haluasin vähän tietoa näistä valkoisista kanarialinnuista. onko niitä suomessa? olisin nimittäin hyvin kiinnostunut sellaisen pariskunnan ostamaan, mutta niitä ei näytä mistään löytyvän.. :( eli jos jollakulla on tietoa valkoisista kanarioista ja niiden kasvattajista niin kaikki tieto on tarpeen!! :D
vastaukset mielellään tänne tai sitten sahköpostiin/meseen: [email protected]
Minna
valkoisia kanarioita?
9
1263
Vastaukset
- eeku
Kyllä vain…tiedoksi sinulle…valkoisia kanarialintuja ovat 3 erilaisia olemassa.
1.) Resessiivi valkoinen , se on erittäin
vaikea ja tarvitse erikoisdieetti.
2.) Dominoiva valkoinen, se on hyvin vaikea
saada, juuri tämän dominoivan ominaisuuden
takia
3.) Mosaiikki-kanaria, se on perusväriltään
valkoinen ja silla on punaisia tai
keltaisia mosaiikki-merkit. (nokan
ympärillä ja siiven reunassa). Näitä ei
oikein ole tuotu maahan, koska ne ovat
paljon kalliimpia kun tavalliset.
Niin, tästä vähän tietoa….Mosaiikki-kanarit ovat Suomessa saatavissa.- minna
koko valkoisia kanarioita ei ole suomessa ollenkaan saatavilla, vai tajusinko väärin?
yhden eläinkaupan omistaja oli ollut ruotsissa ja siellä oli nähnyt eläinkaupassa koko valkoisen kanarian... eli ruotsissa sitten olisi niitä ainakin... :/ :) - eeku
minna kirjoitti:
koko valkoisia kanarioita ei ole suomessa ollenkaan saatavilla, vai tajusinko väärin?
yhden eläinkaupan omistaja oli ollut ruotsissa ja siellä oli nähnyt eläinkaupassa koko valkoisen kanarian... eli ruotsissa sitten olisi niitä ainakin... :/ :)Jo kyllä, Ruotsista ovat kasvattija olemassa, joilla
on resessiivi-valkoisia. Dominoiva-valkoisia en tiedä, enpa oikein usko. Siellä ovat myös mosaiikki-kanariankasvattajat. Suomessa ovat vain 2
mosaikki-kasvattaja olemassa. Minä olen esim. näistä semmoinen. Voisin sinulle pistä kuva maililla, jos haluat. - minna
eeku kirjoitti:
Jo kyllä, Ruotsista ovat kasvattija olemassa, joilla
on resessiivi-valkoisia. Dominoiva-valkoisia en tiedä, enpa oikein usko. Siellä ovat myös mosaiikki-kanariankasvattajat. Suomessa ovat vain 2
mosaikki-kasvattaja olemassa. Minä olen esim. näistä semmoinen. Voisin sinulle pistä kuva maililla, jos haluat.joo... ois tosi kiva jos voisit laittaa jotain kuvii niistä mulle. :) maili löytyykin tosta ekasta viestistä... :)
- kasvattaja
En asu Suomessa, mutta kasvatan myös valkoisia (dominoivia) kanarialintuja ja ihmettelen miksei niitä kasvateta Suomessa, jos kerran on kysyntää.
Erottelen parhaillaan koiraita lähestyvää pesintäkautta varten ja huomaan, että suurin osa pareistani (n.40) tulee olemaan valkoinen muu väri.
Mielestäni valkoisia on helppo kasvattaa kun ei tarvitse antaa mitään värilisiä ulkonäön parantamiseksi myyntiä varten.
Osa valkoisista linnuistani on täysin valkoisia, mutta osalla voi huomata kellertävän tai punertavan juovan siivenlaidassa, jos läheltä tarkastelee. - Eeku
kasvattaja kirjoitti:
En asu Suomessa, mutta kasvatan myös valkoisia (dominoivia) kanarialintuja ja ihmettelen miksei niitä kasvateta Suomessa, jos kerran on kysyntää.
Erottelen parhaillaan koiraita lähestyvää pesintäkautta varten ja huomaan, että suurin osa pareistani (n.40) tulee olemaan valkoinen muu väri.
Mielestäni valkoisia on helppo kasvattaa kun ei tarvitse antaa mitään värilisiä ulkonäön parantamiseksi myyntiä varten.
Osa valkoisista linnuistani on täysin valkoisia, mutta osalla voi huomata kellertävän tai punertavan juovan siivenlaidassa, jos läheltä tarkastelee.Moi….
Kyllä vain valkoisia kanarioita tarvittaisiin Suomeen. Tilanne on Suomessa niin,että se mitä kaupasta ei saa, vaan pelkästään kasvattajilta on huono. Valkoisia kanarioita, kuten ei myöskään mosaiikki-kanarioita ei kaupasta saa, ja näin ollen kukaan ei ole kiinnostunut. Minun mielestä valkoiset kanariat ovat miellyttävän kiehtovia.
Tilanne on vähän eriskummallinen, kun minulla on esim. ruskea-melaniini kanarioita myös kuuluisaa Satinet.rotua.Suomessa ei kukaan ole tiedustellut näitä, mutta kysyntä on suuri Ruotsista, Norjasta ja myös Venäjältä.
Pian on nettisivusto tulossa, missä kaikki kanarioiden eri värimuunnokset esitellään. Pyydän,
että olisimme yhteydessä, että siellä voisi olla teidän valkoiset kanariat esille.
Luulen myös, että syy miksei kukaan ole oikeastaan näihin dominoiviin valkoisiin ”tarttunut” on se, että se on geneettisesti vähän vaikeaa.
Ote tulevasta nettisivusta:
http://www.netikka.net/strahlky/kuvat/domvalk.jpg
Myös resessiivi-valkoiset (ei siiven reunassa värijuova) ovat todella hankalia, koska ne tarvitsevat jo vähän erikoisruokaa, mutta tästä enemmän tulevalla nettisivulla.
Emaili: [email protected]
Terveiset sinnepäin
Eeku
- eeku
No niin....tässä sulle nyt on kuva mailissa, esim. valko-punaisestä mosaiikki-linnusta.
- minna
Kiitos ihan tosi paljon! Aivan upeita kuvia! Linnut ihan mielettömän hienoja! :) Se punainen varsinkin!!! :D Ja se kuva missä niit on paljon... Voi vitsit... Ihan oikeesti upeit! :D
- -hemppo-
Minulla on valkoinen uros kanaria jonka olen ostanut ihan suomesta eläinkaupasta. Kyllä niitä silloin tällöin näkee myynnissä, tosin ei ihan joka liikkeessä mutta varsinkin pääkaupunki seudun liikkeistä kannattaa kysellä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156