Diene Nova

Aknesta kärsivä

En löytänyt kenenkään kirjoittaneen syöneensä Diane Nova-nimisiä ehkäisypillereitä aknen hoitoon.Mutta onko kellään kokemusta?On kuulemma naisilla yleinen aknenhoitomuoto,jossa tulee plussana(tai miinuksena,miten sen ottaa) raskauden ehkäisy. Kommentteja ja kokemuksia,ei vain kuulopuheita.

10

5401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-käyttäjä

Juu, no akneen en dianeja silloin aikanaan aloittanut, mutta kyllä tiesin sen ihoa parantavasta vaikutuksesta.Oli muitakin syitä silloin aloittamisen taustalla, mutta myös halu päästä ERITTÄIN vähäisistä finneistä.

Käyttöä en voi suositella.En halua mitenkään dramatisoida, mutta sain hurjia migreenikohtauksia muutaman kerran vuodessa, ja sain kuulla, miten luonteeni oli muuttunut.Siis raivokohtauksia sun muita tuli.Silti sain finnejä jonkun verran, mutta ei todellakaan suuremmassa määrin.Olin ihan tyytyväinen ihooni.Ja tiedän, että moni on saanut näistä pillereistä avun akneen hetkellisesti.(minulla ei aloittaessa aknea ollut)

Kun lopetin dianen käytön noin vuosi sitten (usean vuoden yhtämittaisen käytön jälkeen)niin siitähän se vasta riemu repesi.Parin kuukauden kuluttua lopettamisesta hiukset alkoi rasvoittua todella tiuhaan tahtiin ja sain kärsiä myös hilseestä ensimmäistä kertaa elämässäni.Sit tuli ihan pieniä näppyjä käsivarsiin ja selkään, sekä hartioihin.Ne lähti aikoinaan pois mutta tilalle tulivat selän, rinnan ja kasvojen finnit.

Puoli vuotta käytön lopettamisesta alkoi lähteä hiuksia sellaisia määriä, että muutkin siitä huomauttelivat.Nyt hiustenlähtö on loppunut, hilse ja rasvaiset hiukset pysyy.Naama on suhtkoht siedettävässä kunnossa, vaikka finnejä piisaakin.Mut voisi olla huonomminkin,odotin pahempaa.Käytön lopettamisen jälkeen sain siis riesakseni enemmän finnejä, enkä vain kasvoissa vaan myös selässä ja rinnassa.Lisäksi hilse ja hiusten nopea rasvoittuminen ovat nyt arkipäivää.Mutta eipähän vaivaa raivarit eikä migreeni, ja laihtunutkin olen.

Diane Nova ei ole aknen hoitokeino, se vain siirtää ongelmaa ja tekee sen jopa pahemmaksi myöhemmin.Kaikilla erilaiset käyttökokemukset, joten tämä oli vain minun stoori.Toivottavasti löydät pysyvämmän avun ongelmaasi, halusin kuitenkin varoittaa esimerkilläni, koska lekurit ei näistä asioista puhu.

• Diane Novaa 2 vuotta käyttänyt

Minulla Diane Nova paransi aika pahan aknen lähes sataprosenttisesti. Plus tietty muita hyviä vaikutuksia. Minun kohdallani se ei oo aiheuttanu mitään haittavaikutuksia. Mutta kauhulla ootan, jos joskus sen käytön lopetan, että miten huonoon kuntoon ihoni sitten menee.

• Linda

Ex käyttäjä minäkin 4-vuoden jälkeen...iho oli enne aloittamista hiukan vain rasvainen ja muutama näppy siellä täällä...lääkäri kuitenkin suositteli minulle dianea, joka rauhoittaisi samalla ihoa..ihosta tuli kuin tulikin hyvä ja kiilto ja näpyt hävisivät.

Tilalle tuli migreeni, joka vaivasi jopa 2krt viikossa ja hankaloitti todella elämää, en heti tajunnut että migreeni johtuisi pillereistä. pillerit toivat myös runsaasti nestettä kehoon ja selluliitti alkoi vaivata :(( ihmettelin kun vaan lihoin vaikka liikuin ja söin erittäin terveellisesti.

päätin kuitenkin lopettaa pillerit ja 2kk kuluttua alkoi ihan karsea hiusten lähtö...lähti tukuttain ja sitä kesti n. puoli vuotta...iho meni niin karseaan kuntoon että jouduin syömään puolen vuoden roaccutan kuurin.

Migreeniä ei sen jälkeen ole ollut ja selluliittikin sulanut ja nesteet lähteneet...kovan työn tuloksena.Nyt olen ollut vuoden ilman pillereitä ja jos olisin tienyt mitä tuleman pitää kun joskus lopetan pillereiden syönnin niin en olisi koskaan aloittanut.

Mutta nämä oireethan ihan yksilöllisiä tietenkin, mutta totuus että aika monella ongelma ei poistu, se vaan siirtyy siiheksi kunnes lopettaa.

• cilla

Halusin kirjoittaa omat kokemukseni ko pillereistä, koska aikaisemmat kirjoitukset antoivat aika huonon kuvan. Itse olen syönyt n. 5 putkeen diane novia ja aloittaessani mulla oli lievä akne. Pillerit ovat auttaneet ihooni erittäin hyvin ja nopeasti (1kk muistaakseni), MITÄÄN sivuoireita ei ole ilmennyt. Eli tyytyväinen olen, ainoastaan pillereiden lopetus lähitulevaisuudessa pelottaa. Olen saanut lukea, että useiden iho on mennyt huonoon kuntoon pillereiden syönnin jälkeen...Eli tässä omat kokemukseni, sehän täytyy muistaa, että me kaikki olemme omia yksilöitä ja pillerit vaikuttavat meihin eri tavoilla.

• cilla
        cilla kirjoitti:

Halusin kirjoittaa omat kokemukseni ko pillereistä, koska aikaisemmat kirjoitukset antoivat aika huonon kuvan. Itse olen syönyt n. 5 putkeen diane novia ja aloittaessani mulla oli lievä akne. Pillerit ovat auttaneet ihooni erittäin hyvin ja nopeasti (1kk muistaakseni), MITÄÄN sivuoireita ei ole ilmennyt. Eli tyytyväinen olen, ainoastaan pillereiden lopetus lähitulevaisuudessa pelottaa. Olen saanut lukea, että useiden iho on mennyt huonoon kuntoon pillereiden syönnin jälkeen...Eli tässä omat kokemukseni, sehän täytyy muistaa, että me kaikki olemme omia yksilöitä ja pillerit vaikuttavat meihin eri tavoilla.

...eli 5 vuotta olen syönyt pillereitä putkeen :)

• Käyttäjä
        cilla kirjoitti:

...eli 5 vuotta olen syönyt pillereitä putkeen :)

Itse olen syönyt jo 6 vuotta. Iho on kuivempi ja finnejä vähemmän (olisi varmaan muutenkin iän lisääntymisen takia). Mitään pahempia sivuvaikutuksia en ole huomannut. N. 2 vuotta sitten ajattelin vaihtaa Merciloniin ja käytinkin sitä pari kk. Tuntui että halut vähenivät ja se oli syy, miksi vaihdoin takaisin. Voi tietty olla että se johtui muistakin syistä kuin pillereistä. Ihossa tapahtui se muutos, että kuivuus väheni, ja ehkä hieman enemmän finnejä, muttei missään nimessä mitään katastrofia. Eli jatkossa, olen päättänyt etten lopeta "seinään" vaan vähemihormoonisten pillereiden kautta, uskoisin ettei sivuvaikutukset lopettaessa ole sitten niin suuret.

• xxx82

Diana Nova on ehkäisytabletti, jota käytetään naisilla myös aknenhoitoon. Eli ehkäisylääke on myös aknelääke myös pharmaca fennican mukaan. Nova on hormonivalmiste, ja voi aiheuttaa eri käyttäjille erilaisia sivuvakutuksia tai sitten ei niin kuin kaikki muutkin lääkkeet. Mutta rohkeasti voi kokeilla ja vaihtaa toiseen, jos ei auta tai huonot sivuvaikutukset. Myös yasmin vähentää aknea.

• ddd

itse söin diane novaa n.2 vuotta,jonka jälkeen söin yasmineja muistaakseni 3-4kk. sen jälkeen söin diane novia vielä n.4kk jonka jälkeen päätin lopettaa ne. reilun kuukauden olin ilman pillereitä ja nyt syön yasmineja. iho on hyvässä kunnossa.. aknea minulla ei ole koskaan ollut, satunnaisia finnejä kylläkin.

• hormonaalinen ehkäisy

Moi

Itse aloitin teininä Diane Novan ehkäisyyn ja finnien takia. Pillereiden käytön aikana iho oli tosi hyvä ja tosiaan niin kuin joku jo mainitsikin, niin painoa ei pillereiden aikana saanut alas millään. Pillerit vaihdoin vuosien jälkeen Melianeen, joita söin muutaman vuoden. Kunnes lopetin hormonaalisen e-pilleriehkäisyn, niin akneongelma puhkesi. Kokeilin sen takia vielä kerran Diane Novaa kuukauden ja sinä aikana akne ei mennyt ohi, mutta rinnat turposivat niin, että ne olivat arat. DN:n aikana mieliala oli herkkä. Ilman e-pillereitä oloni on paljon parempi. En aio enää koskaan aloittaa e-pillereitä.

Olen sitä mieltä, että hormonaalinen ehkäisy muuttaa elimistön hormonitasapainoa tai aiheuttaa valheellisen tilan elimistössä, jolloin ei tiedä elimistön todellisia puutostiloja, tms.

Koskakohan keksitään kunnon ehkäisy miehille, jolloin naisten ei tarvitsisi jatkuvasti kärsiä?

• .......

Söin Diane nova pillereitä aknen hoitoon n.5 vuotta,tehosi loistavasti.Selästä lähti finnit vaihdilla poissa ja naamakin oli tosi hyvänä.Vain menkkojen aikana muutama näppy tuli ja tosiaan plussana ehkäisy myös.Nyt lopetin diane novat ja kauhulla ootan tuleeko akne takaisin ja millaisia sivuvaikutuksia tulee.Päätä on särkenyt,mutta muuta en ole vielä huomannut.Onko kellään tietoa/kokemuksia raskaaksi tulemisesta diane novien jälkeen?et kuinka kauan meni yrittäessä yms?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. Voi vttu. Tiedän jo nyt että laitan sulle tänään jotain tunnustusviestiä

Koita kestää ❤️
      Ikävä
      36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe