Tietääkö joku mihin varusteyhdistelmään Meganella kuuluu tuo automaattisesti himmenevä taustapeili. Ilmeisesti ei vielä Confort varusteluun?
Automaattisesti himmenevä taustapeili
19
2369
Vastaukset
- Megakauan
Automaattisesti himmenevän taustapeilin seikkailut maalla, merellä ja ilmassa jatkuvat. Itselläni on vuonna 2003 lopulla rekisteröity vuoden 2004 Confort -malli, jossa tuo mystinen vekotin on, mutta ainakin vuoden 2005 Confortista se olikin sitten kadonnut eikä kukaan tunnu tietävän syytä.
Koeajoin heinäkuussa Sport Meganen, jossa kyseinen kapistus taas yllättäen oli, vaikka merkkiliikkeestä oli etukäteen ilmoitettu, ettei sitä Sportissa ole. Elän siis tällä hetkellä suuressa jännityksessä, onko tuo salaperäinen peili mukana vai ei, kun uusi Meganeni rantautuu. Jos sitä värkkiä ei ole, vaihdatan siihen sellaisen. Kai niitä jostain saa. Jos joku tietää lisää tuon taikakalun nykytilasta, niin paljastakoon suuren salaisuuden muillekin.- Me II
Nykyisessä 03 mallin Meganessa, confort expression, on himmenevä peili, mutta tilauksessa olevassa Scenicissä onkin taustapeilin päivä/yö asento. Se siitä sitten. Myös nykyisessä autossa oleva aterminen tuulilasi, joka sisältyi automaatti-ilmastoinnin hintaan, olisikin ollut saatavissa lisähintaan (jäi vahingossa pois)
...tuleva Scenic on 2 litraisella turbolla varustettu confort privilege. - mja
Me II kirjoitti:
Nykyisessä 03 mallin Meganessa, confort expression, on himmenevä peili, mutta tilauksessa olevassa Scenicissä onkin taustapeilin päivä/yö asento. Se siitä sitten. Myös nykyisessä autossa oleva aterminen tuulilasi, joka sisältyi automaatti-ilmastoinnin hintaan, olisikin ollut saatavissa lisähintaan (jäi vahingossa pois)
...tuleva Scenic on 2 litraisella turbolla varustettu confort privilege.Scenic-keskustelun perusteella näyttää siltä, että Suomeen tuotavista 2005 Sceniceistä himmenevä taustapeili jätettiin pois. Ilmeisesti vakiksi lisätty ESP rahoitettiin nostamalla hintaa "vain 200 e" sekä jättämällä joitain varusteita pois. Aterminen tuulilasi kyllä on tullut kirjoittajien mukaan automaatti-ilmastoinnin kanssa myös 2005 Sceniceissä.
- Antti
mja kirjoitti:
Scenic-keskustelun perusteella näyttää siltä, että Suomeen tuotavista 2005 Sceniceistä himmenevä taustapeili jätettiin pois. Ilmeisesti vakiksi lisätty ESP rahoitettiin nostamalla hintaa "vain 200 e" sekä jättämällä joitain varusteita pois. Aterminen tuulilasi kyllä on tullut kirjoittajien mukaan automaatti-ilmastoinnin kanssa myös 2005 Sceniceissä.
Älä unohda että minulla on myös -05 Scenic ja siinä himmenevä taustapeili (ja myös ESP).
- mja
Antti kirjoitti:
Älä unohda että minulla on myös -05 Scenic ja siinä himmenevä taustapeili (ja myös ESP).
Muistelenhan minä, Privilege-luxustasoa, penkissä nahkasomisteet. Ja kohta vaihtumassa Mondeoon tms? Mutta kun tuo puuttuvasta himmenninpeilistä valittava Me II (jolle vastasin) kirjoittaa että "......tuleva Scenic on 2 litraisella turbolla varustettu confort privilege..." niin miten tämän selität?
Katselin myös Volvo-Auton Renault-kampanjaturbohinnastoa, ja taas on töitä jos aikoo vertailla. Niillä on Scenic ja Scenic Business, joiden hintaero on 300 euroa. Jotain varmaan puuttuu edellisestä.
Mitähän muuten tarkoittaa Renaultin turbomainonnassa ilmoitettu "rajoitettu erä". Ikäänkuin kyse olisi jostain tietystä valmiista (?) erästä, mistä voi valita. Kuitenkin tuo hinnasto vaikutti ihan normaalilta tehdastilaushinnastolta, rajoitettua on ainoastaan kampanjan kesto. Olisipa keväällä 2004 ollut tuollainen kampanja, niin olisi expression 2.0 automaatti jäänyt ostamatta. Automaatin hinnalla olisi saanut vaikka privilege-varustuksen ja vielä olisi jäänyt yli. - mja
mja kirjoitti:
Muistelenhan minä, Privilege-luxustasoa, penkissä nahkasomisteet. Ja kohta vaihtumassa Mondeoon tms? Mutta kun tuo puuttuvasta himmenninpeilistä valittava Me II (jolle vastasin) kirjoittaa että "......tuleva Scenic on 2 litraisella turbolla varustettu confort privilege..." niin miten tämän selität?
Katselin myös Volvo-Auton Renault-kampanjaturbohinnastoa, ja taas on töitä jos aikoo vertailla. Niillä on Scenic ja Scenic Business, joiden hintaero on 300 euroa. Jotain varmaan puuttuu edellisestä.
Mitähän muuten tarkoittaa Renaultin turbomainonnassa ilmoitettu "rajoitettu erä". Ikäänkuin kyse olisi jostain tietystä valmiista (?) erästä, mistä voi valita. Kuitenkin tuo hinnasto vaikutti ihan normaalilta tehdastilaushinnastolta, rajoitettua on ainoastaan kampanjan kesto. Olisipa keväällä 2004 ollut tuollainen kampanja, niin olisi expression 2.0 automaatti jäänyt ostamatta. Automaatin hinnalla olisi saanut vaikka privilege-varustuksen ja vielä olisi jäänyt yli.Ei se Business-vertailu ollutkaan vaikeaa. Pisnespaketin 300 euron lisähinnalla saa automaattisen ilmastoinnin dynamique ja privilege -tasoilla. Normaalisti automaattinen ilmastointi maksaa 500 euroa. Ja se sisältää ilmeisesti edelleenkin atermisen tuulilasin, vaikkei hinnasto asiasta mainitse.
olevan tossa mun vuoden vanhassa Renault Megane II Break 1.6 16V Confort Authentique ainakin.
- Megane II
meidän Megane II Break 1,6v 2005 Confort Autenigue mallista.
- Mirror Mirror
2004 Mégane II Breakista Confort Dynamique varustein löytyy tuo peili.
- Break
Mulla on 05 Megane II confort break. Siinä ei ole himmentyvää peiliä. Kysyin myyjältä asiaa ja hän sanoi, että on tullut paljon palautetta siitä, että se haittaa näkökenttää. Tämän takia jätetty pois. En tiedä vedättikö.....
- mja
Break kirjoitti:
Mulla on 05 Megane II confort break. Siinä ei ole himmentyvää peiliä. Kysyin myyjältä asiaa ja hän sanoi, että on tullut paljon palautetta siitä, että se haittaa näkökenttää. Tämän takia jätetty pois. En tiedä vedättikö.....
Siis sähköinen taustapeili on paikassa, jossa se "haittaa näkökenttää", enpä ole ainakaan Scenicissä huomannut. Taatusti myyjä vedätti - nimittäin höplästä. Ajatus että (suomalaisten?) asiakkaiden antama palaute vaikuttaisi Renaultin suunnitteluosastoon yhtikäs mitään, on aivan hatusta vedetty. Olen antanut palautetta sekä myyjille, huollolle että julkisissa keskusteluissa. Tulos aina yhtä tyhjän kanssa.
Sitäpaitsi, kyllä engelsmannien Megane Breakissa löytyy edelleen näkökenttää himmenevälle peilille:
http://www.dixonmotors.co.uk/usedcars/cardetailpage.asp?StockNo=93REN03365§ion=exterior&bhcp=1
(kts. kohta Driving Mirrors)
Minä uskon että syy varusteiden häviämiseen Suomi-rellusta on paljon luonnollisempi. Se löytyy hintalapusta. - mja
mja kirjoitti:
Siis sähköinen taustapeili on paikassa, jossa se "haittaa näkökenttää", enpä ole ainakaan Scenicissä huomannut. Taatusti myyjä vedätti - nimittäin höplästä. Ajatus että (suomalaisten?) asiakkaiden antama palaute vaikuttaisi Renaultin suunnitteluosastoon yhtikäs mitään, on aivan hatusta vedetty. Olen antanut palautetta sekä myyjille, huollolle että julkisissa keskusteluissa. Tulos aina yhtä tyhjän kanssa.
Sitäpaitsi, kyllä engelsmannien Megane Breakissa löytyy edelleen näkökenttää himmenevälle peilille:
http://www.dixonmotors.co.uk/usedcars/cardetailpage.asp?StockNo=93REN03365§ion=exterior&bhcp=1
(kts. kohta Driving Mirrors)
Minä uskon että syy varusteiden häviämiseen Suomi-rellusta on paljon luonnollisempi. Se löytyy hintalapusta.No nyt tuli viitteeksi vahingossa Scecicci, joss voisi kuvitella olevan tilaa tuulilasissa. Pannaan tilalle vaikka Megane Saloon. Kunhan pätäkkä lyö tiskiin kuten tässä sporttisaloonissa, niin kyllä löytyy "electrochrome mirror"
http://www.autolocate.co.uk/usedcar/?VehicleType=CAR&VehicleID=10877&SubscriberID=100602
Tai vaikka tämä, ihan tavallisen hintainen HB: Standard Specification sanoo että "Electrochrome Rear View Mirror"
http://www.broadspeed.com/cgi-bin/bsc/config.pl/ref=gg/request=disc/psb=P/id=3486/ukl=£15400/disc=£11700/rs=FP/pcp=£196/ch=£ASK
En ole koskaan saanut selville, ovatko tehdasvarusteet lähtöisin maahantuonnista vai päättääkö tehdas mitä mihinkin maahan tarjotaan ja mihin hintaan. Esimerkiksi engelsmanni joutuu maksamaan penkinlämppäristä, kun taas varashälytin on Briteissä vakiona, Suomessa ei edes optiona.
- A-A
Minulla on 2004 lopun Megane II sedan Confort Expression. Autossa ei ole tuota automaattisesti himmenevää taustapeiliä. Mielestäni joissain esitteissä se kuului Confort varustelutasoon. Nyt alkoikin mietityttää, että olisiko se pitänyt olla?
- samanlainen
Minulla myös 2004 sedan confort. tosin dynamique. Vaan kyllä löytyy automaaginen himmennys peilistä.
- 2004 Megane II Confort break
kyllä omassa 2004 Confort farkussa on kaikki releet jotka tähän varusteluun kuuluivat: automaattiset pyyhkijät, 4*automaattiset sähkölasit, automaattisesti himmenevä taustapeili, radion kauko-ohjain ja keskikyynärnoja sekä säilytyslokerot etuovissa.
Sen sijaan en tajunnut ottaa parempaa verhoilua joten se on Confortissakin tätä "#¤!"# mustaa sukkahousukangasta mutta olkoon. - Ei kuulu enää
Ihmettelin taannoin samaa asiaa, ja sain vastauksena että se on jäänyt pois Confort varustetasosta. Jos joku on saanut 2005 meganen tuolla paremmalla peilillä on kuulemma ollut kyse varastoautosta, joka on valmistettu 2004 puolella.
Tuleeko muuten automaatti-ilmastoinnin kylkiäisenä yhä tuo aterminen tuulilasi? Tuossa aikaisemmin joku kertoili scenicistä jossa tuota lasia ei enää tule.
Tuli vain mieleen, että melkoista huijausta jos ovat pudottaneet sekä atermisen tuulilasin että himmenevän peilin yhtä aikaa pois viime vuoden lopuilla... - Me II
Ei kuulu enää kirjoitti:
Ihmettelin taannoin samaa asiaa, ja sain vastauksena että se on jäänyt pois Confort varustetasosta. Jos joku on saanut 2005 meganen tuolla paremmalla peilillä on kuulemma ollut kyse varastoautosta, joka on valmistettu 2004 puolella.
Tuleeko muuten automaatti-ilmastoinnin kylkiäisenä yhä tuo aterminen tuulilasi? Tuossa aikaisemmin joku kertoili scenicistä jossa tuota lasia ei enää tule.
Tuli vain mieleen, että melkoista huijausta jos ovat pudottaneet sekä atermisen tuulilasin että himmenevän peilin yhtä aikaa pois viime vuoden lopuilla...Tuosta atermisestä tuulilasista en ole nyt ihan varma tuon uuden scenicin kanssa. Listoissa se on maksullisena lisävarusteena ja se jäi "vahingossa" tilaamatta, mutta minusta näyttää tuo lasi samanlaiselta atermiseltä, kuin meganessakin (punertava), tiedä häntä nyt sitten.. ja auto on 2T confort privilege, automaatti-ilmastointi.
- Me II
Nyt tuli tuo uusi Scenic 2T Confort privilege. Siinä EI ole automaattisesti himmenevää taustapeiliä.
- mja
Katselin Englannin Renault-sivuilta miten varusteet niillä menee. Himmenevän taustapeilin (electrochrome rear view mirror) osalta tehdas on tosiaan pudottanut standardeja. Kyseinen vimpain on vakiona ainoastaan kalleimmassa Privilege-designtasossa, mutta jo Dynamiquesta se puuttui. Ei saa edes lisämaksusta. Sama juttu sekä Meganessa että Scenicissä.
Kuten monet ovat täällä kirjoittaneet, vielä 2004 malleissa peili oli vakiona confort-varustetasolla. Itselläni on Scenic II 2004 confort expression, jossa himmenevä peili vielä on. Mahtaa olla kallis varuste, kun ei saa edes rahalla?
Miksi sitten Suomesta puuttuu kokonaan, mutta Englannissa ei. Hinnoittelustahan tuo varmaan on kiinni ja jos Volvo autolta kysyisi, niin vastaus olisi epäilemättä: "tehdas määrää mitä Suomeen tuodaan". Niin varmaan määrää - sen mukaan miten maahantuojan kanssa sovitaan hinnoittelusta. Olikohan ESP:n laittaminen vakioksi niin kallis pieti, että auton 200 euron lisähinta ei vielä riittänyt kulujen kattamiseen? (Itse maksoin ESP:stä 700 euroa lisävarusteena, viime vuonna.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293135- 1191265
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101145- 58981
- 70969
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26917Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu171899Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38891Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66860Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794