hoito tuhosi terveyteni

psoriasista 30 vuotta

Olin hoidossa TYKS:ssä v.1983.Siihen aikaan vielä käytettiin antraliinia eli kivihiilitervaa ihonhoidossa.Antraliinia olisi saanut levittää korkeintaan ihottumaläiskille.
Apuhoitaja levitti kuitenkin antraliinia koko iholle.Olin vielä siihen aikaan tietämätön ihmisten ilkeydestä ja luotin heihin/teihin ja ajattelin ,että varmaan hän tietää mitä tekee,vaikka tiesin ,mitkä voiteen käyttöehdot ovat.Helkkarin noita-akka voiteli ihoni pilalle loppuiäkseni.Varmaan oli läskillä pitkä aika ,kun oli miestä saanut.Olen myöhemmin kuullut vastaavia kohtaloita antraliinin uhreiksi joutuneilta.
Lääketiede nykyisellään on siis yhä kokeilevaa/puoskarointia.On aina vaara ,että terveys menee pikemminkin kuin korjaantuu "lääkkeillä".
Psoriasisporukoissa on tietoa siitä ,että ihmisen elinikä lyhenee n. 20 v. sisäisiä lääkkeitä käytettäessä.
Siksi:nuku riittävästi,älä tupakoi,älä ryyppää,syö terveellisesti,harrasta liikuntaa (mutta älä väsyneenä),opettele positiivinen elämänasenne(kaikesta huolimatta,voi ajatella asioita vähemmän stressaavalla tyylillä)seurustele mahdollisimman vähän negatiivisten ihmisten kanssa ja kehoita heitä miettimään elämänasennettaan ,ilmoita heille stressaantuvasi heidän jutuistaan.

13

3263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bwahahahaaa

      Ole tyytyväinen että olet terve ihminen ja valitat jostain noinkin mitättömästä.

      Avaa silmäsi ja katso ympärillesi. elä ole noin itsekeskeinen.

      • Nimetön

        kyllä se vie ajoittain voimat tyystin,että älä yhtään aliarvioi sitä sairautena.


      • c-moon
        Nimetön kirjoitti:

        kyllä se vie ajoittain voimat tyystin,että älä yhtään aliarvioi sitä sairautena.

        huh. luin viestiäsi. itselläni on psori, miehelläni syöpä... ei kannata vertailla.
        ja psoriin auttaa aika hyvin yks systeemi. se lääke, mitä lääkäri määräsi, esim. dermovate, levitä se yöks ihottumiin, ja sit elmu-kelmu sen päälle... ja katso suihkun jälkeen päivälla. se alkaa lähteä. se on se systeemi, millä olen itse pärjännyt jo 10 vuotta. voimia!
        mut syöpä on toinen luokka.... psori voimistuu ajatuksista..


      • PSORIAATIKKO
        c-moon kirjoitti:

        huh. luin viestiäsi. itselläni on psori, miehelläni syöpä... ei kannata vertailla.
        ja psoriin auttaa aika hyvin yks systeemi. se lääke, mitä lääkäri määräsi, esim. dermovate, levitä se yöks ihottumiin, ja sit elmu-kelmu sen päälle... ja katso suihkun jälkeen päivälla. se alkaa lähteä. se on se systeemi, millä olen itse pärjännyt jo 10 vuotta. voimia!
        mut syöpä on toinen luokka.... psori voimistuu ajatuksista..

        Uusimmassa Ihon Aika lehdessä verrataan psoria syöpään ja diabetekseen samanlaisena kroonisena ja rasittavana saírautena.
        Eli kaikki mahdollinen olisi tehtävä sen eteen ,että tauti vaivaisi mahdollisimman vähän.


      • Kanelinkukka

        ..Toivottavasti näin. Mutta ellei, niin voin kertoa, että ihosairaudet ne vasta sairauksia ovat. Ei kukaan psoriaatikko tai vastaava nauti valittamisesta tai sairaudestaan. Ja jos hänen iho on tuhottu, on elämä paljolti pilalla. No, toivottavasti saat itse ihosairauden, niin koet senkin hurmion elämässäsi..


      • 29 v. ihottumaa
        Kanelinkukka kirjoitti:

        ..Toivottavasti näin. Mutta ellei, niin voin kertoa, että ihosairaudet ne vasta sairauksia ovat. Ei kukaan psoriaatikko tai vastaava nauti valittamisesta tai sairaudestaan. Ja jos hänen iho on tuhottu, on elämä paljolti pilalla. No, toivottavasti saat itse ihosairauden, niin koet senkin hurmion elämässäsi..

        Tunnen itseni väsyneeksi.Eikä psoriasis ole vähäisin tekijä siihen väsymykseen.
        Mutta onneksi tänään ja huomenna on vapaapäivä ja voin nukkua pitkään.


    • Anni

      En ala kiistämään etteikö noita olisi parempi noudattaa, mutta mitä enää jää jäljelle?

      Esimerkiksi olen 20 vuotias ja elämä on parhaimmillaan, pitäisikö mun lopettaa ns. opiskelijaelämä ja kavereiden kanssa hengailu ettei vaan iho mene pahemmaksi?

      Kuukauden sisään psorini on riehaantunut muuallekkin kuin jalkapohjiin ja käsiin, huomaan että olen stressannut.. En kyllä sille voi mitään... Olen kaivannut vertaistukea ja vaikka mitä aktiivista toimintaa, mutta ei niin ei! ei sitä järjestetä ja jos järjestetään niin aivan väärällä paikkakunnalla... Olen kaivannut nupson toimintaa, mutta ei ainakaan tuolla pohjoisissa ole tullut mitään erikoista eteen puolen vuoden sisällä...

      Anteeksi, ehkä tänään olisi pitänyt jäädä nukkumaan :)

      Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

      -Anni

      • Nimetön

        Olisi hyvä ,jos voisi laittaa yhdistykseen pyynnön ,että saisi saattajan mukaan kokoukseen ,arkuuden tms vuoksi.


      • evag

        Anni,
        sun ei tarvi jättää mitään keskeen. Kunhan opit elämään psorin kanssa. Se ei ole vaikea. Onko lääkäri määrännyt sulle jotain lääkkeitä?
        Olen itse 32-v., tullut hyvin toimeen psorin kanssa 7-vuotiaasta lähtien. Voin opettaa sulle keinioja, jos kiinnostaa. Olen valmistunut yliopistossa, minulla on maisterin tutkinto. Psori ei vaikuta mihinkään, kun vaan opit elämään sen kanssa.
        parasta, E.


      • järjestäjä

        Jokaisen tässä elämässä on tultava järjestäjäksi itse siinä asiassa ,mitä kaipaa.
        Sinun on alettava järjestämään vertaistukea.Laita nettiin paikkakuntasi ,missä asut ja sähköpostiosoite ,mihin muut tarvitsevat voivat ottaa sinuun yhteyttä.Laita myös koululle ilmoitus ja sähköpostiosoite.
        Itsekin kerran ajattelin ,että olisi kiva pelata sählyä.Menin kylätoimikunnan kokoukseen ja ehdotin asiaa.Sain tehtäväksi ottaa selvää ,kuinka moni olisi halukas pelaamaan.Lopulta pelaajia oli välillä jopa 40 pelaamassa.
        PsoriASISYHDISTYKSEN VOIT PERUSTAA .Siihenhän saat ohjeet Psoriasisliitosta.
        Kyllä saat aikaiseksi mitä vaan,kun alat puuhaamaan.


    • psoriin

      ja tärkein ohje lisää:
      colonic-hoito,eli suolen huuhtelu,
      ei varmalla sen jälkeen psoria

      • myös laktoosi-int ja heliko...

        Helikobakteeri hoidettiin pois,mutta laktoosi-intoleranssi on pahaa laatua.
        Nyt myös RR ollut koholla vuoden verran,ja verensokeri prosentti 5,8 .On tää kummallista.
        Viittaa psyykkisen ylikuormituksen aiheuttamaan psyyken stressiin ja sitä kautta kehon ylikuormitukseen ,kehon sairastumiseen.
        Sotaneuroosi ja stressisairaudet.Ammatti on raju ja kuormittaa psyykkisesti.Muisti reistailee.Kaksi työntekijää lähti alkoholismin takia,yksi kuoli sydänkohtaukseen ja kaksi syöpään ja ammatti on mielenterveyshoitaja.Ammatin miespuoliset työntekijät kuolevat km.3 vuotta aiemmin kuin muissa ammattiryhmissä.
        Eläkeiän nosto oli epäoikeudenmukainen teko yhteiskunnan taholta,kun vielä ottaa huomioon tuon antraliinitöppäilyn vaikutukset.

        Kaikkea sitä pieni ihminen saa polullaan väistellä.


    • monisairas

      Miten tämä maa voi olla niin pihalla kansaa vaivaavista taudeista. Ihmisille hoettiin että on lottovoitto syntyä suomessa. On kuitenkin lukuisa joukko geeniperittyjä sairauksia joita muissa maissa hoidetaan oikeina sairauksina. Tässä maassa ne menee lääkärin virnuiluksi ja yliolkaiseksi pois siitä äkkiä käynniksi. Kiitos ja näkemiin. Menin kalliille ihotautilääkärille ja tuo hyväkäs vielä ylimielisempi ja tiuskaisi että onhan sitä kumikäsineitä. Jostain syystä kai luuli että kinuan sairaslomaa vaikka olisin halunnut edes jotain parantavaa. Olen juuri niitä joille periytyy koko sukujen sairaudet sekä isän että äidin puolelta. En enää käy lääkärissä. Vieköön jalat edellä sitten kun vievät. Jos lääkärissäkäynnit ovat vain kuumeisia tai nuhaisia lapsia varten ja joitakin yleisestihyväksyttäviä sairauksi varten, miksi vaivautua ja sairastua johonkin kausiflunssaan. Ihmisten terveys ei ole tässä maassa pääasia. Pääasia on sairaittenkin työttömien simputtaminen. Jotain lääkettä yhteiskuntamoraaliin kultalusikka suussa syntyneille politiikoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe