koiralle vaippa?

123123

voiko koiralle laittaa esim vauvan vaipan? (leikkaa hännälle reijän)meinaan että olisi aika kätevä jos koiruli jää joksikin aikaa yksin kotiin..niin ei kakkisi lattialle..

13

11041

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaveli

ihan omiakin vaippoja.
      muistappa sitten ettei kora välttämättä vaipasta tykkää, eli saattaa repiä sen, ja siinä sitten onkin sotku siivottavana!!

• =D=D

mistäs sellaisia saa?

• wuffis

No on se koirakin kyllä siivottava jos tekee tarpeensa vaippaan. Ja luultavasti tuollaiset vaippa viritykset saa koiralta kyytitä ellei sitten kauluria käytetä.

Sanoisin että mieluummin pitäisin matot pois lattioilta ja siivoa sitten ne lattiat kun rupeaisin johonkin vaippa/koira rumbaan. Huh huh.

• vaveli
        =D=D kirjoitti:

mistäs sellaisia saa?

mutta luulisin että netistä tilaamalla ainakin=)
        niitä on tullut useasti vstaan keravan femmatorilla, kun joku siellä myi koirien tarvikkeita, niin olipa myös koirien vaippoja=)
        mutta sen mitä paketin (oli englannin kielellä)
        tekstistä ymmärsin oli että vaipat oli tarkoitettu juoksuisille nartuille ja pennuille.

• Hmmm

Koirille on kyllä omat vaipat, mutta ne niiden käyttötarkoitus on eri. Koiran vaippa ei oikein mielestäni sovellu kakkavaipaksi, se soveltuu lähinnä pissavaipaksi merkkailua harrastaville tai muuten turhaan pissiville koirille.

Kakka vaipassa kiusaisi varmasti koiraa niin paljon että se repisi vaipan ja kakkaa leviäisi sinne tänne.

Silloin on hankittava koiralle ulkoilutusapua kun koira on niin kauan yksin että sille todennäköisesti tulee pakottava kakkahätä. Tai pennun ollessa kyseessä on vain siedettävä se yksi kakka lattialla kun se ei aina kykene koko työpäivää pidättämään. Toki pennullekin voi ulkoilutusapua hankkia, mutta kun aikuiselle tulee pakottava kakkahätä niin se on liian kauan yksin.

Millaiseen käyttötakoitukseen ja millaiselle koirale vaippaa kyselet?

• hatamm

sen koiran tekemään tarpeensa ulos ennen kuin rupeaisin leikkimään joillakin vaipoilla. Vai onko kysymys siitä ettei viitsi kuljettaa sitä pihalle?

• 123123

kyse ei ole mistään "en mä jaksa"..tuli vaan mieleen kysyä (ei omaa koiraa). nimittäin että sitä vaippaa pitäisi silloin kun koira ei ole sisäsiisti ja sen jättää JOKSIKIN aikaa kotiin

• hatamm
        123123 kirjoitti:

kyse ei ole mistään "en mä jaksa"..tuli vaan mieleen kysyä (ei omaa koiraa). nimittäin että sitä vaippaa pitäisi silloin kun koira ei ole sisäsiisti ja sen jättää JOKSIKIN aikaa kotiin

Minä olen aina ensimmäiseksi tehtäväkseni opettanut pennun sisäsiistiksi. Siinä ei montaakaan päivää mene kun vain jaksaa viedä koiraa pihalle tarpeeksi usein. Tämän nykyisen kanssa meni suunnilleen viikko.
        Minulle ei tulisi mieleenikään laittaa koiralle jotakin vaippaa. Joskus juoksuaikana sitä tosin on harkittu, mutta silloinkin on parempi kun ottaa vain matot siksi aikaa lattialta pois.

• !!!
        hatamm kirjoitti:

Minä olen aina ensimmäiseksi tehtäväkseni opettanut pennun sisäsiistiksi. Siinä ei montaakaan päivää mene kun vain jaksaa viedä koiraa pihalle tarpeeksi usein. Tämän nykyisen kanssa meni suunnilleen viikko.
        Minulle ei tulisi mieleenikään laittaa koiralle jotakin vaippaa. Joskus juoksuaikana sitä tosin on harkittu, mutta silloinkin on parempi kun ottaa vain matot siksi aikaa lattialta pois.

minäpä en tiedä kovinkaan mitään tuosta sisäsiistiksi opettamisesta..ei kai se tee minusta pahaa ihmistä jos kysyn kun en tiedä asiasta?

• vastaus nro 456789
        !!! kirjoitti:

minäpä en tiedä kovinkaan mitään tuosta sisäsiistiksi opettamisesta..ei kai se tee minusta pahaa ihmistä jos kysyn kun en tiedä asiasta?

mulla on ittellä koira, ja sanoisinpa jotta en usko että toi onnistuu.
        lapset on lapsia ja tekee vaippaan ja eläimet eläimiä...vaikka ittekin hirveesti ja liikaakin?) inhimillistän ja sanon jopa äidin vauvaksi jne :)

mikäs se estää tietenkään kokeilemasta. mutta veikkaisinpa jotta taitaa se koira oottaa että porukat tulee kotio, ja kun vaippa otetaan veke niin kakkii sitten oitis lattialle.. tai kumpaa nyt sitten tuleekaan :)
        ja vielä enempi panisin likoon sen puolesta, että se repii sen vaipan hiiteen heti kun silmä välttää :) tutut ainakin kertoo että niin lähtevät juoksuaikaisilta nartuiltakin suojat heti ja vähän vikkelään. siis vanhat koirarouveliinit ei voi sietää jotain ylimääräistä pakettia jalkovälissään, niin mites sitten joku nuorempi..:)

• Viveka
        hatamm kirjoitti:

... että mitä olet tehnyt saadessasi koirasi sisäsiistiksi viikossa? Kuinka monta kertaa käytät sitä pihalla ja mitä konsteja olet käyttänyt?

Oma kääkkäpojuni on vain 70% sisäsiisti, vaikka käytän sitä pihalla 30-45 minuutin välein (paitsi yöllä, jolloin molemmat nukumme), sisällä on ovensuussa sanomalehdet (onneksi ei enää paljon muualle tee sisällä), ruokailurytmi on säännöllinen ja sisälle tarpeidentekemistä on paheksuttu ja ulostekemisestä palkittu... Tuntuu vain ettei mikään määrä ulkoilukertoja tee tästä koirasta sisäsiistiä. Eli neuvot olisivat tarpeen, poika on jo sentään 3,5 kk vanha...

• Maiko1
        Viveka kirjoitti:

... että mitä olet tehnyt saadessasi koirasi sisäsiistiksi viikossa? Kuinka monta kertaa käytät sitä pihalla ja mitä konsteja olet käyttänyt?

Oma kääkkäpojuni on vain 70% sisäsiisti, vaikka käytän sitä pihalla 30-45 minuutin välein (paitsi yöllä, jolloin molemmat nukumme), sisällä on ovensuussa sanomalehdet (onneksi ei enää paljon muualle tee sisällä), ruokailurytmi on säännöllinen ja sisälle tarpeidentekemistä on paheksuttu ja ulostekemisestä palkittu... Tuntuu vain ettei mikään määrä ulkoilukertoja tee tästä koirasta sisäsiistiä. Eli neuvot olisivat tarpeen, poika on jo sentään 3,5 kk vanha...

Tuo sisäsiisteyden oppiminen on myös melko paljon rotukohtaista. Toisilla roduilla ja myös yksilöillä kehittyy "pidätys" (en muista sitä oikeaa nimeä nyt) lihakset myöhemmin kuin toisilla. Esimerkiksi beusseilla kestää melko pitkään tämä. Yli puolen vuoden ikäinen koirakaan ei ole vielä täysin sisäsiisti jne. Sitten esimerkiksi akitat, ovat luontaisesti siistejä ja oppivat sisäsiisteiksi jo suurinpiirtein ennen luovutusikää, sama koskee shibojakin.

Eli ei tuossa asiassa voi alkaa moraalisoimaan ketään, jos koira ei heti sisäsiisti olekaan. Itse ainakin olin aikoinaan niin tottunut siihen beussin jatkuvaan pissailuun, että en erityisemmin siihen edes kiinnittänyt huomiota. Se kun oli luonnollista, koiralla kun ei ollut vielä tarpeeksi kykyä pidättää, niin mitä sitä siinä stressiä asiasta repimään.

• hatamm
        Viveka kirjoitti:

ulos niin usein että ei kerkiä sisälle pissaamaan eikä kakkaamaan. Elikä suunnilleen puolen tunnin välein.
        Ja niin kuin tuopssa jo sanottiinkin, se oppiminenkin on rodusta paljolti kiinni. Sakemannit on nopeita oppimaan ja niistäkin narttu urosta helpompi tapaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      15018
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      25
      2884
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2381
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      125
      1710
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1453
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      346
      1358
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1193
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1085
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      926
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      100
      853
    Aihe