aivolisäkekasvain

delfiini81

Mulla todettiin helmikuussa aivolisäkekasvain ja olen päässyt niin sanotusti sinuiksi asian kanssa.. mutta syksyn edetessä alkaa taas masis iskeä päälle ja olisi kiva vaihtaa kokemuksia jonkun kanssa kenellä on sama sairaus kun minulla... kun välillä tuntuu että oon yksin koko asian kanssa... tai jotain.. ois kiva kuulla ja tietää etten oo yksin tän asian kanssa..

23

21176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..hui

Minulla todettiin aivolisäkkeen vieressä oleva adenoma noin viisi vuotta sitten. Johtuu prolaktiinin ylituotannosta.
      Olen nyt oppinut sen kanssa elämään, eikä se ole kummemmin vaivannut. Mutta alussa kyllä tuntui samalta kuin sinusta, että mistää ei oikein löytynyt tietoa ja vähän pelottikin.
      Elämä menee eteenpäin ja olenkin nauranut, että taidan kerätä näitä a:lla alkavia päähäni. tänä keväänä löytyi aneurysma. Odotan nyt pääsyä koilaukseen, eli se pullistuma valtimossa täytetään tähystämällä. Ja niinkuin nimimerkistäni huomaat, aina en ole kovinkaan reipas ollut. Välillä pelottaa ja vähän masentaakin.
      Sen voin sanoa, että kannustusta ja piristystä olen saanut tältä palstalta. Lue alempaa: KOILAUS. Vaikka ei se sinun sairauttasi kuvaanaan, huomaat, että täällä on tosi kivoja ihmisiä liikkeellä! :)
      Käyn täällä silloin tällöin, mutta yritän jakaa myös sitä hyvää mieltä, mitä itse olen täältä myös saanut.Mukavaa ja raipasta syksyä sinulle ja tietysti hyvää vointia.

• delfiini81

kiitos kannustuksesta ja kun vastasit.. tuntuu jo heti paremmalta kun tietää ettei oo "yksin" tän asian kanssa.. luin niitä viestejä.. ja on se hyvä että ihmisillä riittää positiivista mieltä myös muille jaettavaksi.. itsellänikin vasta ensi vuoden puolella seuraavaksi lääkäri ja odottavan aika on todella pitkä, mutta kiitos :)

• sanoi aikoinaan

että sairastan aivolisäkkeen liikakasvua. 7 vuotta myöhemmin minussa todettiin MS-tauti, joten edellinen dg peruttiin. En tiedä tuosta kasvainasiasta sen enempää, sorry!

• raato

Yhteyden samassa jamassa oleviin henkilöihin saatt ainakin nettiosoitteen www.sellanet.com kautta = aivolisäkepotilasyhdistys. Meillä oli eilen syystapaaminen ja ainakin minua auttaa se, että että pystyy puhumaan samassa jamassa olevien ihmisten kanssa just sillä tavalla kuin itse tuntee. Suurella osalla jäsenistöstä on samanlaisia ongelmia, mutta joskus erilaisia ratkaisuja. Siis löytyy vertaistukea. Tervetuoloa joukkoon!!!

• delfiini81
        raato kirjoitti:

Yhteyden samassa jamassa oleviin henkilöihin saatt ainakin nettiosoitteen www.sellanet.com kautta = aivolisäkepotilasyhdistys. Meillä oli eilen syystapaaminen ja ainakin minua auttaa se, että että pystyy puhumaan samassa jamassa olevien ihmisten kanssa just sillä tavalla kuin itse tuntee. Suurella osalla jäsenistöstä on samanlaisia ongelmia, mutta joskus erilaisia ratkaisuja. Siis löytyy vertaistukea. Tervetuoloa joukkoon!!!

oon käyny tutustumassa niihin sivuihin ja yritin päästä sinne keskustelupalstalle, mutta jostain kumman syystä se ei onnistunu, joten laitoin tänne viestiä.. pitää vielä käydä tutustumassa lähemmin..

• raato
        delfiini81 kirjoitti:

oon käyny tutustumassa niihin sivuihin ja yritin päästä sinne keskustelupalstalle, mutta jostain kumman syystä se ei onnistunu, joten laitoin tänne viestiä.. pitää vielä käydä tutustumassa lähemmin..

Ota yhteys sivuilta löytyviin henkilöihin, niin pääset joukkoon mukaan. Se ei sido mihinkään, mutta antaa lisämahdollisuuden....

• delfiini81
        raato kirjoitti:

Ota yhteys sivuilta löytyviin henkilöihin, niin pääset joukkoon mukaan. Se ei sido mihinkään, mutta antaa lisämahdollisuuden....

kävin sunnuntaina taas kokeilemassa sinne ja nyt pääsin laittamaan sinne jo viestiä... nyt vaan odottelen vastauksia..

• Myy33
        delfiini81 kirjoitti:

Hei!
        Onko Teillä todettu matalia FSH arvoja? Miten aivolisäkekasvaimenne oireili / ilmeni?

• jou

kasvain tosin saatiin hoidettua lääkkeellä, pieneksi.kasvaimeni liittyy MEN-1 sairauteen

• delfiini81

Minkä nimisellä lääkkeellä sinuu hoidettiin?? ja onko men-1 minkälainen sairaus?? kun ei noista hirveästi tietoa ole?? Mie en ees ite tiedä mun tän hetkistä tilannetta, mutta kait se sitten ens vuonna selviää?? tai sitten ei!!

• jou
        delfiini81 kirjoitti:

Minkä nimisellä lääkkeellä sinuu hoidettiin?? ja onko men-1 minkälainen sairaus?? kun ei noista hirveästi tietoa ole?? Mie en ees ite tiedä mun tän hetkistä tilannetta, mutta kait se sitten ens vuonna selviää?? tai sitten ei!!

Parlodel, toimi minulla tosi hyvin, oireet alkoi häviämään nopeasti ja kasvain kutistui olemattomaksi aika pian. men-1 on tosi harvinainen perinnöllinen sairaus, joka saattaa aiheuttaa hyvänlaatuisia kasvaimia tiettyihin paikkoihin, mm haima maksa aivolisäke! varmaan tilanteesi selviää piakkoin

• jou
        delfiini81 kirjoitti:

Sinulla ei välttämättä men-1, mutta laitan linkin josta löytyy jotain luettavaa.http://www.helsinki.fi/~usinisal/MEN.html

• delfiini81
        jou kirjoitti:

Sinulla ei välttämättä men-1, mutta laitan linkin josta löytyy jotain luettavaa.http://www.helsinki.fi/~usinisal/MEN.html

Veikkaukseni on että mulla on prolaktinooma.. ainakin omat oireet vastaa kuvausta kun kävin sellanetin sivuilla.. mut oon huomannu et näitä samantapaisia sairauksia on tosi paljon, mut eipä oo lähipiiristä löytyny.. joten tätä kautta on yritettävä löytää keskusteluseuraa.. ja käyn tutustumassa tohon osotteeseen.. mut se on hyvä että sulla se on kutistunut.. seurataanko sun tilannetta kuinka tarkasti?? kun minuu vähän epäilyttää tää mun toiminta.. verikokeet otettu viimeksi toukokuussa ja seuraavaksi otetaan helmikuussa.. enhän mie tiiä auttaako toi lääkekään, mut kait ne tietää paremmin kuin mie.. ainakin toivottavasti.. :)

• jou
        delfiini81 kirjoitti:

Veikkaukseni on että mulla on prolaktinooma.. ainakin omat oireet vastaa kuvausta kun kävin sellanetin sivuilla.. mut oon huomannu et näitä samantapaisia sairauksia on tosi paljon, mut eipä oo lähipiiristä löytyny.. joten tätä kautta on yritettävä löytää keskusteluseuraa.. ja käyn tutustumassa tohon osotteeseen.. mut se on hyvä että sulla se on kutistunut.. seurataanko sun tilannetta kuinka tarkasti?? kun minuu vähän epäilyttää tää mun toiminta.. verikokeet otettu viimeksi toukokuussa ja seuraavaksi otetaan helmikuussa.. enhän mie tiiä auttaako toi lääkekään, mut kait ne tietää paremmin kuin mie.. ainakin toivottavasti.. :)

magneettikuvaus otetaan muutamanvuoden välein, ehkä 3-4 vuoden välein, ja verikokeita myös

• kokemusta on
        jou kirjoitti:

magneettikuvaus otetaan muutamanvuoden välein, ehkä 3-4 vuoden välein, ja verikokeita myös

Minulla Adenoma vasemmassa aivolisäkkeessä todettiin 2000.Lääkityksenä Parlodel 1 tbl vuorokaudessa siitä saakka verikokeita satunnaisesti ja nyt odotan lähetettä kuvaukseen.Odottaminen rassaa eniten kun ei tiedä missä mennään.

• jou
        kokemusta on kirjoitti:

Minulla Adenoma vasemmassa aivolisäkkeessä todettiin 2000.Lääkityksenä Parlodel 1 tbl vuorokaudessa siitä saakka verikokeita satunnaisesti ja nyt odotan lähetettä kuvaukseen.Odottaminen rassaa eniten kun ei tiedä missä mennään.

Onpa pitkä aika edellisetä kuvauksesta!kyllähän se jännittää kuulla aina tulokset!Mulla parloden puolitoista tbl vuorokaudessa, alussa oli kaksi. lääke on tehonnut tosi hyvin. mitään ongelmia ei ole sen jälkeen ollut,kasvaimeen liittyen, mutta MEN-1 liittyen kasvaimia tulee muuallekin ja mulla kaksi pientä kasvainta haimassa, joista lääkärin mukaan saattaa joskus tulla enemmän ongelmia kuin aivolisäkkeen kasvaimesta, vaikka toisin vois kyllä ajatella.mutta onnekseni ne on ollut alusta asti lähes muuttumattomia, saman kokoisia, muutaman millin halkaisijaltaan jo varmaan kymmenen vuotta.sulla ei ilmeisesti liity MEN-1 sairauteen, on aika harvinainen, muistaaksen 3-20 ihmistä 100000 sairastuu. mutta hyvää jatkoa, kyllä se parlodel varmaan hyvin on tehonnut sullakin!

• tahtoo tietoa
        jou kirjoitti:

Onpa pitkä aika edellisetä kuvauksesta!kyllähän se jännittää kuulla aina tulokset!Mulla parloden puolitoista tbl vuorokaudessa, alussa oli kaksi. lääke on tehonnut tosi hyvin. mitään ongelmia ei ole sen jälkeen ollut,kasvaimeen liittyen, mutta MEN-1 liittyen kasvaimia tulee muuallekin ja mulla kaksi pientä kasvainta haimassa, joista lääkärin mukaan saattaa joskus tulla enemmän ongelmia kuin aivolisäkkeen kasvaimesta, vaikka toisin vois kyllä ajatella.mutta onnekseni ne on ollut alusta asti lähes muuttumattomia, saman kokoisia, muutaman millin halkaisijaltaan jo varmaan kymmenen vuotta.sulla ei ilmeisesti liity MEN-1 sairauteen, on aika harvinainen, muistaaksen 3-20 ihmistä 100000 sairastuu. mutta hyvää jatkoa, kyllä se parlodel varmaan hyvin on tehonnut sullakin!

mikä on men-1,tarkentaisitko vähän,mitä oireita jne...

• jou

• jk

juuri menossa leikkaukeesn . sain kuulla eilen .. ja masentaa. mutta kiva kuulla et kyllä tästä viellä selvitään !!

• Marduskalainen

Heipä hei vaan kaikille!!

Tuota en nyt tiedä että onkohan tämä nyt ihan oikea paikka mihin kirjoitan, mutta mäpäs kerron kans vähäsen "esitietoja" itsestä ja sitten tuosta kilpparista. Elikäs mulla on ensimmäisen kerran epäilty, ja olen ilmeisesti sairastanut kilpirauhasen tulehdusksen seitsemäntoista vuotiaana itse. Silloin arvoni olivat tsh lähempänä nollaa ja t4v 8-9 paikkeilla ja olin aika masentunut ja niinsanotusti toimintakykyinen, noh arvot sitten paranivat parempaan suuntaan itsellä ja suurin osa oireistakin poistui ajan kuluttua. Nyt vuosien varrella olen kärsinyt kaikenmaailman ihottumista, kesäisin yleensä jalkapohjien turvotuksista, ja nyt sitten viimekuukausina taas kovasta väsymyksestä, mielialojen vaihteluista ja mistähän kaikista vaivoista. Hankala luetella kaikkia oireita. Nyt viimevuosina kilppariani on kuvailtu, ja sieltä löytyy kolloidinimisiä kyhmyhä, jotka ovat suuruudeltaan 1-2.5. mm. Ja kilpirauhasarvoni ovat olleet välillä tsh on ollut 4 pintaan, ja yleensä t4v vee arvo 13, 12, 11.5, tai jopa kymmenen. ja tsh arvo on sitten myös vaihdellut vuosien mittaan. 2-4. Nyt viimeviikolla kävin lääkärissä itse valittelemassa muita vaivoja, siinä sivussa valittelin sitten sydämen tykytyksiä ja korkeaa pulssia, minkä itse otaksuin johtuvan niskoista tai niskalihaksista. Yllätyksenä itselle tuli sitten että tsh arvo mikä minulta otettiin oli 2.9 ja t4v 8,9 ja sitten uusintakokeet noin viikon päähän ja tsh oli sitten 2.4 tai 2.6 en enään tarkkaan muista ja t4v arvo 8.4 ja se oli laskenut. Oireita on ollut niin laidasta laitaan hermostuneisuudesta ahdistukseen, ja rinnan puristukseen. Ja minusta tuntuukin että pikkuhiljaa alkaa olemaan itsellä jo voimat vähissä ja toivokin hukassa. En jaksaisi tätä väsymyksen tunnetta ja jaksamattomuutta, ja sitä että asiat eivät oikein tunnut miltään ja koen voivani todella huonosti niin fyysisesti kuin psyyk. Olen kova liikkumaan ja urheilemaan, mutta urheilukaan ei enään niin paljoa maistu mitä ennen, painoani olen myös alkanut miettimään, kun tuntuu siltä että aineenvaihdunta ei jostakin syystä pelaa, eikä painoni putoa vaikka liikun kuinka paljon itse. painan 70 kg ja pitkä olen 168, eli normi paino jos tuijotetaan joitain mittareita, normaali paino mikä mulla on joskus ollut on ollut siinä 62-66 paikkoilla. Voisiko minulla olla jokin aivolisäke peräinen kasvain tai vastaava?? Lisätutkimuksia tehdään nyt jatkossa ja tutkitaan, vai mihinkä nuo arvot nyt oikein voisivat viitata?? Yhdeltä lääkäriltä kuulin että aivolisäkeperäinen kasvain voisi olla??? Tai lähinnä hän vaan heitti tämän kommentin, hän ei kuitenkaan ole omalääkärini. Mitä mun kannattais nyt vaatia tuon asian tutkituttamiseksi. Ainoat arvot myös mitkä ovat olleet koholla ovat olleet b-trom arvot ja nekin kuulemma normaalirajoissa 427 (eli normiarvon yläraja on 360). Hemoglubiini on ollut mulla aina hyvä 140-150 paikkeilla yleensä aina. Päänsärkyjä mulla on ollut aina aika paljon, tai viimeaikoina, mutta yhdistän ne niskahartiaperäisiksi vaivoiksi. Olen 26 vuotias nainen. OSAAKOS KUKAAN ANTAA VINKKEJÄ TAI NEUVOJA TUOHON KILPPARIHOMMAAN TAI ONKO KOKEMUSTA KENELLÄKÄÄN`?????

• Marduskalainen
        Marduskalainen kirjoitti:

Tuota en nyt tiedä että onkohan tämä nyt ihan oikea paikka mihin kirjoitan, mutta mäpäs kerron kans vähäsen "esitietoja" itsestä ja sitten tuosta kilpparista. Elikäs mulla on ensimmäisen kerran epäilty, ja olen ilmeisesti sairastanut kilpirauhasen tulehdusksen seitsemäntoista vuotiaana itse. Silloin arvoni olivat tsh lähempänä nollaa ja t4v 8-9 paikkeilla ja olin aika masentunut ja niinsanotusti toimintakykyinen, noh arvot sitten paranivat parempaan suuntaan itsellä ja suurin osa oireistakin poistui ajan kuluttua. Nyt vuosien varrella olen kärsinyt kaikenmaailman ihottumista, kesäisin yleensä jalkapohjien turvotuksista, ja nyt sitten viimekuukausina taas kovasta väsymyksestä, mielialojen vaihteluista ja mistähän kaikista vaivoista. Hankala luetella kaikkia oireita. Nyt viimevuosina kilppariani on kuvailtu, ja sieltä löytyy kolloidinimisiä kyhmyhä, jotka ovat suuruudeltaan 1-2.5. mm. Ja kilpirauhasarvoni ovat olleet välillä tsh on ollut 4 pintaan, ja yleensä t4v vee arvo 13, 12, 11.5, tai jopa kymmenen. ja tsh arvo on sitten myös vaihdellut vuosien mittaan. 2-4. Nyt viimeviikolla kävin lääkärissä itse valittelemassa muita vaivoja, siinä sivussa valittelin sitten sydämen tykytyksiä ja korkeaa pulssia, minkä itse otaksuin johtuvan niskoista tai niskalihaksista. Yllätyksenä itselle tuli sitten että tsh arvo mikä minulta otettiin oli 2.9 ja t4v 8,9 ja sitten uusintakokeet noin viikon päähän ja tsh oli sitten 2.4 tai 2.6 en enään tarkkaan muista ja t4v arvo 8.4 ja se oli laskenut. Oireita on ollut niin laidasta laitaan hermostuneisuudesta ahdistukseen, ja rinnan puristukseen. Ja minusta tuntuukin että pikkuhiljaa alkaa olemaan itsellä jo voimat vähissä ja toivokin hukassa. En jaksaisi tätä väsymyksen tunnetta ja jaksamattomuutta, ja sitä että asiat eivät oikein tunnut miltään ja koen voivani todella huonosti niin fyysisesti kuin psyyk. Olen kova liikkumaan ja urheilemaan, mutta urheilukaan ei enään niin paljoa maistu mitä ennen, painoani olen myös alkanut miettimään, kun tuntuu siltä että aineenvaihdunta ei jostakin syystä pelaa, eikä painoni putoa vaikka liikun kuinka paljon itse. painan 70 kg ja pitkä olen 168, eli normi paino jos tuijotetaan joitain mittareita, normaali paino mikä mulla on joskus ollut on ollut siinä 62-66 paikkoilla. Voisiko minulla olla jokin aivolisäke peräinen kasvain tai vastaava?? Lisätutkimuksia tehdään nyt jatkossa ja tutkitaan, vai mihinkä nuo arvot nyt oikein voisivat viitata?? Yhdeltä lääkäriltä kuulin että aivolisäkeperäinen kasvain voisi olla??? Tai lähinnä hän vaan heitti tämän kommentin, hän ei kuitenkaan ole omalääkärini. Mitä mun kannattais nyt vaatia tuon asian tutkituttamiseksi. Ainoat arvot myös mitkä ovat olleet koholla ovat olleet b-trom arvot ja nekin kuulemma normaalirajoissa 427 (eli normiarvon yläraja on 360). Hemoglubiini on ollut mulla aina hyvä 140-150 paikkeilla yleensä aina. Päänsärkyjä mulla on ollut aina aika paljon, tai viimeaikoina, mutta yhdistän ne niskahartiaperäisiksi vaivoiksi. Olen 26 vuotias nainen. OSAAKOS KUKAAN ANTAA VINKKEJÄ TAI NEUVOJA TUOHON KILPPARIHOMMAAN TAI ONKO KOKEMUSTA KENELLÄKÄÄN`?????

Heips vielä! Miepäs lisään tuohon edeltävään mailiin vielä, että mulla särkeepis päätä kyllä monesti. Ja nyt kun mietin ja luin nuita muiden tekstejä läpi, niin mulla on kyllä EHKÄ ollut myös huimausta ja pyörryttävää tunnetta, tai semmosta keinumisfiilista, että huimaa päässä. Ja lapsesta asti semmoista puristavaa tunnetta myös pään ympärillä. Ja nämä oireethan voivat myös liittyä niin moneen eri vaivaan, mutta kirjotampas nyt kuitenkin niitä vielä tänne....toivottavasti joku vähän edes tietävä vastaisi!!! :=)

• Maikki*

Toivottavasti olet jo saanut hoitoa! Vaadi ihmeessä magneettikuvaus aivolisäkkeestä! Tuollaisilla arvoilla (noin alhainen T4V!) voi hyvinkin olla sentraalinen hypotyreoosi (aivolisäkeperäinen kilpirauhasen vajaatoiminta), johon on lääkkeenä thyroksiini lääkitys, kuten aina kilpirauhasen vajaatoimintaan. Onko sinulla jo lääkitys??? Jos on kasvain, se on yleensä aina hyvälaatuinen, eikä sille aina tehdä välttämättä mitään muuta kuin seurataan, mutta hyvä se on kuvata!

• Miiru :o)

Heips vielä! Miepäs lisään tuohon edeltävään mailiin vielä, että mulla särkeepis päätä kyllä monesti. Ja nyt kun mietin ja luin nuita muiden tekstejä läpi, niin mulla on kyllä EHKÄ ollut myös huimausta ja pyörryttävää tunnetta, tai semmosta keinumisfiilista, että huimaa päässä. Ja lapsesta asti semmoista puristavaa tunnetta myös pään ympärillä. Ja nämä oireethan voivat myös liittyä niin moneen eri vaivaan, mutta kirjotampas nyt kuitenkin niitä vielä tänne....toivottavasti joku vähän edes tietävä vastaisi!!! :=)

Tervehdys Marduskalainen!

Minulla myös kilppariongelmia. Olen myöskin 26-vuotias nainen. Minulla alkoi oireilut alkusyksystä 2007, tätä ennen en pahemmin sairastellut, harvoin sain kausilentsujakaan. Alkusyksystä 2007 alkoi jatkuva sairasteluni, flunssaoireet ja niiden helpottaessakin olin silti kuumeessa jatkuvasti. Tammikuussa 2008 kaulani ultrattiin, koska lääkäri oli havainnut siinä suurentuneita imusolmukkeita. Ultrasta kävi ilmi, että kilpirauhaseni oli surkastunut kilpirauhasen autoimmuunitulehduksen myötä. Tämän jälkeen otettiin kilpparikokeet ja sain Thyroxin-lääkityksen.

Tästä huolimatta flunssailu, kuumeilu, ym. epämääräiset oireilut jatkuivat. Kesällä 2008 sairastuin keuhkokuumeeseen ja jouduin sairaalahoitoon. Alkusyksystä 2007 kesään 2008, kun olin sairaalassa minulle aloitettiin jo seitsemäs antibioottikuuri. Pääsin sairaalasta kotiin ja olin ilman kuumeiluja ja flunssailuja noin kuukauden verran, ja taas alkoi sama kuumeralli.

Tammikuussa 2009 minulta leikattiin nielurisat, flunssailuja ei pahemmin ole ollut (noin kolme kertaa vuoden 2009 aikana), mutta jatkuvaa pientä kuumeilua on ollut edelleen.

Siitä asti kun Thyroxin- lääkitys minulle aloitettiin, sitä on muuteltu jatkuvasti, sopivaa annosta ei tunnu löytyvän. Kontrollikokeet minulla on muutaman kuukauden välein.

Kesäkuun alussa 2009 minun täytyi lopettaa e-pillereiden syönti, koska minulla epäiltiin Cushingin-tautia. Pillerit täytyi lopettaa siksi, että verikokeista saisi tarkan tuloksen. Dexakoe tehtiin ja tällä poissuljettiin Cushingin-tauti.

Syksyllä 2009 kilpparikoe oli ok, samoin myös tammikuussa 2010 otettu kilpparikoe oli ok. Ehdin jo huokaista, että nyt se on sitten saatu kohilleen se lääkitys ja parannus alkaa. Viime viikolla kävin kokeissa ja tänään lääkäri soitti ja kertoi, että arvot ovat sellaiset, että lääkitystä pitää taas muuttaa. Masennus iski :o(

Eli minulla lääkitys aloitettiin tammikuussa 2008 ja nyt vielä edelleen tänäkin päivänä sitä ei ole saatu kohdilleen, eikä oireeni ole helpottanut.

Sekin ihmetyttää, että miksi läääkärit eivät rupea tutkimaan muilla menetelmillä, kuin verikokeilla, koska kuitenkin näin pitkäaikainen harmi tämä jo on ollut. Kyllä tässä tuntee itsensä aika voimattomaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1748
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1164
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1026
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      916
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe