honda+lisäv+kytkentä

honttura

Miten vm-99 accordiin lisävalot kun omilta pitkiltä ei saa herätevirtaa, kun siinä on koko ajan virta ja se vaan maajohdon kautta ohjaa omia pitkiä.

13

9055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petri

      Laita tavallinen neliliittiminen rele. 30 virta akulta, 87 lisäpitkiin, 85 virta akulta tai pieni johdonpätkä liittimestä 30, auton omista pitkistä maa ohjaus liittimeen 86 ja tähän johtoon katkaisia väliin. Eli relettä ohjataan maajohdolla.

      • honttura

        Kiitos, kokeillaan tänään.Miten se katkaisija toimii siinä välissä.


      • honttura

        Joo, valot pelas muuten mutta parkkien aikaan lisäp. paloi mutta tämä estetään katkaisijalla vai kuinka. Omien pitkien maajohdossa kun on virta kun ne ei ole päällä, niin se tekee tämän tempun.


      • Petri
        honttura kirjoitti:

        Joo, valot pelas muuten mutta parkkien aikaan lisäp. paloi mutta tämä estetään katkaisijalla vai kuinka. Omien pitkien maajohdossa kun on virta kun ne ei ole päällä, niin se tekee tämän tempun.

        Katkaisia kojetaulussa on sen takia ettei tarvitse käyttää lisäpitkiä jos pelkillä omilla pitkillä pärjää. silloin kun katkaisia on päällä niin viiksestä toimii omat ja lisäpitkät. En tunne autosi sähköjärjestelmää mutta tuo parkki juttusi kuulostaa oudolta, joten minun täytyy nostaa kädet pystyyn.


    • Leevi

      Helpoin ja järkevin tapa ottaa releen kelalle virta ja maa suoraan pitkienvalojen kannasta! Näin olen rele vetää kun lampun kantoihin tulee miinus ja plus. Hetken mietin kytkentää itsekin mutta näin se toimii takuu varmasti.

      • honttura

        Joo, kokeillaanpa tuotakin. on vähän hankalaa nyt kun auton sammuttaa niin lisäpitkät syttyy, eli täytyy olla katkaisija ja palaa myös parkkien aikana.Ajaessa toimii kyllä kun valoja vaihtelee. eli mihin napaan vedetään omilta valoilta maa ja virta. Riittääkö virta?


      • Leevi
        honttura kirjoitti:

        Joo, kokeillaanpa tuotakin. on vähän hankalaa nyt kun auton sammuttaa niin lisäpitkät syttyy, eli täytyy olla katkaisija ja palaa myös parkkien aikana.Ajaessa toimii kyllä kun valoja vaihtelee. eli mihin napaan vedetään omilta valoilta maa ja virta. Riittääkö virta?

        Laita vaan kelalle menevät johdot suoraan pitkän kantoihin. Aivan sama silloin milloin on molemmat navat plussa tai miinusta...koska rele vetää vasta kun saa molemmat. Mulla toimi hyvin ja tulee sullakin toimimaan. Napojen numeroita en muista mutta onhan siinä kytkentäkaavio kyljessä?


      • Leevi
        Leevi kirjoitti:

        Laita vaan kelalle menevät johdot suoraan pitkän kantoihin. Aivan sama silloin milloin on molemmat navat plussa tai miinusta...koska rele vetää vasta kun saa molemmat. Mulla toimi hyvin ja tulee sullakin toimimaan. Napojen numeroita en muista mutta onhan siinä kytkentäkaavio kyljessä?

        Releen kela ei vie virtaa juurikaan lainkaan.


      • honttura
        Leevi kirjoitti:

        Laita vaan kelalle menevät johdot suoraan pitkän kantoihin. Aivan sama silloin milloin on molemmat navat plussa tai miinusta...koska rele vetää vasta kun saa molemmat. Mulla toimi hyvin ja tulee sullakin toimimaan. Napojen numeroita en muista mutta onhan siinä kytkentäkaavio kyljessä?

        JUU, kiitos kokeillaanpa.


      • Leevi
        honttura kirjoitti:

        JUU, kiitos kokeillaanpa.

        Välissä mitään kytkimiä...toimiihan ne lisäpitkät pitkien kanssa sitten. Laita akusta tulevaan vähän paksumpi johto ja sulake kun sitä ei yleensä tuu paketin mukana. Ja oma johto releeltä molemmille lisäpitkille.


      • honttura
        Leevi kirjoitti:

        Välissä mitään kytkimiä...toimiihan ne lisäpitkät pitkien kanssa sitten. Laita akusta tulevaan vähän paksumpi johto ja sulake kun sitä ei yleensä tuu paketin mukana. Ja oma johto releeltä molemmille lisäpitkille.

        Se toimii sittenkin suur kiitokset olipa yksinkertaista. Jos asuisit lähellä niin euro kossun ostaisin, mutta kiitos vielä.


      • Leevi
        honttura kirjoitti:

        Se toimii sittenkin suur kiitokset olipa yksinkertaista. Jos asuisit lähellä niin euro kossun ostaisin, mutta kiitos vielä.

        Mietinkö hetken kun laitoin accordiin lisäpitkät...kytkin ne niinkuin ennen muihin autoihin. Pari päivää piirtelin kytkentöjä ja noin helppo se hommahan sitten olikin kun sen lopulta hoksasin! Kiva olla avuksi :)


    • Anonyymi

      ^@#@

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe