käyttämättömiä huoneita

jo vuosien ajan

usean vuoden ajan olen nähnyt sellaista unta että asumme talossa jossa on hurja määrä käyttämättömiä huoneita joita sitten näytän jollekin hyvälle ystävälle innoissani.
unessa ihmettelen että miten minua on kohdannut näin iso onni kun olen tälläisen perheeni kanssa saanut.huoneet ovat aina hienoja ja juuri sellaisia joista olen aina haaveillutkin.
edellisen yön uneen sisältyi myös "feikki portaat" jotka olivat vain silmän lumeeksi paikalla ja joista johti ovia samankaltaisiin huoneisiin.portaat ja huoneet olivat jotakin pehmeää ainetta joka mureni kun niihin koski.alakerrassa olevat huoneet olivat kuitenkin ihan "oikeita" ,täynnä huonekaluja ja tavaroita.
esittelin viime yönäkin huoneistoa jollekin nais ihmiselle joka kysyi saisiko muuttaa huoneistoon ja jättäisinkö tavarat paikoilleen.lupasin unessani asunnon naiselle.
unieni talo on aina hurjan iso ja ylimääräisiin huoneisiin pääsee aina varasto tilan kautta.pihamaa ei ole koskaan noissa unissa hieno eikä siisti vaan "työn alla".
mitähän mahtaa tälläinen uni meinata?

11

2895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uneeni

      ylimääräisiin huoneisiin tai pikemminkin huoneistoihin pääsee aina takakautta,siis niillä on myös oma sisäänkäynti jota ei ole kuitenkaan aiemmin käytetty.yleensä huoneiden/huoneistojen järjestys on sellainen että sisäkautta tultaessa laskeudutaan ensin rappuset alas,oikealla on takkahuone ja sauna ja vasemmalla olohuone,makuuhuone ym.ym.
      jännäksi tämän unen tekee se että olen nähnyt samanlaista unta jo muutaman vuoden ajan.
      edellisenä yönä näkemääni uneen vielä lisäys että kun lupasin huoneiston naiselle tunsin iloa ja minusta oli mukava auttaa kyseistä ihmistä vaikka henkilöllisyys jäikin ihan tuntemattomaksi.

    • Sinulla on paljon lahjoja, hienoja luonteenpiirteitä tai käyttämättömiä voimavaroja. Elät suppeammin kuin mihin sinulla olisi edellytyksiä. Feikkiportaat voivat juuri kertoa tästä, että tiedät mahdollisuuksistasi yletä, edetä elemässä, mutta pelkäät että unelmat murenee, sinulla ei ole tarpeeksi itseluottamusta alkaa käyttää kaikkia puoliasi hyväksesi. Unessa lupaat naiselle, itsellesi, että hän saa muuttaa asumaan unelmakämppääsi, uni koittaa neuvoa, että anna itsellesi mahdolisuus kaikkeen mitä sinulla ihan oikeasti jo on, ei kannata enää vain haaveilla, sillä sinussa on jo kaikki onni valmiiksi olemassa eli nyt ihan oikeasti nauttimaan elämästäsi:)

      • unen näkijä

        olipas kauniisti sanottu.
        totta on kyllä se että nyt elän aikaa jona minulla on kaikki ovet avoinna ja kaikki mahdollisuudet käytettävissä mutta itseluottamuksen puutettakin on.
        liekö taiteellisen ihmisen yksi luonteenpiirteistä tuo liika itsekriittisyys?
        ei kai sitten muuta kun uutta ammattia valitsemaan ja nauttimaan valinnasta.
        kiitos sinulle tulkinnasta,kuulostaa kyllä ihan järkevältä kun asiaa ajattelee.


      • taaskaan kerralla

        kun piti vielä kysäistä että mikä tarkoitus sillä käyttämättömällä sisäänkäynnillä on ja sillä ettei talon piha ole koskaan edustuskelpoinen vaan tekeillä?
        mitä enemmän ajattelen tuota kommenttiasi uneeni sitä järkevämmältä se tuntuu ja nyt ihmetyttääkin ettei itse ole tullut edes ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta.
        kiitos sinulle Nukkumaijatar vaivannäöstäsi!


      • taaskaan kerralla kirjoitti:

        kun piti vielä kysäistä että mikä tarkoitus sillä käyttämättömällä sisäänkäynnillä on ja sillä ettei talon piha ole koskaan edustuskelpoinen vaan tekeillä?
        mitä enemmän ajattelen tuota kommenttiasi uneeni sitä järkevämmältä se tuntuu ja nyt ihmetyttääkin ettei itse ole tullut edes ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta.
        kiitos sinulle Nukkumaijatar vaivannäöstäsi!

        Käyttämätön sisäänkäynti voisi viestiä siitä, että et ole rohkeasti uskaltanut mennä sisään omien ideoiden käyttämiseen ja näyttämiseen. Keskeneräinen, edustuskelvoton piha kertoo ehkä siitä, että kaikki on aina vaiheessa, aloitat ehkä paljon, mutta et vie loppuunasti yrityksiä, et uskalla luoda loppuun asti ja et ehkä koe olevasi ulkoisesti sen avoinen, että tulokset tulisi valmiiksi eli vähättelet itseäsi toisten silmissä, haluat näyttää ulkoapäin vaatimattomammalta kuin siäisesti oletkaan. Ja kun kuitenkin tuntuu, että olet rikkauksia ja lahjoja täynnä! Piha tulee kuntoon, kun sisäiset voimavarat valjastetaan käyttöön, sisäinen rikkaus ja tasapaino heijastuu ulospäin. Ns. sisäinen kauneus siis:)


      • tuo kuulostaa
        Nukkumaijatar kirjoitti:

        Käyttämätön sisäänkäynti voisi viestiä siitä, että et ole rohkeasti uskaltanut mennä sisään omien ideoiden käyttämiseen ja näyttämiseen. Keskeneräinen, edustuskelvoton piha kertoo ehkä siitä, että kaikki on aina vaiheessa, aloitat ehkä paljon, mutta et vie loppuunasti yrityksiä, et uskalla luoda loppuun asti ja et ehkä koe olevasi ulkoisesti sen avoinen, että tulokset tulisi valmiiksi eli vähättelet itseäsi toisten silmissä, haluat näyttää ulkoapäin vaatimattomammalta kuin siäisesti oletkaan. Ja kun kuitenkin tuntuu, että olet rikkauksia ja lahjoja täynnä! Piha tulee kuntoon, kun sisäiset voimavarat valjastetaan käyttöön, sisäinen rikkaus ja tasapaino heijastuu ulospäin. Ns. sisäinen kauneus siis:)

        ihan oikealta arviolta kun sitä ajattelee ulkopuolisen silmin katsottuna.
        ehkäpä en luota omiin kykyihini tarpeeksi sillä saralla jolla haluaisin toimia ammatikseni.
        ehkäpä todellakin pitäisi ottaa se iso riski ja kokeilla minne siivet kantaa.kiitos sinulle vielä kerran!


    • seikku

      Oli ihan pakko vastata, kun itselläni myös on paljon huoneista unia. Muutama vuosi sitten näin jatkuvasti unta talosta, jossa asuin, mutta kaikki huoneet olivat remontin tarpeessa. Puhuin tästä asiasta homeopaatilleni, jonka luokse menin, koska tunsin itseni sairaaksi, mutta lääkäreiltä en ollut apua vaivoihini saanut. Homeopaatti selitti, että talo kuvaa ihmistä ja huoneet ovat ihmisen "osia". homeopaattisten hoitojen avulla aloin tervehtyä ja unieni laatukin muuttui,... Näin unta talosta, johon oli tehty remontti ja huoneet oli sen näköisiäkin, puhtaita ja siistejä. Nyt taas alkaa unet vaivaamaan, että eiköhän ole asiaa homeopaatille. Mietin vain, että etkö oikein panosta ulkonäköösi...sorry...ei ole tarkoitus loukata!

      • ketjun aloittaja

        hmmm...en lähtisi kyllä etsimään syitä taikka selityksiä unilleni ulkoisista asioista.
        et loukannut,älä pelästy,en vain ole kovin pinnallinen ihminen ja minua lähinnä naurattaa että selitys uniini löytyisi ulkoisista seikoista.
        elän tällähetkellä aikaa jossa minulla on todellakin ovet avoinna joka suuntaan ja olenkin paljon pohdiskellut mitä haluan elämältäni ammatillisessa mielessä.
        muutaman yön miettineenä on aika helppo sanoa nukkumaijan osuneen todella oikeaan tulkinnassaan.
        en todellakaan ole käyttänyt puoliakaan lahjoistani ja mahdollisuuksistani menneisyydessä ja nyt on aika tehdä valintoja-mielellään oikeita sellaisia =)
        talouniini liittyy vahvasti "aarteiden löytämisen" ilo ja mieletön onnen tunne.
        joten olen kai löytämäisilläni oikean vastauksen ammatillisessa mielessä lähitulevaisuudessa mikäli tulkitsin nukkumaijan tulkinnan oikein.
        aivot tekevät työtään ruumiin levätessä ,eiköhän se oikea vastaus mieltäni askarruttaviin kysymyksiin löydy aikanaan.


    • Tuli mieleen, tässä jo luin toistenkin tulkinnat, mutta lisäisin niihin ehkä vielä sen verrran, että yläkerran huoneet voisivat olla joitakin ihanteita joita olet kenties halunnut toteuttaa elämässäsi, mutta jotka eivät ole omiasi vaan toisten. Ne eivät ole sinun sydämesi toiveita ja aitoja, niiden perässä mennessäsi saattaisit tulla pettymään jossakin vaiheessa. ("tämä ei ollutkaan se mitä minä oikeasti arvostan ja haluan")
      Sinulla on joitain ihan omiakin mahdollisuuksia, oma elämäntarkoitus -aidot, isot huoneet. Mutta löytääksesi ne sinun tulee mennä varaston kautta. Se tarkoittanee mielen varastoja, muistoja, arviointia siitä mitkä asiat ovat tulleet sinuun ulkopuoleltasi, auktoriteeteilta/kavereilta ym. Mitkä eivät ole oikeasti sinua, määrittelevät sinut ehkä sellaiseksi ja sellaiseksi, jota sinä et kenties olekaan. Tällaiset asiat saattavat johtaa meitä kovinkin harhaan ja olla esteenä omalle kasvullemme, jonka mahdollisuudet ovat rajattomat, kunhan vain keksimme sen.
      Pihan keskeneräisyys viittaisi siihen, että työstät nyt ulkoista olemustasi ja imagoasi, ajattelet kenties sitä, kunka tärkeää olisi näyttää hyvältä toisten silmissä. Se ei ehkä kuitenkaan ole niin tärkeää kuin näiden huoneiden löytäminen. Ulkoinen olemus ja toisten silmillä itsensä katselu jättää sisimmän tyhjäksi kuitenkin. Se ei tuo tyydytystä pidemmän päälle, vaan on vähän kuin esittämistä. Oikean itsensä löytäminen tuo itsevarmuuden, jolloin ei ole enää tarvetta tähän esittämiseen.

    • gmama

      Sinulla on joko hyvä ystävä tai suuri rakkaus jolle haluat osoittaa sinulla olevan monia hyviä puolia! Et ole niitä itsekään ihan tajunnut...;)

      • tolle

        linjalle lähdetään niin se on sitten varmaan miun mieheni.=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      253
      18650
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3275
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      137
      1758
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      273
      1476
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1302
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1151
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      134
      1004
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      235
      985
    Aihe