Mistä s-postiosoite "kaapataan"?

Roskapostia

Tässä parina päivänä ekan kerran kokonaisen vuoden aikana, joka meillä on nettiyhteys ollu, on mulle tullu s-postiin ihan vierailta ihmisiltä maileja, joissa todennäköisesti viruksia sisältäviä liitetiedostoja (joita en todellakaan ole avannut arvaten niiden olevan "skeidaa" täynnä). Mutta ihmetystä herättääkin se, mistä hitosta nuo kivat(?) roskapostin lähettäjät saa osoitteeni selville...eri nettifirmojen tms postituslistoiltako? En enää muutakaan reittiä keksi..

6

1652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltäpä sieltä

>eri nettifirmojen tms postituslistoiltako?<
      -esim.sieltäpä hyvinkin.

Älä koskaan anna nettisivustoille vakituisesti käyttämääsi omaa sähköpostiosoitettasi, vaan ota käyttöön joku ilmainen sähköposti jonka osoitteen voit antaa nettisivustoillekkin kun roskapostia alkaa tulemaan liikaa avaa taas uusi ilmainen sähköposti,
      sitä omaa sähköpostiosoittettasi varjele kuin akka viimeistä hammasta äläkä anna koskaan ainakaan nettisivustoille anna se vain ystävillesi ja viranomaisille esim. eri virastot,pankkit tms.

• Roskapostia

..tehdäkin, kiitos vain vinkistä! Tää roskapostisysteemi lienee melko yleinen(?) riesa kaikille s-postin omaaville???? Hulluilla on halvat huvit, niinhän sitä sanotaan ja eipä aina halvaksi tule, jos pahoja viruksia laittaa jollekin menemään tahallaan ja koneet vietävä jopa jonnekin huoltoon se takia (kaverille kävi niin kun meni ja avasi sellasen roskapostin liitetiedoston, ei auttanu palomuurit eikä virustorjunnat).

• Piru
        Roskapostia kirjoitti:

..tehdäkin, kiitos vain vinkistä! Tää roskapostisysteemi lienee melko yleinen(?) riesa kaikille s-postin omaaville???? Hulluilla on halvat huvit, niinhän sitä sanotaan ja eipä aina halvaksi tule, jos pahoja viruksia laittaa jollekin menemään tahallaan ja koneet vietävä jopa jonnekin huoltoon se takia (kaverille kävi niin kun meni ja avasi sellasen roskapostin liitetiedoston, ei auttanu palomuurit eikä virustorjunnat).

eli kun kaverisi kone saa roskapostiviruksen tartunnan, niin aika usein virus lähettää itsensä koneen osoitelistasta löytyville (esim. sinä) ja pistää lähettäjäksi saastuneen koneen omistajan.

Näin virus voi olettaa, että avaat mailin, koska se tulee muka kaveriltasi.

Sähköpostiosoitteesi voi olla yllättävän monillakin nettisivuilla ja niiltä automaattiset skriptit poimivat uusia uhreja.

• 147 viestiä

Luukku.com osoitteeseeni oli kesän, 4kk, aikana tullut postia 147 kpl. Lähettäjät jotakin mohammed, jasser jne. Pistin kaiken roskiin, jos olisin avannut, liekö ollut kone jumissa ?

• tottavie

Mulla tulee luukku.com:iin 50-100 kpl päivässä. Mitkään filtterit ei auta. Luukku.com on MAINOS-tv:n email ja sen kyllä huomaa.

• Justiinsa niin
        tottavie kirjoitti:

Mulla tulee luukku.com:iin 50-100 kpl päivässä. Mitkään filtterit ei auta. Luukku.com on MAINOS-tv:n email ja sen kyllä huomaa.

Joo, mulle tulee kans päivottäin luukkuun roskapostia... Olen jo vaihtanut osoitteenkin sen vuoksi, miten luukun voi lopettaa käytöstä, vai? Poistuuko, ellei käytä pitkään aikaan ja poistaa osoitteet yms sieltä.Kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      5
      1264
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      168
      1183
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      102
      1045
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      987
    5. 131
      884
    6. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      71
      884
    7. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      271
      879
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      786
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      45
      783
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      395
      753
    Aihe