oli, ja kuinka nopeasti saisisin hänet maahan.

    • joakim.

      Kosda sille bebbu raisgaamalla.

      • hyligääni

        kävin eilen puhkomassa kiusaajani mopoauton kumit, rikkomassa ikkunat, ja kaadoin 10litraa erikeeperiä mauton sisälle ja naarmutin kivellä maalipinnan kyljistä ja konepellistä. Juuri kun olin lähtemässä näin kun hän oli tulossa mautolleen ja näki kaiken. Hän alkoi itkeä ja kuvasin kaiken kamerallani ja laitan huomenna sen fb ;) se korvaa kaiken mitä hän teki minulle. xoxoxoxoxo


    • mukko

      Heitä torakoit sen kaappiin

    • efwfwegweg

      Minua kiusattiin yläasteella.

      Kymmenen vuotta kului ja 30kg lisää lihasta tuli kroppaan. Sama entinen koulukiusaaja tuli vastaan baarissa ja alkoi aukomaan päätään. Käskin painua vittuun jollei halua turpaansa. Nappasi kiinni ja alkoi herjaamaan oikein kunnolla. Meikällä napsahti päässä, vetäisin tyyppiä turpaan pari kertaa ja vippasin tiskin toiselle puolen. Pahoinpitelysyytehän siitä tuli mutta aika nöyrää poikaa oli tuo juppi sen jälkeen eikä ole samoihin kapakoihin astunut jos mut siellä nähnyt. Vittuakaan sillä rikosrekisterillä, pääsipähän eroon kymmenen vuotta jatkuneesta henkisestä piinasta.

      Väkivalta ei ole järkevää, mutta valitettavasti jotkut ei vaan opi.

    • slkdherfgkhguhu

      Säälittävä aloitus. No kysyt, että mikä mielestäni olisi "paras kosto nettikiusantekijöille": minusta se, että jos joku on tuomittu ja oikein todistein todistettu rikolliseksi esimerkiksi systemaattisesta yksityiselämää koskevan loukkaavan tiedon levittämisestä, webbikamerakaappauksista, tietoteknisestä häiriköinnistä tai ylipäätään joukolla yksittäisen tai yksittäisiin kohdistuneesta julkisesta joukkokiusaamiskäytöksestä internetissä, että kaikki sellaiset pakotettaisiin lain uhalla vaikkapa jonnekin A- Studion kaltaiseen ohjelmaan kertomaan OMILLA NAAMOILLAAN ja nimillään, että miksi saavat iloa kyseisenlaisesta häiriköintikäytöksestä. Se oli aikoinaan mielestäni väärin siinä Susan Ruusus- jutussakin minusta, että ne herjaajat saivat esiintyä telkkarissa siten, ettei niiden naamat ja nimet näkyneet. Internetissä tapahtuva kiusaaminen on vielä monin verroin mielestäni pahempaa, kuin vaikkapa loukkaavan kirjoituksen kirjoittaminen painettuun lehteen, koska internetissä valitettavasti kuka tahansa voi jakaa ja levittää joko tarkoituksella tai tarkoittamatta, minkälaista tahansa kirjallista sisältöä.


      Kiusaamisessa mitä internetiin tulee, on varmaan kyse siitä, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Vanha suomalainen sananparsi. Linnaan kuuluvat ne, jotka ihan nimiä käyttäen esiintyy muiden nimissä internetissä. Enkä usko, että kiusatut koskaan haluavat olla niiden kanssa tekemisissä, jotka ovat kiusanneet.


      Se sitten taas on yksinkertaisesti ainoastaan säälittävää, että jos joku - kukaan- on niin utelias, että menee intrnetiin toisen nimissä vaikka Facebookiin. Täällä Suomi24:ssa kun tunnutaan levittelevän esimerkiksi ihmisten sukulaisuussuhteita, levitettävän väärää tietoa asioista ja niin poispäin, niin kyllä minusta myös foorumin ylläpito on syyllinen. Jos on tän kokoluokan foorumi jolla on niin monta palstaa, ei kertakaikkiaan voi jättää keskustelupalstojen keskusteluita valvomatta tai antaa moderaattorin oikeuksia kenelle vaan edes identiteettiä varmistamatta ja kerätä vaan mainostuloja yrittäjiltä.


