Olen ajatellut vaihtaa iän ikuisen ja käytössä rähjääntyneen Leatherman Toolini uudempaan malliin, mutten tiedä mihin. Wave sen on vähintään oltava, mutta puolet kalliimpi Chargekin houkuttelee, koska se on valmistettu paremmista materiaaleista, joiden ansiosta sen luulisi kestävän paljon pitempään.
En tiedä mitä 154cm on, mutta siitä Chargen veitsiterä on valmistettu. Kahvat ovat titaaniseosta ja niin pois päin. Irotettavat ruuvimeisseli- ja kuusiokulmaterät on myös tehty vastaavan tasoisesta materiaalista. Hieman toista kuin Leatherman Toolissa, jonka pieni ruuvimeisseli meni korkkiruuviksi heti ensimmäisellä käyttökerralla, joskin leikkaamalla liian ohuen osan pois sivuleikkureilla ja viilaamalla tyngän ruuvin kantaan sopivaksi siitä tuli ihan käyttökelpoinen työkalu vähemmän voimia vaativaan ruuvien vääntämiseen.
Wavekin on luonnollisesti paljon paremmista materiaaleista valmistettu kuin Tool, muttei sentään Chargen tasoa, joka saattaa olla jopa hieman yliammuttu tavallisen retkeilijän näkökulmasta. Ymmärtääkseni se on suunniteltu pelastustyöntekijöitä, sotilaita ja sen sellaisia silmällä pitäen. Eli pikkaisen vaativampaan käyttöön kuin satunnaiseen patikointiin ja arkielämän asettamiin haasteisiin.
Onko jollakulla kokemusta Waven ja Chargen välisistä eroista? Jos on niin kerropa minullekin.
Leatherman Charge
2
890
Vastaukset
- mie vaan
Itsellänikin on ollut Leatherman,mutta kun varas kävi pyörälaukullani ja vei koko vehkeen niin piti miettiä,et mitäs sitten?
No Lassin retkiaitassa osui Gerberit silmiin ja ostin sen,kun sain vielä aleakin.Ja mikä parasta;tähän käy suoraan mukana tulleet ruuvipäät ja sovittimella myös hylsyt yms kamaa.
Siirtyi välittömästi ykköstyökaluksi pyöräretkille ja eräretkille.On ainakin minun väännöillä kestänyt toistaiseksi.myös kompakti koko miellyttää;näissä pihtiosa menee kahvojen sisään,silti rakenne ei tunnu heppoisalle.- mutta...
pihdit on vähän töpöt minun makuuni. Ne ruuvimeisselin terät on ihan jees, mutta Gerber ei ole paras mahdollinen kahva niille. Muutamalla eurolla saa paremman, ei välttämättä kestävämmän, mutta paremmin käteen istuvan. Sellainen ei paljoa paina eikä tilaa vie ja usein sen kahvan sisällä voi säilyttää irtoteriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331