raskausarvet

naisenalku

hei. minä olen 18-vuotias tyttö ja kärsin jo tässä vaiheessa raskausarvista. olen oikeastaan ihan normaalin kokoinen, en edes ylipainoin, mutta minulla on arpia takapuolessani. mikä siis siinä on, että niitä tulee, vaikka en edes liho? kyllä minä itse itseäni vähän isona pidän, mutta painoni ja pituuteni ovat kyllä ihan tasapainossa keskenään. en ole koskaan ollut edes lihava. lisäksi käyn jumppailemassa (oikein kunnon hikijumppaa lihaskuntoa) 4 kertaa viikossa. pirullista kun niitä esiintyy kaikesta huolimatta. minusta ne on inhottavan näköisiä. takapuoli näyttäisi ehdottomasti sievemmältä ilman sellaisia. onko siis mitään keinoja saada niitä pois? liikunta ja ruokavalio tietysti vaikuttaa, mutta muuta? asiallisia vastauksia kiitos.

105

56476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstinpätkän

      "Huoli "raskausarvista"
      KYSYMYS: Olen 16v. tyttö ja minulle alkoi tulla vaaleita viiruja reisiin jo 12-vuotiaana. Viiruja tulee koko ajan lisää (alaselkä, reidet, polvet) ja ihan kun alkaisivat muuttua hieman sinertäviksi. Ylipainosta ne eivät voi johtua sillä olen hoikka 54kg/163cm. En usko, että ne ovat perinnöllisiä, sillä äidilläni ei ole moisia "raskausarpia". Harrastan paljon liikuntaa esim. jalkapallo, jazz-tanssi, lenkkeily, mutta liikunta ei tunnu poistavan viiruja -kenties päinvastoin? Kuinka kalliiksi tulisi hoitaa nämä ikävät viirut pois lääkärissä? Auttavatko "kiinteyttävät voiteet" "selluliittigeelit" tai kuivaharjaus!
      Nimimerkki: ""zebra""

      VASTAUS: Raskausarpien ilmaantuminen ilman raskautta on syytä tutkia lääkärin toimesta. Joissakin hormonituotannon häiriöissä saattaa oireena ilmaantua raskausarvet. Kannattaa siis ensin käydä lääkärissä ja varmistua, ettei mistään hormonihäiriöstä ole kyse. Jos syytä ilmiöön ei löydy, voisit kuulostella vielä ihotautilääkärin neuvoja asiassasi.

      Hannu Penttinen
      Yleislääkäri"

      Lainaus on sivulta www.tohtori.fi, kysymyspalstalta.

      • N24

        Itsellenikin tuli niitä murrosiässä, tosin lihoin myös silloin 10 kg vuodessa. Olen kuitenkin nähnyt raskausarpia monilla hoikilla ihmisillä, myös miehillä. En voi uskoa, että kyseessä olisi hormonihäiriö, koska nehän johtuvat vain siitä, että kehon kasvaessa, iho ei pysy tahdissa mukana ja venyy liikaa.


      • raidallinen
        N24 kirjoitti:

        Itsellenikin tuli niitä murrosiässä, tosin lihoin myös silloin 10 kg vuodessa. Olen kuitenkin nähnyt raskausarpia monilla hoikilla ihmisillä, myös miehillä. En voi uskoa, että kyseessä olisi hormonihäiriö, koska nehän johtuvat vain siitä, että kehon kasvaessa, iho ei pysy tahdissa mukana ja venyy liikaa.

        Jos raskausarpia on paljon nuorella,laihalla, synnyttämättömällä ihmisellä syynä voi olla myös sidekudossairaus (Marfan).


      • arvista?
        raidallinen kirjoitti:

        Jos raskausarpia on paljon nuorella,laihalla, synnyttämättömällä ihmisellä syynä voi olla myös sidekudossairaus (Marfan).

        Eikös tällöin arvetkin parane huonosti...siis kaikista vammoista jää arpi, koska iho ei kykene usiiutumaan normaalisti tai jotain. Hyvä merkki siitä sairaudesta kenties?


      • raidallinen
        arvista? kirjoitti:

        Eikös tällöin arvetkin parane huonosti...siis kaikista vammoista jää arpi, koska iho ei kykene usiiutumaan normaalisti tai jotain. Hyvä merkki siitä sairaudesta kenties?

        Arvet, haavat jne. paranee silti aivan normaalisti.


      • apua teille

        Hei! Raskaus arpeja tulee monesti lihasten kasvusta ja murrosiässä muutenki! Ne saa pois jollain rasvoilla ja ruokavaliolla varmaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • hyh hyh

      tutkimusten mukaan raskausarvet vie tehokkaammin kaikki seksihalut miehiltä.

      joten muista peittää ne kunnolla ja aina tai vähentää valoja jos et halua velttoa...

      Luin yhtä tutkimusta jossa yksin raskausarvet veivät äijät vieraisiin ja suurin syy kun nainen jätettiin.

      kyllä on kamalaa nuo arvet todellakin, hyi helvetti !!!

      Koita sisko kestää!

      Tv. arpien tähden jätetty ämmä

      • ulla

        En tuohon tutkimukseen luota, niin älyttömältä ja tyhmältä se kuulostaa. "Tutkimuksella" ja tutkimuksella on eroja. Sitäpaitsi miehilläkin on raskausarpia.


      • tosi on
        ulla kirjoitti:

        En tuohon tutkimukseen luota, niin älyttömältä ja tyhmältä se kuulostaa. "Tutkimuksella" ja tutkimuksella on eroja. Sitäpaitsi miehilläkin on raskausarpia.

        on monen miehen mielipiteitä ja kyselyjä ja kaikki oksettaa ja inhoittaa eniten juuri nuo.

        olen tuon aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä on varmasti ykkönen loitontamaan miehet seksin suhteen, minunkin mieheni on asiasta vinoillut, ja käy vissiin muualla, no en välitä.

        kyllä olen lukenut työnikin puolesta monia tutkimuksia jotka ovat täysin tuon puolesta, no mitäs siitä....


      • naiset!!!
        tosi on kirjoitti:

        on monen miehen mielipiteitä ja kyselyjä ja kaikki oksettaa ja inhoittaa eniten juuri nuo.

        olen tuon aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä on varmasti ykkönen loitontamaan miehet seksin suhteen, minunkin mieheni on asiasta vinoillut, ja käy vissiin muualla, no en välitä.

        kyllä olen lukenut työnikin puolesta monia tutkimuksia jotka ovat täysin tuon puolesta, no mitäs siitä....

        Ei kannattaisi kaikenlaisia tutkimuksia lukea ja sen mukaan elää. Ei ihme että maailma on miesten jos naisten probleemat on tälläsiä.


      • samaa mieltä
        ulla kirjoitti:

        En tuohon tutkimukseen luota, niin älyttömältä ja tyhmältä se kuulostaa. "Tutkimuksella" ja tutkimuksella on eroja. Sitäpaitsi miehilläkin on raskausarpia.

        Munkin mieheni on normaalipainoinen, mutta selässä sillä on raskausarpia! Olen varma, että ne on venymisarpia kun armeija-aikana kantoi jotain hel**tin painavaa ohjusrinkkaa aina. Kun ei selästä oikein voi lihoakaan :D

        Mulla tuli myös nuorena kovasti reisiin arpia, mutta ne oli ensin punaisia ja sitten vasta vaaleita. Jos ne alkaa vaaleista tummumaan niin on varmasti jotain vialla, en oo koskaan kuullut että niin päin kävisi...


      • Valitettavasti näin on

        Lääkäritkin ovat samaa mieltä tuosta asiasta, vaikkei haluisi, niin on.
        -tupakka pois
        - alkoholi kaikki pois
        - liikuntaa ja urheilua lisää joka päivä
        - arkiliikuntaa joka päivä
        - supertarkka ruokavalio
        - kaikki herkut pois heti
        - ei riitelyä eikä negaatioita enään
        siinä teille millä lähtee tässä palstalla kyseltyt asiat

        lääkäri setä


      • Tane

        mä oon yks kävelevä raskausarpi.. on pepussa, käsissä, mahassa ym. mutta mies löytyy silti ja aina kun itken arpieni takia hän vain sanoo mitä ihmeen väliä niillä on ja ettei ne haittaa yhtään. Ja silti vaikka on näitä arpia niin miehiä olis tarjolla! Ei saa masentua arpien takia kyllä mies joka oikeasti sinua rakastaa hyväksyy joka ikisen arven


      • tiedän
        tosi on kirjoitti:

        on monen miehen mielipiteitä ja kyselyjä ja kaikki oksettaa ja inhoittaa eniten juuri nuo.

        olen tuon aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä on varmasti ykkönen loitontamaan miehet seksin suhteen, minunkin mieheni on asiasta vinoillut, ja käy vissiin muualla, no en välitä.

        kyllä olen lukenut työnikin puolesta monia tutkimuksia jotka ovat täysin tuon puolesta, no mitäs siitä....

        että miehiä oksettaa ja ällöttää eniten semmoset kanat jotka vaan koko ajan valittaa ja kyselee "mikä mun kropassa on vikana???" "pitäskö mun laihduttaa" ei ole todellakaan kiinni mistään raskausarvista, jättääkö mies. Lakatkaa olemasta ärsyttäviä valittavia kanoja ja miehen ei tarvi lähteä. Seksikästä on arpien kanssa tai ilman itsevarma nainen joka tuntee itsensä ja kehonsa.


      • arpinen
        tosi on kirjoitti:

        on monen miehen mielipiteitä ja kyselyjä ja kaikki oksettaa ja inhoittaa eniten juuri nuo.

        olen tuon aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä on varmasti ykkönen loitontamaan miehet seksin suhteen, minunkin mieheni on asiasta vinoillut, ja käy vissiin muualla, no en välitä.

        kyllä olen lukenut työnikin puolesta monia tutkimuksia jotka ovat täysin tuon puolesta, no mitäs siitä....

        ei mun miestäni ainakaan haittaa yhtään mun arvet. ja arpia on ollut jo viisi vuotta sitten ku alettiin deittaamaan. :) mut ehkäpä mulla onkin sitten paljon fiksumpi mies ku muilla:) tai ei ole ainakaan pinnallinen.


      • yksi äiti
        tosi on kirjoitti:

        on monen miehen mielipiteitä ja kyselyjä ja kaikki oksettaa ja inhoittaa eniten juuri nuo.

        olen tuon aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä on varmasti ykkönen loitontamaan miehet seksin suhteen, minunkin mieheni on asiasta vinoillut, ja käy vissiin muualla, no en välitä.

        kyllä olen lukenut työnikin puolesta monia tutkimuksia jotka ovat täysin tuon puolesta, no mitäs siitä....

        Minulla tuli raskausaikana raskausarpia, eipä tuo ole miestä hidastanut, sitä paitsi en yksin lapsia saanut aikaan, arpia tuli mahaan ja rintoihin.


      • --
        tiedän kirjoitti:

        että miehiä oksettaa ja ällöttää eniten semmoset kanat jotka vaan koko ajan valittaa ja kyselee "mikä mun kropassa on vikana???" "pitäskö mun laihduttaa" ei ole todellakaan kiinni mistään raskausarvista, jättääkö mies. Lakatkaa olemasta ärsyttäviä valittavia kanoja ja miehen ei tarvi lähteä. Seksikästä on arpien kanssa tai ilman itsevarma nainen joka tuntee itsensä ja kehonsa.

