Mistä kotiteurastajiin saa yhteyden? Minusta kotiteurastus olisi eläimen kannalta mukavampi, kuin matkustaa, jonottaa vieraassa paikassa vieraiden eläinten kanssa jne jne. Vähemmän stressiä.
Entä nahka, jos tahtoisin sen talteen, osaisiko joku antaa vinkkiä sen käsittelystä, vai kannattaisiko se viedä jollekin asiantuntijalle (kukahan se sitten olisi)?
Kotiteurastus? Vuota?
4
1901
Vastaukset 4
- aloita ensin
aloita etsimällä jos et tiedä vielä niin hirviporukka niillä on hyvät yhteydet tiloille monet ovat myös itse karjankasvattajia.puhelinluettelosta voi myös teurastaja löytyä.suolaanhan nahat laitetaan siinäkin osaa hirvimiehet neuvoa ja teurastajat.itse olen lapsesta asti ollut hommassa mukana, kuin on aina mullikka ammuttu syötäväksi,setäni aikanaan nyt serkkuni toimii teurastajana.hirviporukathan myy myös hirvenlihaa pari kankkua, kuin ostaa niin ei tarvi koko talvena lihaa kaupasta hakea.
- Timppa
Nahat voit toimittaa vaikka Juvan nahkatehtaalle.Sinne myö ollaan viety jo kolmena vuonna lampaan taljat.Laita nahkoihin suolaa (muistaakseni) kilo neliölle.Myö ei olla laitettu niin paljon mutta anna olla nahat levällään ennen kuljetusta.Myö alettiin ite teurastaan kun appiukolla oli jonkinlaista kokemusta hirvihommista.Ekana syksynä oli lihanleikkaaja neuvomassa.Eli kannattaa pyytää joku neuvomaan ainakin lihojen leikkauksessa.Itse teurastus on hiukan helpompi.Mutta jos sitäkään ei ole ikinä nähnyt niin kannattaa kysyä apua esim. hirviporukoilta.
kotiteurastus apua löytyy maaningan kotiteurastuksesta hyväksi havinnut
- Savosta
Nostetaampa keskusteluun, kun on aihe ollut pinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.361326Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?
Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke631108Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.63983- 58958
- 69816
- 51811
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍81726Tönölän hukkaputki
Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le38708- 82692
Ei mitään käytöstä
Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su30645