      Se mikä ei ole kiusaamista, on eriävät poliittiset mielipiteet. Suomessa on sananvapaus, eli jos joku kannattaa poliittisesti vaikka vasemmistoliittoa, tai keskustaa tai mitä vaan laillista puoluetta, niin ei sellaisista syistä johtuen saa alkaa ihmisiä herjata internetissä - sananvapauteen ei kuulu muiden sananvapauden tarkoituksellinen sabotointi.

      Ja pikkupennut pois Suomi24:sta, ne ei kuulu kirjoittelemaan palstoilla, jotka on näin huonosti valvottuja.

    • karmaa pelkäävä

      kostominen on luonnollista ja osa paranemis prosessia. kiusaajasia tulee vielä varmasti itse katumaan tekojaa ja se on paras kosto... mutta jos jotain aioit yehdä ota asioista selvää kaikista näkökulmista mahdottomista ja mahdollisista. lueseuraava kirja ensin "Sodankäynnin taito (Sunzi Bing fa) on kiinalaisen Sunzin (孫子) kirjoittama sodankäyntiä käsittelevä teos." uskon sen auttavan monelle eri tavalla ja tasolla loppulämäsi..
      tieto on todellista rikkautta ja raha aikaa..

      • piilottajatar

        Mua on kiusattu kohta kolme vuotta. Piilotin liikuntatunnin lopussa lähtiessäni
        hänen kenkänsä wcpöntön taakse. Sai ettiä melkein koko tunnin ajan. Sit juonin
        sille jälki-istuntoa. Ei oo vieläkään lopettanu. Oon 6.luokalla. Joskus kiusaajani
        on mulle ihan kiva.


    • Oikku4

      Miksi väkivaltaa, kun voi sanoa takaisin samalla tavalla. jos väkivaltaan mennään ajattele, että se toinen voi vammautua loppu-iäkseen ja saattaa pyörätuolissa istua koko loppuelämän me ihmiset pitäisi elellä mieluiten sovussa ja aina voi ottaa koulukuraattorille apua jos on kiusattu. ei kiusaaminen ole kiusatulle missään muodossa oikein ja tämä yhteiskunta pitäisi keksiä keinoja jolla tämä kostonkierre saisi lopetettua ja toki itsekin ajattelen välillä kostamista , vaikka olenkin aikuinenmies , mutta aina on vaihtoehtoja ja jos aina ajatellaan, että turpiin vaan kyllä se siitä tokeentuu, tokeentuuhan se uhri jos jää maahan makaamaan ja voi olla että henki menee. ollaanko me suomalaiset noin tyhmiä ja väkivaltaisia että vain kovat pärjää tässä maassa. antaisiko tämä ajattelemisen aihetta. nim oikku4

      • jeajeaa

        Hyvä juttu, jos eläisivätkin pyörätuolissa. :-))


    • Crack123

      Selvität osoitteen. Pistät kiusaajan katsomaan ku raiskaat sen vaimon ,revit lapsilta silmät päästä ja lopuks viillät kaikilta kurkun auki. Ja ei muuta ku seuraavan kiusaajan ovelle.

    • jadjfald

      mullanalta

      22.1.2016 23:07

      Oletteko tälläiseen törmänneet? maksetaanko Suomessa oikeasti ihmisille, että tuhlaavat elämänsä nettipalstoilla menemällä mukaan aivopesun kaltaiseen toimintaan, jonka jälkeen heillä ei varmaan enää normaalia kykyä aivotoimintaan ole, omituista. Ei ihme, että ihmiset vaikuttavat omituisilta, kuin fiktiot ja faktat aivan sekaisin, elävät lavastettujen draamojen mukaisesti.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13049841/gang-stalking--tietoisuus-kaataa-suomimafian

      zxcadegstyu

      14.8.2015 10:06

      kiusaaja käsittelee omia traumojaan katamalla ne kohteen niskaan.GS ("gans stalking") antaa myös tunteen yhteisöllisyydestä,kun porukalla vainoaa ja kiusaa.Sosiaalipornon tarpeen he tyydyttävät ruotimalla valitun uhrin puuteellisuksia.Näin voi sitten kuvitella olevansa suuri ja mahtava,hieno ihminen.Netissä onkuulemma sivusto johon voi liittyä haukkumaan ja solvaamaan tiettyä ihmistä/perhettä.Siitä myös saa jonkinlaista korvausta.

    • wertewtwe

      Ap, kiusaa takas niin kauan kuin se elää. Keksit kyllä keinot aina tilanteen mukaan.

    • kostonhimoinen

      Mua on kiusattu ala-asteella joskus on tehny mieleni tappaa ne ja vielä tulee enemmän murhanhimoa ja kostonhimoa koska samat kiusaajat ovat samassa rippikoulussa

    • Kiusattu333

      Ite ajattelin et toisin aseen kouluu ja tappaisin ne ketkä on kusipäitä

    • Voimia

      Ammu sitä ilmakiväärillä polveen

    • Gd1

      Ymmärrän ja ampuisin mikä on parempi kosto kun ottaa joltain elämä kuka on pilannut sinun elämäsi hän ansaitsee sen

    • pöytä

      tappakaa kiusaajanne tai palkatkaa joku muu tekemään se sillä välin kun olet ulko mailla

    • sis_sas_sus

      Henkinen/psykologinen sortaminen/ahdistaminen on nice kosto. jäjestä tyypille asiat päin vittua mahd. paljon. Palkkamurhaajat kehiin tai omat kätöset veriseks ja kiusaajan rakkaimmat ja läheisimmät pois päiviltä. Alotat jostain kevyemmästä esim. BFF ja siitä eteenpäin kunnes jompi kumpi vanhemmista on päiviltä. Tee sen olo turvattomaksi kotona: koputtele ikkunoihin yms., jätä mukavia viestejä ikkunaan kiinni. Stalkkaaminen niin että olet näkymättömissä, mutta annat kusipään tietää läsnäolostasi (äänet, kivat puhelut/viestit jos tiiät yhteystiatoa)

    • suolaa

      sulata paljon suolaa veteen, todella paljon, ja sitten imaise sitä suolavettä pieneen injektioruiskuun ja tökkää koko lasti kaverin pakaralihakseen. tulehdusvaaraa ei ole kun suola tappaa bakteerit, mutta yritä varoa ilmakuplia.

    • Anonyymi

      en uskalla tehdä mitään kostoa kavereille ketkä mua kiusaa olen yrittänyt kerran tehdä kavereille hyvää kostoa ja sain sen koulussa tehtyä mutta sitten kävi niin että kaverit kosti mulle takaisin ja sain turpaan meidän yhden luokan pojalta mutta olen yrittänyt puhua open kanssa mutta se ei ole auttanut opettaja on vaan sanonut sun on pakko nyt vaan yrittää mutta en ole pystynyt AUTTAKAA MUA miten pääsen mun kiusaajasta eroon mikä lyö vetää turpaan ja haukkuu tarvitsen apua

      • Anonyymi

        poliisi asia se on ihan selvästi. ei se voisi olla mikään muu.


    • Anonyymi

      hhhhhh tuntuu varmaan tyhmältä sanoa tätä mutta en tiedä mikä minuun on tullut kun en vastaa enää kavereiden puheluihin kun ne yrittää soittaa kun tää mun kiusaaminen alkoi niin en voinut vaan katsoa sivusta kun mua revittiin hiuksita ja lyötiin joka paikkaan tuntuu että jään aina yksin ja kaikki kaatuu päälle kun kuulin että kaverit kertoi musta opettajalle ajattelin mielessä että teen kohta itselleni jotain mutta en tehnyt koska mula on äiti ja mitä se olisi sanonut jos olisin tehnyt itselleni jotain se olisi varmaan mennyt haukkumaan mun kaverit ihan pystyyn että tää on teidän syytä eh en vaan jaksa tätä enää

      • Anonyymi

        Itseäni ei ole koskaan kiusattu, mutta tiedän hyvin että minua oltaisiin ellen olisi itse tehnyt jotain. Elikkä.
        Jos sua kiusataan, niin älä vaan hyväksy sitä vaan sano vastaan!!! Jos joku esim. Kommentoi sun vaatteita yms, nii kysy vaa sillee "mitä mun vaatteet sua kiinnostaa?!".
        Jos et pane vastaan sinusta tulee yhä helpompi kiusaamisen kohde. Jos taas sanot takaisin, oket itsevarma, tyypit alkavat kunnioittaa sinua.
        Tiedän itse mistä puhun, olen ulkonäön perusteella helppo kohde, mulla on silmälasit ja ei-trendikkäät vaatteet.

        tämän halusin vain sanoa niille jotka epätoivoisesti yösydännä etsivät tietoa asiasta!!!!!
        Tsemppiä kaikille kiusatuille🥰❤️


    • Anonyymi

      Paras kosto? Menestyt ja käyt panemassa sen naista. Aiheutat sille raskaan eron.

    • Anonyymi

      Mitäs muita. Jos olet teini niin palkkaat päivän ajaksi isompia tosi cooleja tyyppejä hengaamaan koululle sun kanssa (koulua ennen tai jälkeen). Ja sitten kun näette kiusaajan nämä coolit isommat tyypit alkavat kiusaamaan sitä kiusaajaa samalla kun sä olet niiden seurassa. Täysin laillista. Tai käsket isäsi vuokrata jonkun kalliin Ferrarin päivän ajaksi ja sitten se tuo sut kouluun sillä. Tärkeintä on se ettet alistu. En suosittele lyömään turpaan vaikka se hyvin usein pelastaisi kiusatun elämän. Suomessa jossakin syystä ei haluta puuttua kiusaamiseen. Ei muissa maissa kiusata ihmisiä samalla tavalla. Vaikea sano mistä se johtuu , että suomalaisista tulee kiusaajia.

    • Anonyymi

      Paras kosto on olla reagoimatta mitenkään kiusaajaan, ei antaa hänelle mitään huomiota. Se pudottaa kiusaajalta pohjan pois jalkojen alta. Tekee kiusaajan kiusaamisen merkityksettömäksi.
      Sekin on psyykkistä "sodan käyntiä" jos kiusaaja kysyy tai pyytää apua niin vastaa asiallisesti ja jopa auttaa jos hän pyytää mutta ei mitään muuta, ei edes katsekontaktia eikä ylimääräistä juttelua.
      Eli tiivistettynä, pysy vahvana, ole murtumaton.
      Tämä onnistuu kun ajattelet olevasi huomattavasti vahvempi kuin kiusaajasi...ja todellisuudessa näin oletkin..vahvin..lopullinen voittaja.

    • Anonyymi

      Tää kiusaaminen on kova juttu ja voi pilata elämän moneksi vuodeksi tai loppuelämäksi. Poikani kärsi siitä jo ala asteella ja enkä tiennyt mitään. Opettaja mainitsi asian mutta sanoi, että hän osaa puolustaa itseään hyvin. Mitähän sitten mahtoi tarkoittakaan? Myöhemmin sain tietää, että kiusaaminen oli alkanut hoitopaikassa jo ennen koulua. Ja sama poika on pyytänyt anteeksi kiusaamistaan aikuisena kohdaten poikani. Olen nyt näin myöhemmin ajatellut , että kiusaalla on itse huono olla ja kostaa sen jonnekkin. Poikani on kärsinyt paljon, eikä pystynyt jatkamaan ammattikoulussa jossa kyseinen poika myös oli. Ajatelkaa tämä on alkanut jo hoitopaikasta ennen koulua!

    • Anonyymi

      ymmärrän oikein hyvin niitä jotka vuosia kestäneen rääkkäämisen tuloksena tarttuvat aseeseen-eli ns.kouluampujia. tekisin hyvin mielelläni eräille saman. aiheuttivat ihmisen kuoleman oman käden kautta tuhoamalla mahdollisuudet elää mielekkäästi.Ehkäpä vielä löydänkin jostain voimia lahdata koko paskasakin. Sitä odotellessa...

    • Anonyymi

      Tapa niiden lapset

    • Anonyymi

      Jos menetät elämässäsi kaiken lähde kostamaan. Näin teen itsekkin jos käy toteen.

    • Anonyymi

      No kerron sulle nyt oman näkemykseni asiaan - oon itekkin ollu koulukiusattu teininä ja voit vaan arvata, miten paljon mulla on patoutunutta vihaa sisällä kaiken kaikkiaan........ 😉😏
      Mä olin tyttö, jonka ulkonäköä haukuttiin etenkin yllä-asteella ihan ku ne kusipäät ois ite ollu jotai kultakimpaleita....... Kuinka ironista kaiken kaikkiaan......... 🤭😝
      Mun kiusaajat huuteli semmosta lapsellista paskaa, että musta ei kukaan poika tykkää eikä vois ikinä tykätä, ku oon niin ruma........ Ja mä uskoin tähän lapselliseen sontaan, kunnes sit vähän vanhempana tajusin, ettei se todellakaan ole totta.......
      Aina löytyy ihmisiä, joita viehättää ulkonäöltään ja se ulkonäkö ei todellakaan ole ainut tärkee tekijä ihmisessä, vaan se, mitä korvien välissä on.......
      No mutta, arvaa vaan, oonko miettiny moneen otteeseen meneväni ja hakkaavani mun entiset kiusaajat - kyllä........ 😐😔
      Mutta sitten, kun miettii yleensä kaikkia ihmisiä, jotka on sua satuttanu ja tehny sulle pahaa, niin, jos sä meet ja kostat niille, niin mä näkisin sen niin, että se on voitto heille,
      koska sillon ne on saanu sut provosoitua kaikella pahalla, mitä ne on sulle tehny ja sä annat niiden huomata, että ne on saanu loukattua ja satutettua sua ja se on sinänsä voitto niille.
      Joten paras mahdollinen kosto tollasille ihmisille ja kaikille pahoille ihmisille on se, että
      sä käännät niille vaan selkäs, jätät ne omaan arvoonsa ja jatkat omaa elämää eteenpäin.......
      Sillon nää ihmiset huomaa, että ne ei oo saanu sua ns. lannistettua ja poljettua jalkoihinsa....... Sä jatkat omaa elämääs eteenpäin pää pystyssä ja onnellisena tollasista paskiaisista huolimatta etkä alennu niiden tasolle ja vastaa pahaan pahalla, koska
      siitä tulee loppujen lopuks loputon koston ja väkivallan kierre........
      En nyt yritä sanella sulle tai mitenkään määräillä sua, miten sun pitäis toimia,
      itsehän sä sen päätöksen teet, mutta kerron oman näkemykseni asiasta ja kehotan sua miettimään, että haluatko pilata oman elämäsi ostamalla ihmisille, jotka on tehny sulle jotain pahaa näin yleensä - onko kaikki kiusaajat ja pahat ihmiset oikeesti sen arvoisia?
      Ite ajattelen, että ei, kiusaajat ja pahat ihmiset ei ole mikään maailman loppu ja ne joutuu kyllä vastaamaan omista teoistaan koko elämänsä ajan.......
      Kiusaaminenhan on pahimmillaan jopa rikos, joten jos haluaa kostaa omalle kiusaajalleen, se kannattaa mun mielestä tehdä lain sallimissa puitteissa - ei niin, että rikkoo ite lakia, koska sillon sä joudut ite vastuuseen ja se kiusaaja pääsee helpolla......
      En ainakaan ite halua joutua vankilaan sen perusteella, että esim. ampua pamautan aivot pellolle ihmiseltä, joka on kiusannut mua ja tehny mulle pahaa, mieluummin niin, että se tekijä joutuu vastuuseen ja tiilenpäitä lukemaan.......
      Voin sanoa tän kaiken kokemuksen syvällä rintaäänellä, koska niinku sanoin,
      mulla on PALJON patoutunutta vihaa johtuen kiusaamisesta ja entisistä elämän kokemuksista ja oon siis miettiny monet kerrat, että voisin mennä ja ampua mun kiusaajat ja kaikki ns. pahat ihmiset, mm. väkivaltaiset miehet, väkivaltaiset vanhemmat jne.
      Mutta en halua tuhlata mun kallisarvoista elämää kostamalla pahoille ihmisille,
      koska loppupeleissä satuttamalla muita ihmisiä ne satuttaa siinä eniten itteään tekemällä itselleen vihamiehiä niistä ihmisistä, joille ne nyt jotain pahaa tekee ja satuttaa......
      Eli paha saa aina palkkansa tavalla tai toisella........
      Joten sinuna en uhraisi aikaani sun entisille kiusaajille, koska ne ei oo sen arvoisia,
      unoha ne ja elä omaa elämääsi eteenpäin, koska voi olla, että sun kiusaajilla
      voi tällä hetkellä elämä olla paljon vaikeampaa ja kurjempaa kuin sulla, eiköhän tuossa
      ole karmaa niille jo tarpeeks.......
      Niinhän sitä sanotaan, että kiusaajan elämä ei ole aina myöhemmin helppoa ja ite ovat kuoppansa kaivaneet ähäkutti.........😉🙂😁😝

    • Sellaisessa tilanteessa, jossa mahdollisimman monet näkevät, kaada tynnyrellinen tervaa hänen päälle ja sitten heitä päälle höyheniä. Tätä eivät kukaan hevillä unohda ja olet voittanut!

    • Anonyymi

      Kiusaajille paras kosto on sulkea heidät pois elämästään, varsinkin jos asuvat samalla paikkakunnalla. Ei kiinnittää mitään huomiota heihin, ei ottaa Facebook kaveriksi vaikka sitä yrittäisivät, ei hyväksyä anteeksipyyntöä, pitää kiusaajia kuten olisivat tyhjää vaan.
      Jos tulevat väkisin juttusille niin voi vastailla hyvin normaalisti mutta ei mitenkään jatkaa jutustelua eikä varsinkaan kertoa omasta elämästään tai suunnitelmista mitään. Vastailla vaan hyvin neutraalisti ja merkityksettömiä ja lyhyitä vastauksia ja jos mahdollista niin lähteä "joustavasti" pois tilanteesta.
      Yksi keino on katsoa puhelintaan ikään kuin joku soittaisi, vastaa "puheluun" ja lähteä kävelemään pois sanomatta tai elehtimättä mitään kiusaajille...eli ilmaista sillä heille että he ovat "tyhjää".

    • Anonyymi

      Tavallisesti se joka kostaa jotain ei tunnekaan siitä mitään hyvää oloa eikä ähäkutti tunnetta . Joten kosto on lapsellista , ainoa mitä voit tehdä on että yrität elää omaa elämääsi onnellisena .
      Siinä on tarpeeksi kostoa kiusaajalle.

    • Anonyymi

      Jos ei enää kiusata niin voisi yrittää unohtaa kiusaajat ja mennä eteenpäin. Parantua ja toipua kiusaamisesta.

    • Anonyymi

      Varmaan tuo Vantaa homma oli paras mutta ite en muistele kiusaajiani.

    • Anonyymi

      Myös se on kiusaamista, ei oteta kaveripiiriin, ei puhuta, ollaan niinkuin sinua ei olisikaan. Jotain pitää keksiä, ehkä kiertävät kouluissa luokissa käyvät vartiat, ei aseelliset, .tulisi olla tuntien alkuun . Ja välitunteja voisi, jaotella. Samoin koulun alkua ja päättymistä. Omia ajatuksia, mutta jos perustetaan taas työryhmä, tutkimaan, niin kun on maan tapa.pitääkö lasten itse hakea ,.Minusta nämä auttajat voisi tulla lähelle, kysyn, kuis menee.

    • Anonyymi

      Mark. 16: 15–16 ☝👋

    • Anonyymi

      Ennen kiusaajille annettiin sakinhivutusta,oli tehokas systeemi! Kiusaaja nöyrty kerrasta kun tieto levisi että ei se niin kova sälli olekkaan.

    • Anonyymi

      Minua itseäni kiusattiin koulussa. Myös äitini aviomies, jonka hän otti isäni kuoltua, oli väkivaltainen ja aikamoinen perhe terroristi.

      Mutta niin se vaan on, että näistä kiusaajista jokainen saa viimeisellä tuomiolla kärsittäväkseen Helvetissä ikuista itkua ja hammasten kiristystä niistä kiusaamisistaan, haukkumisistaan, tönimisistään, eristämisistään... koska tekivät syntiä kaikella sillä.

      Kyllä Luoja tekee aivan oikein.

      Mutta onneksi on Jeesuksen veri vuodatettu myös kiusaajienkin puolesta, että heillä olisi mahdollisuus saada syntinsä anteeksi. Uskon, että jokinen uskoon tullut kiusaaja ottaa yhteyttä entisiin kiusaamiinsa ja pyytää sitä kaikkea todella anteeksi. Ja uskon, että ollaan mahd. jopa valmiita antamaan jonkinlainen rahallinen korvaus
      kiusaamisista.

      Itse löysin Jeesuksen n. 30 v. sitten ja sain levon sieluuni.

      Jeesus vapauttaa todella

      Kaikkea hyvää sinulla ja Jumala sinua siunatkoon!

      Lue Raamattua ja rukoile.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    5. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1279
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1217
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      641
      1186
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1008
    Aihe