        Itsevarmuus se on kaiken a ja o, valitettavasti mulla on aika huono. Itse inhoan arpiani (niitä on monessa paikassa ja paljohkosti) ja usein itkenkin niiden takia (välillä haluaisin tappaa itseni, koska se on ainut keino päästä arvista kokonaan) toisina päivinä taas olen sinut itseni kanssa ja jopa onnellinen.

        Olen vaan yrittänyt tietoisesti ja yritänkin koko ajan pitää ulkoisen olemuksen kauniina ja miellyttävänä. Lisää kummasti itsetuntoa kun liikkuu kauniissa oman tyylisissä vaatteissa, hiukset laitettuina ja muutenkin huoliteltuna, tulee parempi olo.
        Itse olen seurustellut mieheni kanssa melkein 4 vuotta ja mulla oli alusta asti arpia, valitettavasti mulle tulee arpia jo siitä, että edes ajattelen olevani lihonut/laihtunut. Arpia sain jo ihan teininä ja myöhemmin on tullut lisää, koskaan en ole ollut enempää lihava kuin hieman pyöreä. Viimeiset 3-4 vuotta paino pysynyt samana, olen normaalipainoinen.
        Vaikka nykyään annan/yritän antaa ulospäin hyvää kuvaa, myös miehellenikin suren arvistani koko ajan yksinäni mielessäni. Koko ajan arpien ajattelu on mielessä taka-alalla.

        Kuinka paljon arvet vaikuttavat teidän itsetuntoon ja elämänhaluun? Kuinka paljon ne vaikeuttavat teidän ihmmissuhteissa ja siinä, kuinka uskallatte edetä tasolta toiselle. Itselleni tuntuu olevan mahdoton ajatus, että joskus voisin olla alasti jonkun toisen miehen kanssa. Luulenkin, että jos tää suhde joskus loppuu, niin mä rupean erakoksi =)

        Mua ahdistaa ja vituttaa etten voi uida, saunoa tai pitää kaikkia paitoja/vaatteita mitä haluaisin....Tai voin, mut en kehtaa =)

        Olis kivaa saada vertaistukea eikä pohtia näitä paskoja asioita aina yksin ;/


      • <<<<

        En ikinä usko että raskausarpien takia ketään on jätetty.
        Jos niin on käynyt, onkin parempi että äijä häippäsi, ei sellaisella nipottajalla mitään tee.


      • ..,,,,,,,,,

        Millaisia miehiä oikein tunnet? Suurin osa ei varmaan edes tiedä mitä raskausarvet on tai huomaa sellaisia asioita mitä naiset kuvittelee kamaliksi "vioiksi"!


      • ööh...
        -- kirjoitti:

        Itsevarmuus se on kaiken a ja o, valitettavasti mulla on aika huono. Itse inhoan arpiani (niitä on monessa paikassa ja paljohkosti) ja usein itkenkin niiden takia (välillä haluaisin tappaa itseni, koska se on ainut keino päästä arvista kokonaan) toisina päivinä taas olen sinut itseni kanssa ja jopa onnellinen.

        Olen vaan yrittänyt tietoisesti ja yritänkin koko ajan pitää ulkoisen olemuksen kauniina ja miellyttävänä. Lisää kummasti itsetuntoa kun liikkuu kauniissa oman tyylisissä vaatteissa, hiukset laitettuina ja muutenkin huoliteltuna, tulee parempi olo.
        Itse olen seurustellut mieheni kanssa melkein 4 vuotta ja mulla oli alusta asti arpia, valitettavasti mulle tulee arpia jo siitä, että edes ajattelen olevani lihonut/laihtunut. Arpia sain jo ihan teininä ja myöhemmin on tullut lisää, koskaan en ole ollut enempää lihava kuin hieman pyöreä. Viimeiset 3-4 vuotta paino pysynyt samana, olen normaalipainoinen.
        Vaikka nykyään annan/yritän antaa ulospäin hyvää kuvaa, myös miehellenikin suren arvistani koko ajan yksinäni mielessäni. Koko ajan arpien ajattelu on mielessä taka-alalla.

        Kuinka paljon arvet vaikuttavat teidän itsetuntoon ja elämänhaluun? Kuinka paljon ne vaikeuttavat teidän ihmmissuhteissa ja siinä, kuinka uskallatte edetä tasolta toiselle. Itselleni tuntuu olevan mahdoton ajatus, että joskus voisin olla alasti jonkun toisen miehen kanssa. Luulenkin, että jos tää suhde joskus loppuu, niin mä rupean erakoksi =)

        Mua ahdistaa ja vituttaa etten voi uida, saunoa tai pitää kaikkia paitoja/vaatteita mitä haluaisin....Tai voin, mut en kehtaa =)

        Olis kivaa saada vertaistukea eikä pohtia näitä paskoja asioita aina yksin ;/

        En minä nyt sentään ihan itsaria mieti, mutta seurustelu on poissa laskuista, koska en mistään hinnasta ottaisi vaatteitani pois miehen nähden. Mulle alkoi arpia tulemaan jo teini-ikäisenä, ennen kuin oli yhtään ylipainoa. Sitten tietysti myöhemmin lihoessa niitä tuli lisää. Silloin hyvin nuorena (ennen ylipainoa) minulla oli poikaystävä, mutta hän piti arpiani erittäin vastenmielisinä ja suhde loppui lyhyeen. Sen jälkeen olen ollut yksin. Miehet näkevät vain pinnan, se on tosiasia, eikä sille mitään voi. Minusta olisi kiva näyttää täydelliseltä ja voida seurustella/harrastaa seksiä, mutta kun en voi niin en voi. Se vain on niin ja keskityn muihin asioihin. Itsetuntoon arvet vaikuttaa paljonkin, mutta ei elämänhaluun. En voisi koskaan riisuutua miehen edessä, mutta muuten elän ihan normaalisti. Elämässä on onneksi niin paljon muutakin hyvää kuin miehet. Siis jos miehet ylipäätään voi hyväksi asiaksi laskea...


      • Niin vai?
        <<<< kirjoitti:

        En ikinä usko että raskausarpien takia ketään on jätetty.
        Jos niin on käynyt, onkin parempi että äijä häippäsi, ei sellaisella nipottajalla mitään tee.

        Minut on jätetty!


    • ovat inhoittavia

      kyllä kannattaisi mennä hiotuttamaan tai plastiikkakirurgille nopeasti jos seksi elämän sais paremmaksi, mars mars...


      nainen joka poisti ja miehet kiinostuisvat heti erilailla ja tuuri käy hyvin sängyssä.

      • poistit?

        Olen itse saanut arvet sairaudenmukana, joten olisin kiinnostunut siitä missä poistatit arvet, mihin hintaan ja millaisella toimenpiteellä! Olisin enemmän kuin kiinnostunut aiheesta, koska olen vasta toistakymmentä käyvä naisen alku.


      • kenguru

        Juttu josta aloittaja puhuu on ns. kengurupussi-maha, eli vatsapeitteet on venyneet. Sitä ei voi jumpalla korjata eikä hionnalla, vaan pitää näyttää puukkoa ja pussi tulee takaisinkin jos lihoo tai saa uuden lapsen. Perinnöllistä ja riippuu kudostyypistä! Korjausleikkaus maksaa yli 5000 eeroa....


      • kamalaa hyi hyi
        kenguru kirjoitti:

        Juttu josta aloittaja puhuu on ns. kengurupussi-maha, eli vatsapeitteet on venyneet. Sitä ei voi jumpalla korjata eikä hionnalla, vaan pitää näyttää puukkoa ja pussi tulee takaisinkin jos lihoo tai saa uuden lapsen. Perinnöllistä ja riippuu kudostyypistä! Korjausleikkaus maksaa yli 5000 eeroa....

        kenguru reppu maha , alavatsa, raskausarvet, selluliitti perseessä joka näkyy kireitten housujenkin läpi reisistäkin, roikkotissit , tupakointi ja siiderin lipitys oli syynä miksi minut jätettiin nuoren laihemman ja positiivisemman naisen vuoksi itkemään ja kirjoittelemaan tänne katkerana vanhana ämmänä, mikä avuksi , olen koittanut kuntoilla ja syödä salaattia ja näytän vielä vanhalle äijälle ottamalla nuoren vireän kollin, koitan lopetta tupakkaa ja juomista, ei vielä onnistunut miten onnistun ?


      • Lasikurien selitykset
        kenguru kirjoitti:

        Juttu josta aloittaja puhuu on ns. kengurupussi-maha, eli vatsapeitteet on venyneet. Sitä ei voi jumpalla korjata eikä hionnalla, vaan pitää näyttää puukkoa ja pussi tulee takaisinkin jos lihoo tai saa uuden lapsen. Perinnöllistä ja riippuu kudostyypistä! Korjausleikkaus maksaa yli 5000 eeroa....

        Oikeasti on vain ja ainoastaan siitä kiinni paljonko jumppaat ja minkälaista dieettiä pidät, näin on totuus. Auswitchissä ei ollut yhtään reppumahaa, vaikka oli monesta perinnöllisyydestä,ja liuta lapsia.
        PURE SIITÄ LAISKIMUS !!!!!
        Voit tietenkin pettää itseäsi ja laiskaa luonnettasi noilla höpinöillä tosta pupusta jota itelles syötät. paljonko olet nähnyt vaivaa oikeasti ja paljonko selitellyt tuota pajunköyttä itelles ja muille.

        Viisi lasta ja ei yhtään alavatsaa ja kroppa viimmesen päälle fitnes kunnossa ! Äijät kuolaa ja homma toimii. Mutta töitä on tehty ja katottu joka suupala , korvienvälistä se on kiinni.

        Periksiantamaton mummu


    • kuinka hanurista lähtee arvet?

      Tuo onkin todella tärkeä kysymys ihmisen elämässä, miten saa hanurista raskausarvet pois kun on muuten aivan virheetön ja täydellinen nainen ?

      Älä huoli, kyllä me yhdessä päästään näiden vaikeitten aikojen ja asioiden yli.

      Siinä onkin poikaystäväehdokkaat kovilla noin viisaiden peruskysymysten ääressä. Onhan se nyt hirveetä kun on takapäässä raskausarpia.
      Viis siitä mitä on korvienvälissä kunhan ei ole raskausarpia pepussa!

      oleppas hyvä ja mene Mensan testeihin ja tervetuloa kerhoon?

    • Elina

      Minut on mieheni ottanut vaimokseen reilusti ylipainoisena, kaikkine raskausarpineni ja selluliitteineni. Jos mulle tulis joku äijä, olkoonkin että olis oma ukko, selittämään että nytpä ei tee mieli ihan vaan sun raskausarpiesi tähden niin kyllä saisi moinen ukko häipyäkin elämästäni - vauhtia antaisin että pääsis nopeammin.
      Voiko olla totta että miehet ovat niin pinnallisia ja tyhmiä että käyttävät raskausarpia syynä pettämiseen ja jättämiseen? TEKOsyy se toki voi olla, pitäähän jollain tekosiaan puolustella mutta jos se todella on jollekin se OIKEA syy, ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka tyhmä voi mies olla. Huh!

      • ennemmin tai myöhemmin

        kyllä se lähtee , odota vain . Tai tee jotain läskeilles heti, kyllä se löytää hoikemman ja solakamman. Aivan varmasti näin tapahtuu katsele ja huomaa pettämisen merkit jos tajuat. Kaikki pettää et vain tajua sitä, .... vielä !

        Ole hyvä-


      • luonnonlaki
        ennemmin tai myöhemmin kirjoitti:

        kyllä se lähtee , odota vain . Tai tee jotain läskeilles heti, kyllä se löytää hoikemman ja solakamman. Aivan varmasti näin tapahtuu katsele ja huomaa pettämisen merkit jos tajuat. Kaikki pettää et vain tajua sitä, .... vielä !

        Ole hyvä-

        aina äijät lähtee nuoremman ja hoikemman mukaan, jos ei ole aivan nynny hitsari joka ei saa suutaan auki missään eikä osaa lähestyä ja on pakko kelvata läski ämmä,

        minut jätti nuoremman herkun vuoksi aviomieheni ja olen lihava


      • TEE JOTAIN ALOITA VAIKKA HETI
        luonnonlaki kirjoitti:

        aina äijät lähtee nuoremman ja hoikemman mukaan, jos ei ole aivan nynny hitsari joka ei saa suutaan auki missään eikä osaa lähestyä ja on pakko kelvata läski ämmä,

        minut jätti nuoremman herkun vuoksi aviomieheni ja olen lihava

        LOPETA SELITTELYT JA ITKUT, ALA TEKEEN JOTAIN LÄSKEILLESI. KAIKKI ON SELITTELYÄ....


      • .jmndvfasx
        luonnonlaki kirjoitti:

        aina äijät lähtee nuoremman ja hoikemman mukaan, jos ei ole aivan nynny hitsari joka ei saa suutaan auki missään eikä osaa lähestyä ja on pakko kelvata läski ämmä,

        minut jätti nuoremman herkun vuoksi aviomieheni ja olen lihava

        Jaa... Minun mieheni aikoinaan jätti normaalipainoisen vaimonsa minun läskin takia. Hassu juttu.


    • misszuniori

      moikka!!!

      Älä hätäile.. noita arpia o kaikilla, eikä ne enää myöhemmällä iällä etes kunnolla näy.. itelle tuli arpia 15-vuotiaana, just takamukseen ja jalkoihin, rintoihin ainakin. se vaan johtuu siitä kun perse levenee ja tissit kasvaa. eli iho venyy, joten ihan normaalia. vaikka ei sillee lihoiskaa.. kyllähän ne silloin huoletti mutta kaikillahan niitä on. eikä kertaakaan ole äijät niistä valittaneet. nyt kun olen 23 ei niitä etes huomaa. älä usko näitten pelotteluja!!! ja jos mies lähtee jonku raskausarpien takia kävelee ni ehkä se on parempi sitten niin... että turhaan huolehdit miun mielestä

      • Niina

        miehet elävät haavemaailmassa..kun omalla eukolla tulee raskauarpia tai lihoo/on lihava yms niin niin vaihetaan nuorempaan ja solakampaan..
        oletko varma että nämä nuoremmat ja solakammat ottavat jo vanhan jätkän..ei ne jätkä mitään adoneita ole koko ikäänsä..kaikkein huvittavinta on kun 40 yrittävät iskeä 20 vuotisia naisia..
        halooo? epätoivoista..ja tuskin kukaan nainen lämpiää semmosille..ehkä jätkän rahoille mutta ei muuten


      • hyh roikkotissit
        Niina kirjoitti:

        miehet elävät haavemaailmassa..kun omalla eukolla tulee raskauarpia tai lihoo/on lihava yms niin niin vaihetaan nuorempaan ja solakampaan..
        oletko varma että nämä nuoremmat ja solakammat ottavat jo vanhan jätkän..ei ne jätkä mitään adoneita ole koko ikäänsä..kaikkein huvittavinta on kun 40 yrittävät iskeä 20 vuotisia naisia..
        halooo? epätoivoista..ja tuskin kukaan nainen lämpiää semmosille..ehkä jätkän rahoille mutta ei muuten

        Hyi helvetti, raskausarpia ja roikkotissit. sanoi mieheni ja lakkas rakastelemasta kanssani ja kertoi vielä tuotteeni olevan iso synnytyksen jälkeen ja käy vieraissa ja leveilee vielä nuorilla ja hyväpimppaisilila pystyrintaisilla sametti-ihoisilla kaunottarilla jotka osaavat käyttää alapäätään supistelemalla kuulemma "Thai" naisten tapaan, joudunko kärsimään tuota kännisen retostelua kauankin, mitä teen ?
        Ja nuo muut saavat koko ajan ihania orgasmeja?
        Epätoivoinen rva


      • hoikemman vuoksi
        hyh roikkotissit kirjoitti:

        Hyi helvetti, raskausarpia ja roikkotissit. sanoi mieheni ja lakkas rakastelemasta kanssani ja kertoi vielä tuotteeni olevan iso synnytyksen jälkeen ja käy vieraissa ja leveilee vielä nuorilla ja hyväpimppaisilila pystyrintaisilla sametti-ihoisilla kaunottarilla jotka osaavat käyttää alapäätään supistelemalla kuulemma "Thai" naisten tapaan, joudunko kärsimään tuota kännisen retostelua kauankin, mitä teen ?
        Ja nuo muut saavat koko ajan ihania orgasmeja?
        Epätoivoinen rva

        äijä lähti kälppimään hoikemman ja nuoremman synnyttämättömän kanssa jolla ei oo raskaus arpia eikä roikkotissejä eikä selluloosa persettä kuulemma, no siinähän jäin itkeen ja miettiin et tarttis varmaan tehä asialle jotain , kai ?

        Kavereilleni on käynyt samoin , ne on jätetty ja petetty kun ämmät on lihoneet eikä ole kuntoillut eikä huolehtineet läskeistään mitenkään , eihän ne äijät pysy sellaisien kanssa , jotka verkkareissa ja meikittöminä tukat paskasena pyörii tupakat suussa ja läskit pursuaa.....

        olen ressukka?


      • minähhh
        hoikemman vuoksi kirjoitti:

        äijä lähti kälppimään hoikemman ja nuoremman synnyttämättömän kanssa jolla ei oo raskaus arpia eikä roikkotissejä eikä selluloosa persettä kuulemma, no siinähän jäin itkeen ja miettiin et tarttis varmaan tehä asialle jotain , kai ?

        Kavereilleni on käynyt samoin , ne on jätetty ja petetty kun ämmät on lihoneet eikä ole kuntoillut eikä huolehtineet läskeistään mitenkään , eihän ne äijät pysy sellaisien kanssa , jotka verkkareissa ja meikittöminä tukat paskasena pyörii tupakat suussa ja läskit pursuaa.....

        olen ressukka?

        selluloosaperse..................................


      • aivan hirveitä , ei kiihota...
        minähhh kirjoitti:

        selluloosaperse..................................

        nuo eivät kiihota miehiä, oikeasti kannattaisi tehdä niille jotain. roikkotissit ja reppumaha ovat seksintappajia miesten mielestä nro 1.

        Minun mieheni juuri ja juuri sietää minua, katsomme aktin aikana seksifilmejä joissa on kiinteitä ja laihempia nuoria kiihoittavia naisia.
        no joudun sietämään tuota vaikken haluaisi?


      • minähhh
        aivan hirveitä , ei kiihota... kirjoitti:

        nuo eivät kiihota miehiä, oikeasti kannattaisi tehdä niille jotain. roikkotissit ja reppumaha ovat seksintappajia miesten mielestä nro 1.

        Minun mieheni juuri ja juuri sietää minua, katsomme aktin aikana seksifilmejä joissa on kiinteitä ja laihempia nuoria kiihoittavia naisia.
        no joudun sietämään tuota vaikken haluaisi?

        selluloosa = kasvien solunseinämien perusaines, ketto; puusta saatu paperin puolivalmiste, sellu.

        ^^ Anteeksi pilkunnussinta. ;>

        Aika kummaa, etten itse ole huomannut tuota kiihottumisen puutetta miehissä, joiden kanssa olen puuhastellut. Tai sitten he ovat osanneet peittää asian hyvin. ;) ;) Tietenkin jos joutuisin sänkyyn miehen kanssa, jolla hoikkuus on vaatimus nro 1, ei hän luonnollisesti kiihottuisi minusta.

        Eivät selluloosa(ihan pakko)perseet, mahat ym. itsessään montaakaan kiihota, mutta toisia ne eivät vain haittaa ja joillekin sitten vain on toisessa ihmisessä tärkeämpää muut asiat kuin se, että onko täysin kiinteä jne.


      • Pakko tyytyä selluloosaan
        minähhh kirjoitti:

        selluloosa = kasvien solunseinämien perusaines, ketto; puusta saatu paperin puolivalmiste, sellu.

        ^^ Anteeksi pilkunnussinta. ;>

        Aika kummaa, etten itse ole huomannut tuota kiihottumisen puutetta miehissä, joiden kanssa olen puuhastellut. Tai sitten he ovat osanneet peittää asian hyvin. ;) ;) Tietenkin jos joutuisin sänkyyn miehen kanssa, jolla hoikkuus on vaatimus nro 1, ei hän luonnollisesti kiihottuisi minusta.

        Eivät selluloosa(ihan pakko)perseet, mahat ym. itsessään montaakaan kiihota, mutta toisia ne eivät vain haittaa ja joillekin sitten vain on toisessa ihmisessä tärkeämpää muut asiat kuin se, että onko täysin kiinteä jne.

        Niinhän se on jos ei muita saa niin on otettava mistä saa kiinni, et oikein ole huumori immeisiä, noi edellä viittaavat siihen Loirin ja Speden ketsiin missä Vesa-Matti puhuu naisten selluloosasta.

        Eihän ne läskit ja selluloosat, isot peput,alavatsa (kamala muuten!) roikkotissit, lyhyet jalat ym. haittaa jos on kovassa puutteessa eikä oikein saa niitä parempia sitten millään niin kyllähän se käy paremman puutteessa ja taas ihroihin ei Gere tyyppiset koske sitten kepilläkään, niin siinähän sitten oot.. kaksi ressukkaa sopivasti yhteen hyllyen kietoutuneena.

        Ole hyvä vaan


      • minähhh
        Pakko tyytyä selluloosaan kirjoitti:

        Niinhän se on jos ei muita saa niin on otettava mistä saa kiinni, et oikein ole huumori immeisiä, noi edellä viittaavat siihen Loirin ja Speden ketsiin missä Vesa-Matti puhuu naisten selluloosasta.

        Eihän ne läskit ja selluloosat, isot peput,alavatsa (kamala muuten!) roikkotissit, lyhyet jalat ym. haittaa jos on kovassa puutteessa eikä oikein saa niitä parempia sitten millään niin kyllähän se käy paremman puutteessa ja taas ihroihin ei Gere tyyppiset koske sitten kepilläkään, niin siinähän sitten oot.. kaksi ressukkaa sopivasti yhteen hyllyen kietoutuneena.

        Ole hyvä vaan

        "et oikein ole huumori immeisiä, noi edellä viittaavat siihen Loirin ja Speden ketsiin missä Vesa-Matti puhuu naisten selluloosasta."

        No voi anteeksi etten minäkään nyt aivan kaikkea tiedä ;>

        Hmm, tuo "tyytyy siihen mihin saa" taitaa melkolailla olla jtn heikon itsetunnon pönkitystä. Tottakai lihavien kohdalle sattuu ihmisiä, jotka tyytyvät heihin, MUTTA sama juttuhan se on kaikkien muidenkin ihmisten kohdalla; ei ole olemassa sellaista ihmistä, joka kelpaa kaikille, jokaisessa on niitä piirteitä, joiden takia joku saattaa ajatella, että jouduinpas nyt tyytymään tähän kun ei parempaakaan ollut tarjolla, kitinäänitinäävikinää blaablaablaa jne.

        "eikä oikein saa niitä parempia sitten millään niin kyllähän se käy paremman puutteessa ja taas ihroihin ei Gere tyyppiset koske sitten kepilläkään, niin siinähän sitten oot.. kaksi ressukkaa sopivasti yhteen hyllyen kietoutuneena."

        Tähän en oikein osaa sanoa kuin omat kokemukseni, koska en ole elänyt kenenkään muun elämää kuin omaani.

        Olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että olen joku täysi erityistapaus tai kaikki kotipaikkakuntani naapurikaupungin ihmiset muualla olleet mieheni ovat jnkn sortin luonnonoikkuja. Muut ihmiset väittävät pyöreän elämää aivan kamalaksi ja pyöreät itsekin vinQvonQvat siitä, miten heillä menee kaikki huonosti ja kaikki syrjivät heitä jne.

        Ja itse taas en tätä ilmiötä ole tunnistanut. Yläasteaikoina joskus pienesti vinoiltiin, mutta sitten varsinkin täytettyäni 18, mitään tuollaista ei ole ollut. Eivät minusta tietenkään kaikki pidä, osaa ei ulkonäköni miellytä, ja osaa taas ei luonteeni (joka on tiettyjen tahojen mukaan inhottava diivaileva asenneongelmainen pihtari). Mutta yksinäiseksi ja syrjityksi en millään pystyisi itseäni sanomaan.

        Ja tuosta, että ketkä eivät pitkällä tikullakaan koskisi; on yksi selkeä ryhmä, jonka taholta saan selvää syrjintää, ja se on ylipainoiset miehet. Miesseurani (sekä seurustelu- että sänkykumppanit) ovat aina olleet normi- tai keskivertoa parempikroppaisia. Vaikka tietenkin on myönnettävä, että aina ei ole onnistanut, tottakai niitä virhearviointeja on tapahtunut, varsinkin siinä reippaasti kolmea promillea lähentelevässä humalassa.

        Mutta mutta, ei taida olla hirveästi järkeä väittää, että kaikki, jotka pyöreiden kanssa ovat, ovat joutuneet tyytymään. Tietenkin sinä saat olla tuota mieltä aivan rauhassa, minä itse tiedän totuuden (tosin senkin vain omalta kohdaltani, muiden elämää en jaksa alkaa tässä nyt negatiiviseen sävyyn ruotimaan, kuten sinulla ja aika monella muulla onkin tapana)


      • Nimetön
        minähhh kirjoitti:

        "et oikein ole huumori immeisiä, noi edellä viittaavat siihen Loirin ja Speden ketsiin missä Vesa-Matti puhuu naisten selluloosasta."

        No voi anteeksi etten minäkään nyt aivan kaikkea tiedä ;>

        Hmm, tuo "tyytyy siihen mihin saa" taitaa melkolailla olla jtn heikon itsetunnon pönkitystä. Tottakai lihavien kohdalle sattuu ihmisiä, jotka tyytyvät heihin, MUTTA sama juttuhan se on kaikkien muidenkin ihmisten kohdalla; ei ole olemassa sellaista ihmistä, joka kelpaa kaikille, jokaisessa on niitä piirteitä, joiden takia joku saattaa ajatella, että jouduinpas nyt tyytymään tähän kun ei parempaakaan ollut tarjolla, kitinäänitinäävikinää blaablaablaa jne.

        "eikä oikein saa niitä parempia sitten millään niin kyllähän se käy paremman puutteessa ja taas ihroihin ei Gere tyyppiset koske sitten kepilläkään, niin siinähän sitten oot.. kaksi ressukkaa sopivasti yhteen hyllyen kietoutuneena."

        Tähän en oikein osaa sanoa kuin omat kokemukseni, koska en ole elänyt kenenkään muun elämää kuin omaani.

        Olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että olen joku täysi erityistapaus tai kaikki kotipaikkakuntani naapurikaupungin ihmiset muualla olleet mieheni ovat jnkn sortin luonnonoikkuja. Muut ihmiset väittävät pyöreän elämää aivan kamalaksi ja pyöreät itsekin vinQvonQvat siitä, miten heillä menee kaikki huonosti ja kaikki syrjivät heitä jne.

        Ja itse taas en tätä ilmiötä ole tunnistanut. Yläasteaikoina joskus pienesti vinoiltiin, mutta sitten varsinkin täytettyäni 18, mitään tuollaista ei ole ollut. Eivät minusta tietenkään kaikki pidä, osaa ei ulkonäköni miellytä, ja osaa taas ei luonteeni (joka on tiettyjen tahojen mukaan inhottava diivaileva asenneongelmainen pihtari). Mutta yksinäiseksi ja syrjityksi en millään pystyisi itseäni sanomaan.

        Ja tuosta, että ketkä eivät pitkällä tikullakaan koskisi; on yksi selkeä ryhmä, jonka taholta saan selvää syrjintää, ja se on ylipainoiset miehet. Miesseurani (sekä seurustelu- että sänkykumppanit) ovat aina olleet normi- tai keskivertoa parempikroppaisia. Vaikka tietenkin on myönnettävä, että aina ei ole onnistanut, tottakai niitä virhearviointeja on tapahtunut, varsinkin siinä reippaasti kolmea promillea lähentelevässä humalassa.

        Mutta mutta, ei taida olla hirveästi järkeä väittää, että kaikki, jotka pyöreiden kanssa ovat, ovat joutuneet tyytymään. Tietenkin sinä saat olla tuota mieltä aivan rauhassa, minä itse tiedän totuuden (tosin senkin vain omalta kohdaltani, muiden elämää en jaksa alkaa tässä nyt negatiiviseen sävyyn ruotimaan, kuten sinulla ja aika monella muulla onkin tapana)

        voi voi, kuulun varmaan samaan sarjaan! Itse olen normaalipainon ylärajoilla tai lievästi ylipainoinen, mutta kyllä tällä persoonalla ja itseluottamuksella on sellasta lihaa irronnu että laihat, tyhmät ja saamattomat on kateellisia. HAH! ;D


      • ruseswyuweu
        Pakko tyytyä selluloosaan kirjoitti:

        Niinhän se on jos ei muita saa niin on otettava mistä saa kiinni, et oikein ole huumori immeisiä, noi edellä viittaavat siihen Loirin ja Speden ketsiin missä Vesa-Matti puhuu naisten selluloosasta.

        Eihän ne läskit ja selluloosat, isot peput,alavatsa (kamala muuten!) roikkotissit, lyhyet jalat ym. haittaa jos on kovassa puutteessa eikä oikein saa niitä parempia sitten millään niin kyllähän se käy paremman puutteessa ja taas ihroihin ei Gere tyyppiset koske sitten kepilläkään, niin siinähän sitten oot.. kaksi ressukkaa sopivasti yhteen hyllyen kietoutuneena.

        Ole hyvä vaan

        "ketsiin" Heheh...


      • asddasdads

        Huh, kiitos viestistäsi. ♥ Helpotti kummasti sen jälkeen ku olin lukenu noita ylempiä kauhutarinoita.


      • juupajuuuu1
        hoikemman vuoksi kirjoitti:

        äijä lähti kälppimään hoikemman ja nuoremman synnyttämättömän kanssa jolla ei oo raskaus arpia eikä roikkotissejä eikä selluloosa persettä kuulemma, no siinähän jäin itkeen ja miettiin et tarttis varmaan tehä asialle jotain , kai ?

        Kavereilleni on käynyt samoin , ne on jätetty ja petetty kun ämmät on lihoneet eikä ole kuntoillut eikä huolehtineet läskeistään mitenkään , eihän ne äijät pysy sellaisien kanssa , jotka verkkareissa ja meikittöminä tukat paskasena pyörii tupakat suussa ja läskit pursuaa.....

        olen ressukka?

        Kyllä oikeen tunnistaa että kun kaikki nämä ''miehet vihaavat rauskaus arpia'' ja '' minut jätettiin raskausarpeini takia'' on saman ihmisen kirjoittamia :D haha,

        Varmaan joku mies joka haluaa täydellisen naisen mutta ikävä kyllä omaa liian pienen mulkun joten täällä sitten yrittää paskentaa naiste itsetuntoa että sitten joskus voitais tyytyä sellaseen :DD

        Juu morjes. Kaikki naiset on ämmiä jopa tämä itse kirjoittaja. Itselläkin on arpia jaloissa ja eipä ole ikinä ole ollut ongelmaa saada miestä :D eli se siitä ''tutkimuksesta'' Ei olla petetty eikä jätetty. Naiselle tulee selluliittia sekä raskausarpia helpommin kuin miehellä koska ihomme on kerrostunut hiukka heikommin. Ei kannata ressata niistä, ja parhaiten hoitaa. Mun äitini jaloissa olevat arvet ei oikeastaan näy melkein ollenkaan enään?? Todella haalistuneen ja ''sekoittunut'' terveeseen ihoon :)


    • ja roikkotissit

      sanoo kaikki miehet ääneen tai mielessään, tuosta ei pääse mihinkään, ja minun mieheni lisää siihen vielä tuon alavatsan ja appelsiinikuori ihon pakaroissa ja reisissä.
      mars, mars lenkille ja salille siskot läskit heti mars
      lopeta tupakointi ja siiderin lipitys, niin alkaa alapäässä tikitys.., ja kielen ..

      • Niina

        ei sytytä Kaljupäiset hampaattomat juoppojätkät jotka luulee saavansa täydellisen naisen.
        munakin toimivuus loppuu aikanaan ja ei enää läskitkään huoli lerppuja ;D itkekää sitten kun teistä ei kukaan ole kiinnostunut.sen minkä taakse jättää..


      • tämä on lihavuus palsta
        Niina kirjoitti:

        ei sytytä Kaljupäiset hampaattomat juoppojätkät jotka luulee saavansa täydellisen naisen.
        munakin toimivuus loppuu aikanaan ja ei enää läskitkään huoli lerppuja ;D itkekää sitten kun teistä ei kukaan ole kiinnostunut.sen minkä taakse jättää..

        olet eksynyt aiheesta kateuksissas ja katkeruuksissas kun äijäs pettää sua salaa, jos sulla joskus on joku juoppo kierroksessa. (hyvin epätodennäköistä, noilla osamäärällä ja kirjoituksilla?)
        kato oikeasti peiliin, edestä ja takaa ja sivusta, jos uskallat ja kurkista vielä päänsisälle ,ja itke katkerasti!!!!!!!!!!!!!


      • ihmettelijä
        tämä on lihavuus palsta kirjoitti:

        olet eksynyt aiheesta kateuksissas ja katkeruuksissas kun äijäs pettää sua salaa, jos sulla joskus on joku juoppo kierroksessa. (hyvin epätodennäköistä, noilla osamäärällä ja kirjoituksilla?)
        kato oikeasti peiliin, edestä ja takaa ja sivusta, jos uskallat ja kurkista vielä päänsisälle ,ja itke katkerasti!!!!!!!!!!!!!

        Miksi naiset asennoituu näin itseensä ja toisiinsa?
        Voisin kirjoittaa omasta miehestäni vaikka minkälaisia adjektiiveja mitä kiinteyteen, läskeihin ja kestävyyteen tulee. Naiset tuijottavat itseään peilistä jatkuvasti ja kuuntelevat miesten arvosteluja.
        Miehet sitävastoin hyväksyvät itsensä paremmin vaikka minkälaisia puutteita heillä olisikin. Naiset haukkuvat ensin itsensä ja sitten toisensa. Maailma on miesten ja pysyykin heillä.


      • tule.em

        Oksettavia raskausarvet
        ja roikkotissit 20.10.2005 klo 21.31

        sanoo kaikki miehet ääneen tai mielessään, tuosta ei pääse mihinkään, ja minun mieheni lisää siihen vielä tuon alavatsan ja appelsiinikuori ihon pakaroissa ja reisissä.
        mars, mars lenkille ja salille siskot läskit heti mars
        lopeta tupakointi ja siiderin lipitys, niin alkaa alapäässä tikitys.., ja kielen ..


      • jokukoku
        tule.em kirjoitti:

        Oksettavia raskausarvet
        ja roikkotissit 20.10.2005 klo 21.31

        sanoo kaikki miehet ääneen tai mielessään, tuosta ei pääse mihinkään, ja minun mieheni lisää siihen vielä tuon alavatsan ja appelsiinikuori ihon pakaroissa ja reisissä.
        mars, mars lenkille ja salille siskot läskit heti mars
        lopeta tupakointi ja siiderin lipitys, niin alkaa alapäässä tikitys.., ja kielen ..

        joo eli kaikille tiedoksi että raskausarvet tulevat nopeasta lihomisesta tai laihtumisesta vaikka lihoisi tai laihtuisi miten vähän..se on pelkkää ihoa itselläni on myös reisissä mutta ne vaalentuu jos liikkuu viikossa edes 4 kertaa ja muistaa rasvata ihoaan..itselläni ainakin tämä menetelmä toiminut ja jättää pitsat ja suklaat pois..en tiedä miten tästäkin on tullut näin suuri asia kaiken pitää olla nykyään täydellistä ja ihmisten laihoja että hyväksytään,ja se on todella huono asia..ihminen pitäisi hyväksyä sellaisena kun on eikä katsella paria tai kymmentä hassua arpea koska niille ei tosiaan voi mitään ne tulee jos on tullakseen.kaikilla ystävillänikin on raskausarpia vaikka he eivät edes ole lihavia.joten älkää tuijotelko arpianne vaan eläkää täysillä,elämä ei perustu raskausarville!:)


      • Mieshän se on
        ihmettelijä kirjoitti:

        Miksi naiset asennoituu näin itseensä ja toisiinsa?
        Voisin kirjoittaa omasta miehestäni vaikka minkälaisia adjektiiveja mitä kiinteyteen, läskeihin ja kestävyyteen tulee. Naiset tuijottavat itseään peilistä jatkuvasti ja kuuntelevat miesten arvosteluja.
        Miehet sitävastoin hyväksyvät itsensä paremmin vaikka minkälaisia puutteita heillä olisikin. Naiset haukkuvat ensin itsensä ja sitten toisensa. Maailma on miesten ja pysyykin heillä.

        Tämä kirjoittaja ei olekaan mies, sen takia kommentit on tämän mukaisia.


    • Unique

      Olen 15-vuotias tyttö, jolla on raskausarpia rinnoissa ja pikkaisen muuallakin. Kaikki aina kehuu kauniiksi ja hyvännäköiseksi, takapuolta kehutaan ja rintoja jotka on kooltaan 80D, mutta kukaan ei tiedä että mulla on raskausarpia, paitsi tietenkin kaverit mutta ei ne miehet jotka kehuu...Musta tuntuu että kehuminen jäis siihe jos arpien olemassa olon sais tietää :/ Tämä homma on estäny mua etenemästä pidemmälle poika-asioissa. Jossain sanotaan että ei ole mitään väliä onko arpia ja jossai sitten niitä haukutaan ihan karmeiksi. En väitäkkään että ne olisi kauniita. Mutta haluan sanoa että ihminen voi olla kaunis olis sillä sitten kuinka paljon arpia. Kukaan ei ole täydellinen.

      No kuitenkin, ei näistä arvista mitään hyötyä ole, itseluottamukseni on ihan nollassa, tunnen itseni rumaksi. Kaveri ihmettelee että miksi en oo jo tyytyväinen itseeni kun joka taholta tulee vain kehuja koko ajan. Mut ei ne ymmärrä mun tunnet ku itse on semmosii tasa-ihosii...

      • elämä on

        Minäkin täytän 15, ja pepussa on arpoa aika paljon.. olin nnen alipainoinen, mutta nyt sopusuhtainen, ja arpia ilmestyi aika yht äkkiä. se lienee johtuu lantion levenemisestä? Yksi kundi olisin kiikarissa, mutta en uskalla mennä pitkälle, koska jossain veiheessa se huomaa nuo arvet kumminkin.. Haluaisin ne todellakin pois ja äkkiä.. Kaverini kertoi että jos laittaa sinkkisalvaa, niin se hälventää raskausarpia.. Olen sitä nyt parina iltana lattanut, mutta vielä ei ole tulosta tullut... Tuen sinua, ja toivon että jos sinulla on hyviä vinkkejä raskausarpien poistoon, niin kertoisit... :) Oikeasti en kestä niitä itselläni...


      • minä..
        elämä on kirjoitti:

        Minäkin täytän 15, ja pepussa on arpoa aika paljon.. olin nnen alipainoinen, mutta nyt sopusuhtainen, ja arpia ilmestyi aika yht äkkiä. se lienee johtuu lantion levenemisestä? Yksi kundi olisin kiikarissa, mutta en uskalla mennä pitkälle, koska jossain veiheessa se huomaa nuo arvet kumminkin.. Haluaisin ne todellakin pois ja äkkiä.. Kaverini kertoi että jos laittaa sinkkisalvaa, niin se hälventää raskausarpia.. Olen sitä nyt parina iltana lattanut, mutta vielä ei ole tulosta tullut... Tuen sinua, ja toivon että jos sinulla on hyviä vinkkejä raskausarpien poistoon, niin kertoisit... :) Oikeasti en kestä niitä itselläni...

        hei noista arvista..ne on ihan tavallisia kaikille ei niitä tule mutta esim kun harrastaa liikuntaa niin lihakset kasvaa ym niin samalla ihokin venyy..tai jos lihoo/kasvaa vähän niin iho venyy ja tulee juuri noita arpia...
        minullakin niitä on..ja en ota paineita ja olen poikien kanssa ollut ja kukaan ei ole niistä huomauttanut:)


      • arpip
        minä.. kirjoitti:

        hei noista arvista..ne on ihan tavallisia kaikille ei niitä tule mutta esim kun harrastaa liikuntaa niin lihakset kasvaa ym niin samalla ihokin venyy..tai jos lihoo/kasvaa vähän niin iho venyy ja tulee juuri noita arpia...
        minullakin niitä on..ja en ota paineita ja olen poikien kanssa ollut ja kukaan ei ole niistä huomauttanut:)

        juu mulla noita arpia riittää.polvitaipeessa,reisissä,koko mahan alueella,myös alavattassa,rinnoissa,olkapäissä,käsissä ja selkätisseissä. häpeän niitä todella paljon ja tekisin mitä vain että ne lähtisivät.arvet eivät yhtään kannusta laihuttamaan kun tiedän että ei ne lähde siitä mihinkään. itseluottamus nollassa


    • -XxX-

      Pääseekö niistä arvista millään magialla eroon? Olen laiha ja hyvässä kunnossa eli ei tarvii suositella lisää treenausta. Oletin että iän myötä haalistuisivat/katoaisivat mutta kun nyt olen 15vuotta mokomia katsellut niin alkaa hiljalleen kyllästyttää. Kirurgin veitsen alle en todellakaan lähde mutta tekeekö näillä apteekin raskausarpivoiteilla tai peräti tv-shopin rejene-voiteella mitään?? Kokemuksia?

      • -L-

        Itselleni alkoi tulemaan raskausarpia rintoihin 12 vuotiaana. Nyt olen 20 vuotias, eikä arvet ole vieläkään häipynyt. Vaalentunut todella vähän, mutta niin selvästi näkyvät etten kehtaa avonaista paitaa pitää.
        Onko kellään kokemusta mistään voiteista? Auttaako ne yhtään mitään?


      • seepraselkä
        -L- kirjoitti:

        Itselleni alkoi tulemaan raskausarpia rintoihin 12 vuotiaana. Nyt olen 20 vuotias, eikä arvet ole vieläkään häipynyt. Vaalentunut todella vähän, mutta niin selvästi näkyvät etten kehtaa avonaista paitaa pitää.
        Onko kellään kokemusta mistään voiteista? Auttaako ne yhtään mitään?

        Kuulun itse myös niihin naisiin, joilla on taipumusta raskausarpiin. Niitä alkoi ilmestyä 12 vuotiaana ja vielä nykyisinkin 30 v iässä niitä ilmestyy lisää jo parin kilon lihoamisenkin seurauksena.. Olen kokeillut muutamia raskausarpien hoitoon suunnattuja tuotteita ja monistakaan niistä ei ole erityisemmin ollut apua. Oikeastaan ainoa tuote, josta olen kokenut olevan apua on ollut ranskalaisen Lierac:in valmistamat Phytolastil-ampullit. Niitä voi ostaa nykyään aika monista hyvin varustetuista apteekeista tai sellaisilta kosmetologeilta, joilla Lieracin edustus. Arvet ei tietenkään niillä kokonaan häviä, mutta ainakin omalla kohdallani huomasin, että arvet haalenivat ja ohenivat. Toki hoidon tukena ruokailutottumusten täyttyisi olla aika balanssissa niin ettei paino hirveästi heittelehdi tai menee rahat kankkulan kaivoon.


      • vaalentaa
        seepraselkä kirjoitti:

        Kuulun itse myös niihin naisiin, joilla on taipumusta raskausarpiin. Niitä alkoi ilmestyä 12 vuotiaana ja vielä nykyisinkin 30 v iässä niitä ilmestyy lisää jo parin kilon lihoamisenkin seurauksena.. Olen kokeillut muutamia raskausarpien hoitoon suunnattuja tuotteita ja monistakaan niistä ei ole erityisemmin ollut apua. Oikeastaan ainoa tuote, josta olen kokenut olevan apua on ollut ranskalaisen Lierac:in valmistamat Phytolastil-ampullit. Niitä voi ostaa nykyään aika monista hyvin varustetuista apteekeista tai sellaisilta kosmetologeilta, joilla Lieracin edustus. Arvet ei tietenkään niillä kokonaan häviä, mutta ainakin omalla kohdallani huomasin, että arvet haalenivat ja ohenivat. Toki hoidon tukena ruokailutottumusten täyttyisi olla aika balanssissa niin ettei paino hirveästi heittelehdi tai menee rahat kankkulan kaivoon.

        ...raskausarpia, mutta yhtenä iltana kokeilin muuten vain arbutin pigment whitening tippoja niihin ja hups' keikkaa arvet alkoivat vaalentua. voide auttoi myös vanhaan arpeen. kantsii kokeilla.


    • Seepra

      mulla on ihan sama homma täytän pian 18 ja olen kilpaurheilija. olen ehkä hieman pyöreä mutta en mitenkään läski, en ole myökään lihonut mitenkään suunnattomasti/nopeasti. kuitenkin viime kesänä alkoi tulla raskausarpia ja nyt melkein vuoden ajan niitä on tullut koko ajan lisää. Niitä on pohkeissa ylhäältä melkeen nilkkaan, reisissä ylhäällä koko reiden ympäri, takapuolessa ja " jenkkakahvoissa". Rinnoissakin on mutta ne ovat jo jonkin verran haalentuneet. Arvet ovat todella punaisia. Huonoin tässä asiassa on se että harrastan uimista. Vielä arpia pystyy peittämään bokseri mallisilla alaosilla, mutta jos arpia tulee koko jalkoihin tai mahaan en varmaan ilkeä enää mennä uimaan. Haluaisin edes jotain apukeinoja kokeilla....

      • revenny

        etiskelin tietoa jos vaikka ois ollu kokemuksia noista rasvoista ym joiden väitetää poistavan arpia. Sen perusteella mitä täältä oon lukenu, ilmeisesti ne ei toimi :S Itelläni ei muualla oo arpia mut rinnat on ihan kauttaaltaa repeilleet ja siten aikas roikkuvat, vähä hirvittää mitä tuleva mies sanoo :S Ei se varmasti mitää sano, mut tahtosin vaan olla kaunis sille.


    • kauan kärsinyt

      Löysin raskausarpiin avun etanavoiteesta, jota myydään esi. Life- luontaistuotekauppoissa. Kärsin arvista 15 vuotta, ne peittivät punaisina aivan koko vatsan. Nyt iho on sileä, arvet lähe s parantuneet, ihossa on suuria kokonaan parantuneita alueita.

    • ei enää raidallinen

      Löysin raskausarpiin avun etanavoiteesta, jota myydään esi. Life- luontaistuotekauppoissa. Kärsin arvista 15 vuotta, ne peittivät punaisina aivan koko vatsan. Nyt iho on sileä, arvet lähes parantuneet, ihossa on suuria kokonaan parantuneita alueita. EI PIDÄ PAIKKAANSA, ETTEI RASKAUSARPIIN OLISI PARANTAVIA VOITEITA! Etelä-Euroopassa niitä on yleisesti apteekeissa myynnissä jo jonkin aikaa useita erilaisia, etanavoide on ensimmäinen, joka on nyt tullut Suomen markkinoille. Suomalaisten lääkäreiden mielestä apua ei ole, he eivät vaivaudu ottamaan selvää uusista ratkaisuista, vaan ovat sitä, mieltä, että naisten kuuluukin saada raskaudesta haittoja. Etanavoidetta joutuu kyllä käyttämään useamman kuukauden ajan, mutta ensimmäiset tulokset alkavat näkyä heti.

      • kiiltokuva

        Paljon tämmöinen etanavoide sitten oikein maksaa? Ja kauan sinun piti käyttää, että sait näkyviä tuloksia?


      • etanavoide
        kiiltokuva kirjoitti:

        Paljon tämmöinen etanavoide sitten oikein maksaa? Ja kauan sinun piti käyttää, että sait näkyviä tuloksia?

        Etanavoide maksaa n. 60 €/100 ml. Pitää käyttää useiden kuukausien ajan, mutta tulokset alkavat näkyä heti. Kun koko maha on syvillä arvilla, niin eihän ne kuukaudessa katoa. Itse olen käyttänyt voidetta yli vuoden ajan. Mahassani on jo useita täysin parantuneita alueita, arvet on ikään kuin "katkaistu": niiden väliin alkaa ilmestyä parantuneita alueita, ne ovat madaltuneet,tasoittuneet, punainen väri hävinnyt.Iho tuntuu sormenpäillä sileältä ja entiset "urat" eivät tunnu. Terveyskeskuksessa lääkäri vilkaisi mitään sanomatta arpiani: ne ovat jännän näköisiä, koska selvästi näkee, että ne ovat paranemassa ihan kuin vaikka leikkaat haavan käteesi ja se alkaa pikku hiljaa parantua.


      • minätaass
        etanavoide kirjoitti:

        Etanavoide maksaa n. 60 €/100 ml. Pitää käyttää useiden kuukausien ajan, mutta tulokset alkavat näkyä heti. Kun koko maha on syvillä arvilla, niin eihän ne kuukaudessa katoa. Itse olen käyttänyt voidetta yli vuoden ajan. Mahassani on jo useita täysin parantuneita alueita, arvet on ikään kuin "katkaistu": niiden väliin alkaa ilmestyä parantuneita alueita, ne ovat madaltuneet,tasoittuneet, punainen väri hävinnyt.Iho tuntuu sormenpäillä sileältä ja entiset "urat" eivät tunnu. Terveyskeskuksessa lääkäri vilkaisi mitään sanomatta arpiani: ne ovat jännän näköisiä, koska selvästi näkee, että ne ovat paranemassa ihan kuin vaikka leikkaat haavan käteesi ja se alkaa pikku hiljaa parantua.

        Itselläni ei ole niin kovin punaisia. Mutta raskauden kahella vikalla viikolla vasta raskausarvet tulivat. Ja niitä tuli mahaan, lantioon, reisiin kaikkialle, pakaroihin ja kaiken lisäksi vielä pilasivat hamesääret kun jalkataipeisiinkin tuli. Mutta juuri nämä urat ärsyttävät. Taidanpa ostaa voidetta ja katsoa minkälainen lopputulos saadaan aikaan. Kiitos vinkistäsi.


      • Baba de Caracol
        minätaass kirjoitti:

        Itselläni ei ole niin kovin punaisia. Mutta raskauden kahella vikalla viikolla vasta raskausarvet tulivat. Ja niitä tuli mahaan, lantioon, reisiin kaikkialle, pakaroihin ja kaiken lisäksi vielä pilasivat hamesääret kun jalkataipeisiinkin tuli. Mutta juuri nämä urat ärsyttävät. Taidanpa ostaa voidetta ja katsoa minkälainen lopputulos saadaan aikaan. Kiitos vinkistäsi.

        Baba de caracolin etanavoide tosiaan auttaa. Itiksen Lifestä ostin, 48,50e. Oon 16v, pakaroissa ja reisissä on rutkasti punaisia ja pitkiä raskausarpia. Alkaa nyt ensimmäisen kuukauden jälkeen näyttää siltä, että voide toimii! Pyllyliini tuntui jo sileemmältä muutaman viikon jälkeen, ja voide silotti rösöisiä arpia. Täytyy sanoo, että näkyviä tuloksia sain vasta yli 1kk=1 purkin jälkeen. Kunnon tuloksia alko näkyy ku tuli pieni paussi käytössä ku purkki tyhjeni. Nyt on toinen purkki käytössä.. :)


      • tksksksoskl
        Baba de Caracol kirjoitti:

        Baba de caracolin etanavoide tosiaan auttaa. Itiksen Lifestä ostin, 48,50e. Oon 16v, pakaroissa ja reisissä on rutkasti punaisia ja pitkiä raskausarpia. Alkaa nyt ensimmäisen kuukauden jälkeen näyttää siltä, että voide toimii! Pyllyliini tuntui jo sileemmältä muutaman viikon jälkeen, ja voide silotti rösöisiä arpia. Täytyy sanoo, että näkyviä tuloksia sain vasta yli 1kk=1 purkin jälkeen. Kunnon tuloksia alko näkyy ku tuli pieni paussi käytössä ku purkki tyhjeni. Nyt on toinen purkki käytössä.. :)

        tuo sama tyyppi on kirjoittanut ihan saman litanian etanavoiteesta mm. kaksplussan keskusteluun, ei kannata uskoa, on joku mainostaja.


      • Bluesman
        tksksksoskl kirjoitti:

        tuo sama tyyppi on kirjoittanut ihan saman litanian etanavoiteesta mm. kaksplussan keskusteluun, ei kannata uskoa, on joku mainostaja.

        Paljon on keskustelua naisten toimesta, mutta ajattelin tulla tähän välin ja kysyä teiltä näin miehenä teidän mielipiteitä raskaus/venymäarveista miehellä. Olen nyt siis 25-vuotias mies ja teinivuosillani painoin tuplasti kuin nykyään. Laihdutuksen jälkeen minulla on ollut vähän ikäänkuin kokoa isompi iho ja vatsan seudulla sen huomaa ainakin. Tätä tilannetta ei kauheasti auta että vatsan seudulla on myös todella monta venymäarpea, ne ovat jo aika ihoakin vaaleammat mutta kyllä ne huomaa selvästi. Kun kaikki sanoo että nooh naisille se on naiseuden merkki, kun on lapsia saanut. Miehellä se ei sit taaskaan ole ihan niinkään.
        Kuinka turn off on miehellä olevat venymäarvet? Useimmat ihmiset ei vaan tajua miksi minulla on huono itsetunto, mutta itseä inhottaa suuresti ajatus että vaikka kuinka treenaan, niin en saa timmiä mahaa ja että arvetkin seuraa hautaan asti. Tämän takia harvemmin otan paidan edes pois, kun tuntuu ainakin ja varmasti oikeastikin ihmiset vaan tuijottaa, tyylin pettymyksestä kun ei siellä paidan alla ollutkaan tiukka six pack.


      • habaerkki69
        Bluesman kirjoitti:

        Paljon on keskustelua naisten toimesta, mutta ajattelin tulla tähän välin ja kysyä teiltä näin miehenä teidän mielipiteitä raskaus/venymäarveista miehellä. Olen nyt siis 25-vuotias mies ja teinivuosillani painoin tuplasti kuin nykyään. Laihdutuksen jälkeen minulla on ollut vähän ikäänkuin kokoa isompi iho ja vatsan seudulla sen huomaa ainakin. Tätä tilannetta ei kauheasti auta että vatsan seudulla on myös todella monta venymäarpea, ne ovat jo aika ihoakin vaaleammat mutta kyllä ne huomaa selvästi. Kun kaikki sanoo että nooh naisille se on naiseuden merkki, kun on lapsia saanut. Miehellä se ei sit taaskaan ole ihan niinkään.
        Kuinka turn off on miehellä olevat venymäarvet? Useimmat ihmiset ei vaan tajua miksi minulla on huono itsetunto, mutta itseä inhottaa suuresti ajatus että vaikka kuinka treenaan, niin en saa timmiä mahaa ja että arvetkin seuraa hautaan asti. Tämän takia harvemmin otan paidan edes pois, kun tuntuu ainakin ja varmasti oikeastikin ihmiset vaan tuijottaa, tyylin pettymyksestä kun ei siellä paidan alla ollutkaan tiukka six pack.

        mä oon kans nuori-mies ja tullut ties mitä arpia selkään.. kyllähän ne nolottaa mutta ei kukaan täysjärkinen kiinnitä niihin huomiota, lisää vaan rautaa kroppaan niin loppuu ne loputkin itkut. .Jos haluut tiukan kropan nii alota joku dietti(paljon proteiineja, vähän hiilareita), noita diettejä löytyy internetistä.. jos pidät reenin yllä ja noudatat diettiä niin lupaan että oot tyytyväinen lopputulokseen.. eli jos siis haluat näyttää semmoselta kauniilta pojalta.

        hyvät kesät.. habaerkki69


      • Bluesman
        habaerkki69 kirjoitti:

        mä oon kans nuori-mies ja tullut ties mitä arpia selkään.. kyllähän ne nolottaa mutta ei kukaan täysjärkinen kiinnitä niihin huomiota, lisää vaan rautaa kroppaan niin loppuu ne loputkin itkut. .Jos haluut tiukan kropan nii alota joku dietti(paljon proteiineja, vähän hiilareita), noita diettejä löytyy internetistä.. jos pidät reenin yllä ja noudatat diettiä niin lupaan että oot tyytyväinen lopputulokseen.. eli jos siis haluat näyttää semmoselta kauniilta pojalta.

        hyvät kesät.. habaerkki69

        Olen koittanut laihduttaa ihan helvetisti näin suoraan sanottuna. Olen 185cm pitkä ja alin painoni oli 60kg. Olen käynyt kosmetologeilla, yleislääkäreillä, iholääkäreillä ja plastiikkakirurgillakin. Kaikki ovat sanoneet ettei siellä kyllä läskiä ole mitä voisi vähentää. Iho on vaan semmonen löysähkö niin siksi ne arvetkin niin sitä pahentaa. Erilaisia mielipiteitä on tosin tullut että auttaisko punttaaminen. Yleinen käsitys on kai ollut että kyllä se iho on siinä vähän löysä joka tapauksessa, mutta jos on muuten lihaksikas niin eipä se siitä oikein näy. Ja näin ne arvetkin ei olisi ihan niin näkyvät. Mietin vaan jos olisi näin sillä aikaa kun punttaa, niin jotain voiteita mitkä oikeasti auttaisi. Olen opiskelija huonolla onnella kesätyön suhteenkin, eli ei varsinaisesti ole rahaa tuhlattavaksi. Luin edellisista kommenteista tuosta etanavoiteesta niin sitä olisi kiva tutkia. Tosin tuo melkein 50e hinta 100ml putkilosta vähän itkettää.
        ps: olen puntannut jo kauankin, mutta en näemmä hallitse tota että lihaksetkin jopa kasvaa, sama tikku kuin aina ollutkin :(


      • habaerkki69
        Bluesman kirjoitti:

        Olen koittanut laihduttaa ihan helvetisti näin suoraan sanottuna. Olen 185cm pitkä ja alin painoni oli 60kg. Olen käynyt kosmetologeilla, yleislääkäreillä, iholääkäreillä ja plastiikkakirurgillakin. Kaikki ovat sanoneet ettei siellä kyllä läskiä ole mitä voisi vähentää. Iho on vaan semmonen löysähkö niin siksi ne arvetkin niin sitä pahentaa. Erilaisia mielipiteitä on tosin tullut että auttaisko punttaaminen. Yleinen käsitys on kai ollut että kyllä se iho on siinä vähän löysä joka tapauksessa, mutta jos on muuten lihaksikas niin eipä se siitä oikein näy. Ja näin ne arvetkin ei olisi ihan niin näkyvät. Mietin vaan jos olisi näin sillä aikaa kun punttaa, niin jotain voiteita mitkä oikeasti auttaisi. Olen opiskelija huonolla onnella kesätyön suhteenkin, eli ei varsinaisesti ole rahaa tuhlattavaksi. Luin edellisista kommenteista tuosta etanavoiteesta niin sitä olisi kiva tutkia. Tosin tuo melkein 50e hinta 100ml putkilosta vähän itkettää.
        ps: olen puntannut jo kauankin, mutta en näemmä hallitse tota että lihaksetkin jopa kasvaa, sama tikku kuin aina ollutkin :(

        no ala sitten kasvattamaan lihasmassaa, etit netistä jonkun treeniohjelman jota noudatat.. mä treenaan maanantaisin, tiistaisin torstaisin ja perjantaisin(teet sellasii sarjoja että jaksat tehä joku 3-6 toistoo / sarja). ja et ala mitään häpeämään salilla.. meet vaa rohkeesti ja teet omilla painoillas.. ja syöt kaikkea mitä tulee nenän eteen, tosin vältä karkkia, limua yms. ja liiallista rasvaa.

        ei ne lihakset ittestään kasva. ja suosittelen sun ostavan kans jotain proteiinijauhoja. niitä saa esim. just näistä hyvinvointikaupoista. mä teen joka aamu sellasen drinkin et pistän toffeen makust proteiiniä joku 0,5 dl, sitte yhe lasillisen appelsiinimehua (itsepuristettu=win) sit siihen pistän jääpaloja sekaan ja tehosekottimeen sekottumaan ja NAMS...


    • ihme juttuja taaas...

      Mitä ihmettä, onko täällä oikeasti näin monta katkeraa naista vai ihan vain jonkun elämäänsä kyllästyneen toimesta on kirjoiteltu nuo kaikki minun mieheni teki ja sanoi niin ja näin -jutut? Siis nämä ukko petti/jätti/mitä lie raskausarpien takia ja haukkui ja tämän takia sitten voi yleispätevästi neuvoa kaikkia maailman naisia että kaikki maailman miehet jättävät heidät raskausarpien takia. Joopa :P


      Minullakin raskausarpia on, ukko niistä viis veisaa - kerran kysyi mitä ne ovat ja vastauksen jälkeen ainoa kommentti oli lähinnä vähän vähemmän kiinnostuneen kuuloinen 'jaa' ja sen aiheen käsittely oli sitten siinä :)

      Ja hassu tuo yksikin vastaus tuolla...lihava kertoi olevansa onnellisesti naimisissa, kiloineen ja selluineen jne. ja siihen oli vastattu että kyllä se mies vielä joku päivä tule järkiinsä. Hei haloo, joku saattaa oikeasti pitää isommasta ja sellaisen isommasta pitävän kohdalla en lähtisi vetoa lyömään että tämä joku päivä "tulisi järkiinsä" ja vaihtaisi sen silmäänsä miellyttävän siihen 170cm/50kg -mitoilla varustettuun, joka ei niinkään sitten miellytä ulkonäöllisesti.

      • tyytyväinen itseensä..

        Mullakin on kahden raskauden jälkeen tullut vatsaan raskausarpia.. kaikkeni teen että pääsisin niistä eroon.. en miehen takia vaan itseni takia..
        tiedän et miestäni ne ei häirihe..
        ja jos joillakuilla on oikeesti olleet niin pikku mieliset miehet että joidenki arpien takia ovat jättäneet... mitä on hankala uskoa.. mutta silti.. eiköhän niitä fiksujakin miehiä jostain päin maata löydy...

        sillä tuollaiset pikku mieliset miehet kun eivät tule pysymään kenenkään kanssa.. kaikesta löytävät vikaa. ja loppujen lopuksi ovat yksin lihavia ja masentuneita...

        joten hei tsemppiä kaikille.. ei itseään kannata muokata sen takia että miellyttäisi toista.. pää asia että on itse tyytyväinen.. jos ei ole..tee jotain asialle... :)

        t. hyvän itsetunnon ja kunnon miehen omaava nuori äiti... ;) joka haluaa ihanan masun takaisin ihan itsensä vuoksi :)


      • lolilta
        tyytyväinen itseensä.. kirjoitti:

        Mullakin on kahden raskauden jälkeen tullut vatsaan raskausarpia.. kaikkeni teen että pääsisin niistä eroon.. en miehen takia vaan itseni takia..
        tiedän et miestäni ne ei häirihe..
        ja jos joillakuilla on oikeesti olleet niin pikku mieliset miehet että joidenki arpien takia ovat jättäneet... mitä on hankala uskoa.. mutta silti.. eiköhän niitä fiksujakin miehiä jostain päin maata löydy...

        sillä tuollaiset pikku mieliset miehet kun eivät tule pysymään kenenkään kanssa.. kaikesta löytävät vikaa. ja loppujen lopuksi ovat yksin lihavia ja masentuneita...

        joten hei tsemppiä kaikille.. ei itseään kannata muokata sen takia että miellyttäisi toista.. pää asia että on itse tyytyväinen.. jos ei ole..tee jotain asialle... :)

        t. hyvän itsetunnon ja kunnon miehen omaava nuori äiti... ;) joka haluaa ihanan masun takaisin ihan itsensä vuoksi :)

        Itsellä vatsassa jonkinverran arpia,pepussa,rinnoisssa..oon 20 parin lapsen mamma.
        Oon saanut itseni muuten hyvään kuntoon,mutta arvet todella häiritsee mun elämäää. Amerikassa tehdään kaikkialla laser hoitoja jotka todella euttavat.Mallit yms, käyttää näit hoitoja.. Me ollaa ekan lomakohteena menos sinnepäin. Katoo jos sais rahat kokoon niin arpia poistamaan. Tisseihin tuli kanssa kamalat syvät arvet muutenki roikkutissit:P Laitan silikonit niin silotuupa nekin. Mies tietää kuinka tärkeet on mulle niin tukee mua päätöksessä..


    • Tiiperoinen

      ole ollut vielä kertaakaan raskaana ei sinulla voi olla raskausarpia. Mitä lie venymiä tai luuloja niistä.

      • tiiperoinen

        oikeat raskausarvet vaalenevat ja häipyvät ajanoloon. Läskistymisen aih. en teidä lähtevätkö koskaan. liian kova treeni murkkuiällä aih. myös sidekudos venymiä, jotka eivät todelllakaan ole raskausarpia. Ja teille muille valittajille, jos ukko lähtee raskausarpien takia vieraisiin niin sanokaa vaa hyvästi koko paskalle.


      • stretchman
        tiiperoinen kirjoitti:

        oikeat raskausarvet vaalenevat ja häipyvät ajanoloon. Läskistymisen aih. en teidä lähtevätkö koskaan. liian kova treeni murkkuiällä aih. myös sidekudos venymiä, jotka eivät todelllakaan ole raskausarpia. Ja teille muille valittajille, jos ukko lähtee raskausarpien takia vieraisiin niin sanokaa vaa hyvästi koko paskalle.

        Tällasesta kohistaan Jenkkilässä tällä hetkellä.
        http://www.celtrixa.com/

        Uusi tuote. Mielenkiintoisen tästä tekee sen, että sitä voi ainakin jenkit testata ilmaiseksi, ja se on saanut hyviä arvosteluja:
        http://forstretchmarks.net/celtrixa-reviews.html


      • ahysurhyasruhsr
        tiiperoinen kirjoitti:

        oikeat raskausarvet vaalenevat ja häipyvät ajanoloon. Läskistymisen aih. en teidä lähtevätkö koskaan. liian kova treeni murkkuiällä aih. myös sidekudos venymiä, jotka eivät todelllakaan ole raskausarpia. Ja teille muille valittajille, jos ukko lähtee raskausarpien takia vieraisiin niin sanokaa vaa hyvästi koko paskalle.

        Kuules pikkuinen... Raskausarvet ovat englanniksi stretchmarks. Päättelepä siitä mistä on kyse.

        Tai kerropa meille miten ne "oikeat" raskausarvet eroavat lihomisen aiheuttamista arvista? Mikä ne raskausarvet aiheuttaa? Siis ne oikeat raskausarvet. Se raskausko? Hormonit? Vai olisko sittenkin niin että ne raskausarvet on nimensä mukaan (se stretchmarks) ihon venymisestä johtuvia. Kas kun raskaana ollessa usein paisutaan. Eikä se iho aina pysy messissä, saattaa vallan venymäjälkiä tulla...

        Eikä ne arvet lähde ikinä. Ihan sama tuliko ne läskistymällä, salilla riuhtomalla vai vauvaa odottamalla, samanlaisia ne ovat ja ikuisia.


      • jgfjgf
        ahysurhyasruhsr kirjoitti:

        Kuules pikkuinen... Raskausarvet ovat englanniksi stretchmarks. Päättelepä siitä mistä on kyse.

        Tai kerropa meille miten ne "oikeat" raskausarvet eroavat lihomisen aiheuttamista arvista? Mikä ne raskausarvet aiheuttaa? Siis ne oikeat raskausarvet. Se raskausko? Hormonit? Vai olisko sittenkin niin että ne raskausarvet on nimensä mukaan (se stretchmarks) ihon venymisestä johtuvia. Kas kun raskaana ollessa usein paisutaan. Eikä se iho aina pysy messissä, saattaa vallan venymäjälkiä tulla...

        Eikä ne arvet lähde ikinä. Ihan sama tuliko ne läskistymällä, salilla riuhtomalla vai vauvaa odottamalla, samanlaisia ne ovat ja ikuisia.

        On joillakin kyllä suuret murheet. Ne haalistuu ajan myötä, tulevat painon jojoillessa, kovasti lihoessa tai kovasti bodatessa. Niitä voi kutsua raskausarviksi tai venymismerkeiksi. Elämä jättää jälkensä, mutta eivät ne oikeasti ole maailman tärkein asia.


      • Lara___
        stretchman kirjoitti:

        Tällasesta kohistaan Jenkkilässä tällä hetkellä.
        http://www.celtrixa.com/

        Uusi tuote. Mielenkiintoisen tästä tekee sen, että sitä voi ainakin jenkit testata ilmaiseksi, ja se on saanut hyviä arvosteluja:
        http://forstretchmarks.net/celtrixa-reviews.html

        Mainosmiehet osaavat aina vedota naisten heikkoihin kohtiin. Sinänsä surullista ja epäreilua että naisten epävarmuudella tehdään bisnestä ja menekki vaan kasvaa mitä enemmän naiset tuntevat kehossaan olevan parannettavaa tai huonoa jolle pitäisi tehdä jotain. Sitten mainoksiin laitetaan kuvakäsiteltyjä teini-iän vastikään ohittaneista tai jopa teini-ikäisistä tytöistä kuvia joille vartalo on työväline ja jonka treenaamiseen heillä on varmasti enemmän aikaa ja resursseja kuin tavallisella istumatyötä tekevällä tallaajalla, jotka ovat jo monesti eri-ikäisiä tai nuorempia kuin kohderyhmä. Niin sitä bisnestä tehdään. Aina tulee uutta ja "mullistavaa" tuotetta tuotteen jälkeen.

        Voi kuinka naiset säästäisivätkään jos vain hyväksyisivät itsensä ja olisivat vähän itsevarmempia. Itse en ainakaan naisena esim. selluliittivoiteilla ja venymismerkkeihin tarkoitetuilla voiteilla ole sen kummempia tuloksia saanut. Liikunnalla, laihduttamisella ja ihon rasvaamisella jonkin verran mutta selluliitti ja venymismerkit on ja pysyy-mihinkään kalleisiin plastiikkakirurgisiin operaatioihin ei ole rahaa eikä haluakaan, koska halvinta ja psykologisesti parasta on todeta että minä olen ihan sievä vaikken täydellinen olekaan. Jännä kun omassa mielessä varsinkin nuorena 18 vastikään täyttäneenä naisena muutama vuosi sitten tuskailin kehon muutoksien johdosta jokaikistä merkkiä ja muhkuraa mitä vartalosta löytyi. Nykyään muutama vuosi tuon jälkeen on tullut muutama muhkura ja arpi lisää mutta hyväksyn itseni paljon paremmin . Eikä suurin osa miehistä kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin, omakin poikakaveri totesi että onko sinulla muka selluliittia vaikka itse en muuta välillä näekään. :D Pitää vaan korostaa omia parhaita puoliaan ja unohtaa liika kriittisyys.


      • Arveton
        jgfjgf kirjoitti:

        On joillakin kyllä suuret murheet. Ne haalistuu ajan myötä, tulevat painon jojoillessa, kovasti lihoessa tai kovasti bodatessa. Niitä voi kutsua raskausarviksi tai venymismerkeiksi. Elämä jättää jälkensä, mutta eivät ne oikeasti ole maailman tärkein asia.

        Kaverin muksulla, 18 vee, myös näitä arpia, lihava tyttö on ja rumalta näyttää kauniissa tytössä muuten ja ihan lihomisella tullu.


      • mä vaan...
        Arveton kirjoitti:

        Kaverin muksulla, 18 vee, myös näitä arpia, lihava tyttö on ja rumalta näyttää kauniissa tytössä muuten ja ihan lihomisella tullu.

        Mikä tää nyt oli?:D Oot iha vitu reilu kaveri..


    • crosstobear

      On vanha thread mutta ajankohtainen... 22 mittarissa ja arpia ollu niin kauan kuin teini-iästä. Rinnoissa, olkavarren kehon puoleisessa ihossa, lantiossa, alavatsassa, polvitaipeissa... Ainoo hyvä puoli vissiin, että vaaleita kaikki, mutta jumaliste ne NÄKYY. Luulevat vielä lesboksi kun tuijotan kateillen muiden nättien tissiensä esittelyä, seikka jota en ole itse IKINÄ voinut tehdä, aina pitää valita ne kaikkein korkeakauluksisimmat paidat kesähelteelläki. Elämä on niin helvetin ihanaa.

      Olisikos nyt lopuksi kenelläkään hyvää treeniohjetta läskisille sisäreisille?

    • tummeli

      itse laitoin tänään rinoissani oleviin raskausarpiin tummelia, mielestäni vaalenivat heti, voi olla, että kuvittelin vaan :) aijon laittaa sitä nytten päivittäin ja katsoa auttaako. Tummelia saa ihan vaikka prismasta.

    • 2 lasta

      Minä ja tuttavani olemme saaneet apua raskausarpiin ja muihin iho-ongelmiin arganöljystä. Hienojakoinen 100% öljy ravitsee ihoa ja poistaa arvet ja punoitukset. Tämä nettikauppa on hyväksi todettu. www.arganoljy.fi
      Kannattaa kokeilla :)

      • ???

        Mistä raskausarpia oikein tulee, muuta kuin, kun on raskaana? sillä itse olen 55kg ja 170cm pitkä poika ja mahassa violettejä arpia. En itse välitä muuten, mutta voiko syynä olla jokin sairaus tai muu tälläinen? Kroppani hyvässä kunnossa, joten en tiedä mistä kiikastaa ja toivon asiallisia vastauksia kiitos!


      • -tyytyväinen-

        Kiitos, kun täällä suositeltiin raskausarpien hoitoon arganölyä. Kyllä auttaa ja olen erittäin tyytyväinen öljyyn. :)


    • pöllöööö

      Voi herranjumala!!! Mulla on maha täynnä arpia, persukseen en ole kattonu. Takana lihomisia ja laihtumisia ja 2synnytystä! SE ON ELÄMÄÄ!!! Voi kun te nuoret tietäsittä että 5vuojen päästä teilläkin alkaa rinnat vähän jo roikkumaan, juonne tulee naamaan ja nenä kasvaa ja kasvaa... elämää... nuorena voi olla kaunis kun jumalatar mutta jokainen meistä tekee työtä vanhempana jos haluaa näyttää joltain... keho rapistuu aina vaan...

      Mulla on ihana mies kaikki kelpaa niin sillon nuorena ja nyt vanhempanakin... Vaikka onkin luonteeltaan tarkka ihminen. Hän vain ymmärtää elämää...

      • itsetunto korkealla

        Asiaa pöllööö.
        Tutustun miehiin vaatteet päällä, eikä kukaan vielä ole sängystäni raskausarpien takia karannut.


    • rumilumi

      Minulla on niin ruma kroppa etten ole voinut ottaa aurinkoa, joten en tiedä nostaako rusketus raskausarvet entistä paremmin näkösälle vai peittäisikö se niitä. Voisiko joku kertoa miten on?

    • =)

      mullaki on raskausarpia, mut hei, miettikää kaks sekuntia mikä täs elämäs on tärkeetä. =)

    • seonelämääse

      Juu, on mullakin raskausarpia, vaikken ole kertaakaan ollut raskaana ja olen tällähetkellä 14-vuotias. Juu, eli nehän tulee ihon nopeasta venymisestä, ei minul ainakaa siin mittään sairautta ole mukana.

    • Kumma juttu. Varsinkin, jos et ole raskaana.

    • NäinpäTaasTäällä

      Itselleni jäi raskaudesta kunnon arvet vatsaan, vaikka hoikka olen aina ollut. Alusasumallin työt jäi siihen, mutta muita kuvauskeikkoja pystyn vielä tekemään.. Harmittaahan tuo kovasti, kun ei kuntoilullakaan tuota "reppua" saa kuntoon, mutta loppupeleissä...hyvän asian vuoksi tullut, enkä koskaan vaihtaisi poikaani mihinkään :)

      Ja miehillä joilla on järki päässä ja jalat maassa, ei nuo arvet vaivaa. Oma mies ei välitä, vaikka arvet ovat tulleet jo ennen kun edes tunsimme, eli edellisen miehen lasta odottaessani. Ja saisi varmasti "täydellisen" kropan omaavan naikkosen jos vain haluaisi, mutta ymmärtää täysin etten ole voinut arville mitään, joidenkin kudostyyppi ei vain jaksa venyä repeämättä. Ennemminkin ihmettelee jos otan asian puheeksi että voisin lähteä leikkaukseen :)

    • 17v jätkä

      itelläni on niitä hartioissa kainolassa kyljessä mahassa ja oon viälä miäs ja normaalipainonen koskaa ollu lihava niin mitä vittua jos saan kysyä!? oon vasta 17 vuotias ja muijat ei oo oikein digannu kun on nähny .D: AUTTAKAA!!!

    • Eo-arpia

      Mitä menit hankkiutumaan raskaaksi? Olisit käyttänyt ehkäisyä.

    • Anonyymi

      Mulla on violetteja raskausarpia pepussa :c

    • Anonyymi

      Mulla on pakaroissa ja reisissä.. oon 14v tyttö

      • Anonyymi

        Olen myös 14 ja mulla löytyy venymäarpia reisistä ja lantiosta. Ärsyttää mutta ei noille oiken voi mitään :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös 14 ja mulla löytyy venymäarpia reisistä ja lantiosta. Ärsyttää mutta ei noille oiken voi mitään :(

        Täältä löytyy kohtalontoveri 👋

        Olen jo 17 ja näitä raskaus/venymäarpia löytyy minultakin. Ensimmäiset taisivat ilmestyä johonkin reisitaipeeseen jo parisen vuotta sitten. Sittemmin niitä on kertynyt myös muualle reisiin, peppuun, sekä vatsaan on kummallisesti ilmestynyt yksi pienen pieni viiru.

        Onneksi nuo ovat täysin tavallisia. Ollaan kuitenkin kasvavassa iässä kaikki ja niitä sen puolesta ilmestyy 😊


    • Anonyymi

      Älkää oliko niin epävarmoja itsestänne! Ihmistä rakastetaan siksi kuka hän on. Ei muiden mielipiteillä ole väliä teidän raskausarpianne kohtaan. Jokainen on sellainen kun on. Ihokarvat ja Raskausarvista on ihan normaalia.

      Epänormaalia on tuijottaa toisen kehoa liian tarkasti.

      Älä antaudu ihosi kanssa toisten suurennuslasin alle. Elä aitona itsenäsi. Rakasta itseäsi. Sinä riittät.

      Ei kenenkään iho ole täydellinen.

    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe