Mitä kaikkea tehtäviisi kuuluu, Sinä joka teet kassatyötä? Oletko koko 7.5h/pv kassalla? eikö se puuduta..? Joudutko maksamaan esim. virheesi palkastasi? laskemaan itse kassasi?
Muutkin kaupassa työskentelevät saa vastata, sillä tehtävät kaupassa kiinnostavat kovasti.
Hain itse kauppaan, ja kassanpaikka olisi auki. Aikaisempaa kokemusta ei ole, niin että siksi kaikki asialliset ja totuuden mukaiset kokemukset ym olisi tervetulleita mahdollisimman monelta. Kiitos etukäteen.
Niin ja työtä hain siksi, että muuta työtä ei ollut auki ja ala kiinnostaa ja olen innoissani uudesta "urastani", tämä tiedoksi "akateemisille vastaajille".... :)
Mikä on kassan
15
3418
Vastaukset
- Heidi
Olen aina kassalla.. Vuorot ovat pituudeltaan vaihtelevia, 5 tunnista 9 tuntiin.
En joudu maksamaan itse kassaeroja enkä laske itse kassaa (siihen on ihan toiset ihmiset palkattu).
Kassalla on kivaa jos ei kaikkia asiakkaiden kommentteja ota niin vakavasti. Huumorilla pärjää aika pitkälle ja sillä, että osaa pitää turpansa kiinni oikeassa kohdassa.
Kannattaa ainakin kokeilla!! - kassa
7,5h on normaalin mittainen vuoro ja kassatyö on vain kassalla olemista. Rankkaa fyysisesti selälle ja hartioille ja rankkaa psyykkisesti koska se on äärettömän yksitoikkoista.
Kassa lasketaan itse päivän päätteeksi, mutta ei erotusta joudu itse maksamaan. - asenne kysymys
"7,5h on normaalin mittainen vuoro ja kassatyö on vain kassalla olemista. Rankkaa fyysisesti selälle ja hartioille ja rankkaa psyykkisesti koska se on äärettömän yksitoikkoista."
Vastaan hänelle ensin,joka on sinulle vastannut tuolla alempana.
Heti pois kassalta. Tuollaiset ihmiset pilaavat koko ammattikunnan hyvän maineen. Olet väärä ihminen kassatyöhön, vaikka teillä se onkin olemista, meillä sentään saa tehdäkin jotain. Heti lääkäriin ja kotiin.
Sitten varsinaiseen asiaan: Valitettavasti olen kuitenkin "akateeminen vastaaja" joille viestitit rivien välistä, että et halua kuulla heidän kommenttejaan akateemisen koulutuksen autuaaksi tekevästä voimasta, joka torjuu kaikki vihjailutkin joutumisesta marketin kassalle. Itse voin sanoa, että olen päässyt tähän tehtävään ja samalla kouluttanut itseäni työn ohessa ja tullut siihen päätelmään, että kassatyö on niitä vaativimpia kaupan töitä ja lisäksi siinä voi hyödyntää koulutustaan tehdessään päivittäistä työtään ihmisten parissa. Asiakas, joka on meidänkin palkkamme maksaja, arvostaa työntekijää joka pitää omasta työstään ja lisäksi on ammattitaitoinen.
Olen osa-aikainen ja teen 6-8 tuntisia päiviä, eikä se puuduta, kun saa tehdä sitä työtä mistä on kiinnostunut ja saa kohtuullisen korvauksen siitä.
Virheistä joutuu vastaamaan niin, että on annettava selvitys, miten mahdollisesti se on tullut. Maksamaan ei työntekijää voi laittaa, jos virhe ei ole jatkuvalla huolimattomuudella aiheutettu. huolimatonta työntekijää ei kauaa pidetä työssäkään.Hyvät ja huolelliset valikoituu pitkäaikaisiksi työntekijöiksi. Suosittelen kassapaikkaa sinulle, etenkin kun olet kiinnostunut työstä. Kaupan töistä, juuri kassalla työskentely on mielenkiintoisinta. Se on asennekysymys miten siinä tulee pärjäämään. Asiakkaiden kanssa kyllä pärjää, kun ottaa oikean palveluasenteen ja pitää tosiaan sen mielessään, että asiakas on meidän palkkamme maksaja. Kaikkiin toksäyttelijöihin ei kannata suhtautua vakavasti. Suurin osa ihmisistä on mukavia ja inhimillisiä. Sairaita on joukossa ja umpimielisiä, mutta ne kannattaa ohittaa vähäeleisesti ja asiallisesti. Monista asiakkaista tulee jopa hyviä ystäviä, joidenka huomaa tulevan kassallesi aivan sinun takiasi ja mikään ei ole sen mukavampaa, kun huomaa että asiakas pitää sinusta.
Tämä on oikea asenne kassatyötä tekevälle: "ala kiinnostaa ja olen innoissani uudesta "urastani","
Hyvää jatkoa sinulle ja onnea uravalintasi johdosta. Olet valinnut vaikean ja haastavan uran.Valitettavasti kuitenkin tämän asenteen omaavat huomataan pian ja laitetaan kaupassa uraputkeen, jonka päätä ei ole näkyvissä.- asenne kysymys 2
" rankkaa psyykkisesti koska se on äärettömän yksitoikkoista." "
Tähän piti vielä todeta, että voiko työ olla yksitoikkoista jos 6 tunnin työvuoron aikana sinulla käy 300-400 asiakasta, eli keskim. 1 per. minuutti. Miten se voi olla yksitoikkoista, kun kaikki nämä "naamat" ovat erinäköisiä ja eri tapaisia ja vaativat erilaisen kohtelun? Mikä tässä työssä on yksitoikkoista. Tekijä tekee sen työn yksitoikkoiseksi. - viestiketjun aloittaja
minäkin olen kuullut usealta taholta, että kassatyö on sitä kaupan vaativinta työtä mutta myös samalla kiintoisinta. Uskon itsekin siihen vakaasti, sillä aina kassalla asioidessani, kunnioitan ja arvostan kassan työtä; ei varmastikaan ole helppoa mukautua jokaisen asiakkaan tarpeille sopivaksi, kuunnella koko kaupan, parhaassa tapauksessa koko ketjun huonoja puolia ja ottaa syyt niskoilleen jokaisesta epäkohdasta joita kaupassa ja esim. hinnoissa on.
Itse olen todellakin innoissani, sanoi kuka mitä tahansa. Todennäköisesti innostus lakkaa oltuani työssä jonkun aikaa, mutta lupaan yrittää ja pysyä reippaana.
Todellakin, niin moni akateeminen on haukkunut tälläkin palstalla kassat ja myyjät yleensäkin tyhmiksi, jota en kyllä ymmärrä; käyttäväthän he itsekin kaupan palveluja joka on ihan perustyö johon varmasti tarvitaan tekijöitä, ja tuskinpa nyt ihan tyhmimmästä päästä voi ihminen olla... (?) no, tyhmänä en ainakaan itseäni pidä, enkä muitakaan jotka kaupallisen työn ovat valinneet, eiköhän tyhmyys ole yksilössä, ei niinkään esim. tietyssä ammattiryhmässä...?
Mielellään kuulisin lisää mielipiteitä ja kokemuksia! Kiitos jo vastanneille!
Mukavaa syksyä! - Suhtaja joori
Vai on kassatyö nykyisin oikein "ura". Katinkontit sanon minä ja nauran räkäistä nauruani :D Kassatyö on hanttihomma siinä missä haudankaivaja tai kengän kiillottaja.
Ajatellaas mikä kassa oikeastaan on? Kassa ei vedä asiakkaita sisään, siitä pitää huolen markkinointi-ihmiset. Kassa ei tee yrityksen suunnitelmia, visioita, laskelmia tai strategiaa, siitäkin pitävät huolen oman alansa ihmiset. Mitä kassa siis itse asiassa tekee? No kassa ottaa tuotteen, lukee siitä viivakoodin ja laskuttaa asiakasta sen mukaan. Tukiprosesseina luettakoon asiakaspalvelu, kassakoneen käyttö ja hyllytys. Kaikki tehtävät ovat siis lähinnä apinan työtä jota tekee ihminen, koska opetettuja sirkusapinoita on niin vaikeaa löytää.
Valtakunnallisissa, sekä julkisen- että yksityissektorin henkilöstöbarometreissä työtyytyväisyyden peruspilareiksi on todettu mm. yhteiskunnallinen arvostus, työhön vaikuttamisen mahdollisuudet, työsuhteen pysyvyys, korvaus tehdystä työstä, työn monipuolisuus, työn tarjoamat haasteet, mahdollisuus edetä uralla ja vaikka työaika. Mitä näitä peruspilareita löydät kassan työnkuvasta?
Kassan yhteiskunnallinen arvostus on samaa luokkaa kuin siivoojan tai vahtimestarin. Hän ei pysty itse vaikuttamaan omaan työhönsä, esim. hinnat kun ovat kiinteät ja neuvottelunvaraa ei ole. Rutiinitkin ovat samat, esim. tauotuksesta ja organisoinnistakin vastaa alijohto. Työsuhteen pysyvyys on alalla heikko. Määräaikaisia, osa-aikaisia ja harjoittelijoita on paljon ja keskimääräinen työsuhteen kesto on parin vuoden luokkaa. Kassan palkka on pieni, yleensä pienin mahdollinen luokkaa 1300e/kk. Ikälisien kanssa se saattaa toki nousta, kuten muillakin aloilla. Työ ei tarjoa tekijälleen haastetta. Vai voiko haasteena nähdä pitkän kassajonon tyhjentämisen tai sen että jaksaa vielä 8h jälkeenkin hymyillä? Itse näin urani haasteet hieman erilaisia, mutta jokainen tietysti tyylillään. Kassaneidit eivät yleensä myöskään nouse "urallaan". Miten voi nousta työyhteisössä, jossa osaamista, tehokkuutta ja laatua ei juurikaan mitata? Miten voi todistaa omat kykynsä esimerkiksi esimiestehtäviin ja nousta? Työaika kassoilla on v-mäinen. Vuorotyö on koiranvirka, jota ei kukaan ainakaan perheellinen jaksa.
Kassatyö on tyhjää. Sen keskeinen sisältö muodostuu automaatioksi muodostuvasta yksinkertaisesta prosessista, jota tukemassa on muutama tukiprosessi. Sen ainoa elävä elementti on asiakaspalvelu, joka sekin vain tukena itse työlle. Kassatyö on itsenäisyyttä ja vaikuttamisen mahdollisuuksia etsivälle työntekijälle painajainen. Työtä ohjaavat kaavat, rutiinit, joihin tekijä ei saa eikä pysty vaikuttamaan.
Kassatyö sopii ihmiselle joka pitää yksinkertaisista asioista ja vastuun vapaudesta. Työnkuva on elementeiltään samankaltainen kuin esim. varastotyö tai liukuhihnatyö. Yksinkertaistettuna se on paskaa, josta vain aivokuollut tai narkomaani huuruissaan löytää suuria tunteita ja elämyksiä. - akateeminen...
Suhtaja joori kirjoitti:
Vai on kassatyö nykyisin oikein "ura". Katinkontit sanon minä ja nauran räkäistä nauruani :D Kassatyö on hanttihomma siinä missä haudankaivaja tai kengän kiillottaja.
Ajatellaas mikä kassa oikeastaan on? Kassa ei vedä asiakkaita sisään, siitä pitää huolen markkinointi-ihmiset. Kassa ei tee yrityksen suunnitelmia, visioita, laskelmia tai strategiaa, siitäkin pitävät huolen oman alansa ihmiset. Mitä kassa siis itse asiassa tekee? No kassa ottaa tuotteen, lukee siitä viivakoodin ja laskuttaa asiakasta sen mukaan. Tukiprosesseina luettakoon asiakaspalvelu, kassakoneen käyttö ja hyllytys. Kaikki tehtävät ovat siis lähinnä apinan työtä jota tekee ihminen, koska opetettuja sirkusapinoita on niin vaikeaa löytää.
Valtakunnallisissa, sekä julkisen- että yksityissektorin henkilöstöbarometreissä työtyytyväisyyden peruspilareiksi on todettu mm. yhteiskunnallinen arvostus, työhön vaikuttamisen mahdollisuudet, työsuhteen pysyvyys, korvaus tehdystä työstä, työn monipuolisuus, työn tarjoamat haasteet, mahdollisuus edetä uralla ja vaikka työaika. Mitä näitä peruspilareita löydät kassan työnkuvasta?
Kassan yhteiskunnallinen arvostus on samaa luokkaa kuin siivoojan tai vahtimestarin. Hän ei pysty itse vaikuttamaan omaan työhönsä, esim. hinnat kun ovat kiinteät ja neuvottelunvaraa ei ole. Rutiinitkin ovat samat, esim. tauotuksesta ja organisoinnistakin vastaa alijohto. Työsuhteen pysyvyys on alalla heikko. Määräaikaisia, osa-aikaisia ja harjoittelijoita on paljon ja keskimääräinen työsuhteen kesto on parin vuoden luokkaa. Kassan palkka on pieni, yleensä pienin mahdollinen luokkaa 1300e/kk. Ikälisien kanssa se saattaa toki nousta, kuten muillakin aloilla. Työ ei tarjoa tekijälleen haastetta. Vai voiko haasteena nähdä pitkän kassajonon tyhjentämisen tai sen että jaksaa vielä 8h jälkeenkin hymyillä? Itse näin urani haasteet hieman erilaisia, mutta jokainen tietysti tyylillään. Kassaneidit eivät yleensä myöskään nouse "urallaan". Miten voi nousta työyhteisössä, jossa osaamista, tehokkuutta ja laatua ei juurikaan mitata? Miten voi todistaa omat kykynsä esimerkiksi esimiestehtäviin ja nousta? Työaika kassoilla on v-mäinen. Vuorotyö on koiranvirka, jota ei kukaan ainakaan perheellinen jaksa.
Kassatyö on tyhjää. Sen keskeinen sisältö muodostuu automaatioksi muodostuvasta yksinkertaisesta prosessista, jota tukemassa on muutama tukiprosessi. Sen ainoa elävä elementti on asiakaspalvelu, joka sekin vain tukena itse työlle. Kassatyö on itsenäisyyttä ja vaikuttamisen mahdollisuuksia etsivälle työntekijälle painajainen. Työtä ohjaavat kaavat, rutiinit, joihin tekijä ei saa eikä pysty vaikuttamaan.
Kassatyö sopii ihmiselle joka pitää yksinkertaisista asioista ja vastuun vapaudesta. Työnkuva on elementeiltään samankaltainen kuin esim. varastotyö tai liukuhihnatyö. Yksinkertaistettuna se on paskaa, josta vain aivokuollut tai narkomaani huuruissaan löytää suuria tunteita ja elämyksiä.haukuit kaikki mahdolliset ns. tavalliset työt eli duunarihommat siivoojista liukuhihnallatyöskenteleviin. Oletpa kummallinen ihminen. Itse arvostan kovastikin siivoojia, kassatyöläisiä yms yms sillä he tekevät asiakaspalvelullisesti vaativaa työtä ja saamatta siitä edes kunnollista korvausta. Perusduunien arvostus korkealla ja idiootit kuten edellinen kirjoittaja vaikka kalanperkuu tehtaalle suolistajaksi!!! :)
- mie
Suhtaja joori kirjoitti:
Kassatyö sopii ihmiselle joka pitää yksinkertaisista asioista ja vastuun vapaudesta. Työnkuva on elementeiltään samankaltainen kuin esim. varastotyö tai liukuhihnatyö. Yksinkertaistettuna se on paskaa, josta vain aivokuollut tai narkomaani huuruissaan löytää suuria tunteita ja elämyksiä.olet hassu...kunnon naurut mulle. Tasasin väliajoin joku alottaa saman keskustelun. Kassatyöntekijät: Tästä provosta(?) ei kannata ottaa itteensä. Itse tiedätte, että teidän työ on työtä siinä kun mikä tahansa, eikö vaan? Nämä haukkujat tuskin pärjäis itse...
- loppukaneetin:
Suhtaja joori kirjoitti:
Kassatyö sopii ihmiselle joka pitää yksinkertaisista asioista ja vastuun vapaudesta. Työnkuva on elementeiltään samankaltainen kuin esim. varastotyö tai liukuhihnatyö. Yksinkertaistettuna se on paskaa, josta vain aivokuollut tai narkomaani huuruissaan löytää suuria tunteita ja elämyksiä."Työnkuva on elementeiltään samankaltainen kuin esim. varastotyö tai liukuhihnatyö. Yksinkertaistettuna se on paskaa, josta vain aivokuollut tai narkomaani huuruissaan löytää suuria tunteita ja elämyksiä."
Hallelujaa ja aamen.
Tuon litanian jälkeen on varmaan taas hyvä olo. Muistat kai ottaa Leponexin tai vastaavan, minkä tohtorisetä sinulle onkaan määrännyt.
"Leponexia käytetään sellaisten skitsofreniapotilaiden hoitoon, joille muut samaan käyttöaiheeseen tarkoitetut lääkkeet eivät ole tehonneet tai joille ne ovat aiheuttaneet vaikeita haittavaikutuksia. Skitsofrenia on psykiatrinen sairaus, johon kuuluvat ajattelun, tunnereaktioiden ja käyttäytymisen häiriöt." - mutta...
Suhtaja joori kirjoitti:
Kassatyö sopii ihmiselle joka pitää yksinkertaisista asioista ja vastuun vapaudesta. Työnkuva on elementeiltään samankaltainen kuin esim. varastotyö tai liukuhihnatyö. Yksinkertaistettuna se on paskaa, josta vain aivokuollut tai narkomaani huuruissaan löytää suuria tunteita ja elämyksiä.Työ on tyhmää koska se on tehty tyhmäksi! Sitä tekevä tyyppi voi olla ihan fiksu. Voi kyllä olla tyhmäkin. Ei ne muutkaan työt markkinoinnit ja muut älykkyyttä vaadi koulutusta vain. Eikä työhönsä tarvitse samastua jos se alittaa riman!
- lohduttavista sanoista
mutta... kirjoitti:
Työ on tyhmää koska se on tehty tyhmäksi! Sitä tekevä tyyppi voi olla ihan fiksu. Voi kyllä olla tyhmäkin. Ei ne muutkaan työt markkinoinnit ja muut älykkyyttä vaadi koulutusta vain. Eikä työhönsä tarvitse samastua jos se alittaa riman!
Pelastit päiväni, olin juuri rasvaamassa narua,mutta onneksi avasin tämän koneen ja toivoin löytäväni pienen pelastuksen kipinän ja sitten, sinä tulet ja kirjoitat nuo lohduttavat sanat. KIITOS, pelastajani. Huomenna on taas uusi päivä ja voin aloittaa aamulla kassatyön sama typerä hymy kasvoillani, kuin olen aloittanut sen jo vuosia aiemminkin.
- kassalla jo 4 v.
mutta... kirjoitti:
Työ on tyhmää koska se on tehty tyhmäksi! Sitä tekevä tyyppi voi olla ihan fiksu. Voi kyllä olla tyhmäkin. Ei ne muutkaan työt markkinoinnit ja muut älykkyyttä vaadi koulutusta vain. Eikä työhönsä tarvitse samastua jos se alittaa riman!
niin mitäs se Suhtaja Joori sanoikaan? :)
koulutuksesta, oli se sitten mitä tahansa, on aina hyötyä..ainakin toi oikeinkirjoitus olis ihan hyödyllistä oppia, näin meidän muiden keskustelijoiden kannalta :) joten suosittelen kyllä sulle, että menet kouluun etkä sinne kassalle. kassatyö on kaikkein helpoin uravaihtoehto, senkun istut tosiaan eläkepäiviin asti siinä penkillä ja teet niin kuin on sanottu. ei tarvitse mitään miettiä koko työpäivän aikana...ihanaa, eikö? :)
- mistä roikkuu
Isoissa marketeissa saattaa noin ollakin, mutta myös muu on mahdollista. Meillä keskikokoisessa/suht pienessä ruokakaupassa pääkaup. seudulla on ihan eri meininki. Esim. iltaisin ja vkoloppuisin ei ole ketään hengittämässä niskaan vaan muutaman muun samanarvoisen myyjän kanssa pidetään kauppaa kokonaan itse pystyssä.
Tupakille ja vessaan pääsee milloin vaan tai jos alkaa vituttamaan asiakkaiden naamat. Ehkä pari kolme tuntia max tulee kassalla oltua 8h päivänä ja työajat saa käytännössä valita viikon varoitusajalla täysin vapaasti. Taukoa saa muutenkin pitää aina kun vähänkään haluaa. Luottamus pelaa pomon kanssa, eli jos hommat tehdään kunnolla, niin henkilökunta saa tehdä muuten kaiken niinkun parhaaksi näkee ihan omalla tavalla. Palkka n. 9e tietysti kaikki mahdolliset lisät ja henk.kunta-alennukset sun muut. Työkaverit kaikki aivan ihania ja suurin osa n. 20-25v = bileitä riittää!!
Toinen tärkeä pointti on se, että pienemmässä kaupassa saat helpommin kokemusta kaikista päivittäistavarakaupan osa-alueista esim. hyllyttämisestä, laatu/oma-valvonnasta ja eri lomakkeiden täytöstä aina tavaran tilauksiin asti. Onpa moni päässyt tuuraamaan myymäläpäällikköäkin esim. sen lomien aikana. Eli siltä pohjalta on ehkä tavallaan helpompi ponnistaa ylöspäinkin jos kiinnostusta riittää.- mistä roikkuu
Vielä tuli mieleen:
Miinuksena voi sanoa, että jos henkilökemioita ei pienessä paikassa saa toimimaan tai jos pomo on kusipää, niin se korostuu. Pakoon ei pääse pienessä porukassa vaan täytyy tulla toimeen kaikkien kansas.
Kiire on välillä valtaisaa ja kaikkien vapauksien vastapainona on sitten vastuu. Jos olet esim. iltavuorossa, niin kassat laskettaan itse ja kauppa on osattava sulkea ja avaimia ei hukata tai hukka perii.
Myös ajoittainen turvattomuus on joskus huolena, koska vartijaa ei kovin usein turvana ole. Tosin hyvällä supliikilla pärjää yllättävän pitkälle eikä ainakaan omaan pariin vuoteen mahdu kuin pari oikeaa vaara-tilannetta, jotka nekin olisi voinut hoitaa helposti toisin. - kassalla jo 4 v.
ihme kauppa teillä!
miten te voitte itse valita vuoronne? eihän teillä silloin ole ketään tekemässä iltoja!? vai laitetaanko valittavat vuorot esille ja siitä nopeimmat ottaa parhaat vuorot?
tupakille, vessaan, tauolle tai minnekään muuallekaan ei mennä, jos on asiakkaita. käykö ikinä niin, ettei pääse mihinkään kassalta koko päivän aikana, kun on niin kiirettä, esim. jouluisin, juhannuksena, lauantaisin...?
pikkukaupoissa ja marketeissa on omat hyvät ja huonot puolensa..loppujen lopuksi ruokakauppatyö (kaikkine eri osa-alueineen :) ) ei ole sitä innostavinta ja haasteellisinta työtä! ihan kiva lisä opiskelujen ohella, mutta urakseni en huolisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847