avomies on pitkään puhunut että pitäisi
lähteä vielä kerran rauhaa turvaamaan,
kun sieltä vuosi sitten tuli.
nyt sitten napsahti postissa se toimintavalmiussitoumus, ja se sanoi mulle,
että lähtö vois olla jo joulukuussa!!!
Ei hemmetti, en kestä että se taas lähtee
vuodeksi, olin ajatellut jotain ensi syksyä
sille lähdölle.
mikä on todennäköisyys että pyydetään
lähtemään jo joulukuussa tai keväällä?
Eihän sitä miestä voi väkisinkään suomessa pidellä
jos se haluaa mennä. En itsekkään haluaisi,
että se mua estelisi jos jotain haluaisin tehdä?
Täytyy vaan itse henkisesti alkaa nyt
valmistautumaan lähtöön....
käytännössä, mitä tarkoittaa toimintavalmius?!?
17
11862
Vastaukset
- Kuin myös
sitoutuu olemaan toimintavalmiudessa ja kutsuttaessa osallistumaan koulutustilaisuuteen tai saapumaan palvelukseen...(lukee siinä sitoumuksessakin)1.12.2005-31.11.2006 välisenä aikana.
Kts. myös http://www.mil.fi/rauhanturvaaja/useinkysyttya/ajankohtaista.dsp
Mahdollinen koulutus ja lähtö ensi keväänä tai syksynä. Näin minä sen ymmärsin. - pois
Marras- ja joulukuussa lähtevät on jo valittu. Pieni mahdollisuus on sille että tulee jokin ns peruutuspaikka. MUTTA, katsoppas sitä ukkosi sitoumusta, valmiudessa olo alkaa vasta 1.12 mikäli se on postissa tullut vasta hiljattain! Eli ei lähtöä kun aikasintaan ensi keväänä jos silloinkaan.
- Sasa
käytännössä, mitä tarkoittaa toimintavalmius?!?
Taitaapi olla suhde oikein erityisen mallillaan jos et mieheltäsi tuollaista tietoa saa. Ja mies haluaa lähteä toistamiseen vaikka sinä et siitä pidä.- Toimintavalmiussitoutunut
on velvollinen tulemaan YK-koulutukseen ja velvollinen lähtemään, kun käsketään.
Toimintavalmiussitoutunut kirjoitti:
on velvollinen tulemaan YK-koulutukseen ja velvollinen lähtemään, kun käsketään.
...käytännössä se tarkoittaa, että sitoumuksen tehneellä on mahdollisuus lähteä jos hänet valitaan koulutus-ja valintatilaisuuteen, josta edelleenkin on mahdollisuus "tippua" tai josta hän voi lähteä omasta halusta. Missään vaiheessa sitoumuksen tehneen ei ole pakko lähteä mihinkään. itse olen viisi kertaa tehnyt sitoumuksen ja kolme kertaa ollut reissussa. kerran kieltäydyin kutsusta koul.-ja val.tilaisuuteen menosta ja kerran keskeytin koul.-ja val.tilaisuuden, työasioiden vuoksi.
- tsottsot
Valloittaja kirjoitti:
...pikkupojat siellä sähläävätkään :)
säälittävä olet :))))))
joukkoon toki mahtuu sohlaajia ja hämmentäjiä. Samoin kuin minne tahansa työyhteisöön. - Itse kaynyt ja kotona odott...
nootti kirjoitti:
...käytännössä se tarkoittaa, että sitoumuksen tehneellä on mahdollisuus lähteä jos hänet valitaan koulutus-ja valintatilaisuuteen, josta edelleenkin on mahdollisuus "tippua" tai josta hän voi lähteä omasta halusta. Missään vaiheessa sitoumuksen tehneen ei ole pakko lähteä mihinkään. itse olen viisi kertaa tehnyt sitoumuksen ja kolme kertaa ollut reissussa. kerran kieltäydyin kutsusta koul.-ja val.tilaisuuteen menosta ja kerran keskeytin koul.-ja val.tilaisuuden, työasioiden vuoksi.
Sun tehtava on tukea miestasi kaikin tavoin, ei nayttaa hapanta naamaa. Hulluhan se on joka ei lahde maailmalle kun siita maksetaan. Ei se yksin kotona olemin ole mitaan herkkua mutta kunnia kuuluu sinulle siita. Hyva etta on miehia, ja naisiakin, jotka ovat halukkaita toimimaan kun kutsu kay. Joutilaita puhujia on liiaksi Suomessa. Mita pikemmin han lahtee sita nopeammin han tulee kotiin takaisin.
- Roni
Aikas saattaa kulua hyvinkin rattosasti...
- eaglenest
Kyllä reissuun lähtijöille pitää ilmoittaa oliko se nyt 30 vai 40 päivää ennen koulutuksen alkua. Tuskin siis vielä nyt syksyllä lähtee. Seuraava roottori taitaa olla keväällä, ni sitten ehkä
- Jotain tietävä
Ilmoitus on tultava vähintään 7 tai 14 vrk (lukee sitoumuksessa) ennen lähtöä, vaikka pyrkivätkin tuohon 30-40 päivän varotusaikaan.
- fasu
Jotain tietävä kirjoitti:
Ilmoitus on tultava vähintään 7 tai 14 vrk (lukee sitoumuksessa) ennen lähtöä, vaikka pyrkivätkin tuohon 30-40 päivän varotusaikaan.
joo mutta muistappa myös äkkilähdön mahdollisuus eli vaikka torstaina soittaavat niin saattaapi olla jo tiistaina lento alueelle,,,
- Toimintavalmiussitoutunut
Toimintavalmiussitoumus tarkoittaa sitä, että voidaan käskeä palvelukseen, kun tarvitaan.
Käytännössä tuosta putoaa pois, kun on käsketty palvelukseen ja juoksee alle 2200 metriä Cooperin testissä, mikä on yksi karsintakriteeri.
Koska halukkaita on ollut enemmän kuin paikkoja ei toimintavalmius ole niin ehdoton käytännössä kuin mitä se on lakipykälien mukaan. - aaa
toiminta valmiussitoumuksen saaminen ei tarkoita automaattisesti ,että kyseinen henkilö pääsee rauhanturvajoukkoihin. Tavallaan tämä sitoumuksen saaja on "reservissä" ja on kutsun saatuaan velvollinen saapumaan koulutukseen tai palveluspaikkaan. Kun tai sanotaan jos saa kutsun saapua koulutukseen, ei se tarkoita vieläkään automaattista pääsyä rauhanturvaajaksi. Nykyään pitää suorittaa coopperin testi hyväksytysti (yli 2200m/12min) sekä olla nuhteeton menneisyys. Rauhanturvaajaksi hakeneille tehdään tuse (turvallisuusselvitys).Tarkoittaa sitä ,että kyseisen henkilön tausta tarkastetaan ja mahdolliset rangaistukset,sakot jne, tulevat ilmi.Mikäli henkilöä on rangaistu vaikeuttaa se pääsyä tai jopa estää rauhanturvaajaksi kouluttautumisen.rattijuopumukset ja huumausaine rikokset johtavat automaattisesti hylkäykseen.sakkojen vanhenemisaika on 5vuotta ja ne kannattaa ilmoittaa koskapa ne kuitenkin näkyy tuse:ssa. ilmoittamatta jättäminen katsotaan valehteluksi ja siitähän ei taas hyvää seuraa. Vaikka tuse ja coopperin testi on moitteettomia ei tämäkään vielä takaa pääsyä joukkoihin. nimittäin luonne ja yleinen soveltuvuus ratkaisee paljon. täytyy muistaa että ylä ikäraja on nykyään kaikilla 45 ja hakijoita on moninkertaiseti hyväksyttäviin nähden. ja mistäkö minä kaiken tämän tiedän..? kun olin itse rauhanturvajoukoissa vuodenpäivät bosniassa. toivotan onnea:)
- nnnnnn
pakko ei ole kuin kuolla
- Ovenpieles
Reppu pitää olla pakattuna ovenpiellessä.
- 2 nopeeta lähtöä
Heippa ! Ole vain huolissasi, ennenkin koulutuksessa olleet pääsee joskus sukkelaan, minulla tuli viimelähtö Niinisaloon 2 vrk ennen lentoa !
Hyväkun kerkes heippa sanoa kun oli taas kivittäjä päässä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389