Onko tasavertaisia suhteita?

tuffe

Onko perusasetelma aina se, että toinen alistuu ja toinen pomottaa? Akka nalkuttaa ja ukko pakenee pannuhuoneeseen, tai ukko rähjää ja nainen hakee lohtua hellan äärellä. Tai ikuista valtataistelua...

Eksyin aikaisemmin jonnekin alistus/domina sivuille, missä selitettiin mm. nimimerkkien merkitys. Sen mukaan alistava kirjoittaa nimensä pienillä kirjaimilla (tuffe, heh), dominoiva isolla (Tuffe). Entäs sinä, sopiiko nikkisi sinuun?

51

2360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

Alistuva kirjoittaa nikkinsä pienellä?
      Dominoivahan just alistaa.

• tuffe

ero on pieni mutta huomattavissa... :)

• Yksinkertainen

Kirjainkoolla asian tulkinta tuntuu perin pelkistetyltä.
      Koko kysymyksenasettelu vallankäytöstä parisuhteessa tuntuu vieraalta. Miksi sellaiset ihmiset sitten ovat yhdessä jos pitää vallasta nokitella?
      Tottakai tulee näkemyseroja. Onneksi meillä kaksi, mielestäni keskeistä asiaa, sujuu yhteisillä periaatteilla. Nimittäin raha-asiat ja lasten kasvatus.
      Muilta osin meillä on mielipide-eroja mutta onneksi asiat jotka ovat vaimolle tärkeitä, eivät sitä ole minulle, ja päin vastoin.
      Joskus vain vaimo alkaa hikeentymään siitä kun havaitsee tämän asetelman ja täytyyhän minun silloin (mieluummin ennakkoon) panna hieman hanttiin.
      Sub/Dom asetelma kuuluu mielestäni makuuhuoneen puolelle ja mielestäni siinäkin on hyvä, että kummassakin on hieman molempia. Ymmärtää toista paremmin.

• meriv

olemaan molempiin ryhmiin kuuluvia. Niin tämä maailma ja parisuhteet niinkuin muutkin suhteet toimii.

Joku on aina alistettu ja toinen alistaja suuremmassa tai pienemmässä mittakaavassa.

Jopa alistaja on jossakin suhteessa johonkin tai jollekkin alistettu.

Toki on niitäkin, jotka ovat jompiakumpia pääsääntöisesti, mutta heilläkin sijansa vastakkaisessa ryhmässä jollakin alueella..tietämättäänkin.

Kuinka moni esimerkiski alistaa läheisiään alistumalla?

Alistaako s/m leikeissä alistettu alistajan alistumalla alistajaksi?

Eli kumpi onkaan kumpi?

• Yksinkertainen
        meriv kirjoitti:

olemaan molempiin ryhmiin kuuluvia. Niin tämä maailma ja parisuhteet niinkuin muutkin suhteet toimii.

Joku on aina alistettu ja toinen alistaja suuremmassa tai pienemmässä mittakaavassa.

Toki on niitäkin, jotka ovat jompiakumpia pääsääntöisesti, mutta heilläkin sijansa vastakkaisessa ryhmässä jollakin alueella..tietämättäänkin.

Eli kumpi onkaan kumpi?

Näet kovin musta-valkoisena asian. Ikäänkuin olisi totaalisen dominoivia ja alistuvia henkilöitä, roolit vaihtuen eri henkilösuhteissa.
        Mielstäni kyse on nimenomaan asiasta.
        Tietoon, kokemukseen ym. perustuva määrääminen on nimenomaan asiakohtaista. Minä arvostan perusteltua tietoa mutta muodollinen esimiesasema ei tee mitään vaikutusta. Tai tekee, koska minun on väitetty vihaavan auktoriteettejä? Mitä sekin nyt tarkoittaa?

Alistumalla alistaminen on kyllä ilmeisen yleistä, jos läheiset lähtevät siihen leikkiin ja vieläpä jatkavat sitä.

Tervehenkisessä s/m leikissä todellisuus on päinvastainen havaittaviin rooleihin nähden. Eihän se muuten olisikaan leikkiä.

Kaikkien organisatioiden toiminta perustuu käskyvaltasuhteisiin. Siinä mielessä on aina molempi.
        Minä tarkoita henkilötason suhteita.
        Ei muodollinen määräysvalta todella alista ketään, voi kyllä toimia toimeksiannon mukaisesti, mutta ei se todella alista ketään, useimmiten.
        Vankilat ym. ovat luku sinänsä mutta se, että yksilö on kaltereiden takana, ei ole merkki alistumisesta, se on vain sen hetkinen pakko.

• tuffe

heitin sinne keventämään juttua. Ei tarvi ottaa tosissaan.

"Miksi sellaiset ihmiset sitten ovat yhdessä jos pitää vallasta nokitella?"

Yleensä tällaisen pariskunnan välille syntyy syy/seuraus yhteys joka on ulkopuoliselle selvä asia, mutta ei sille parille. "Toimin näin koska olet tuollainen..." Syödään toisen itsetuntoa. Tai tehdään itsestään korvaamattoman.

Sanot ettei teillä ole valtataistelua, onko vaimo samaa mieltä? Tämä ei ollut pottuilua, aika usein naisilla ja miehillä on aivan eri näkemys suhteesta, eikä niistä välttämättä keskustella kotona koska tilanteen kanssa pärjätään. Enkä nyt mitenkään vihjaile että teillä olisi näin. Tarkoitus ei ole suututtaa.

• tuffe
        meriv kirjoitti:

Eli kumpi onkaan kumpi?

tarkoitat sillä "alistaa alistumalla"?

• Yksinkertainen
        tuffe kirjoitti:

heitin sinne keventämään juttua. Ei tarvi ottaa tosissaan.

"Miksi sellaiset ihmiset sitten ovat yhdessä jos pitää vallasta nokitella?"

Yleensä tällaisen pariskunnan välille syntyy syy/seuraus yhteys joka on ulkopuoliselle selvä asia, mutta ei sille parille. "Toimin näin koska olet tuollainen..." Syödään toisen itsetuntoa. Tai tehdään itsestään korvaamattoman.

Sanot ettei teillä ole valtataistelua, onko vaimo samaa mieltä? Tämä ei ollut pottuilua, aika usein naisilla ja miehillä on aivan eri näkemys suhteesta, eikä niistä välttämättä keskustella kotona koska tilanteen kanssa pärjätään. Enkä nyt mitenkään vihjaile että teillä olisi näin. Tarkoitus ei ole suututtaa.

Vuosia sitten eräs englantilainen liiketuttavani kysyi: Kumpi teistä niitä housuja pitää? Hämmästyin kysymystä enkä osannut vastata.

Epäluulosi yksipuolisesta näkemyksestä on ymmärrettävä.
        Seurustelimme aikanaan 3 vuotta ja parisuhde muodostui aikaansa nähden ehkä poikkeuksellisin perustein, henkilökemiat.
        Siinä määrin elettiin vielä sääty-yhteiskunnassa, että koulutusryhmät hakivat toisiaan ja parin valintaan vaikuttivat ulospäin näkyvät seikat.
        Hyvin tavallista oli, että insinööri nai sairaanhoitajan jne.

Kuitenkin, kuten aiemmin mainitsin, kahdella alueella näkemyksemme todella ovat aidosti yhdenmukaiset, muilla alueilla ne menevät aika sopivasti limittäin.

• Laahustava

Tää menee akka nalkuttaa ja ukko kuuntelee,ukko rähjää ja akka nalkuttaa takaisin ja taas ukko kuuntelee.Molemmilla on valta akalla nalkuttamiseen ja ukolla kuuntelemiseen(se on taas eri asia kuuleeko ukko mitään yleensä ei)

Mielestäni menee niin,että hakeutuu sellaisen ihmisen seuraan joka poikkeaa itsestä melkoisesti koska monikaan ei siedä itsensä kaltaisia ihmisiä.(Ainakin luulen niin)

Tota Laahustavaa olen käyttänyt kun olen semmoinen perässähiihtäjä(vaikka kuinka huutaa latua niin ohi ei pääse)

• tuffe

miehistä sanotaan että heillä on putkiaivot, pääse se nalkutus suoraan korvasta korvaan ja maailmankaikkeuteen ;)

Niin, tuosta millaisen kumppanin hakee... siinä voi olla perää. Olen kuullut sen niinkin päin, ettei välttämättä hae sellaista seuraa joka olisi hyvä itselleen, vaan sellainen joka pystyy opettamaan sut parhaiten. Minusta se tuntuu lohdulliselta. Vaikka avioliitot kuinka päättyy eroon, ne kariutuneet liitot ei ole olleet turhia, ovat ehkä olleet tarpeellinen kehityksen askel.

• Laahustava
        tuffe kirjoitti:

miehistä sanotaan että heillä on putkiaivot, pääse se nalkutus suoraan korvasta korvaan ja maailmankaikkeuteen ;)

Niin, tuosta millaisen kumppanin hakee... siinä voi olla perää. Olen kuullut sen niinkin päin, ettei välttämättä hae sellaista seuraa joka olisi hyvä itselleen, vaan sellainen joka pystyy opettamaan sut parhaiten. Minusta se tuntuu lohdulliselta. Vaikka avioliitot kuinka päättyy eroon, ne kariutuneet liitot ei ole olleet turhia, ovat ehkä olleet tarpeellinen kehityksen askel.

Tuosta alampaa,että et tingi sängyn vasemmalta puolelta.Ihme homma jo kolmas nainen vaimoni lisäksi joka ei nuku oikealla puolella.Oli pakko testata vaimon unenen lahjat ja menin aikaisemmin sänkyyn siis vasemmalle puolelle ja pakolla silmät kiinni.Kyllä vaimo oikeallakin puolella nukkui.Annappa hyvä selitys miksi vasemmalla puolella.Mä en ainkaan ymmärrä samahan se on kummalla puolella

• tuffe
        Laahustava kirjoitti:

Tuosta alampaa,että et tingi sängyn vasemmalta puolelta.Ihme homma jo kolmas nainen vaimoni lisäksi joka ei nuku oikealla puolella.Oli pakko testata vaimon unenen lahjat ja menin aikaisemmin sänkyyn siis vasemmalle puolelle ja pakolla silmät kiinni.Kyllä vaimo oikeallakin puolella nukkui.Annappa hyvä selitys miksi vasemmalla puolella.Mä en ainkaan ymmärrä samahan se on kummalla puolella

tulis kyllä tappelus, tai sitten nukuttais samalla puolella :))

Syy on ihan helppo, vasemmassa korvassa kuulovamma. Jos makaan selälläni, ja sängyn oikealla puolella, en kuule onko toinen hengissä :)

• mitähän minun nimestäni pitäisi päätellä?

• tuffe

piilodomina? ;)

• oot heittänyt :)
      En osaa sanoa; 'alistaminen/pomotus', kuulostaa vähän jyrkältä.
      Mutta suht' varmasti toinen joutuu suhteess usein joustamaan hiukka enemmän kuin toinen. Aina sama henkilö :( Muttei välttämättä ehkä itse edes huomaa ja sitä kautta kärsikään tilanteesta.
      Se, että vuorotellen joustetaan, lienee ihannetilanne, tiedän kyllä muutamia sellaisiakin pareja.
      Sori sekavuus..

• Omakohtaistakohan?

Uskon, että suhteen alussa luodaan tämä asetelma. Kumpikin haluaa tietenkin miellyttää, mutta toiselle sitten lankeaa osa, jossa huomaamattaan alistuu enemmän ja enemmän toisen tahtoon. Suhde kukoistaa ja ei ehkä itsekään huomaa, että osa mielipiteistä on vain toisen mielipiteitä.
        Jos tätä jatkunut vuosikausia, -kymmeniä, ja havahdut huomaamaan, että olet ollut luomassa "yhteisöä", jossa ei oikeastaan ole sun arvomaailmaasi enää kuin osaksi, niin miten tästä kauniisti eteenpäin. Suhteen toinen osapuolihan tuntee kaiken olevan vallan mainiosti.

• Sani
        Omakohtaistakohan? kirjoitti:

Uskon, että suhteen alussa luodaan tämä asetelma. Kumpikin haluaa tietenkin miellyttää, mutta toiselle sitten lankeaa osa, jossa huomaamattaan alistuu enemmän ja enemmän toisen tahtoon. Suhde kukoistaa ja ei ehkä itsekään huomaa, että osa mielipiteistä on vain toisen mielipiteitä.
        Jos tätä jatkunut vuosikausia, -kymmeniä, ja havahdut huomaamaan, että olet ollut luomassa "yhteisöä", jossa ei oikeastaan ole sun arvomaailmaasi enää kuin osaksi, niin miten tästä kauniisti eteenpäin. Suhteen toinen osapuolihan tuntee kaiken olevan vallan mainiosti.

Kesänviettopaikka esim. voi olla aina vain toisen osapuolen sukulaisten läheisyydessä, tietysti myös usein käytännön sanelema juttu. Mistä se paikka löytyy.
        Kyllä se tosiaan oisi paras olla olematta "vieraskorea" heti suhteen alusta asti oma itsensä. Voihan siinä mennä vaikka sukset ristiin, mutta pidemmällä tähtäimellä varmaan helpompi elo ja olo tällä 'joustavalla' osapuolella. Varmasti ei helppoa ole, haluaa miellyttää, kun toinen niiiin ihana ja vastustamaton... alussa. Mutta arki tulee joskus, ja siinäkin on elettävä.

• tuffe

"Muttei välttämättä ehkä itse edes huomaa ja sitä kautta kärsikään tilanteesta"

Oikeastaan silloinhan on hyvä tilanne jos kumpikin on löytänyt paikkansa, oli se sitten päällä tai alla... eeehh...

Aika usein taitaa kuitenkin mennä näin jos sama henkilö joustaa: jompi kumpi on alun alkaen tyytymätön, mutta minkäs teet kun ei sitä täydellistä ole :) Etkä ehkä viitsi sanoa mitään... Sitten asiat paisuu niin ettet enää kestä ja räjähdät, jolloin toinen on kuin päähän lyöty. Heh, pitäiskö mun välillä tarkistaa kuinka kauaksi aiheesta luisuin... ;))

• tuffe

Siinähän on ainekset pomottamissoppaan :) Hyvin osasit pistää sanoiksi...

Suhteen toinen osapuoli ei välttämättä edes tunnista että jotain olis vialla. Eikä taatusti halua luopua saavutetuista eduista.

Jos on kauan elänyt tuollaisessa suhteessa, osaako sitä elää yksin enää?

• Omakohtaistakohan?
        tuffe kirjoitti:

Siinähän on ainekset pomottamissoppaan :) Hyvin osasit pistää sanoiksi...

Suhteen toinen osapuoli ei välttämättä edes tunnista että jotain olis vialla. Eikä taatusti halua luopua saavutetuista eduista.

Jos on kauan elänyt tuollaisessa suhteessa, osaako sitä elää yksin enää?

Mahdotonta tuo ennalta tietää ja kun koettaakaan ei oikein voi satuttamatta muita. Jonkinlaiseen tyhjiöön huomaa yhtäkkiä pudonneensa ja on kuin muukalainen omassa elämässään. Sitä on vain puntaroitava päivästä päivään, onko oma onni asetettava ympäristön hyvinvoinnin edelle. Ajatus uudesta alusta tietenkin kiehtoo, mutta siinä vaaransa, että sama soppa pian uudelleen porisemassa, vai kokit ovat vaihtuneet.

