Kaupan työaika

galluppi

uteliaisuudesta
millaisia vuoroja teet? viikkotunnit keskim.? kuukausitunnit? oletko duunari vaikosta pomo?
ja pyydän vastausta, vaikka ihan lyhyttä jos ei muuta, mutta että KAIKKI kauppalaiset vastaisi...
kiitän ja kumarran..

18

9936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja.

ja jos saan vielä puljun missä työskentelet--
      kysyn koska itsekin olen aloittamassa työt kaupassa ja kiinnostaisi muiden kauppojen käytännöt. Mulla sopimuksessa 30h/vko. Olen vasta aloittamassa ensi viikolla niin että vielä en tiedä mitä se on kokreettisesti...

• kaupassa

5 päivää viikossa yleensä 14.30-21.30 tai 07.00-14.00. Keskimäärin 25h/vk, sopparissa 20h/vk

• kassaneiti

Kassalla siis istun.
      Vuoroja teen 25-jopa 45 tuntia viikko (jos paljon väkeä sairaana)
      90-160 tuntia kuukaudessa.
      Duunari siis olen.
      Palkka on paska. mutta onneksi iltalisät on "muhkeat" verrattuna esim. ravintola-alaan.

• minäkii

kassalla siis istun minäkin (toivon siitä joskus lentäväni muihin kaupan töihin..) teen päivässä noin 7-8h viidesti viikkoon. Kassalla aika tuntuu pitkältä, mutta onneksi on myös kivoja asiakkaita joiden kanssa jutustella. Palkka on vielä harjoittelijan 6.9e./tunti ilta ja lauantailisät. Yleensä minulla on kaksi iltaa eli 14-21.00 viikossa ja muut päivät päivää tai aamua. tienaan yleensä noin tonnin puhtaana ja kieli pitkällä odotan kun kohta loppuu harjoittelijana olo (samoja töitä teen kun vuosia töissä olleetkin mutta huonommalla palkalla,,,,) aion edetä tästä eteenpäin, mutta vielä teen nöyrästi työni ja kerään kokemusta ja hyvän todistuksen..

• hyvät ihmiset

kun kerran galluppi on kyseessä!
      itse kassalla noin 32h/vko 8.00-14 (tai 15) tai 14-21.00 riippuu mistä roikkuu eli onko ruuhkaa, porukkaa kipeänä tms tms

• vaatekauppa

Olen ison vaatekaupan myyjä. 30h/vk sopimus,ja keskinmäärin tulee tunteja vuodessa 32h/vk.Koska on tasoitusjärjestelmä,välillä tulee viikossa tunteja 25,välillä 45. Työtä tehdään 7-21 välillä 4-10h päivässä.Elikkä meillä joka päivä on erilainen ja eripituinen.Duunari.

• vaan

olen myös vaateketjulla työssä ihan myyjänä vaan.
      sopimus 35h/vko, työaika 7-21 välillä, 5 pvää viikossa.

• Nimetön

Arkisin 8.00 - 17.00, lauantaisin 8.00 - 13.00
        Pitkälle se päivä meinaa tuntua, vielä kun reilu tunti ajomatkoihin menee. 37.5h /vk 7.30h virallinen työpäivän pituus, tietysti tasoitusvapaat,niistä on muistettava pitää huolta itse.

• siksikö että.....

voisit verrata omia työaikojasi muihin? Jos kaikki kaupan alan työntekijät vastaisivat, heitähän on yli 100 000, niin tämä loota menee tukkoon. Älä pyydä mahdottomia. Kaupan työajat ovat aukioloaikojen puitteissa, eli 7-21.00. Ei ne kenelläkään ole sen kummempia kuin sinullakaan. Jotkut tekevät kokoaikatyötä kuukausipalkalla ja toiset taas osa-aikaista, tuntipalkalla.Jos haluat tietää koko työvoimapopulan keskimääräiset tiedot, niin mene PAM;in sivuille, tai kysy heiltä.
      http://www.pam.fi/

terveisin:akavalainen duunari, osa-aikakassa,59v-43v-10€ 5IL 4LL-klo7-21.00,5pv/vk,26pv/v 6

• neiti

Siis kaikkea 05.00-21.30 väliltä

• Itse...

olet noin negativisella asenteella?
        Mitä se sinua haittaa jos jotakuta kiinnostaa työajat??? Jos kysymys häiritsee, ei siihen ole pakko vastata. Ja eihän kyse ole välttämättä vertailusta vaan silkasta uteliaisuudesta, miten työajat toisilla sijoittuu. En ymmärrä, miksi pitää aina mollata eikä voi vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen...

Itse kassana; noin 7h/pv, klo 8-15 tai 14-21 ja viidesti viikkoon. Lauantait yleens hulina päiviä, jolloin töitä aamusta iltaan..

• kassa

Duunari 30h/viikko, eli 6 tunnin päiviä klo 8 ja 21.30 välillä miten sattuu

• erikoistavaramyyjä

Työaika 37,5h/vk. Päivittäinen työaika 10-18 tai 12-20. Pidän aina puolen tunnin ruokatunnin joka on täysin omaa aikaani ja voin poistua työpaikalta.

• Meikä

S-ryhmän ruokakaupassa kassavastaavana. Sopparissa 30h/viikko. Oikeasti n. 35h/viikko. Työviikkojen pituus vaihtelee, yleensä viitenä päivänä viikossa töitä. Joskus saattaa mennä niin, että on neljäkin vapaata viikossa. Ihan kiva! Työaika klo 6-14.

• Esimies...

Työskentelen myymälävastaavana. Työtunteja viikossa 37:stä ylöspäin, harvemmin kuitenkaan alle 40h. Työvuorot alkavat klo 7-13.30 välillä ja loppuvat 15-21.30 välillä, viikonloppuisin 18.30 mennessä. Vuoron pituus vaihtelee 7.5-11h välillä. Ja tietenkin tuuraan jos joku on kipeänä (vähintään kerran kuussa joku on). En myöskään saa mitään lisiä tai korvauksia, eli palkka on aina sama tunneista riippumatta vaikka tekisin joka päivä ylitöitä tai ilta/viikonloppuvuoroa.

• hyvä..

sinulle, kuten meille kaikille jotka työskentelemme illalla klo 18 jälkeen iltalisät ja lauantaina klo 13 jälk lauantailisät. Sunnuntaina tietty tuplaten palkka iltalisät päälle klo 18 jälk. VAADI!!! Ei noin voi olla. Olethan vieläpä esimies asemassa (?) niin luulisi sinun osaavan vaatia sen mikä sinulle kuuluu! Ota yhteys liittoon, saat takautuvasti lisäsi tietyltä ajalta (en muista mikä se aika oli) mutta nyt hopi hopi!! Kerro sitte miten kävi
        nti.Groove

• täälläkin
        hyvä.. kirjoitti:

sinulle, kuten meille kaikille jotka työskentelemme illalla klo 18 jälkeen iltalisät ja lauantaina klo 13 jälk lauantailisät. Sunnuntaina tietty tuplaten palkka iltalisät päälle klo 18 jälk. VAADI!!! Ei noin voi olla. Olethan vieläpä esimies asemassa (?) niin luulisi sinun osaavan vaatia sen mikä sinulle kuuluu! Ota yhteys liittoon, saat takautuvasti lisäsi tietyltä ajalta (en muista mikä se aika oli) mutta nyt hopi hopi!! Kerro sitte miten kävi
        nti.Groove

Taitaa olla kk-palkkaan kuitenkin laskettuna jo nuo lisät ja ylityöt, kuten minulla. Saan palkkaa sen verran enemmän, että kattaa nuo lisät. Olen siis kokoaikatyössä kassavastaavana (en päivittäistavarakaupassa), teen 2 iltavuoroa viikossa, muuten 8-16 ja lauantaita 1-2 krt/kk, jolloin päivä on 10h pituinen. Ja tietenkin jään paikkailemaan sairaslomia ym jos on tarvetta.

• tekee, mutta tehköön

onhan se niin hauskaa.

"tuuraan jos joku on kipeänä (vähintään kerran kuussa joku on). En myöskään saa mitään lisiä tai korvauksia, eli palkka on aina sama tunneista riippumatta vaikka tekisin joka päivä ylitöitä tai ilta/viikonloppuvuoroa"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe