Milloin raskausviikko vaihtuu uudelle luvulle?samana päivänä kun viimeiset menkat alko vai seuraavana? Siis jos viim. menkat alkoi sunnuntaina, onko sunnuntai aina uusi ? 0 vai vasta maanantai? Voisko joku tietävämpi kertoa. Alkuvaiheessa sitä laskee kalenterin kanssa koko ajan päiviä ja viikkoja...
milloin raskausviikko vaihtuu
6
1142
Vastaukset
- Mamitsu-06
Jos edelliset menkat alkoi sunnuntaina, raskausviikko täyttyy lauantaina (esim. rv 1 tai 1 0). Seuraavana sunnuntaina on jo raskausviikko 1 1.
- rv 21+2
mun mielestä menee kyllä niin, että jos viimeiset menkat on alkanu sunnuntaina, niin seuraavana sunnuntaina olisi rv 1 tai 1 0 eikä suinkaan rv 1 1. lauantaina olisi 0 6. samaa mieltä kanssani ovat olleet neuvolassa sekä terveydenhoitajat että lääkäri sekä molemmat minua tutkineet kätilöt kätilöopistolla kun vielä neuvolakortista äsken tarkistin....
eli viimeisten menkkojen alkamispäivänä vaihtuu aina viikko ja perään tulee 0 (alkuperäisen viestin lähettäjän kohdalla siis sunnuntaina) - Mamitsu-06
rv 21+2 kirjoitti:
mun mielestä menee kyllä niin, että jos viimeiset menkat on alkanu sunnuntaina, niin seuraavana sunnuntaina olisi rv 1 tai 1 0 eikä suinkaan rv 1 1. lauantaina olisi 0 6. samaa mieltä kanssani ovat olleet neuvolassa sekä terveydenhoitajat että lääkäri sekä molemmat minua tutkineet kätilöt kätilöopistolla kun vielä neuvolakortista äsken tarkistin....
eli viimeisten menkkojen alkamispäivänä vaihtuu aina viikko ja perään tulee 0 (alkuperäisen viestin lähettäjän kohdalla siis sunnuntaina)En todellakaan ole varma... Neuvolassa minulle niin sanottiin.
- Mamitsu-06
rv 21+2 kirjoitti:
eli viimeisten menkkojen alkamispäivänä vaihtuu aina viikko ja perään tulee 0 (alkuperäisen viestin lähettäjän kohdalla siis sunnuntaina)Aloin oikein miettiä tätä juttua enemmän.
Jos siis menkat on alkaneet sunnuntaina, niin miten seuraava lauantai voisi olla 0 6. Eikö kierto ja raskausviikko aloiteta laskemaan ensimmäisestä vuotopäivästä eli sunnuntaista? Laskien: su 1. pv, ma 2., ti 3., ke 4., to 5., pe 6. ja la 7. eli viikko täysi. - rv 21+2
Mamitsu-06 kirjoitti:
Aloin oikein miettiä tätä juttua enemmän.
Jos siis menkat on alkaneet sunnuntaina, niin miten seuraava lauantai voisi olla 0 6. Eikö kierto ja raskausviikko aloiteta laskemaan ensimmäisestä vuotopäivästä eli sunnuntaista? Laskien: su 1. pv, ma 2., ti 3., ke 4., to 5., pe 6. ja la 7. eli viikko täysi.kyllä. raskausviikko aloitetaan laskemaan ensimmäisestä vuotopäivästä, jolloin raskaus on kestänyt 0 viikkoa ja 0 päivää. ei se niin monimutkaista ole. ethän sinäkään juhlinut 1-vuotissyntymäpäivääsi sinä päivänä kun synnyit. samoin raskautta on tullut kuluneeksi 1 päivä vasta vuorokauden kuluttua siitä kun viimeiset kuukautiset ovat alkaneet (vaikka todellisuudessa hedelmöittymistä ei ole tällöin tietenkään vielä tapahtunut). jos vielä olet epävarma, voit tarkistaa asian äitiyskortistasi tai millä tahansa netistä löytyvällä raskauslaskurilla. tässä pari linkkiä:
http://www.soneraplaza.fi/ellit/laskurit/raskauslaskuri
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/raskaus/index.xsp?SID=7BA20FE71882AC3E38D0 - Mamitsu-06
rv 21+2 kirjoitti:
kyllä. raskausviikko aloitetaan laskemaan ensimmäisestä vuotopäivästä, jolloin raskaus on kestänyt 0 viikkoa ja 0 päivää. ei se niin monimutkaista ole. ethän sinäkään juhlinut 1-vuotissyntymäpäivääsi sinä päivänä kun synnyit. samoin raskautta on tullut kuluneeksi 1 päivä vasta vuorokauden kuluttua siitä kun viimeiset kuukautiset ovat alkaneet (vaikka todellisuudessa hedelmöittymistä ei ole tällöin tietenkään vielä tapahtunut). jos vielä olet epävarma, voit tarkistaa asian äitiyskortistasi tai millä tahansa netistä löytyvällä raskauslaskurilla. tässä pari linkkiä:
http://www.soneraplaza.fi/ellit/laskurit/raskauslaskuri
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/raskaus/index.xsp?SID=7BA20FE71882AC3E38D0Tämähän on todella jännä juttu. Meillä on varmaan neuvolassa jotenkin outo systeemi. Neuvolakortissa lukee raskauden kesto sekä laskettu aika (kuukautisista) tuolla "edellisen päivän" -tekniikalla. Nettilaskurit näyttää juuri sen "vuotopäivän viikonpäivän" (eli alkuperäisessä esimerkissä su) mukaan.
Kiitos selvityksistäsi rv 21 2!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078