525, 530, 540 e34

olisko näistä...

Autoksi, jos etsin luotettavaa, sopivasti ruudikasta
farmaria. Tavaratila ei vissiin ihan ole yhtä suuri, kuin kasipätkässä volvossa, mutta kai sinne koiran häkki sopii?
Kulutus joittenkin lähteitten mukaan ei ole kauhea tohon kasipätkään verrattuna,mitähän mahtaa todelliset lukemat olla???
Millaset mahtaa olle huoltokustannukset noissa 6 ja 8 koneissa?
Onko manuaali kestävämpi , kuin automaatti?

17

2921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö?

      Jakohihnavikoja 518i mallissa vm.1990-1993. Vaihtoväli on ainoastaan 50 000 km.
      Nokka-akseliongelmia, mikäli ei käytetä hyvää öljyä ja öljyn vaihtovälit ovat pitkät.
      Kannenpulttien katkeamisia on esiintynyt vuosimalleissa 1988 ja1989. Varmista huoltohistoriasta, että pultit on vaihdettu.
      Moottorin ylikuumenemisia.
      Sylinterikannen tiiviste on palanut, myös turbodieseleissä. Syynä on viallinen termostaatti.
      Moottorin öljyvuotoa jakopään puolelta.
      Ajonestolaitteen vikoja.
      Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa vuosimalleissa 1998-1999, dieseleissä 1999-2002.
      Dieseleissä polttoaineen ruiskutusjärjestelmän vikoja vuosimalleissa 1999-2002.
      Ahdinvikoja dieseleissä vuosimalleissa 1999-2001.
      Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
      Polttoainepumppuvikoja vuosimalleissa 1998 ja 1999 ja dieseleissä 1999-2002.
      Jäähdytinvuotoja. Vuotavia jäähdytysnesteletkuja. Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalliin 1994 saakka.
      Joutokäyntiongelmia. Joutokäynti vaeltaa. Lisäilmaluisti rikki.
      Sytytysjohdinvikoja. Rakennetta on parannettu vuoden 1993 lopussa.
      Sytytyspuolavikoja.
      Laturivikoja.
      Käynnistysmoottorivikoja. Rakennetta on parannettu vuonna 1992.
      Vaihdelaatikon takapään öljyvuotoa.
      Vaihteiston synkronointivikoja.
      Kytkin on kulunut. Nestevuotoa kytkimen käyttöjärjestelmässä. Rakennetta on parannettu v. 1996.
      Vetopyörästön öljyvuotoa.
      Tehoton käsijarru.
      Etujarrulevyt voivat olla kuluneet.
      Takajarrusatulat juuttuvat. Takajarrulevyt ovat ruostuneet.
      Jarrupainesäiliö voi olla rikki.
      Etuakseliston tuennassa on väljää.
      Jousien katkeamisia.
      Tarkasta takapään apurungon kiinnityksen kunto. Vika ilmenee apurungon kolahteluna kuopissa. Tukitangon heloissa väljää.
      Raidetangon päät ovat väljät.
      Ohjaustehostinvikoja.
      Ovien lukkomekanismissa on ongelmia.
      Kojelaudan painetussa piirissä vikoja. Mittarit eivät toimi tai neulat hypähtelevät. Polttoainemittarivikoja.
      Huoltovälin ilmaisinkortti voi olla viallinen. Tällöin lämpömittarin ja kierroslukumittarin viisarit voivat heilua edestakaisin.
      Lähivalot himmeät. Ajovalojen kuviot epäselvät. Ajovalojen lasit saattavat olla rikki.
      Pakoputkistovuotoja.

      • Hoh hoijaa taas

        tänne listaa noita Hesarin hyödyttömiä vikalistoja? Turhauttavaa eikö totta, koska eivat perustu mihinkään tilastolliseen analyysiin =vikatiheys/myyty automalli/vuosi.


      • BMW
        Hoh hoijaa taas kirjoitti:

        tänne listaa noita Hesarin hyödyttömiä vikalistoja? Turhauttavaa eikö totta, koska eivat perustu mihinkään tilastolliseen analyysiin =vikatiheys/myyty automalli/vuosi.

        kutsui 75000 autoa (26.2.2003-9.6.2004 valmistuneet) korjattavaksi lämmitysvian takia. Istuinlämmittimet voivat jopa sytyttää vaatteet palamaan!

        Suomessa 678 autoa.

        Tästäkääm ei ole paljoa puhuttu. Halutaan muka pitää yllä laatuauton imagoa. pyh!


      • V6 ja R4
        Hoh hoijaa taas kirjoitti:

        tänne listaa noita Hesarin hyödyttömiä vikalistoja? Turhauttavaa eikö totta, koska eivat perustu mihinkään tilastolliseen analyysiin =vikatiheys/myyty automalli/vuosi.

        Korjauslista on varmasti totta. Olen seurannut jälkikasvuni sekä naapurin pojan Bemari-sekoiluja. Ei riittänyt kotimaiset räppänät vaan toinen hankki ritsan mallia 535/94 Italiasta ja toinen 530/93 Saksasta.Samaa paskaa. Kädet nyt kyynärpäitä myöden paskassa (ei rasvassa).


      • ihan tosi.
        V6 ja R4 kirjoitti:

        Korjauslista on varmasti totta. Olen seurannut jälkikasvuni sekä naapurin pojan Bemari-sekoiluja. Ei riittänyt kotimaiset räppänät vaan toinen hankki ritsan mallia 535/94 Italiasta ja toinen 530/93 Saksasta.Samaa paskaa. Kädet nyt kyynärpäitä myöden paskassa (ei rasvassa).

        Turha näitä asioita on kieltää.

        Kuitenkin täytyy muistaa, että kaikissa autoissa on vikoja ja esim. bemarin tapauksessa kaikissa ei ole tuollaisia ongelmia..

        Vaikka kuinka ollaan merkkiuskollisia, niin hyväksytään tosiasiat. Bemarissa on ihan samalla tavalla vikoja, kuin muissakin. Tottakai, kun nuoret hakevat/tuottavat bemareitaan saksasta, on se vähän kuin lottoa. Korjauskulut saattavat karata käsistä. Toki antaahaan bemarit, audit ja mersut kyllä hyvät kyydit.

        t: 520i


      • V6 ja R4
        ihan tosi. kirjoitti:

        Turha näitä asioita on kieltää.

        Kuitenkin täytyy muistaa, että kaikissa autoissa on vikoja ja esim. bemarin tapauksessa kaikissa ei ole tuollaisia ongelmia..

        Vaikka kuinka ollaan merkkiuskollisia, niin hyväksytään tosiasiat. Bemarissa on ihan samalla tavalla vikoja, kuin muissakin. Tottakai, kun nuoret hakevat/tuottavat bemareitaan saksasta, on se vähän kuin lottoa. Korjauskulut saattavat karata käsistä. Toki antaahaan bemarit, audit ja mersut kyllä hyvät kyydit.

        t: 520i

        Kerrankin miehen puhetta. Itsellä V6 2.5 on Kia ja R4 1.6 on Xsara Break molemmat automaatteja.
        Ainakin Xsaraan kohtuullisen tyytyväinen170 000km ajettu.1kpl takuun korvaamaton vika. Lisäksi ilmastoinnin kenno hankautunut puhki.Kia:sta
        en tiedä ajettu vasta 14000km.


      • kateellinen;)

        On siinä Bemussa jotain taikaa oltava, kun kaltaisesi luuserit ovet kateellisia paskan auton omistajille. Miksi et vaan tyydy olemaan iloinen omasta viattomasta -86 Gorollastasi (vai kirjoitetaanko se Korolla)?


      • Teppo
        V6 ja R4 kirjoitti:

        Korjauslista on varmasti totta. Olen seurannut jälkikasvuni sekä naapurin pojan Bemari-sekoiluja. Ei riittänyt kotimaiset räppänät vaan toinen hankki ritsan mallia 535/94 Italiasta ja toinen 530/93 Saksasta.Samaa paskaa. Kädet nyt kyynärpäitä myöden paskassa (ei rasvassa).

        Näin varmasti on.
        Ei ole -94 535 mallia olemassakaan.
        Ei ole tehty vuosina 93-95


    • BMW540iE34

      Itsellä 540i ja paras auto mitä olen koskaan omistanut; on varusteita,ajomukavuutta,tilaakin ihan hyvin,voimaa vaikka muille jakaa ja menee kohtuu kulutuksella jos mielensä malttaa.Mun mielestä tää näyttääkin paremmalta kuin jotkut volvot ja muut vastaavat.Huoltoihin ei ole mennyt juurikaan rahaa vaikka oon ajanut jo melkein 80 tkm tolla,mitään ei ole hajonnut,akku on vaihdettu kyllä kerran ja sitten kuluvaa pikkuosaa,tyyliin pyyhkimet.Nää koneet kun ei ole missään rääkissä,kiertää meinaan saman verran moottori 140 km/h vauhdissa kun entinen Pösö 406 kiersi vauhdissa 70 km/h,eli ei tarvii huudattaa kun voimaa on.

      Osta jos saat hyvän,ehdottomasti laatuauto(maksoihan nää uutenakin enemmän kun volvon mallisto suunnilleen yhteensä,no melkein;). AInoo että jos varmaria haet,niin maksavar sen 3 tonnia enemmän kuin sedanit,mutta ei se ole vielä paljon.Enempää autoa et voi näin halvalla saada,väitän.

      • BMW540iE34

        Eli konehan on alkupään e39:seissä identtinen mun e34 4 litraseen.Sinänsä vertailukelpoinen siis;

        Aluksi peloteltiin että miten takavetoisella lähes 300 hv koneella muka pärjää liukkaalla,niin sanonpa suoraan että pärjää. BMW:n ajaminen on helppoa talvella,tietysti on tajuttava se että kaasua ei saa tallata pohjaan muuta kuin motarilla ja silloinkin varoen,tosin jos yrität lähteä kiihdyttämään vaikka paikalta liian voimallisesti niin ei siinä muut käy kuin että luistonesti-valo alkaa välkkymään ja kone ei saa kierroksia ja auto ei siis karkaa minnekään.Muutenkin BMW:ssä (vaikka jo yli 10 vuotias) tosi mahtava luistonestijärjestelmä,eli se kyllä päästää ihan pienesti auton sladiin mutta tappaa liirron ennenkuin auto kääntyy poikittain.Ilman luistonestoa Schnell-asennossa voisi olla haastetta kiihdytellä kun on kuitenkin aika vaikea silloin huomata milloin pitoa menetetään,eli pyöriikö rengas nyt vähän tyhjää vai ei..luistonestolla ja normaali-vaihdeasennossa homma luonnistuu tosi hyvin.Lähempänä olen puskaan suistumista ollut tavisetuvetoisilla kuin tällä biimerillä.

        Jarruthan näisssä on huiput,sen kai tiesitkin? Muistaakseni 540i:ssä lähes samat jarrut kuin m5:ssa,olivat aikanaan maailman nopeimpia tuotantoperheautoja pysähtymään ja vieläkin ovat.Pysähtyy meinaan kuin seinään jos lyö pedaalin pohjaan.No,tää ei varsinaisesti liittynyt talviaiheeseen kylläkään.


    • Kysymyksiä

      Millainen mahtaa aiheen mukainen peli olla talviautona?

      • Hessu Hopo

        Muutama fakta eli kirjoitan omista kokemuksista.

        Eli lässyn lässyn...muutamista autoista..

        Volvon (960 -95) jälkeen vaihdoin BMW:hen (525 -99). Tuntumia Volvosta eli hienosti menee varsinainen herrasmiesauto, painoonsa nähden liian vähän tehoja joten bensan kulutus sen mukainen.

        Volvossa oli nivomat ja jostain kumman syystä toinen takapään nivomateista alkoi vuotamaan (Suomessa ko. osaa ei ollut joten tilaus Ruotsista 2kpl...arvatkaapa hinta....automaatti-ilmastointi vuosi ja siiheen tehtiin tarvittavia korjauksia usean satalappusen edestä. Lisäksi muita vikoja / huoltoja: tuulilasin pyyhkijän moottori, takapään tuennat, huollot suht kalliita verrattuna BMW:hen. Ja lisäkäksi jotain kuluvia osia jouduin vaihtamaan etupään laakerit, jarrulevyt paloineen....

        Sitten eka BMW...Kun ko.auton ostin niin mittarissa oli 145 tuhatta ja kun luovuin niin 245 tuhatta...mitä vikoja oli niin:termostaatti, nokka-akselin tunnistin anturi..mitään muuta en joutunut tekemään huoltojen lisäksi paitis kuluvia osia kuten levyt, palat, etupyörän laakeri.

        Tämän jälkeen tuli tarvetta farmariin ja ajellin, että jos kuitenkin jostain muusta merkistä löytyisi isompi tila juin BMW:stä.

        No vaihtoehtoja oli, mutta kallistuin Fordin ST sarjaan...autossa ei juuri vikaa ollut, koska huollossa Fordin henkilökunta teki asiat kuten oli sovittu ja ennakoitiin tyyppivikoja.

        No kaikki kuitenkin on lukenut kauhujuttuja Fordista, mutta kun osaa ennakoida asioita niin isoimmilta murheilta välttyy, mutta ihme tuo Ford on siinä että vaikka kuinka kuivaa pesun jälkeen niin jostain kumman syystä pellit ei kestä.

        Fordin talviajo-ominaisuudet oli aika hyvät ja uskalsi menna jyrkempäänkin kurviin kohtalaisesti.

        Huoltojen hinnat oli ekan bemun kanssa samaa hintaluokkaa ja Volvo kallein tähän mennessä.

        Fordin vaihdoin nykyiseen autooni eli BM 540 -01. Autolla oli ajettu 85 tuhatta kun ostin sen.Mitään muuta en ole tehnyt kuin käyttänyt säännöllisissä huolloissa. Huoltojen hintojen erot tulevat esim. autoon jossa öljytilavuus on noin 4,5-5,5 litraa, mutta V8 imee 8 ja risat.

        Ja sitten se vastaus tuohon talviajo ominaisuuteen. Talvikiekkoina on kitkarenkaat 245/45/17 Nokialaiset, hyvin pärjää, ajominaisuudet kitkojen vuoksi ihan hyvät kunhan muistaa ennakoida tilanteet ja ajotavan kelien mukaan.

        Nyt sitten joku heittää sieltä, että tuleppas tänne ajalemaan..Niin voin kyllä kertoa, että olen vannoutuntu kitkarengaiden käyttäjä useamman automerkin kohdalta sekä lisäksi ajelen ympäri Suomea...ehkäpä paskoin paikka on on ajella Keskisessä suomessa...ja varsinkin kun menee Kuhmoon tuonne susirajan taakse keskellä yötä...Kuitenkin voi sanoa että BMW 540 sopii myös talviajoon.

        No nyt sitten arvon lukijat ihmettelee et mitä sitten...No mitä kyselette on vastaus.


        Eli tarkoituksena on selvittää, että omistat auton kun auton...niin euroja kuluu....toisilla sitten hiukan enemmän ja toisilla hiukan vähemmän.

        Ja sitten toi helvetin vanha lista hesarista bemun kohdalta...sanonko...No en ole bemarin puolesta puhuja ties vaikka joutuu vaihtamaan Fiat Puntoon:)

        Jokainen maksaa siitä mitä haluaa. Toiset nakista ja toiset sisäfileestä.


    • tyytyväinen autoilija

      joo.eipä ole valittamista ollu ajanu olen 6 vuotta 130000 km.iä.autolla ajettu 290000 km.iskarit,jarrut ja pakoputki laitettu mutta kyllä kait ne 13 vuotta vanhaan autoon jo kuuluu laittaa.hyvä ajaa,voimaa automaatti,lämmin ja varma peli/hyvä ostos oli vaikka ostaessa hintansa puolesta kirpaisi.

    • 525iE34

      Itselläni on ollut jo vuoden ajan nyt kymppi-ikäinen E34. Kaiken kaikkiaan hyvin toiminut, vain lambda-anturi piti vaihtaa. Todella mukavaa kyytiä niin cityssä kuin maantielläkin. Ei nitise ja natise mistään, hallintalaitteet edelleen laadukkat ja mukava käyttää. Suht sopiva kulutus kokoon ja suorituskykyyn nähden. Huollot ja korjaukset eivät ole mahdottoman kalliit, kuten Volvossa. Tässä mallissa on jo pahimmat lastentaudit karsiutuneet pois. Paljon riippuu siitä, miten autoa käyttää, ylläpitää ja huoltaa merkistä riippumatta vaikuttaen autonsa elinkaareen.

      • 525iT

        Olen nyt ajannut 2 vuotta 525i farkkulla. 60000 km ja nyt mittarilla on 250000. Vesipumppu ja yksi iskari on hajonnut. Kulutus maantiellä on noin 7,4 - 7,8 että hyvin menee.


    • paljonko

      mahtaa tuollainen 530 kuluttaa maantiellä?

      • farkku

        mitä mahtaa tuo 540 automaatilla kuluttaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7768
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1180
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1033
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      983
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe