Y0! Elikkäs miten tuo rahapuoli laosissa kun lennän suomesta bangkokiin ja sieltä sitten eteenpäin. Eli kannattaako vaihtaa rahat jo suomessa vaiko bankokissa? Ja mihin valuuttan kannattaa vaihtaa?
Ja sitten jos joku ystävällinen voisi vähän inffota minkä hintaista laolla on :) (ruoka,juomat,vaatteet,riksat jne)
Kiitos
Laosiin lähdössä..
3
2581
Vastaukset 3
- laosissa
Vaihtaa sitten siellä paikanpäällä....Ja jos olet vientianeen menossa niin siellä pystyi maksamaan lähes jokapaikassa myös bahteilla.
Hotelli : 5-15€
Ruoka jomat : 2-10€
mopon vuokra: 3€/vrk
rahayksikköä en edes muista mutta Eurolla sai jotain 12800 paikallista valuuttaa :-)- Juuri Laosista palannut
Tulin itse juuri Laosista, joten suht koht kuranttia tietoa.
Laosin rahayksikkö on Kip. Hyvänä nyrkkisääntönä on myös pitää, että 10.000 Kippiä on noin 1 US taala.
Käytännössä voit maksaa kaikkialla sekä kipeillä että taaloilla, joissakin paikoissa myös bahteilla. Itse pidin enemmän maksaa pikkuostokset sun muut kipeillä ja tästä myös paikalliset tuntuivat pitävän enemmän. Isommat ostokset on sitten helpompi maksaa taaloilla, koska esim. 20 taalaa = 200000 kippiä = hirveä nippu rahaa :)
Hintataso vaihtelee todella paljon riippuen kaupungista, jne. Kuitenkin ylläoleva viesti antoi realistisen kuvan. Mikäli teet ostoksia, muista tingata hyvin, mutta muista että se 50 senttiä voi merkitä paikalliselle huomattavasti enemmän kuin sinulle :)
Hyvää reissua! Mahtava maa! - BiiST
Juuri Laosista palannut kirjoitti:
Tulin itse juuri Laosista, joten suht koht kuranttia tietoa.
Laosin rahayksikkö on Kip. Hyvänä nyrkkisääntönä on myös pitää, että 10.000 Kippiä on noin 1 US taala.
Käytännössä voit maksaa kaikkialla sekä kipeillä että taaloilla, joissakin paikoissa myös bahteilla. Itse pidin enemmän maksaa pikkuostokset sun muut kipeillä ja tästä myös paikalliset tuntuivat pitävän enemmän. Isommat ostokset on sitten helpompi maksaa taaloilla, koska esim. 20 taalaa = 200000 kippiä = hirveä nippu rahaa :)
Hintataso vaihtelee todella paljon riippuen kaupungista, jne. Kuitenkin ylläoleva viesti antoi realistisen kuvan. Mikäli teet ostoksia, muista tingata hyvin, mutta muista että se 50 senttiä voi merkitä paikalliselle huomattavasti enemmän kuin sinulle :)
Hyvää reissua! Mahtava maa!Kiitokset asiallisista vastauksista :) Tänään pitää vielä tehdä viime hetken hankinnat =) ei viitti jättää lähtöpäivään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 67861
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22822Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha535756- 80677
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561