keittiön hintavertailu

Hellu

Onko kokemusta miltä keittiöliikkeeltä löytyy hyvä hinta-laatusuhde? Ollaan mietitty mm. Iskua, Topia ja Keittiömaailmaa (a la Carte, Petra ja Parma).

34

26214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakentaja

Me olemme ottaneet tarjoukset puustellilta, ala cartelta ja topi-keittiöltä. Puustellli ja topi olivat kalleimmat koko talon kalusteiden suhteen, mutta keittiöistä halvin oli taas topi, sitten ala carte ja kallein puustelli. Kovasti olemmme nyt miettineet laatueroja vai onko kyse vain nimestä! Periaattessa keittiöstä saamme melkein samanlaisen jokaiselta, muissa kalusteissa on sitten eroja. Esim. ala cartelta ei saa sävytettyjä liukuovikaapistojen runkoja, eikä opaalilasia minkä taas puustellilta saa.

• hölinää

älkää puhuko HINTAVERTAILUISTA ja keittiökalustefirmoista samassa lauseessa...

jos haluatte TÄYSIN SAMAT, JOPA PAREMMAT keittiöt puoleen hintaan, marssikaa kalustetukkuihin materiaalitoiveidenne kanssa.

Suuri osa näiden ketjujen matskuista on kotimaisia, erona lähinnä BLUM sisäkalut, joten tarpeensa tietävän on turha maksaa tuplahintaa.

Käyttäkää se raha vaikka uuden kämpän huonekaluihin, ettei tarvitse tyytyä sotkaan tai suomisoffaan -kaikella kunnioituksella näitä yrityksiä kohtaan!!

Kauheeta kattella uuden talon rakentaneita, joilla ei kymmeneen vuoteen ole varaa kuin halpiskalusteisiin -IMO.

• hintaan

Meillä Kalustetukkujen tarjous oli noin 5% halvempi kuin lähes vastaavan "merkkikeittiön", joten Kalustetukultakaan keittiötä ei saa puolet halvemmalla. Kalustetukut hävisivät kisan lopulta mielestämme heikomman varustelutalon ja laadun takia.

Puusepällä teetettynä keittiöstä olisi kyllä tullut kaikkein kallein.

• hölinää
        hintaan kirjoitti:

Meillä Kalustetukkujen tarjous oli noin 5% halvempi kuin lähes vastaavan "merkkikeittiön", joten Kalustetukultakaan keittiötä ei saa puolet halvemmalla. Kalustetukut hävisivät kisan lopulta mielestämme heikomman varustelutalon ja laadun takia.

Puusepällä teetettynä keittiöstä olisi kyllä tullut kaikkein kallein.

niin, itse kalustetukku on kyllä vähän kuin keittiömyymälät. Lähinnä tarkoitin tavaranvälittäjiä, jotka tilaavat haluamasi kalusteet ja vastaavat kuljetuksista yms. (vakuutukset). Näin saatava säästö on isoa luokkaa, noin puolet, jopa puolet, yli puolet. Riippuu mihin vertaa.

• vararikko
        hölinää kirjoitti:

niin, itse kalustetukku on kyllä vähän kuin keittiömyymälät. Lähinnä tarkoitin tavaranvälittäjiä, jotka tilaavat haluamasi kalusteet ja vastaavat kuljetuksista yms. (vakuutukset). Näin saatava säästö on isoa luokkaa, noin puolet, jopa puolet, yli puolet. Riippuu mihin vertaa.

Eri liikkeiden hintaeroja isompi ero tulee siitä, millaisen keittiön tahtoo.
        Samalta firmalta saa todella monenhintaisia kokonaisuuksia! Myös kodinkoneet vaikuttavat loppusummaan.

Puusepältäkin saattaa saada edullisesti ja ainakin juuri sellaiset kuin itse tahtoo! Kaapistoista voi teettää myös osan puusepällä ja ottaa osan valmiina tehtaalta.

Monissa viestiketjuissa on edullisimmaksi rankattu Ikean keittiökokonaisuudet, sanovat sen olevan ihan laadukaskin. Tosin asennus täytyy silloin hoitaa itse, samoin, kun näistä "tukuista" otettaessa.
        Jos ei itsellä ole kokemusta edes noutopakkausmööpeleiden kokoamisesta, voi keittiön asennus olla pitkäaikanen projeksi..
        Tosin sitä se voi kyllä olla valitettavasti olla vaikka palkkaisit hommaan "ammattitimpurinkin".
        Varsinkin, jos erikseen pitää hommata sähkö-ja putkimiehet, on aikatauluissa yhteensovittamista!

Eri liikkeiden hintaeroja isompi ero tulee siitä, millaisen keittiön tahtoo.
        Samalta firmalta saa todella monenhintaisia kokonaisuuksia! Myös kodinkoneet vaikuttavat loppusummaan.

Puusepältäkin saattaa saada edullisesti ja ainakin juuri sellaiset kuin itse tahtoo! Kaapistoista voi teettää myös osan puusepällä ja ottaa osan valmiina tehtaalta.

Monissa viestiketjuissa on edullisimmaksi rankattu Ikean keittiökokonaisuudet, sanovat sen olevan ihan laadukaskin. Tosin asennus täytyy silloin hoitaa itse, samoin, kun näistä "tukuista" otettaessa.
        Jos ei itsellä ole kokemusta edes noutopakkausmööpeleiden kokoamisesta, voi keittiön asennus olla pitkäaikanen projeksi..
        Tosin sitä se voi kyllä olla valitettavasti olla vaikka palkkaisit hommaan "ammattitimpurinkin".
        Varsinkin, jos erikseen pitää hommata sähkö-ja putkimiehet, on aikatauluissa yhteensovittamista!

Ikea tekee nykyisin täydellisen asennuksen eli purkaa myös vanhan jos niin haluaa.

Karkeasti sanottuna hintaan tulee silloin n. 100% eli jos kaapistot 2000e niin valmis keittiö 4000e.

Lisäksi on olemassa ns "tehdään se yhdessä" jolloin pitää kai itse purkaa. Tällöin hintaa tuli joku 50% lisää kaappeihin.

Ikean kaapit on suunniteltu niin, että ne oikeesti osaa pysyttää yh-äiti ilman mitään kokemusta.

Hyvänkin keittiön voi pilata surkella suunnittelulla ja heikolla asennuksella. Sen sijaan kaikilla toimittajilla on tavaraa, josta saa hyvällä suunnittelulla ja työnlaadulla upean, käytännöllisen ja kestävän keittiön.

Meillä on kaapit ikeasta ja näyttää siltä, että näin myös aina tulevaisuudessa. Ovat oikeasti laadukkaita ja kestävät vertailua esim vanhempien petraan.

• hölinää
        ville kirjoitti:

Ikea tekee nykyisin täydellisen asennuksen eli purkaa myös vanhan jos niin haluaa.

Karkeasti sanottuna hintaan tulee silloin n. 100% eli jos kaapistot 2000e niin valmis keittiö 4000e.

Lisäksi on olemassa ns "tehdään se yhdessä" jolloin pitää kai itse purkaa. Tällöin hintaa tuli joku 50% lisää kaappeihin.

Ikean kaapit on suunniteltu niin, että ne oikeesti osaa pysyttää yh-äiti ilman mitään kokemusta.

Hyvänkin keittiön voi pilata surkella suunnittelulla ja heikolla asennuksella. Sen sijaan kaikilla toimittajilla on tavaraa, josta saa hyvällä suunnittelulla ja työnlaadulla upean, käytännöllisen ja kestävän keittiön.

Meillä on kaapit ikeasta ja näyttää siltä, että näin myös aina tulevaisuudessa. Ovat oikeasti laadukkaita ja kestävät vertailua esim vanhempien petraan.

tukkurilta,jos niin haluaa, eikä yleensä maksa lähellekkään sitä tonnia, mistä yleisesti asennushinnat vasta lähtee.

• Nimetön

Kun vertaatte eri keittiöitä kannattaa muistaa että laatu maksaa. Hintaerot tulevat mm. runkojen paksuudesta - ennenkaikkea niistä osista jotka eivät näy! Esim. Avestian keittiöissa on rungon takalevy yhtä paksu kuin sivuseinät eli 18 mm, kun taas Avance-keittiöillä 13 mm ( ja muistaakseni Saari-keittiöillä myös). Puustellilla asiat eivät ole lainkaan niin hienosti hintaan nähden siinä luokassa, ja Ikealla välillä vain ohut fanerilevy ( siellä kuitenkin design ja laatu keskimäärin on hintansa väärtti). Eli laatu maksaa vaikkei se aina ensi silmäyksellä näy. Eli vaika rungot tulevat useinkin samoilta firmoilta eri merkeille on niissä kuitenkin eroja. Eri firmoilla on myös eri politiikka sitten kun keittiöstä ja jotain puuttumaan( tai on väärin) kuten usein onkin. esim Puustellilta saattaa mennä yli kaksi kuukautta ennenkuin puuttuva osa tulee koska sarjatuotannossa ei tehdä kuin määrättyyn aikaan määrättyä tavaraa. Oman kokemuksen perustella laittaisin paljon painoarvoa hyvälle suunnittalijalle - painaa vaassa varsinkiin kun tuotteet ovat suunnileen samassa hintaluokassa, vaikkapa vähän kalliimpikin, mutta maksaa varmasti käytössä takaisin. Kuitenkin kannattaa muistaa että keittiösuunnittelijat ovat provikkapalkalla eli heidän intresesseissä on myydä mahdollisimman paljon. Mikäli suunnittelija ei kuuntele lainkaan toivomuksianne vaan tunkee joka paikkaan kaikkea mahdollista kuten allekirjoittaneelle kävi Puustellin kanssa kannattaa kylmästi vaihtaa firmaa - Puustelli ennen kaikkea on yliarvostettu firma Suomessa!

• peruskysymykseen

miksi pidetään keittiösuunnittelijoita joinain ihme guruina, jotka kyllä tietää. Monessa muussakin asiassa tuollaisesti auktoriteettiuskosta/luulosta on vain haittaa. Idioottia luulla aina että joku ammattilainen osaa ja tietää asiat aina paremmin. Jopa joskus näin toki onkin, mutta eikun itse suunnittelemaan ja ottamaan vaihtoehdoista selvää ja sitten vaikka teettämään!

Kukaan ei osaa suunnitella keittiötänne paremmin teille sopivaksi kuin te itse. Turhaa tuossa muuten mollailit Puustellia, samassa veneessä ovat muutkin.

Itse olin laadullisesti tosi tarkka keittiöni kanssa, mutta kyllä meille takalevyksi riitti värivaneri, kaikesta joutavasta ei sentään kannata hei maksaa!

• saattaa

"esim Puustellilta saattaa mennä yli kaksi kuukautta ennenkuin puuttuva osa tulee koska sarjatuotannossa ei tehdä kuin määrättyyn aikaan määrättyä tavaraa."

omasta kokemuksesta sanon ettei mene. Ei se Puustellin tuotanto ole sarjatuotantoa. Sarjatuotannossahan tehdään esim. viikko yhtä ja toinen toista. Puustelli valmistaa kalusteet tilausten mukaan. Optimoiden linjojensa toimivuutta. Mitä puuttuneisiin, kuljetuksissa hajonneisiin tai väärin mitoitettuihin kaappeihin tulee riippuu tapauskohtaisesti kuinka kauan kestää. Siis jos rungossa ongelma n. 2päivää. Ovissa n.1-2viikkoa. Vetimet... jos toimittajalta ei saa ja varasto loppu niin ???? kk.... samaa yleensäkin kaikesta tavarasta jota Puustelli ei itse tee... paitsi kodinkoneet joissa omat koukeronsa, saat uudempaa ja parempaa, tai asennettuna heti kun konetta tulee jne...

• tanja
        peruskysymykseen kirjoitti:

miksi pidetään keittiösuunnittelijoita joinain ihme guruina, jotka kyllä tietää. Monessa muussakin asiassa tuollaisesti auktoriteettiuskosta/luulosta on vain haittaa. Idioottia luulla aina että joku ammattilainen osaa ja tietää asiat aina paremmin. Jopa joskus näin toki onkin, mutta eikun itse suunnittelemaan ja ottamaan vaihtoehdoista selvää ja sitten vaikka teettämään!

Kukaan ei osaa suunnitella keittiötänne paremmin teille sopivaksi kuin te itse. Turhaa tuossa muuten mollailit Puustellia, samassa veneessä ovat muutkin.

Itse olin laadullisesti tosi tarkka keittiöni kanssa, mutta kyllä meille takalevyksi riitti värivaneri, kaikesta joutavasta ei sentään kannata hei maksaa!

Lähipiirissäni on viime aikoina tehty neljäkin keittiöremonttia, jotka ovat hyvin kuvaavia. Oman keittiöni suunniteli keittiöfirman suunnitelija, joka kyllä kuunteli minua. Naapuri säästi ja suunnitteli itse. Nyt häntä harmittaa, sillä keittiö ei ole toimiva keittiö.

Serkkutyttö suunnitteli itse ja mies etsi kaapit ja muut itse, sekä myös asensi. Aikaa heillä meni, mutta lopputulos on hieno ja rahaa säästyi. Toinen serkku taas käytti keittöfirmaa niinkuin minäkin, mutta ei ole lopputulokseen tyytyväinen. Kysyin, miksi otit, vaikka toisiakin vaihtoehtoja oli. Tämä firma oli kuulemma halvin!

Eli eivät kaikki osaa itse suunnitella, eivätkä kaikki suunnittelijat ole hyviä tai huonoja.

• Bee
        saattaa kirjoitti:

"esim Puustellilta saattaa mennä yli kaksi kuukautta ennenkuin puuttuva osa tulee koska sarjatuotannossa ei tehdä kuin määrättyyn aikaan määrättyä tavaraa."

omasta kokemuksesta sanon ettei mene. Ei se Puustellin tuotanto ole sarjatuotantoa. Sarjatuotannossahan tehdään esim. viikko yhtä ja toinen toista. Puustelli valmistaa kalusteet tilausten mukaan. Optimoiden linjojensa toimivuutta. Mitä puuttuneisiin, kuljetuksissa hajonneisiin tai väärin mitoitettuihin kaappeihin tulee riippuu tapauskohtaisesti kuinka kauan kestää. Siis jos rungossa ongelma n. 2päivää. Ovissa n.1-2viikkoa. Vetimet... jos toimittajalta ei saa ja varasto loppu niin ???? kk.... samaa yleensäkin kaikesta tavarasta jota Puustelli ei itse tee... paitsi kodinkoneet joissa omat koukeronsa, saat uudempaa ja parempaa, tai asennettuna heti kun konetta tulee jne...

Kyllä meillekin tuli kortti Puustellilta, jossa ilmoitettiin, että tilauksenne valmistus on aloitettu xx.xx.xxxx-päivänä ja toimituspäivä on xx.xx.xxxx. Kaikki tavarat myös tulivat täsmälleen ilmoitettuna päivänä. Eli ei ne mistään sarjatuotantolinjalta tule, kaikillehan ei tule samanlaiset ja samankokoiset etulevyt kalusteisiinsa.

• keittiöhirmu
        Bee kirjoitti:

Kyllä meillekin tuli kortti Puustellilta, jossa ilmoitettiin, että tilauksenne valmistus on aloitettu xx.xx.xxxx-päivänä ja toimituspäivä on xx.xx.xxxx. Kaikki tavarat myös tulivat täsmälleen ilmoitettuna päivänä. Eli ei ne mistään sarjatuotantolinjalta tule, kaikillehan ei tule samanlaiset ja samankokoiset etulevyt kalusteisiinsa.

Vaikka kaapit tehdään tottakai mittatilauksena kunkin tilatun keittiön mukaan ei se silti tarkoita ettetikö kyseessö ole sarjatuotanto. Kuten itse sanoit, opimointi on firman ajatus tuotannossa. Kyllä ovet tehdään sen verran sarjatutannossa, että mikäli tilaa jotain ei kaikkein tavallista ovimallia ( esim valkoinen laminaatti) ja yksi ovi onkin väärin mitoitettu, niit ei Puustelli - eikä moni muukaan keittiöfirma - lähde valmistamaan linjalla vain ja ainoastaan sita ainoata puuttuvaa ovea vaan odottaa seuraavaan ko. ovimallin sarjatuotantoon.

• raija
        keittiöhirmu kirjoitti:

Vaikka kaapit tehdään tottakai mittatilauksena kunkin tilatun keittiön mukaan ei se silti tarkoita ettetikö kyseessö ole sarjatuotanto. Kuten itse sanoit, opimointi on firman ajatus tuotannossa. Kyllä ovet tehdään sen verran sarjatutannossa, että mikäli tilaa jotain ei kaikkein tavallista ovimallia ( esim valkoinen laminaatti) ja yksi ovi onkin väärin mitoitettu, niit ei Puustelli - eikä moni muukaan keittiöfirma - lähde valmistamaan linjalla vain ja ainoastaan sita ainoata puuttuvaa ovea vaan odottaa seuraavaan ko. ovimallin sarjatuotantoon.

Minulla oli omassa Puustellin keittiössäni erityismitoitettu komero. Keittiön ainut ongelma oli juuri tässä erityisimitoitetussa kaapissa: yksi hylly oli niin huono, etten kelpuuttanut ja asentajan moka pilasi oven. Hylly ja ovi tulivat vähän yli viikon kuluttua. Tehtaalta tuli tieto niiden lähettämisestä.

• Muitakin on
        raija kirjoitti:

Minulla oli omassa Puustellin keittiössäni erityismitoitettu komero. Keittiön ainut ongelma oli juuri tässä erityisimitoitetussa kaapissa: yksi hylly oli niin huono, etten kelpuuttanut ja asentajan moka pilasi oven. Hylly ja ovi tulivat vähän yli viikon kuluttua. Tehtaalta tuli tieto niiden lähettämisestä.

Yli-arvostettu ja ylihinnoiteltukin paska-firma.

Idiootteja palkkalistoilla ja ammattitaidosta ei tietoakaan...

• mhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
        Muitakin on kirjoitti:

Yli-arvostettu ja ylihinnoiteltukin paska-firma.

Idiootteja palkkalistoilla ja ammattitaidosta ei tietoakaan...

Kilpailijako se siellä tunteitaan purkaa?? Säälittävä inisijä olet, olitpa mikä tahansa...

• Muitakin on
        mhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:

Kilpailijako se siellä tunteitaan purkaa?? Säälittävä inisijä olet, olitpa mikä tahansa...

No, nyt on pallo heitetty. Jos Puustelli on mielestäsi jotenkin erityisen hyvä ja edullinen (siis kannattaa hankkia kun hinta/laatu-suhde on hyvä), niin annappa tulla faktoja kiitos.

• Muitakin on
        Muitakin on kirjoitti:

No, nyt on pallo heitetty. Jos Puustelli on mielestäsi jotenkin erityisen hyvä ja edullinen (siis kannattaa hankkia kun hinta/laatu-suhde on hyvä), niin annappa tulla faktoja kiitos.

Sisälukutaito...

• mää

oli varmasti kaunis, muttei kukaan vertailukelpoista matskua saa ilman asiallista tietoa, esim. ilman kalustemetri/materiaaliluettelointia ei tuu mittään. Mitä kukaan hyötyy siitä, jos joku vaan kehuu ja toinen sättii vrt. palstan puustelli-keskustelu, joka on ihan lapsellista. Eli aloitellaanko? Kertokaa vaikka:

1 mistä firmasta kalusteiden hinta
      2 montako kalustemetriä keittiössänne on
      3 materiaalivalinnat
      4 asennuskulut
      5 muuta hintaan vaikuttavaa

tässä omani:
      1 kalustetukku euronetto, 4t.€
      2 6m tasoa, 12kpl 80cm kippiyläkaappeja
      3 kippikaapit kiiltävä valkoinen kalustepäädyillä (4 kpl),tasot sauvatonta pähkinäpuuta, alakaappirungot pähkinälaminaatti, alaovet pähkinäviilua. RST-laminaattisokkelit.
      4 450€ (sis. paljon "ikäviä yksityiskohtia")
      5 vetolaatikkoja 6kpl rosterireunoilla, sekä roskiskaappi samaisella. Ja vielä rosterinen aterinlaatikko 100cm. Kahdessa alalaatikossa lisäksi 100cm RST-tilanjakajat ja korotetut reunat. 2x80cm RST-kuivaustasot valutusastioilla.

Eiköhän se ollut kutakuinkin siinä, toivottavasti tästä on jollekin apua vertailuissa. Ja eikun lisää versioita ketjuun!

• Tarkkasilmäinen

EI sinulla "Mää" mitkään laminaattirungot ole keittiö alakaapeissa,jos niin luulet, myyjä on sinua kusettanut oikein kunnolla.Melamiini mikä melamiini.

• näin...

Me tehtiin (siis minä itse) keittiöremontti viime kesänä. 7 metriä kalusteita. Keittiömaailmasta 7500€ (melko kallista lastulevyä) Joten päädyimme kalustetukkuun sama desing ja materiaalit 2500€. "Säästyneet" 5000€ sijoitimme keittiön ja ruokailutilan pintoihin ja vimpan päälle keittiön koneisiin. Kokonaishinta oli kutakuinkin tuo 7500€ johon sisältyy myös sähkö- ja putkityöt.

• Maukka

Keittiön valinta on todella haasteellinen ja aikaa vievä rupeama. Itse kyseltiin vaimon kanssa useasta paikasta ja useaa erilaista vaihtoehtoa.
      Valinta oli loppujen lopuksi Puustelli, joka toimittaa meille kaikki kiintokalusteet ja kodinkoneet. Kokonaishintana tuo oli halvimmasta päästä, ei kuitenkaan halvin.

Ratkaiseva tekijä oli suunnitelijan/myyjän ideat, koska uuden talon keittiönpohjaan tehtiin suunnitelmaa niin helposti näki kuka suunnittelijoista oli oikeasti hyvä ja kuka vain kopioi ideoita jostakin... Mielestämme saimme juuri sitä mitä haimme ja ainakin nyt olemme tyytyväisiä ratkaisuun...

Muutamassa muu toimittaja oli myös erittäin hyviä, ei siinä mitään. Mutta kokonaisuus ratkaisi. Eräs tunnettu firma ilmoitti tosin heti alussa, että mikäli meillä ei ole itsellä ideoita ja emme ole jo nyt heti löytäneet sopivaa ovimallia, tuhlaamme vain toistemme aikaa... No ei haluttu tuhlata aikaa myyjältä...

Mutta tämä siis vain meidän valinta, itsellehän sitä rakennetaan ja kaikilla on erilaisia makuja.

• Älä pety

OLetkohan yhtä vakuuttunut Puustellin laadusta kun olet kalusteet paikalleen saanut?????

• Itsekin keittiötä etsimässä
        Älä pety kirjoitti:

OLetkohan yhtä vakuuttunut Puustellin laadusta kun olet kalusteet paikalleen saanut?????

Olisi kiva tietää onko näillä Puustellia mollaavilla omakohtaista kokemusta, vaiko vain mutu-tuntumaa asiaan. Oli miten oli, nämä useissa viestiketjuissa toistuvat negatiiviset huomautukset, ilman minkään valtakunnan perusteluja, ovat tylsää luettavaa ja latistavat monen alkuperäisen viestin kiinnostavuuden. Faktat esiin siis, jos on jotain negatiivista sanottavaa.

• Bee
        Itsekin keittiötä etsimässä kirjoitti:

Olisi kiva tietää onko näillä Puustellia mollaavilla omakohtaista kokemusta, vaiko vain mutu-tuntumaa asiaan. Oli miten oli, nämä useissa viestiketjuissa toistuvat negatiiviset huomautukset, ilman minkään valtakunnan perusteluja, ovat tylsää luettavaa ja latistavat monen alkuperäisen viestin kiinnostavuuden. Faktat esiin siis, jos on jotain negatiivista sanottavaa.

uusi Puustelli keittiö ja khh ja olen tyytyväinen. Ollaan vuosi sitten remontoitu omatoimisesti toinen vessa ja siihen ostimme tukusta kalusteet. Kyllä sen eron huomaa sitten käytännössä.

Mutta mutta.... olen huomannut tällä palstalla sen, että kaiken pitäisi olla halpaa. Uudisrakentajalla on tietysti rahasta tiukkaa ja joutuu tyytymään mahdollisimman halpaan, mutta tilanne on eri kun on remontoimassa. Me ollaan jouduttu käyttämään ostamamme talon rakennusvaiheessa halvalla tehtyä tosi surkeaa keittiötä 3 vuotta ja kun uutta suunniteltiin, ei siinä hinnalla ollut suurtakaan merkitystä. Pääasia oli, että keittiöstä tuli toimiva, ei vaan jotain sinne päin... ja tarkoitus on, että keittiötä ei remontoida uudelleen 8 vuoden kuluttua kuten anoppilassa kävi. Menivät hankkimaan halvalla ja lopputulos oli se, että esim. kaikki laatikot oli täysin rikki 8 vuodessa. Tässä jotain lähtökohtaa suunnitteluun.

• JETSULLEEN
        Bee kirjoitti:

uusi Puustelli keittiö ja khh ja olen tyytyväinen. Ollaan vuosi sitten remontoitu omatoimisesti toinen vessa ja siihen ostimme tukusta kalusteet. Kyllä sen eron huomaa sitten käytännössä.

Mutta mutta.... olen huomannut tällä palstalla sen, että kaiken pitäisi olla halpaa. Uudisrakentajalla on tietysti rahasta tiukkaa ja joutuu tyytymään mahdollisimman halpaan, mutta tilanne on eri kun on remontoimassa. Me ollaan jouduttu käyttämään ostamamme talon rakennusvaiheessa halvalla tehtyä tosi surkeaa keittiötä 3 vuotta ja kun uutta suunniteltiin, ei siinä hinnalla ollut suurtakaan merkitystä. Pääasia oli, että keittiöstä tuli toimiva, ei vaan jotain sinne päin... ja tarkoitus on, että keittiötä ei remontoida uudelleen 8 vuoden kuluttua kuten anoppilassa kävi. Menivät hankkimaan halvalla ja lopputulos oli se, että esim. kaikki laatikot oli täysin rikki 8 vuodessa. Tässä jotain lähtökohtaa suunnitteluun.

täällä todella kirjoittelevat vain (yleensä) ne jotka haluavat että heille vielä jotakin maksettais että ostavat jotain, eli kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, suunnittelusta alkaen
        Ei täällä kirjoittele ihmiset joilla on varaa toteuttaa esim. keittiö juuri sellaisena kuin itse haluaa, eikä varmaa selaisia ihmisiä kiinosta edes täläiset keskustelut kuin täällä käydään Sieltä ja sieltä "tukusta", tai puusepältä tms Ja sitäpaitsi "tukku" on ko. kauppiaan keksimä nimitys ,ei ole mitään tukkua kuluttajalle Tukku-sanalla käsitän ihan muuta kuin vähittäismyyntiä harjoittavan yrityksen
        Joka ketjussa haukutaan esim.Puustellia, mutta kukaan ei vielä ole sanonut (mielestäni en ainakaan ole huomannut) missä myymälässä,millä paikkakunnalla,kuka myyjä,suoraan missä nuo kaameat mokat on tapahtunut Enkä usko että missään kukaan myyjä sanoo sellaista mitä täällä on väitetty sanovan Taitaa olla kateelliset "tukku"-myyjät asialla

• puheenvuoro
        JETSULLEEN kirjoitti:

täällä todella kirjoittelevat vain (yleensä) ne jotka haluavat että heille vielä jotakin maksettais että ostavat jotain, eli kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, suunnittelusta alkaen
        Ei täällä kirjoittele ihmiset joilla on varaa toteuttaa esim. keittiö juuri sellaisena kuin itse haluaa, eikä varmaa selaisia ihmisiä kiinosta edes täläiset keskustelut kuin täällä käydään Sieltä ja sieltä "tukusta", tai puusepältä tms Ja sitäpaitsi "tukku" on ko. kauppiaan keksimä nimitys ,ei ole mitään tukkua kuluttajalle Tukku-sanalla käsitän ihan muuta kuin vähittäismyyntiä harjoittavan yrityksen
        Joka ketjussa haukutaan esim.Puustellia, mutta kukaan ei vielä ole sanonut (mielestäni en ainakaan ole huomannut) missä myymälässä,millä paikkakunnalla,kuka myyjä,suoraan missä nuo kaameat mokat on tapahtunut Enkä usko että missään kukaan myyjä sanoo sellaista mitä täällä on väitetty sanovan Taitaa olla kateelliset "tukku"-myyjät asialla

Ei ainoastaan Puustelli tee virheitä, kyllä
        ns. tukut myös virheitä tekevät, niistä ostaneet
        eivät vain uskalla niistä puhua kun tavaran ovat
        "ilmaiseksi" saaneet ja kaupanpäälle vielä kylkiäiset.Kärsivät nahoissaan ja ostavat kaksi
        keittiötä, ensin halvan ja parin vuoden kuluttua
        hyvän.Eihän Mersuakaan saa Ladan hinnalla.

• mää
        puheenvuoro kirjoitti:

Ei ainoastaan Puustelli tee virheitä, kyllä
        ns. tukut myös virheitä tekevät, niistä ostaneet
        eivät vain uskalla niistä puhua kun tavaran ovat
        "ilmaiseksi" saaneet ja kaupanpäälle vielä kylkiäiset.Kärsivät nahoissaan ja ostavat kaksi
        keittiötä, ensin halvan ja parin vuoden kuluttua
        hyvän.Eihän Mersuakaan saa Ladan hinnalla.

itsekin keittiöni "halvinta mahdollista reittiä" hankkineena on mielipidettä vähän puolesta ja vastaan. Ensinnäkin siitä parjatusta laadusta ei kannata tinkiä.

Toisekseen sieltä "vähittäismyyjältä" kyllä saa ihan saman keittiön kuin keittiömaailmasta, alacartelta, puustellilta tai joltain muulta, jos vain osaa vaatia. Ihan vaan senkin tietäen, että valtaosa kalusteista on kotimaista tekoa. Ja koska näillä "tukuilla" kulupuoli on pienempää, se näkyy kuluttajahinnassakin.

Täällä on kirjoiteltu halvan ja surkean laadun olevan yhtä. Ei se näin välttämättä ole, mutta pitää kyllä tarkaan tietää mitä haluaa kun myymälään menee, sitä en kiellä.

Sikäli kun itse olen täällä suosinut näitä "tukkuja" on tarkoitukseni ollut vain kannustaa muita itse suunnittelemaan ja keräämään kalustevalintansa ja hankkimaan vermeet sitten sieltä mistä ne paljon halvemmalla saa, ei muuta. Jos suunnittelu ja vaivannäkö ei kiinnosta, sitten suosittelen ammattilaisen puoleen kääntymistä.

Yleisesti arvelisinkin, että tuosta suunnittelusta ja palvelusta saa kuitenkin maksaa 30-50% kokonaishinnasta, joten kukin miettiköön mikä on teille se paras ratkaisu.

• Oma valinta
        Itsekin keittiötä etsimässä kirjoitti:

Valitettavasti.

• sta vaan

osta kyökki Ikeasta, saat itse suunnitella ja lähtee halvalla

• nimiserkk928

Tervehdys !

Hyvää tietoa liittyen aiheeseen löytyy mm. tiedox sivustolta:

http://www.tiedox.fi/Keittiöremontti vai valmiskeittiön osto-/Onko haaveena uusi keittiö Onko mietinnässä valmiskeittiö vai perinteinen keittiöremontti#keittiöremontti-hinta-kaikki-uusiksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe