Mistä kotiteurastajiin saa yhteyden? Minusta kotiteurastus olisi eläimen kannalta mukavampi, kuin matkustaa, jonottaa vieraassa paikassa vieraiden eläinten kanssa jne jne. Vähemmän stressiä.
Entä nahka, jos tahtoisin sen talteen, osaisiko joku antaa vinkkiä sen käsittelystä, vai kannattaisiko se viedä jollekin asiantuntijalle (kukahan se sitten olisi)?
Kotiteurastus? Vuota?
4
1725
Vastaukset
- aloita ensin
aloita etsimällä jos et tiedä vielä niin hirviporukka niillä on hyvät yhteydet tiloille monet ovat myös itse karjankasvattajia.puhelinluettelosta voi myös teurastaja löytyä.suolaanhan nahat laitetaan siinäkin osaa hirvimiehet neuvoa ja teurastajat.itse olen lapsesta asti ollut hommassa mukana, kuin on aina mullikka ammuttu syötäväksi,setäni aikanaan nyt serkkuni toimii teurastajana.hirviporukathan myy myös hirvenlihaa pari kankkua, kuin ostaa niin ei tarvi koko talvena lihaa kaupasta hakea.
- Timppa
Nahat voit toimittaa vaikka Juvan nahkatehtaalle.Sinne myö ollaan viety jo kolmena vuonna lampaan taljat.Laita nahkoihin suolaa (muistaakseni) kilo neliölle.Myö ei olla laitettu niin paljon mutta anna olla nahat levällään ennen kuljetusta.Myö alettiin ite teurastaan kun appiukolla oli jonkinlaista kokemusta hirvihommista.Ekana syksynä oli lihanleikkaaja neuvomassa.Eli kannattaa pyytää joku neuvomaan ainakin lihojen leikkauksessa.Itse teurastus on hiukan helpompi.Mutta jos sitäkään ei ole ikinä nähnyt niin kannattaa kysyä apua esim. hirviporukoilta.
kotiteurastus apua löytyy maaningan kotiteurastuksesta hyväksi havinnut
- Savosta
Nostetaampa keskusteluun, kun on aihe ollut pinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815