• tuffe

Mahdotonta tuo ennalta tietää ja kun koettaakaan ei oikein voi satuttamatta muita. Jonkinlaiseen tyhjiöön huomaa yhtäkkiä pudonneensa ja on kuin muukalainen omassa elämässään. Sitä on vain puntaroitava päivästä päivään, onko oma onni asetettava ympäristön hyvinvoinnin edelle. Ajatus uudesta alusta tietenkin kiehtoo, mutta siinä vaaransa, että sama soppa pian uudelleen porisemassa, vai kokit ovat vaihtuneet.

Jos se ratkaiseva askel tuntuu liian isolta, silloin ei ole vielä sen aika. Voin ennustaa sulle; joko saat puolisoasi ymmärtämään tilanteen vakavuutta, tai sitten kärsit hiljaa, ja alat pikkuhiljaa voimaan niin huonosti ettei kukaan muukaan perheessä voi hyvin. Sanoinkohan tuon liian kärkevästi... Sinulla on kuitenkin myötätuntoni, (hyvä mauste soppaan :)) tilanteesi ei ole helppo.

Uskon että hyvää soppaa tulee yhdelläkin kokilla :)

• omakohtaistakohan?
        tuffe kirjoitti:

Jos se ratkaiseva askel tuntuu liian isolta, silloin ei ole vielä sen aika. Voin ennustaa sulle; joko saat puolisoasi ymmärtämään tilanteen vakavuutta, tai sitten kärsit hiljaa, ja alat pikkuhiljaa voimaan niin huonosti ettei kukaan muukaan perheessä voi hyvin. Sanoinkohan tuon liian kärkevästi... Sinulla on kuitenkin myötätuntoni, (hyvä mauste soppaan :)) tilanteesi ei ole helppo.

Uskon että hyvää soppaa tulee yhdelläkin kokilla :)

Realistina myönnän epäröimättä ennustuksesi toteutuvan. Kykyihini uskovana kuitenkin oletan, tämän menevän ohi ja että "ajan kanssa rauhoitun" olemaan juuri sellainen, minä ympäristö mut näkee. Mitä sitä sotkemaan monen elämää, kun omiakaan sotkuja ei tahdo aina saada selvitettyä. Ja kiitos myötätunnosta, säilön sen tuonne vintille ja otan käyttöön, jos oikein tiukka paikka tulee....
        Uskon, että en ole ainutlaatuinen ongelmineni ja jos muut niistä selviää, niin toki minäkin. Mottona voisin pitää: Jos sattuu, niin sitä ei ainakaan muille näytetä!

• tuffe kirjoitti:

"Muttei välttämättä ehkä itse edes huomaa ja sitä kautta kärsikään tilanteesta"

Oikeastaan silloinhan on hyvä tilanne jos kumpikin on löytänyt paikkansa, oli se sitten päällä tai alla... eeehh...

Aika usein taitaa kuitenkin mennä näin jos sama henkilö joustaa: jompi kumpi on alun alkaen tyytymätön, mutta minkäs teet kun ei sitä täydellistä ole :) Etkä ehkä viitsi sanoa mitään... Sitten asiat paisuu niin ettet enää kestä ja räjähdät, jolloin toinen on kuin päähän lyöty. Heh, pitäiskö mun välillä tarkistaa kuinka kauaksi aiheesta luisuin... ;))

Mun nickinihän alkaa isolla S:llä ;)
        Mikähän siinä, että olen omasta mielestäni joustava. Mutta eipä toinen osapuoli välttämättä ole aina samaa mieltä? ;)
        Tarvii myöntää, että kyllä sitä tarvittaessa on jääräpääkin ja tekee oman päänsä mukaan. Mutta myös toinen saa tehdä kuten tahtoo!

• tuffe
        Sanin kirjoitti:

Mun nickinihän alkaa isolla S:llä ;)
        Mikähän siinä, että olen omasta mielestäni joustava. Mutta eipä toinen osapuoli välttämättä ole aina samaa mieltä? ;)
        Tarvii myöntää, että kyllä sitä tarvittaessa on jääräpääkin ja tekee oman päänsä mukaan. Mutta myös toinen saa tehdä kuten tahtoo!

kaikilla on jotain mistä ei jousta, minä nukun aina sängyn vasemmalla puolella, siitä en tingi ;))

• tuffe
        omakohtaistakohan? kirjoitti:

Realistina myönnän epäröimättä ennustuksesi toteutuvan. Kykyihini uskovana kuitenkin oletan, tämän menevän ohi ja että "ajan kanssa rauhoitun" olemaan juuri sellainen, minä ympäristö mut näkee. Mitä sitä sotkemaan monen elämää, kun omiakaan sotkuja ei tahdo aina saada selvitettyä. Ja kiitos myötätunnosta, säilön sen tuonne vintille ja otan käyttöön, jos oikein tiukka paikka tulee....
        Uskon, että en ole ainutlaatuinen ongelmineni ja jos muut niistä selviää, niin toki minäkin. Mottona voisin pitää: Jos sattuu, niin sitä ei ainakaan muille näytetä!

Niinhän sitä alistettuna yrittää viimeiseen saakka vaikka laittaa itseään solmuun. Laita mielummin puolison kieli solmuun, tai vaikkapa... nooh, en sano ;)))

Tiedätkö, oikeasti et tule jaksamaan noin, että ainoastaan sinä yrität. Raahaa se partneri korvasta perheneuvolaan.

• keskiyonkehraaja

Toi nicci kuvaa mua.
      Hih.. enpä kerro miks..

• tuffe

tuosta voi saada monta mielikuvaa...
        pääkallokiitäjä, kissa joka kehrää vain öisin... ;)))

• keskiyonkehraaja
        tuffe kirjoitti:

tuosta voi saada monta mielikuvaa...
        pääkallokiitäjä, kissa joka kehrää vain öisin... ;)))

Etpäs arvannut...

• tuffe
        keskiyonkehraaja kirjoitti:

Etpäs arvannut...

muutut perhoseksi keskiyöllä?

• bluepoem

Olemus on salakirjoitettu nikin ekaan kirjaimeen. ;))))

Mutta voi siinä tietysti olla hitunen tottakin.

Tasavertainen suhde on mahdollinen hyvinkin helposti. siinä on vain yksi vaikeus,,tasavertaisessa suhteessa pitää olla vilpitön ja luottavainen.

Omassa suhteessani huomaan "epätasa-arvoa" heti jos epäilee toista, ihan mistä vain.

Minun tapani sitten on opittu vetäytyminen, vaikka tuntisin olevanikin oikeutettu johonkin pieneen seitykseen tai asian uudelleen käsittelyyn, minä ensin aina vetäydyn ( alistun)
      Sitten vasta kokoan itseni ja alan keskustella asiasta ja niin se suhde taas tasapainottuu.

pieni on siis B kirjaimeni...muuten bluepoem kuvaa minua oikeen hyvin.

• Helix

Vilpittömyys ja luottavaisuus kuuluvat ehdottomina edellytyksinä tasa-arvoiseen suhteeseen. :)

• tuffe

kyllä se on yhdestä kirjaimesta kiinni ;)))

Ei vaiskaan. Uskon että tasavertainen suhde lähtee siitä että kumpikin asettaa sen toisen etusijalle. Tosin, kriisin iskiessä tuo ei ole niin helppoa...

• ggnojoP

valtataistelu lienee yleisimmillään asioiden
      todellisuuspohjassa.
      Minä olen oikeassa. Eiku minä. Eiku minä....

Tästä voi tietenkin seuraava askel olla kuvattua.

Aakkoset kirjoitan kuten tuleekin ja nimimerkkini
      pitäisi olla liiankin selvä.

Dominasivujen alkukirjaimien piiloleikki on oma
      juttunsa, johon en "alistu".

Tarkoitit varmaan alistuvaa, ei alistavaa?

Pitäisköhän muuttaa nikki FFFFart'iksi?

• tuffe

Eli FFFFart niinkuin vauhti ;))

Mulla oli purkka suussa kun kirjoitin tuon a:n u:n tilalle :) Silloin tahtoo homma mennä mulle vähän vasenkätiseksi... ;)

Itse asiassa se ensimmäinen juttu oli se varsinainen, tuo loppu oli vitsiä. Vähän vaikeaa oli muotoilla sitä mitä halusin käsitellä, niin ettei siitä tule liian raskas. Tai ettei tarjoa omaa sielua liian avoimesti ;))

• ggnojoP
        tuffe kirjoitti:

Eli FFFFart niinkuin vauhti ;))

Mulla oli purkka suussa kun kirjoitin tuon a:n u:n tilalle :) Silloin tahtoo homma mennä mulle vähän vasenkätiseksi... ;)

Itse asiassa se ensimmäinen juttu oli se varsinainen, tuo loppu oli vitsiä. Vähän vaikeaa oli muotoilla sitä mitä halusin käsitellä, niin ettei siitä tule liian raskas. Tai ettei tarjoa omaa sielua liian avoimesti ;))

Yllä mainittu (FFF)Fart (pieru) on rekisteröity,
        joten en voi vähentää uskottavuuttani... :DDD

Vitsiksi tai ei, se oli mukava täky ja tänne tuli
        enemmän sisältöä. ;)

• tuffe
        ggnojoP kirjoitti:

Yllä mainittu (FFF)Fart (pieru) on rekisteröity,
        joten en voi vähentää uskottavuuttani... :DDD

Vitsiksi tai ei, se oli mukava täky ja tänne tuli
        enemmän sisältöä. ;)

että sulla oli englanninkieli mielessä :)))

Kitaran kanssa ei varmaan tule valtataisteluja... naapurit vaan koputtelee tahtia :))

• ggnojoP
        tuffe kirjoitti:

että sulla oli englanninkieli mielessä :)))

Kitaran kanssa ei varmaan tule valtataisteluja... naapurit vaan koputtelee tahtia :))

niin. Elän sellaisessa uskossa, toistaiseksi.

e]-------)---1---)-------)-------)---4---
        b]-------)---1---)-------)-------)---4---
        g]-------)---1---)---2---)-------)-------
        d]-------)-------)-------)---3---)-------
        a]-------)---X---)-------)-------)-------
        e]-------)---T---)-------)-------)-------

• tuffe
        ggnojoP kirjoitti:

niin. Elän sellaisessa uskossa, toistaiseksi.

e]-------)---1---)-------)-------)---4---
        b]-------)---1---)-------)-------)---4---
        g]-------)---1---)---2---)-------)-------
        d]-------)-------)-------)---3---)-------
        a]-------)---X---)-------)-------)-------
        e]-------)---T---)-------)-------)-------

Onko tuo duuria vai mollia? Voisin mennä kokeilemaan, mutta kun en enää edes muista miten kitaraa viritetään, saan pian kylän kaikki kissat tänne mouruamaan :))

• ggnojoP
        tuffe kirjoitti:

Onko tuo duuria vai mollia? Voisin mennä kokeilemaan, mutta kun en enää edes muista miten kitaraa viritetään, saan pian kylän kaikki kissat tänne mouruamaan :))

se duuria on maustettuna. F#7#9

• 44aeniM

"ihminen on ihmiselle susi".
      On taito/tuurilaji löytää se itselle sopiva susi, jonka hampaat ovat samaa kaliiperia kuin omat.
      Itse olen tehnyt virhearvioita ja ainaiseksi tappeluksihan se on lopulta mennyt.

Asia ei kuitenkaan ole niin, etteikö molemmilla saisi olla suhteessa omat vahvuutensa/roolinsa (pitääkin), mutta kaikki täytyy tehdä yhteisymmärryksessä toisen ominaisuuksia ja tunteita kunnioittaen.

Miehelläni ja minulla on onneksi yhtä outo purenta...
      Molemmat olemme "ison alkukirjaimen" kirjoittajia, mutta dominointi on jakautunut parhaalla mahdollisella tavalla eli täysin eri alueille:)

• tuffe

Teillä on ollut sitten onnea kun olette löytäneet toisianne :) Ei tarvi hammasraudat :))

Se kunnioitus on kyllä myös tärkeä aines...

• eeva-sisko

eli olen alistuva!
      En taida kuitenkaan olla.
      Luin miehelle madon luvut ja hän on ollut kaksi viikkoa koskemattakaan lasiin.(viinalasiin)
      Colajuomia on mennyt ja tupakkaa.

• tuffe

Pidän peukkuja teidän puolesta :))

• Laahustava

Noi mainitsemasi madon luvut on.Lukenut olen joskus asiasta mutta selkoa ei ole tullut.Tietäisi sitten välttää moisia lukuja

• Angiina

Englannin kielessä tehdään erottelu, joka mielestäni sopii hyvin parisuhteisiinkin. Väitän nimittäin, että kaksi ihmistä eivät voi koskaan olla keskenään siinä mielessä täysin tasavertaisia (equal), että he aina sekä haluavat että saavat suhteesta hieman eri asioita. Se, mitä parisuhteessa kannattaa tavoitella on oikeudenmukaisuus (equity).

Oikeudenmukaisuus periaatteena tarkoittaa jonkinlaista tasapainottelua suhteessa siihen, mitä kulloinkin etsitään ja mitä on kohtuudella mahdollista saavuttaa. Oikeudenmukaisuus tarkoittaa myös sitä, että kumpikin parisuhteen osapuoli lähtee liikkeelle selkeästi omista lähtökohdistaan. Eikä kumpikaan lupaa mitään, mitä ei kykene täyttämään; mutta yrittää samalla pitää huolen siitä, että kykenee täyttämään sen, minkä on luvannut.

• tuffe

Varsinkin tämä: "että kumpikin parisuhteen osapuoli lähtee liikkeelle selkeästi omista lähtökohdistaan". Se on tärkeää myös, että alusta saakka on rehellinen sekä toiselle että itselleen. Liian usein, nuorena ainakin, sitä ajattelee että kyllä toinen muuttuu, niinhän siinä ei koskaan käy.

• junttiukko

Kuinka mies ja nainen voisivat olla tasavertaisia,
      oisko homosuhde ehkä tasavertainen?

• tuffe

No onhan tuokin kanta asiaan :))) Anoppini oli muuten samaa mieltä, "raamattukin sanoo niin".

Itse uskon että apinanaaras putosi puusta ennen koirasta, kun ei jaksanut pitää yhtä kauan kiinni oksasta :)))

• sinkku55

Minä en ole kumpaakaan,olen esim:kumppanin kanssa tasa-arvoinen:)))
      Mies ehdottamasti haluaa,että ollaan joka suhteessa tasa-arvoisia:)))

• tuffe

Te olette sitten "perfect match" :))) Mukavaa kuulla että se voi toimia :)

• sinkku55
        tuffe kirjoitti:

Te olette sitten "perfect match" :))) Mukavaa kuulla että se voi toimia :)

että on kerrankin sellainen mies joka haluaa olla tasavertainen.
        Edellinen olikin semmonen että se halusi joka paikassa määräillä:((olinkin sen kanssa niin kuin alistuva puoli.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4856
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2209
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      1949
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      198
      1928
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      170
      1580
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      295
      1502
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      206
      1280
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1199
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1182
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1154
    Aihe