Viisumi?

Psst

Tarvitaanko Dubaihin viisumia?

13

10853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heli

      Ei! Omaniin kyllä.

    • johanna-dxb

      Kylla suomalaiselta tarvitaan UAEhen viisumi; tosin se leimataan tullessa kentalla passiin (60 vrk) eli itse ei asian eteen tarvi tehda mitaan silla lahin UAE konsulaattihan on Saksassa. Toistaiseksi turistiviisumi on maksuton, myos maksullisuutta on spekuloitu. Passi kannattaa olla voimassa vahintaa 6kk ja Israelin leimoja ei olisi hyva olla.

      • heli

        tässä suora lainaus aurinkomatkojen sivulta:

        "Viisumi
        Suomen kansalainen ei tarvitse Arabiemiirikuntiin viisumia.

        Muut maat, joita viisumivapaus koskee ovat Schengen-maat, Sveitsi, Irlanti, Kypros, Malta, Monaco, Vatikaani, Andorra, San Marino ja Liechtenstein. Lisäksi viisumivapaus koskee seuraavia maita: USA, Kanada, Australia, Uusi Seelanti, Japani, Brunei, Singapore, Malesia, Hongkong ja Iso-Britannia.

        Virolaiset ja venäläiset tarvitsevat viisumin. Viisumi maksaa 62 euroa myös lapsille, joilla on oma passi. Tällöin passin tulee olla voimassa 6 kuukautta maahan saapumisen jälkeen.
        Asiakkaiden passin nimisivusta tarvitaan kopio joko faksilla 010-4467188 tai osoitteeseen: Aurinkomatkat/Myynnintuki, PL 287, 00101 Helsinki

        Jos Suomen kansalaisella on passissaan Israelin leima, se ei haittaa maahantuloa.

        Olen itsekin käynyt siellä monta kertaa ja tiedän kyllä miten asia on. Tiedätkö sinä mikä on viisumi?


      • Toine Tollo
        heli kirjoitti:

        tässä suora lainaus aurinkomatkojen sivulta:

        "Viisumi
        Suomen kansalainen ei tarvitse Arabiemiirikuntiin viisumia.

        Muut maat, joita viisumivapaus koskee ovat Schengen-maat, Sveitsi, Irlanti, Kypros, Malta, Monaco, Vatikaani, Andorra, San Marino ja Liechtenstein. Lisäksi viisumivapaus koskee seuraavia maita: USA, Kanada, Australia, Uusi Seelanti, Japani, Brunei, Singapore, Malesia, Hongkong ja Iso-Britannia.

        Virolaiset ja venäläiset tarvitsevat viisumin. Viisumi maksaa 62 euroa myös lapsille, joilla on oma passi. Tällöin passin tulee olla voimassa 6 kuukautta maahan saapumisen jälkeen.
        Asiakkaiden passin nimisivusta tarvitaan kopio joko faksilla 010-4467188 tai osoitteeseen: Aurinkomatkat/Myynnintuki, PL 287, 00101 Helsinki

        Jos Suomen kansalaisella on passissaan Israelin leima, se ei haittaa maahantuloa.

        Olen itsekin käynyt siellä monta kertaa ja tiedän kyllä miten asia on. Tiedätkö sinä mikä on viisumi?

        Johanna DXB on oikeassa, Suomen kansalainen tarvitsee viisumin, joka leimataan passiin passintarkastuksessa. Ei tarvitse elvistellä "viisumitiedoilla", jos ei tunne asioita. Saapumisleiman viereen lyövät neliömäisen leiman, jossa lukee englanniksi "VALID 60 DAYS STAY FROM DATE OF ARRIVAL" ja sama arabiaksi. Minun passissa näin ainakin jo neljä kertaa vuonna 2005.

        Viisumi ei ole pakosta sivulle liimattava tarra, vaan ratkaisuja on monia.


      • kolmas tollo
        Toine Tollo kirjoitti:

        Johanna DXB on oikeassa, Suomen kansalainen tarvitsee viisumin, joka leimataan passiin passintarkastuksessa. Ei tarvitse elvistellä "viisumitiedoilla", jos ei tunne asioita. Saapumisleiman viereen lyövät neliömäisen leiman, jossa lukee englanniksi "VALID 60 DAYS STAY FROM DATE OF ARRIVAL" ja sama arabiaksi. Minun passissa näin ainakin jo neljä kertaa vuonna 2005.

        Viisumi ei ole pakosta sivulle liimattava tarra, vaan ratkaisuja on monia.

        Sun kannattaa sitten ilmoittaa Aurinkomatkoille, että levittävät väärää informaatiota. Tarkistin ja todellakin heidän sivuillaan noin lukee kuin joku oli kopioinut edellä. Itse en Dubaissa ole käynyt joten en käytännöstä tiedä. Ei nyt kuitenkaan luulisi Aurinkomatkojenkaan väärää tietoa levittävän.


      • heli
        Toine Tollo kirjoitti:

        Johanna DXB on oikeassa, Suomen kansalainen tarvitsee viisumin, joka leimataan passiin passintarkastuksessa. Ei tarvitse elvistellä "viisumitiedoilla", jos ei tunne asioita. Saapumisleiman viereen lyövät neliömäisen leiman, jossa lukee englanniksi "VALID 60 DAYS STAY FROM DATE OF ARRIVAL" ja sama arabiaksi. Minun passissa näin ainakin jo neljä kertaa vuonna 2005.

        Viisumi ei ole pakosta sivulle liimattava tarra, vaan ratkaisuja on monia.

        Katsoppas toine tollo ja Johanna sinne ulkoministeriön sivulle. Onko hekin laittaneet väärää tietoa nettiin. Minusta aivan selvästi lukee että voimme matkustaa ILMAN VIISUMIA! Tässä lainaus sieltä:
        "
        Suomalaiset, kuten muutkin EU- ja Schengen-maiden kansalaiset, voivat edelleen matkustaa Arabiemiraatteihin ilman viisumia, vaikka uusista maksullisista ja lyhennetyistä viisumien voimassaoloajoista on annettu ennakkotieto. Lentokentällä annettava leima oikeuttaa siis toistaiseksi matkailijan oleskelemaan maassa 2 kuukautta.

        Arabiemiraattien liiton virallisen käytännön mukaan Israelin leima passissa estää maahanpääsyn. Käytännössä maahantulo on joissakin tapauksissa onnistunut Dubain lentokentällä Israelin leimasta huolimatta. Suosittelemme silti uuden passin hankkimista.
        "


      • matkalainen
        Toine Tollo kirjoitti:

        Johanna DXB on oikeassa, Suomen kansalainen tarvitsee viisumin, joka leimataan passiin passintarkastuksessa. Ei tarvitse elvistellä "viisumitiedoilla", jos ei tunne asioita. Saapumisleiman viereen lyövät neliömäisen leiman, jossa lukee englanniksi "VALID 60 DAYS STAY FROM DATE OF ARRIVAL" ja sama arabiaksi. Minun passissa näin ainakin jo neljä kertaa vuonna 2005.

        Viisumi ei ole pakosta sivulle liimattava tarra, vaan ratkaisuja on monia.

        No eihän se leima mikään viisumi ole!

        Minulla on samasta maasta myös sellasia leimoja joissa lukee "one month" tämän vuotisissa lukee "60 days"


      • Toinen Tollo
        heli kirjoitti:

        Katsoppas toine tollo ja Johanna sinne ulkoministeriön sivulle. Onko hekin laittaneet väärää tietoa nettiin. Minusta aivan selvästi lukee että voimme matkustaa ILMAN VIISUMIA! Tässä lainaus sieltä:
        "
        Suomalaiset, kuten muutkin EU- ja Schengen-maiden kansalaiset, voivat edelleen matkustaa Arabiemiraatteihin ilman viisumia, vaikka uusista maksullisista ja lyhennetyistä viisumien voimassaoloajoista on annettu ennakkotieto. Lentokentällä annettava leima oikeuttaa siis toistaiseksi matkailijan oleskelemaan maassa 2 kuukautta.

        Arabiemiraattien liiton virallisen käytännön mukaan Israelin leima passissa estää maahanpääsyn. Käytännössä maahantulo on joissakin tapauksissa onnistunut Dubain lentokentällä Israelin leimasta huolimatta. Suosittelemme silti uuden passin hankkimista.
        "

        Allaolevan linkin ja sieltä kohtaan "Passi ja Viisumi" takaa löydät seuraavan tekstin:

        Lainaus "Suomalainen satunnainen matkailija saa kolmenkymmenen pдivдn oleskeluluvan passiinsa lentokentдlle saavuttuaan Arabiemiraatteihin."

        http://www.finland.ae/fi/

        Mikä on oleskeluluvan ja viisumin ero? Joku UM:n tai Sisäministeriön lakimies voisi taittaa peistä asiasta varmaan pitkäänkin. Näin maallikon silmin niillä ei ole eroa, tarkoitus on sama.

        Voimme matkustaa ilman viisumia UAE:hen, mutta saamme viisumin/oleskeluluvan passiin rajatarkastuksen yhteydessä.

        Kuten sanoin aiemmin, viisumin ulkomuoto ei ratkaise sen nimitystä, se voi olla myös pelkkä leima.


    • zaza

      Hei onko teillä tietoa että, tarvitsenko suomalaisten matkustus asiakirja passilla viisumi Dubaihin, mulla on se passi ja pysyvä oleskelulupa ja mistä saa viisumi sinne?

    • Arttu62

      Kyllä se Toinen Tollo on ihan oikeassa. Viisumi voi olla periaatteessa vaikka kohdemaan lentoasemalla annettu leima perseessä - eli Wikipedian sanoin: "A visa (from the Latin charta visa, lit. "paper that has been seen")[1] is a document or mark showing that a person is conditionally authorized to enter or leave the territory for which it was issued, subject to permission of an immigration official at the time of actual entry." Ihme, että UM:kin antaa asiasta virheellistä tietoa.

    • kopirisli

      Ei voi olla totta tää keskustelu:) Matkustan sinne Aurinkomatkalaisten kanssa ja eipä huolta viisumista.

    • Arttu on tollo itse

      Miksi näitä ikivanhoja asioita pitää kaivella esiin?!

    • :))

      ai mistäkö? No tuolta vanhemmista keskusteluista.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe