ihannemitat

paksureitinen

Mediassa sanotaan, että kaikkien naisten vyötärön ympärysmitan pitää olla 83 cm. Minun vyötäröni on 100.Mutta,mikä pitää olla reiden ympärys?Kuka tietää?Mittasin omani.Voi kamala. Valtavien selluliittireisieni ympärysmitta oli 120cm. Siis reiden läpimitta 40 cm.Olenko yksin?onko muilla lähelläkään tätä?Olen pitkä, joten vaatteet päällä sitä ei aavistakaan. Mutta kun uimahallissa riisun, katseet kertovat,että voi kauhistus. Miehet yleensä katsovat himoiten ja "kuolaten",enkä koe sitä vastenmieliseksi. Voisitteko kertoa, mahtaako näille hyllyville reisille enää mitään.Toivon keskustelua ja kokemuksia.

43

21152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide

      Tietenkin mahtaa. Jos haluat ja pystyt. Jos oma terveytesi on sinulle tärkeä. Jos miesten "kuolaavat" katseet ei sinua estä terveellisimpiin mittoihin yrittämästä. Kaikki on itsestäsi kiinni. Keinotkin tiedät jo valmiiksi.

    • jenni

      Itse olen huolissani käsivarsien "alleista". Tuntuu, että läskiä riittää vaikka kuinka! Mikä on teidän muiden käsivarren ympärysmitta? Mikä on normaali? Itselläni mittanauha näyttää 33cm. Lihaksiakin kyllä löytyy, mutta ne jäävät löllöjen alle piiloon.

      Reisiasiaa en valitettavasti osaa kommentoida. Tuo luku 120cm kuulostaa aika hurjalta... Mutta tärkeintähän on terveys ja se, että on itse tyytyväinen. Normaalia reiden ympärysmittaakaan en osaa sanoa, itse mittasin äsken itseltäni 58cm.

      Toivoisin todella vastauksia teidän käsivarsien mitoista! :)

      • reisi

        Käsivarsi 24 cm, reisi 50 cm.


      • N35

        reisi paksuimmalta kohtaa 70cm ja käsivarsi paksuimmasta kohti 39cm.177cm/120kg


      • no.lol
        reisi kirjoitti:

        Käsivarsi 24 cm, reisi 50 cm.

        Ei noi mitat ole pahat. Mun BMI on tyyliin 17 ja reidet paksuimmasta kohasta noin 50cm.


    • tsitsi

      täältä löytyy 29 cm. Läskiä ei kylläkään oikeestaan ollenkaan, vaan lihasta :)

    • Mies

      pitää olla 83 cm? Keskimäärin tuo 83 cm on varmaan aika lähellä totuutta.

      Terveydelle olisi parempi, ettei ole liikakiloja paljoa.

      Tuo 120 cm on kyllä fuulausta. Ei kellään voi olla niin isoja reisiä ympärysmitoiltaan. Kuvittele, jos reisi olisi isompi kuin vyötärö. Huh huh!

      Olen mies ja mulla on reisi noin 57 cm ja vyötärö noin 81 cm.

      Jos tämä kirjoituksesi ei ole provo, nin en voi kuin ihmetellä.

    • hatusta vedetty

      vyöterömitat on joku terveysinstanssi suuressa viisaudessaan keksinyt tilastoista syyllistääkseen meitä tavallisia punkeroita. harva normaalipainoinenkaan mahtuu noihin ihannesentteihin. ei kaikki ihmiset voi olla saman mittaisia, sanoohan sen maalaisjärkikin. vaikuttaa mm. ruumiinrakenne, lihakset ym. älkää sortuko tuijottomaan mittoja vaan viihtykää kropassanne oli se millainen tahansa.

    • tyttö

      ovatko reisiesi ympärysmittä tosiaan yli metrin? huh huh.. oletko varmasti katsonut oikein..?

      • paksureitinen

        Kyllä totta on joka sentti, oli vielä minuutti sitten. Ei kun paksunee vuosien myötä. Mistä johtuu?Kuka kertoo?


    • luke123

      Moikka, hyvä mittari on rasva%.
      Esimkuntosalit mittaavat.

    • xxl-nainen

      Tarkoititko yhden reiden ympärysmittaa vai yhteensä kahden reiden? Minä nimittäin olen aika iso ja yhden reiden ympärys on suurimmalta kohdaltaan mitattuna 67cm, vyötärö on tasan 100cm ja käsivarren alleineen 37cm. Painan 94kg ja olen 167cm pitkä. Puhuit reiseistäsi monikossa joten ymmärsin että yhden reitesi ymp. mitta on silloin 60cm, joten olet vielä pikku tyttö minuun verrattuna :).

      • sss

        Minä taas käsitin alkuperäisen kirjoittajan puhuvan yhden reiden ympärysmitasta.
        Jos minulla, joka olen melkein alipainoinen reiden ympärysmitta on yli 50 cm mielestäni ylipainoisen reilu metri ei ole mitenkän uskomattoman suuri mitta. Monet naiset on sen mallisia että leveyttä on juuri reisien kohdalla, toiset isot tytöt ovat isoja enemmän muualta.


      • N35

        ja sinä pieni minuun verrattuna
        reisi:70cm
        vyötärö:125cm
        käsivarsi:39cm
        177cm/120kg


      • paksureitinen

        Kyllä tarkoitin yhden reiden ympärysmittaa.


      • lihavainen--
        paksureitinen kirjoitti:

        Kyllä tarkoitin yhden reiden ympärysmittaa.

        olen 163 cm ja 170 kg ja käsi varsi on 65 ja 80 reisi..vatsa paksuimmasta kohtaa 175cm ihmettelen reisiesi paksuutta


    • Jani

      Mittoja on niin monia. En osaa sanoa mitä voisit reisillesi tehdä, mutta kauniit ne varmasti ovat. Oikeastaan ajattelin kysyä, että saatko housuja kaupasta, jos siis sellaisia käytät? Minulla on reiden ympärysmitta n. 80 cm, vähän kohdasta riippuen ja minä teetän suorat housuni. Kaupoissa ei ainakaan minunlaisilleni miehille nykyään juuri ole housuja, joita saisi nostettua polvia korkeammalle. Vyötäröä löytyy ilmeisesti miltei rajattomasti, mutta ei tilaa reisille!

      • lollipop

        Siis mies ei saa reisiään mahtumaan housuihin? Mä kun luulin että maha se on kun housuista pursuaa!
        Tuleeko muuten kalliiksi teettää housut ja löytääkö vielä oikeita räätäleitä?


      • Jani
        lollipop kirjoitti:

        Siis mies ei saa reisiään mahtumaan housuihin? Mä kun luulin että maha se on kun housuista pursuaa!
        Tuleeko muuten kalliiksi teettää housut ja löytääkö vielä oikeita räätäleitä?

        Eikö olekin hassua, ettei mies saa reisiään sujautettua housuihin! Olenkin aina naureskellut, että minulla on varmaan jokin "tyttögeeni", kun paino keräänny ei vartalooni ns. "miehekkäästi" enimmäkseen vatsan seutuville. ;)

        Oikeita räätäleitä on olemassa. Tosin minä joudun ajamaan sen vuoksi n. 30 kilometriä, mutta eihän se ole matka eikä mikään maaseudulla. Kallista tavallaan, kertasumma tuntuu isolta, mutta vuotuinen kustannus toisaalta ei. Suorat housut maksavat minun tapauksessani n. 200€. Tätä kustannusta voi suhteuttaa sillä, että todennäköisesti yhdet uudet housut vuodessa (ehkä jopa kahdessa) riittävät minulle, koska minulla ei ole tarvetta monen värisille ja mallisille housuille.


    • D rinnat

      .............................

      • täällä

        Housujen kanssa ongelmia, reisistä menis 38 mutta takapuoli 42. Vyötärö kapea, 38 menis mutta rinnat D joten jakut 42 ja hihoista lyhennettävä aina. Ja paitapuseroiden kanssa tosi paljon ongelmia. Ja silti, painoindeksi 23,5.


      • mun mitat
        täällä kirjoitti:

        Housujen kanssa ongelmia, reisistä menis 38 mutta takapuoli 42. Vyötärö kapea, 38 menis mutta rinnat D joten jakut 42 ja hihoista lyhennettävä aina. Ja paitapuseroiden kanssa tosi paljon ongelmia. Ja silti, painoindeksi 23,5.

        Mun painoindexi on 19 pilkku jotain, reisi 46cm, vyötärö 59cm, peppu 34, ja tissit on D70! Mun rasvaprosentti on 25 vaikka olen melkein alipainonen. Tuntuu et kaikki ihra on menny tisseihin...


    • N35

      Moi,mitkä sun muut mitat on kun noin erikoisen kokoiset on nuo mitkä ilmoitit,olet ehkä"päärynä"vartalo tyyppiä?mikä sun pituus cm?ja paino kg? ja lantion ympärys cm?on ja ikä?

      • N55

        Gla figur 80 kromi,minulla on tehonnut hyvin reisiin ja selluliittiin.Vuosi sitten minun reiden ympärys mitta oli 62cm,nyt 54cm.
        Vyötärö 90cm.nyt 82cm.
        Allit 35cm.nyt 31cm.
        Paino vuosi sitten 89kg,nyt 75kg.
        Siis senttejä on lähtenyt ympäriltä kymmeniä,liikkuminen aika huonoa,makeanhimoa ei ole(huom!sis.kromia)vähän keventänyt ruokailua..
        Paljon,paljon vettä,niin lähtee selluliitit/kuonaaineet liikkeelle.
        Ja ikäähän minulla jo on,et kyl tänkin ikäinen saa painon hallintaan.


      • paksureitinen

        Kyselit, olenko "päärynä" vartaloinen. Olen todella voimakkaasti sellainen. Pituuteni on 178cm. Lantion ympärys ontietysti "vaikka mitä", en uskalla edes ilmoittaa. Ikää on vähän yli 50.


      • N35
        paksureitinen kirjoitti:

        Kyselit, olenko "päärynä" vartaloinen. Olen todella voimakkaasti sellainen. Pituuteni on 178cm. Lantion ympärys ontietysti "vaikka mitä", en uskalla edes ilmoittaa. Ikää on vähän yli 50.

        Moi,oisin tarvinnut hiukan tarkempia tietoja sinulta,vaikea antaa ohjeita näin ylimalkaisten tietojen perusteella,oisin antanut sopivia liikunta ja reisiä hoikentavia laihdutus vinkkejä mutta ei sellaisia voi antaa tietämättä minkä kokoiselle ihmiselle ne on menossa.Pituuttahan sulla onkin kertynyt ihan kivasti.Voisitko laittaa kuitenkin painosi kg?tai ainakin BMI ja sen lantion ympäryksen cm?Ja käytätkö verenpaine lääkettä?Teetkö istumatyötä?Mitä ongelmia sinulla on"päärynävartalosta"muuta kuin sopivien housujen löytäminen ja ulkonäkö seikka??Olen saman pituinen kuin sinä ja 128kg lantio n.128cm ja reiden ympärys mitta 74cm


      • paksureitinen
        N35 kirjoitti:

        Moi,oisin tarvinnut hiukan tarkempia tietoja sinulta,vaikea antaa ohjeita näin ylimalkaisten tietojen perusteella,oisin antanut sopivia liikunta ja reisiä hoikentavia laihdutus vinkkejä mutta ei sellaisia voi antaa tietämättä minkä kokoiselle ihmiselle ne on menossa.Pituuttahan sulla onkin kertynyt ihan kivasti.Voisitko laittaa kuitenkin painosi kg?tai ainakin BMI ja sen lantion ympäryksen cm?Ja käytätkö verenpaine lääkettä?Teetkö istumatyötä?Mitä ongelmia sinulla on"päärynävartalosta"muuta kuin sopivien housujen löytäminen ja ulkonäkö seikka??Olen saman pituinen kuin sinä ja 128kg lantio n.128cm ja reiden ympärys mitta 74cm

        Lantio on 130cm, paino130kg. Teen istumatyötä.
        Onko vinkkejä reisien hankautumiseen, varsinkin kuumalla tosi kiusallista.Minkä ikäinen itse olet?Päärynä vartalosta ei nyt ole varsinaisesti muuta haittaa, kun paksut reidet ja ulkonevat pakarat tulevat ehkä paremmin esiin. Mites sulla.? Kaipaisin nyt asantuntijan neuvoja.


      • N35
        paksureitinen kirjoitti:

        Lantio on 130cm, paino130kg. Teen istumatyötä.
        Onko vinkkejä reisien hankautumiseen, varsinkin kuumalla tosi kiusallista.Minkä ikäinen itse olet?Päärynä vartalosta ei nyt ole varsinaisesti muuta haittaa, kun paksut reidet ja ulkonevat pakarat tulevat ehkä paremmin esiin. Mites sulla.? Kaipaisin nyt asantuntijan neuvoja.

        Hei,hankautumiseenhan auttaa sukkahousut ja kesällä polvien yläpuolelta katkaistut sukkahousut.Liikunta ja laihdutus lääkkeeksi suositteleisin uintia ja allasjuoksua ja sauvakävelyä,ostat 125cm pikät kävelysauvat ja aloitat sen,se on tosi hyvä liikuntamuoto,ei rasita niin paljoo niveliä kuin tavallinen kävely ja on PALJON tehokkaampaa!istumatyötä tekeville tosi hyvää hartioitten kannalta,oikea tekniikka tässäkin "a ja o",lajia harrastaa jo 0,5milj,kolmanneksi suosituin kävelyn ja pyöräilyn jälkeenhttp://www.suomenlatu.fi/lajit/sauvakavely/tekniikka.html


    • Reidet 60 cm, mutta läski

      Jos reidet ovat tuon kokoiset, ei ihminen voi liikkua mihinkään uimahalliin. Ehkä kotona pääsee nippa nappa sohvalta jääkaapille...

    • ÖÖÖÖÖÖ

      Taidat sekottaa kauhun ja inhon ilmeet omassa mielessässi johonkin ihailuun. Suu ammollaanhan tuollaista selluliittivuorta jää katsomaan.

    • Näin täytyy olla

      Vyötärönympärys tasan 74,6cm, takapuolen ympärys tasain 94cm, reisien ympärys 190cm kappale, haukkarin rasvaton ympärys 60cm kappale ja rintojen kohdalta alle 40cm. Muuten saa diapeetteksen.

      • shi1311

        Ei näy mulla vielä vaan diabeettesta!


    • Shi1311

      Oikeesti, noi ei oo yhtä pahat kun mun! Vyötärö: 108 2 reittä yhteensä:93

    • pallopikkuruinen

      mulla on käsivarsi 24cm, reidet 45cm ja vyötärö 72... kaikki mahassa :((( oon hirvee pallo!

    • hopihopi1

      120 cm on kyllä ihan hirvittävän paljon. Normi on mun mielestä siellä 50 tienoilla. Jos haluut vielä vaikuttaa asiaan nii äkkiä töihin!

      Omat reidet on 55 cm, mutta silti tuntuu niin isoilta ;(

    • fftytty
    • possuuu <3

      Reisi 89cm ja käsivarsi 50cm

      170cm/150kg
      ihanepaino: 200kg tai vähän päälle, tuon jälkeen läihdutan 100kg :)

    • Violekunt

      156 cm 42kg reisi 50cm käsvarsi 23cm

      • Violekunt

        Ja ainiin vyötärö on jonkun verran alle 60cm. Ja vielä tiedoksi, en sitten ole mikään pikkulapsi...


    • Anonyymi

      Itselläni reiden ympärys myös aika iso kuten olen kyllä muutenkin.
      Reidet 89cm
      Vyötärönympärys 144cm(paksuimmasta kohtaa 164cm) ja käsivarret 44 ja 46cm.
      Itse tykkään muodoistani.
      Reisissä saisi olla edemmänkin massaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe