Hei!
Äitiyspakkauksessa tuli vauvan peitto mukana, ja oletin että se on "standardikokoinen". Ostin sitten IKEAsta pinnasänkyyn tarkoitettuja pussilakanoita, 110cm x 125cm, kokoa sen kummemmin ajattelematta. Äitiyspakkauksen peitto oli kuitenkin paljon kapeampi, vaikkakin saman pituinen. Ajattelin sitten, että joko palautan pussilakanan, tai jos tuo ÄP-peitto ei ollutkaan standardikokoinen, niin ostan toisen varmasti standardikokoisen peiton, johon saa helposti lakanoita. Mutta kun asiaa lähdin tutkimaan, niin olen löytänyt ainakin kolmen eri koon peittoja ja vielä useampaa kokoa lakanoita.
Pitkä tarina, mutta siis kysymys on, että eikö vauvan (pinnasängyn) peitoille ja pussilakanoille ole mitään standardikokoa? Tai mikä on siis yleisin koko? Asia varmaan selviäisi jos aikansa kauppoja kiertelisi, mutta jos täällä joku tietää, niin kiitos kaunis...
standardikokoinen vauvan peitto?
2
6077
Vastaukset
- niiden koosta
Mun mielestä se äityispakkauksen peitto on kokoa 80 * 120 cm. Sitten kun mennään siitä ylöspäin niin seuraava peitto koko on 120*160, joka on sitten tarkoitettu jo ilmeisesti leikki-ikäiselle. Voithan sä tota IKEAN pussilakanaa kaventaa, tai jos et itse osaa, niin vie ompelijale, tuskin maksaa kovinkaan paljon.
Noista aluslakanoista sanoisin sen verran, että ainakin meillä ne pienet aluslakanat oli ihan turhia. Käytin pinnasängyssä ihan tavallisen kokoist akuisten lakanaa. Taitoin sen ekasti vaakasuunnassa puoliksi ja siitä tuli oikein hyvä aluslakana. Ovat yleensä myös parempaa ja paksumpaa matskua kuin vauvvojen lakanat. Ainakin se äityspakkauksen lakana oli ihan ohut ja "pluiru".- standardikokoa
Standardikoko sängyllä on 60x120 cm ja jos on 7-8 cm paksu vauvapatja ja siihen lakanaan ne kääntövarat, niin kyl se sen 160 cm saa olla, että pysyy paikallaan. Iso lakanakin tietty käy, mutta itse inhoan niin paljon lakanoiden silitystä, että kyllä pieniä kiitos.
Mutta joka ei ole vielä hankkinut sänkyä, niin kannattaa kyllä kiinnittää huomiota siihen sänkykokoon. Itse ostettiin summassa ja onneksi sattui standardikokoa. Myöhemmin olen huomannut, että sänkyjen kokokin vaihtelee ja osa halvemmista on pienempiä, on soikeita sinällään kauniita sänkyjä, mutta sen patjan kans tuleekin sitten hankaluuksia, jos ei osta erikoisliikkeistä erikoishintaan tai tee ite jotain itseleikattavasta vaahtomuovipalasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667