kertokaas kun olen rv38 ja en tiedä edelleenkään mikä se supistus on?? tai miten se ilmenee?? kävin eilen ylimääräisessä ultrassa ja ne kätilö sitten tokaisi että mulla no supistus...mut en tuntenut mitään..yleensä alkaa vihloa alaselkää esim:kävellessä ja sit sit alkaa tuntuu alanivusissa kolotusta ja painetta...eli onko se supistus?? mulla on ollut myös öisin joskus polttoja alamahassa...usein mun maha menee kovaksi mutta en ole tutenut mitään kipua???
supistus? mikä se on??
10
59324
Vastaukset
- hanzq
Mulla on LA tänään ja vieläkin oikeestaan mietin, että mitä ihmeen supistuksia kaikki voihkii...
Neuvolassa kun otettiin sf-mittaa, niin terkka sano että ootellaan, että tuo supistus menee ohi...
Mä olin siinä, että mikä hemmetin supistus!?!?
No, kokeilin siinä sitte masua terkan opastuksella, niin massu kun menee kovaksi niin supistaa.
Kolotukset alanivusissa kuulemma on lantoliitosten sun muiden löystymistä ja vihlonta/paine alapäässä sitä, kun vauva "puskee" päällään. Tämä päällä puskeminen ymmärtääkseni kypsyttää kohdunkaulaa, eli on hyvä juttu...
Toivotaan, etten nyt ihan omiani höpissyt, meni osa ohi, kun terkka pulputti tekstiä melkosta tahtia :D- se menee
Eli kun se maha kovettuu, on kyseessä harjoitussupistus, joita tulee toisilla jo varsinkin varhaisessa vaiheessa. Jotkut sanovat, että niitä ei ennen synnytystä tullut lainkaan, mutta itse epäilen, että tällaiset eivät vain niitä tunnista.
Harjoitussupistus ei ole kivulias ja saattaa tuntua mahan kovettumisena kokonaisvaltaisemminkin, mutta välillä sitä ei edes huomaa, jollei sitten kädellä kokeile mahaa. Kivut, joihin ei liity tuo mahan kovettuminen eivät ole supistuksia.
Mutta ei hätää. Kun synnytys alkaa, niin jokainen tuntee ihan taatusti supistukset ja tuskin edes miettii, että onko nämä nyt supistuksia, vai ei. - mutta luin jostakin
se menee kirjoitti:
Eli kun se maha kovettuu, on kyseessä harjoitussupistus, joita tulee toisilla jo varsinkin varhaisessa vaiheessa. Jotkut sanovat, että niitä ei ennen synnytystä tullut lainkaan, mutta itse epäilen, että tällaiset eivät vain niitä tunnista.
Harjoitussupistus ei ole kivulias ja saattaa tuntua mahan kovettumisena kokonaisvaltaisemminkin, mutta välillä sitä ei edes huomaa, jollei sitten kädellä kokeile mahaa. Kivut, joihin ei liity tuo mahan kovettuminen eivät ole supistuksia.
Mutta ei hätää. Kun synnytys alkaa, niin jokainen tuntee ihan taatusti supistukset ja tuskin edes miettii, että onko nämä nyt supistuksia, vai ei.että itse asiassa kohtu supistelee koko raskausajan, mutta varsinkaan alkuraskaudessa sitä ei huomaa. Ja että ne supistukset on vain hyvästä, vaikka ne olisi seurausta seksistä tai urheilusta, kunhan ne on kivuttomia eikä jatku liian pitkään.
Supistus on mullakin vielä vähän epäselvä, olen viikolla 29. Kerran oli ihan varma supistus, maha meni ihan kovaksi ja alavatsaa oikealta nipisti niin kovasti, että pakotti pysähtymään. Kävellessä mulla tulee aika usein noita, varsinkin jos kiire tai ylämäki, mutta musta maha ei aina kovetu eli olen vähän ulalla että onko ne niitä kohdun kannatinlihasten venymiskipuja vai supistuksia, mutta pakottavat pysähtymään kun sattuu niin kovasti.
Mutta eipä ole tainnut tähän maailmaan yhtään lasta jäädä tietämättä syntymättä, että eiköhän ne supistukset ilmoittele itsestään vähän jämäkämmin sitten, kun on tosi kyseessä. Luin myös jostakin, että ensisynnyttäjän tarvii lähtä sairaalan vasta kun supistukset kestoltaan 30 sekuntia ja jatkuneet 10 min välein säännöllisinä 2 tunnin ajan. Uudelleensynnyttäjällä pitää lähtä jo aikaisemmin, kun synnytys yleensä tapahtuu nopeammin. - yleistää
se menee kirjoitti:
Mutta ei hätää. Kun synnytys alkaa, niin jokainen tuntee ihan taatusti supistukset ja tuskin edes miettii, että onko nämä nyt supistuksia, vai ei."Mutta ei hätää. Kun synnytys alkaa, niin jokainen tuntee ihan taatusti supistukset ja tuskin edes miettii, että onko nämä nyt supistuksia, vai ei."
Olen synnyttänyt kaksi lasta alakautta ilman puudutuksia tai kivunlievityksiä, enkä vieläkään tiedä, mikä supistus on :) Minulla ei ollut muuta kuin vain noita mahan kiristymisiä, jotka ainoastaan kädellä kokeilemalla tunsin.
Sairaalan lähdin kummallakin kerralla, kun lapsivesi meni.
Ensimmäinen lapsi: vedenmeno klo 19.30, sairaalaan klo 22.30, kohdunsuu täysin auki klo 1.20, vauva syntyi klo 2.30 eli ponnistusvaihe kesti tunnin, kun en osannut ponnistaa supistusten tahdissa, kun en niitä tuntenut.
Toinen lapsi: vesi meni 7 viikkoa ennen laskettua aikaa klo 3.15, heti sairaalaan, missä supistustenestotippa, joka ei auttanut, klo 8.00 lääkäri päätti, että saa se tulla, kun ei supistukset lopu estotipalla, klo 11.15 kohdunsuu täysin auki ja ponnistuskäskyn sain, kolmella supistuksella perätilassa tuli kersa maailmaan lääkärin avustamana. Supistuksista en tiennyt mitään, edes synnytyksen jälkeen. - älyää että
yleistää kirjoitti:
"Mutta ei hätää. Kun synnytys alkaa, niin jokainen tuntee ihan taatusti supistukset ja tuskin edes miettii, että onko nämä nyt supistuksia, vai ei."
Olen synnyttänyt kaksi lasta alakautta ilman puudutuksia tai kivunlievityksiä, enkä vieläkään tiedä, mikä supistus on :) Minulla ei ollut muuta kuin vain noita mahan kiristymisiä, jotka ainoastaan kädellä kokeilemalla tunsin.
Sairaalan lähdin kummallakin kerralla, kun lapsivesi meni.
Ensimmäinen lapsi: vedenmeno klo 19.30, sairaalaan klo 22.30, kohdunsuu täysin auki klo 1.20, vauva syntyi klo 2.30 eli ponnistusvaihe kesti tunnin, kun en osannut ponnistaa supistusten tahdissa, kun en niitä tuntenut.
Toinen lapsi: vesi meni 7 viikkoa ennen laskettua aikaa klo 3.15, heti sairaalaan, missä supistustenestotippa, joka ei auttanut, klo 8.00 lääkäri päätti, että saa se tulla, kun ei supistukset lopu estotipalla, klo 11.15 kohdunsuu täysin auki ja ponnistuskäskyn sain, kolmella supistuksella perätilassa tuli kersa maailmaan lääkärin avustamana. Supistuksista en tiennyt mitään, edes synnytyksen jälkeen.sairaalan lähettävä jos lapsivesi menee. Haloo!
- mihin vastaus oli!
älyää että kirjoitti:
sairaalan lähettävä jos lapsivesi menee. Haloo!
Eihän sairaalaanlähtemisestä ollut kysymys siinä viestissä, johon vastasin. Kysymys oli siitä, että "Näinhän se menee" sanoi, että kyllä jokainen tietää, miltä supistukset tuntuvat.
Mutta minä en vielä kahden lapsen jälkeenkään sitä tiedä, sillä en ole tuntenut supistuksia.
- tietämään...
Suurin osa naisista tuntee supistukset voimakkaana kipuna. Itsekin mietin että tiedänköhän milloin supistukset alkavat, ja turhaan sitä pohdin. Nimittäin kipu oli niin sanoinkuvaamatonta, ettei siitä voinut erehtyä. Ensin supisteli noin 15 min välein, ja tosi nopeasti tiheni niin että supisti 3 minuutin välein, ja kipu paheni koko ajan. Kipu on samantyyppinen kuin pahassa ripulissa (esim. Intiasta hankittu) mutta tuhat kertaa pahempi, ainakin minulla. Mutta kyllä sen kestää, en halua pelotella, sillä todellakin kipu kestää useimmiten vain muutaman tunnin, etenkin jos suostuu ottamaan epiduraalin.
- tietämään...
Suurin osa naisista tuntee supistukset voimakkaana kipuna. Itsekin mietin että tiedänköhän milloin supistukset alkavat, ja turhaan sitä pohdin. Nimittäin kipu oli niin sanoinkuvaamatonta, ettei siitä voinut erehtyä. Ensin supisteli noin 15 min välein, ja tosi nopeasti tiheni niin että supisti 3 minuutin välein, ja kipu paheni koko ajan. Kipu on samantyyppinen kuin pahassa ripulissa (esim. Intiasta hankittu) mutta tuhat kertaa pahempi, ainakin minulla. Mutta kyllä sen kestää, en halua pelotella, sillä todellakin kipu kestää useimmiten vain muutaman tunnin, etenkin jos suostuu ottamaan epiduraalin.
- kuukautisista
Itsellä ainakin raskaana ollessa oli ihan selvää mitä supistukset on. Niitä alkoi kunnolla tulla rv 25 ja olivat siis kivuttomia.
Mutta kyllä niitä tuli jo ennen raskautta kuukautisten aikaan. Tuntui sisältä silleen samalta vaikka eihän kohdun kovettuminen tuntunutkaan päälle päin.
- Janska12
Kyllä tuo on supistus. Minäkin olen raskaana raskausviikolla 20. Minulla ei ole vielä ollut supistuksia mutta kipua on ollut. Selkään koskee ja ala vatsaan koskee. Ala vatsaan koskeminen ei ole supistus mutta kipu on samanlainen, kuin supistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244