Pahin keittiömokasi?

mimosamerissa

Rakentaminen ajankohtaista ja kohta pitäsi alkaa olla selvillä kaikki keittiöön liittyvä. Elikkä kirjoitappa mikä omassa keittiössäsi on mennyt pahiten pieleen perusteluineen. Ihan olen kiinnostunut kaikesta; seinälaatasta kodinkoneisiin.. Ja tietysti kiinnostaa mikä on parasta ja onnistuneinta keittiössäsi!

21

8300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jallu

      Ex pääsi sen määräämään, ja valitsi 10 cm normaalia matalammat. Työasento on hankala.

    • k.k.k.

      Mä tein myös keittiöremontin. Kaapistot vaihdettiin, seinät maalattiin/laatoitettiin, parketit hiottiin. Tiskiallas vaihdettiin uuteen. Allaskaapissa oleva sulkuventtiili käytettiin kiinni altaan vaihdon ajan.

      Siinä lauantai-iltana sitten otettiin viiniä ja ihasteltiin uutta keittiötä. Silmään sattui sitten pullottava parketti. Tarkemman tutkimisen jälkeen todettiin, että vesihän se siellä parketin alla. Sulkuventtiili ei enää pitänytkään, vaan vettä oli tihkunut viikon ajan putkea pitkin parketin alle. Säästösyistä palloventtiliä ei vaihdettu, vaan pidettiin se vanha.

      Kahdeksi viikoksi evakkoon hotelliin, mökkeihin ym. Vakuutus onneksi korvasi kaiken, mutta kävi sitten mielessä, että olisiko sittenkin kannattanut vaihtaa uusi sulkuventtiili, kun kerran kaikki muutkin uusittiin. Harmitti.

    • Emily

      Suunnittelin omaa keittiötäni niin pitkään ja hartaasti ettei mikään vielä töki, mutta parhaana ideanani pidän ruokakaappia, joka on n. 35cm syvä, pariovellinen, leveys 1m ja korkeus n. 140cm. On kylmälaitteiden vieressä. Kaapin päällä on taso, jolla säilytän mm. keittokirjoja ym. Tasosta n. 40cm ylempänä on vielä yläkaappeja. Toisessa päässä kaapin taso jatkuu seinään asti ja sen alle jää tila mikrolle (mikron alla normaalikork.taso). Kauhean vaikea selittää, mutta pointti on se, että lapsetkin saa murot, leivät ym sopivalta tasolta eikä tarvitse kiipeillä yläkaapeille. Pieni syvyys tekee taas sen ettei ruokia ole liiemmin toistensa takana vaan kaiken saa kätevästi. Kaapin päälle muodostuva kirjahylly on myös kiva yksityiskohta.

    • Lyydia

      ... mutta kokkailin toista vuotta edellisten asukkaiden suunnittelemassa keittiössä, kunnes vihdoin saimme uuden rakennettua.

      Vanhassa keittiössä moka n:o 1 oli kulmaan sijoitettu liesi, jossa oli ahdas ja ikävä laittaa ruokaa, selin koko muuhun huoneeseen. Nyt meillä on erillisuuni ja keittiösaarekkeessa liesitaso.

      Keittiösaareke tehtiin sen vuoksi, että vanhassa talossa ikkunat ovat sen verran alhaalla, ettei niiden eteen saanut kunnollista työtasoa ja laskutilaa oli liian vähän. Kaappeja kyllä oli riittävästi. Saareke suunniteltiin omien mittojen mukaan ja siinä on kaikki kokkausvälineet helposti käsillä laatikostoissa.

      Kaikkea ei vanhaan taloon saa sovitettua optimaalisesti, kun seinät nyt ovat siinä mihin ne on sata vuotta sitten pantu. Mutta korvauksena lievästä epäkäytännöllisyydestä (ahdas tiskaustila ym) on kyllä sitten suloista lämpöä hohkaava puuliesi ja reilunkokoinen leivinuuni. Niita voin ehdottomasti suositella kaikille!

    • pnieminen

      ikean pöytätasojen kestävyys lastenkengissä, kosteuskestävyys nolla (mm.pesukoneen höyryt), levyn päätymuovit irtoaa hellan vierestä, liimattu varmaan halvimmalla venäläisellä ydinjätteellä. runkomitta erilainen kuin suomalaisissa kaapistoissa, ei voi päivittää kuin ikean omilla tuotteilla. toinen moka oli laittaa laminaatti keittiöön, vielä kaapistojenkin alle kun sattui jäämään vähän yli.. aina likainen ja murut sekä pöly jne. näkyy heti, sekä tippuneet keittiöveitsen jäljet näkyy myös ihan mukavasti. suosittelen siis sinulle muovi tai kivilattiaa sekä vakiomittaisia suomalaisia kaapistoja joissa mahdollisimman pitkä takuu !!!

      • Anonyymi

        SUOMESSA ON HUONOT TAKUUT JA LAATU.


    • :Pelle

      Edellinen asukas oli asennuttanut liesituulettimen niin alas, että esim. kauha ei mahtunut kattilan ja kuvun väliin pystyyn.
      :´-( vai :-D

    • Kerttukeittö

      Joo meillä kävi niin, että putkimies kiinnitti liian löysästi apk:n vesihanaan, joka on siis koneen takana... ( onneksi olimme vesieristäneet apk:n takaosan ja laittaneet apk:lle tarkoitetun suojan lattialle...)Kerrankin ylihuolehtivaisuus palkittiin.. ! No tokalla pesulla apk päästi vedet lattialle ja jos en olisi ollut keittiössä niin kunnon vahinkohan siitä olisi tullut....

      Muuten keittiö on ollut kuin unelma... En kadu mitään ja suunittelin ihan ite ! Ei niitä köökkisuunnittelijoita aina tarvita...

      T: Onnellinen keittiössä.

    • Lotten

      Kerran paloi puuro pohjaan... no ei.

      Suurin moka on kaikissa keittiöissämme oikeastaan ollut se, että emme ole oikein uskaltaneet alkuvaiheessa olla niihin tyytyväisiä. Aina on jäänyt turhaan jahkailemaan että olisiko sittenkin pitänyt hankkia sitä tai tätä ja laittaa niin tai näin.

      Ei keittiön loppujenlopuksi tarvitse kovin kummoinen olla jotta se toimii. Kaikkia hilavitkuttimia ja trendikkäitä juttuja ei todellakaan tarvitse. Keittiötä ei myöskään tehdä mihinkään edustuskäyttöön eikä siten tärkeintä ole se mitä muut siitä ajattelevat. Kannattaa miettiä sitä mitä itse haluaa ja mitä luulee jaksavansa katsella vielä yli 10 vuodenkin jälkeen. Unohtakaa siis ne viimeisimmät villitykset ja yritäkää tehdä yksinkertainen, toimiva ja ajaton keittiö itsellenne. Säästätte siinä aika, rahaa ja ennenkaikkea omaa päätänne.

      • Ulppis

        Hyvin sanottu! Näitä asioita pitäisi meidän kaikkien miettiä niin keittiöiden osalta kuin muutenkin.


    • Köökin puolella

      v. 59- rakennettuun rintamamiestaloon toteutimme täydellisen keittiöremontin, jossa vesipiste vaihtoi paikkaa yms. Suunnitelman teki A La Carte keittiöiden edustaja. Kaappien ovet ovat koivua, tasot pyökkiä. Kuullostaa ehkä siltä, että puuta on liikaa, mutta lopputulos on loistava! Rakastan tasojen reunaa, jotka ovat raidallisia. Ainoa "moka" on kodinkoneitten rosteripinta; kolmen lapsen perheessä sormenjälkiä riittää.. Ja välitilaan valittiin kivilaatat; joka ainoa roiske näkyy, ei auta ees Cilit Bang...

      • AITOA PUUTA

        HALUSIN OVET AITOA PUUTA.
        MINULLE TULI KAKSI NURKKAKAAPPIA.
        JA KUINKA OLLAKAAN, KUN AIDON PUUOVEN PAKSUUS OLIKIN ENEMMÄN KUIN TAVALLISTEN, EI KULMAKAAPIN OVET MAHTUNEET KIINNI. TOIMITTAJA TIETYSTI JURISI VASTAAN MUTTA KUN OLI SEN SUUNNITELLUT (MITAT) NIIN LOPPURATKAISU OLI ETTÄ KAAPIN KESKISARANAAN TULEVIA KULMIA PYÖRISTETTIIN JA SAATIIN NÄIN LISÄÄ TAITTOTILAA. SEN NÄKEE KYLLÄ SE KUIKA TUNTEE OVET. MUTTA TÄRKEINTÄ ON ETTÄ OVIA VOI KÄYTTÄÄ.
        NO SEHÄN EI OLLUT AINUT MOKA MINKÄ LIIKE MULLE TEKI.
        TOINEN MOKA OLI TYÖPÖYTIEN PITUUS, NEKIN KÄVIVÄT VIELÄ UUDELLEEN SAHATTAVANA, JA KUN NE PALASIVAT TAKAISIN OLI NIITÄ KIINNITETTY JOLLAIN PURISTIMELLA PÖYTÄÄN, PÖYTÄLEVYN REUNASSA OLI PARI REIKÄÄ, JOTKA OLI TÄYTETTY SILIKOONILLA, ARVELIVAT VARMAAN, ETTEN NIITÄ HUOMAA. NYT MULLA ON SITTEN REIKÄ TYÖPÖYTÄLEVYN REUNASSA. NO LISTA ON NIIN PITKÄ, ETTÄ JÄTÄN OSAN NYT KERTOMATTA


    • liian kaukana...

      Astianpesukone oli liian kaukana vesipisteestä eli kulmavesipisteen(kaappi) välissä oli tilaa 55cm(siirrettävä vetolaatikosto) ennen astianpesukonetta. Onneksi ei ollut kamala homma sirtää konetta. Nyt tiskikoneen ja kulmakaapin välissä on 25cm avohylly ja homma toimii!

    • minä vaan

      parasta keittiössäni on kivi-laatta lattia, ei missään nimessä ainakaan parkettia keittiöön. Minulla myös kulmassa liesi ja huuva jonka vasemmalla puolella pöytätilaa ja jääkaappi, oikealla puolella allas, ja ylös nostettu astianpesukone ja sen päällä mikro.Toimii!!!Tasona tässä on kivitaso, joka on todella hyvä, kun vesi joka roiskuu ei haittaa mitään, ja myöskin kuumat kattilat liedeltä voi nostaa suoraan tasolle, voi leipoa jne.puhdistaminen on vaivatonta! Minulla vain yksi iso allas, hyvin olen sen kanssa pärjännyt, mutta silloin kyllä suosittelen kivitasoa sen ympärille. Voit sitten nostaa tiskatut asiat tasolle. Huonointa on ehkä tason korkeus, liian korkeat minulle, olen 157 cm ja koko keittiötä pitäisi laskea ainakin 10cm. Toinen huono juttu on se, että lieden takana kulmassa on taso, jonka reuna on tehty kaakelista ja itse taso on laminaattia. Ja kun siinä liden päällä on se reikä, mistä uunin höyryt tulevat ulos, niin höyryt jäävät suoraan sinne laminaattitason reunan alle, kun se on sillain 1cm yli sen kaakelin. Niin varmaan vuoden , parin, päästä se laminaatti alkaa kupruileen...luulisin. Suosittelen myöskin vetolaatikkoja alas..siinäpä se.

    • Doris

      - leveys 50 cm
      - meidän vanhan mikron leveys 55 cm

      > ostetaan uus kun muilta kiireiltä keretään

    • Anonyymi

      Ei oma viritys, vaan aiempien omistajien... Kiiltävät mustat kivitasot, joissa näkyy joka ainoa tahra ja leivänmurunen. Jos ja kun pyhit, niin pyyhit kahteen kertaan, muuten rätin jäljet jää näkyviin.
      Ikinä en vastaavia laittaisi.

    • Anonyymi

      Keittiötä yritettiin uudistaa.
      Käytiin muutamalla myyjällä, nykyisestä kuvat ja annettiin suunnitella. Uudet visiot huonommat kuin nykyiset, joten josko tarjous siltä pohjalta.
      Tarjous tuli mutta mitä tehdä ? Mikään ei muutu parempaan vaikka hintaa 30 k€.
      Uusi (täys)tammea vanha (täys)pyökki.
      Nykyään pyökki/ tammi sama hinta, jos jostain saa.

      Nyksä Puustelli 23v ja mitään edistystä ei tapahtunut.

      • Anonyymi

        Puustelli on yksi kalleimmista. Suosittelen kysymään tarjousta jostain paikallisesta pienemmästä firmasta. Saatat säästää sellaiset 40% - ai mistäkö tiedän....


    • Anonyymi

      Pahin moka oli kun annoin vaimolle luvan uusia keittiö. Keittiösuunnittelija suunnitteli, ja se sitten tilattiinkin. Asennettaessa sitten huomattiin että kaikki vesi-, ilma- ja sähköpisteet jäivät väärille kohdille.
      LVIS-työt kustansivat enemmän kuin muu keittiöermontti !!!

      • Anonyymi

        No huh, onhan ollut varsinainen suunnittelija. Vai trolliko tämä 😎 - täytyy olla...


    • Anonyymi

      Pahin moka oli kun tönäisin täyden ison kaljatuopin nurin keittiön lattialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1496
    Aihe