Hierontakoulutus

Tuleva hieroja?

Olisin kiinnostunut kouluttamaan itseni hierojaksi pääkaupunkiseudulla, mutta yli puolen tunnin etsimisellä netistä löytyvä materiaali ei vastaa kaikkiin kysymyksiini.

Teen päivätyötä, enkä kovin mielelläni lopettaisi tätä työtä (ainakaan vielä) koulun takia.

Iltaopintoja näyttäisi olevan tarjolla lähinnä Hieronta-Akatemialla, mutta olen kuullut puhuttavan hieman valjuja sanoja heidän koulutuksestaan ja siitä, että tämän koulutuksen jälkeen olisi vielä käytävä tekemässä näyttökoe.

Luonnollisestikin todellinen työn laatu näkyy oman panoksen kautta. Tämän takia herääkin kysymys siitä, voinko mennä vastaavaan näyttökokeeseen myös ilman minkäänlaista kurssitaustaa eli pelkällä itseopiskelulla? Tällöin minun ei tarvitsisi maksaa kenellekään siitä samasta ajasta, jonka käyttäisin muutenkin opiskeluun.

Onko vastaava näyttötutkinto suoritettava jollekin kolmannelle osapuolelle myös esimerkiksi toisen asteen ammatillisen koulutuksen kurssien jälkeen?

5

4751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieroja

kylla voit menna nayttokokeeseen itseopiskelleena. hyva olis tietysti kayda edes joitain viikonloppukursseja. ei muuta kuin anatomiaa lukemaan! Tsemppia!

• Tuleva hieroja?

Kiitos vastauksestasi!

Haluaisin toki käydä kurssejakin, sillä vaikka olenkin hieronut melko paljon elämässäni, haluan oppia lisää. Kysyin näyttökokeesta, koska esimerkiksi Hieronta-Akatemian hinnat (yli 2300 euroa) ovat aivan liian korkeita, jos hieman lisää vaivaa näkemällä voin päästä samalle teoriatasolle.

Jatkokysymys: mistä on mahdollista saada tietoa näistä viikonloppukursseista? Pienet, intensiiviset moduulikurssit olisivat ehdottomasti parasta mahdollista saantia.

Kaveripiiriini kuuluu kaksi kymmenen vuoden sisällä valmistunutta hierojaa, joilta pitänee kysyä vielä lisäneuvoja. Idea on muhinut jo pitkään takaraivossa, mutta vasta viime viikonloppuna se kypsyi ihan oikeaksi toiveeksi.

• koulutettu hieroja

Näyttökokeeseen voi mennä ilman minkäänlaista kolutusta, mutta suosittelen että jonkilaisen koulutksen hankkisit pohjalle. Näyttökokeessa saattaa tulla kiperä paikka kun joutuu luettelmaan latinaksi pakaran tai muun alueen lihaksen, niiden kiinnistys ja lähtökohdan ja hermotuksen sekä lisäkis tehtävän. Itse panostin ammattiini vuoden koulutuksella jossa saimme todella runsaasti käytännön kokemusta mikä vahvisti varmuutta näyttäkokeessa.
      Näyttötukin tulee suorittaa aina jos haluaa saada itsensä rekisteröidyksi hierojakis. Kannattaa otta suoraan yhteyttä kouluihin ja kysellä, tai mennä itse hierottavakis koluille ja kysellä opikelijoilta mitä mieltä he omasta koulustaan ovat.

• ulalla

Olen opiskellut itseni hierontaterapeutiksi, ja vielä ihan pihalla miten paljon minun pitää kouluja käydä, jotta saan koulutetun hierojan tittelin? Eli suoraan näyttöönkö? ja mitä siinä pitää osata? Voiko näytön suorittaa vain hierontakouluissa vai käykö yritykset? Ymmärsin että näyttö on suuruudeltaan 2ov, olenko ymmärtänyt oikein?

• ASK

Moikka! Mä olen käynyt Turun hieronta- akatemian aikasemman työni ohessa joskus -98!
      -99 alotin toimimaan hierontaterapeuttina ja myöhemmin suoritin HIERONTA-AKATEMIASTA saamillani tiedoilla KOULUTETUN HIEROJAN NÄYTÖN.
      Yrittäjänä olen siis toiminut vuodesta -99 ja töitä riittää! Mulla ainakin enempi ko jaksas tehä.
      Yleensä sama koulu ei saa tehä näyttöä vaan sinne tulee näytön vastaanottajat toisesta koulusta.
      Turussa hieronta- akatemia järjestää jo näyttötutkintojakin.
      Aikasemmin tälläkin seudulla oli vähän puolueellista tuo touhu muut hierontakoulut ylenkatsoi hieronta- akatemiaa mutta se on muuttunut! ONNEKSI. ja teit sä työtä millä nimellä tahansa tärkeintä on, että sulla on töitä!
      Ei huono hieroja tai huono asiakaspalvelija pärjää ihmisten kanssa vaik olis kuinka nimikkeellä koulutettu. MUTTA PIRUN RASKASTA TYÖTÄ FYYSISESTI ON HIEROJAN TYÖ!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe