Ranskalaiset

Jyrää

Formula ykkösten henkilökohtainen mestaruus otettiin tänä vuonna ranskalaisella autolla. Samoin MM-rallin. Samoin SM-rallin A-ryhmän.

Renault aloitti Formula ykkösissä 2001 ja hyvää jälkeä on tullut esim. Toyotan rämpiessä samaan aikaan suossa.

54

3363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relluva..

      Jolla ei ole tavallisten autojen kanssa mitään tekemistä, väärä palsta kaiken lisäksi, moottoriurheilu palsta on tuolla erikseen. Mutta jotakin keskusteltavaa siis pitäisi olla? No onko kaikki vai vain sinä ranskan rapeista yhtä tyhmiä?

    • Pena

      Kyllä se tosiaan F1:ssä nähdään mikä tietotaitoero Eurooppalaisilla on Japseihin verrattuna. Ei pärjää Toyotat mielettömillä budjeteilla muista Japseista nyt puhumattakaan. Pääasia kuitenkin, että top3:ssa on kolme Eurooppalaista tallia kolmesta maasta. Onnea Renault!

      • vaan on

        excelen´t citröen pravo italia jalno tulli


      • Joni

        Ferrari sai EUROOPPALAISEN rengasvalmistajan käsittämättömän mokailun takia ja JAPANILAISEN rengasvalmistajansa ansiosta lahjana 18 pistettä, joilla se pääsi Toyotan ohi. Toyota taas ei saanut samasta syystä yhtään pistettä kyseisestä kisasta, joten Toyota olisi kevyesti Ferrarin edellä tällä hetkellä.


      • varmaan
        Joni kirjoitti:

        Ferrari sai EUROOPPALAISEN rengasvalmistajan käsittämättömän mokailun takia ja JAPANILAISEN rengasvalmistajansa ansiosta lahjana 18 pistettä, joilla se pääsi Toyotan ohi. Toyota taas ei saanut samasta syystä yhtään pistettä kyseisestä kisasta, joten Toyota olisi kevyesti Ferrarin edellä tällä hetkellä.

        se on spekulointia


      • tunaroi
        Joni kirjoitti:

        Ferrari sai EUROOPPALAISEN rengasvalmistajan käsittämättömän mokailun takia ja JAPANILAISEN rengasvalmistajansa ansiosta lahjana 18 pistettä, joilla se pääsi Toyotan ohi. Toyota taas ei saanut samasta syystä yhtään pistettä kyseisestä kisasta, joten Toyota olisi kevyesti Ferrarin edellä tällä hetkellä.

        ja puhkoi renkaita jo toisena vuonna peräkkäin. Millään muulla tallilla ei ollut ko. kisassa ongelmia.


      • on ja jonkun
        tunaroi kirjoitti:

        ja puhkoi renkaita jo toisena vuonna peräkkäin. Millään muulla tallilla ei ollut ko. kisassa ongelmia.

        täytyi ottaa vastuu noista kamikatze vehkeistä joten rankalainen ylpeys ei ollut este sille, mitä tekivät josta kärsi myös muuan Räikkönen. Onkin täysin toytotan syy, että mm on jo ratkennut


      • Joni
        on ja jonkun kirjoitti:

        täytyi ottaa vastuu noista kamikatze vehkeistä joten rankalainen ylpeys ei ollut este sille, mitä tekivät josta kärsi myös muuan Räikkönen. Onkin täysin toytotan syy, että mm on jo ratkennut

        Hahhaa. Toyotan vikahan se Michelinin mokailu olikin. Tietysti. Saittehan te sen jotenkin käännettyä noin päin.


      • muilla ollut
        Joni kirjoitti:

        Hahhaa. Toyotan vikahan se Michelinin mokailu olikin. Tietysti. Saittehan te sen jotenkin käännettyä noin päin.

        ongelmia niiden renkaiden kanssa ja toyota ei osannut syytä kertoa vaikka oli vastaava edellisenä vuotena ja samassa kohdassa. No rengasmerkki otti vastuun asiasta ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ihmeeliseksi asian tekee se, että muilla ei ollut niitä ongelmia se ei ole sattumaa


      • Pena
        Joni kirjoitti:

        Hahhaa. Toyotan vikahan se Michelinin mokailu olikin. Tietysti. Saittehan te sen jotenkin käännettyä noin päin.

        Ihme spekulointia tosiaan Jonilta taas. Mistä sinä tiedät miten siinä kisassa olisi käynyt jos kaikki olisivat ajaneet? Ihan turhaa arvailua. Pääasia että Eurooppalaiset ovat Japseja edellä F1:ssä, kuten helposti tämänvuotisesta menestyksestä voimme nähdä. Kärjessä kolme Eurooppalaista ja sillä selvä. Muu on jossittelua.


      • Joni
        Pena kirjoitti:

        Ihme spekulointia tosiaan Jonilta taas. Mistä sinä tiedät miten siinä kisassa olisi käynyt jos kaikki olisivat ajaneet? Ihan turhaa arvailua. Pääasia että Eurooppalaiset ovat Japseja edellä F1:ssä, kuten helposti tämänvuotisesta menestyksestä voimme nähdä. Kärjessä kolme Eurooppalaista ja sillä selvä. Muu on jossittelua.

        "Mistä sinä tiedät miten siinä kisassa olisi käynyt jos kaikki olisivat ajaneet? Ihan turhaa arvailua."

        Päätellen koko kauden kulusta on aika helppo huomata, että Toyota on saanut joka kisasta monta pistettä ja Ferrari ei varsinkaan siihen kisaan asti ollut saanut kovin kummoisia tuloksia. Sen nyt varmaan jopa sinä tajuat, että Ferrari ei olisi kaksoisvoittoa napannut ja Toyota olisi saanut monta pistettä.

        "Pääasia että Eurooppalaiset ovat Japseja edellä F1:ssä, kuten helposti tämänvuotisesta menestyksestä voimme nähdä. Kärjessä kolme Eurooppalaista ja sillä selvä. Muu on jossittelua."

        No selvä sitten, jos sinusta on reilua tehdä suoria vertauksia tällaisessakin tilanteessa, kun EUROOPPALAINEN Michelin on mokannut ja päivänselvästi vaikuttanut juuri Toyotan ja Ferrarin väliseen pistesuhteeseen.
        Sulla on kyllä ihme logiikka.


    • ikinä

      Voittakoot mitä vaan mutta ei ikinä mitään ranskalaista minun pihalle tule.

      • on sisällä

        mauste kaappissa ranskalainen pippurimylly. toki äitisihän sitä käyttää


      • varmaan
        on sisällä kirjoitti:

        mauste kaappissa ranskalainen pippurimylly. toki äitisihän sitä käyttää

        syöt itsekkin ihan mieluusti, vaikka mollaat Japanilaisia!?
        Vai oletko kenties jälkeenjäänyt?


      • olevan
        varmaan kirjoitti:

        syöt itsekkin ihan mieluusti, vaikka mollaat Japanilaisia!?
        Vai oletko kenties jälkeenjäänyt?

        edelläkäynyt


    • toivottavasti oppivat

      Toivottavasti oppivat sitten jatkossa tekemään kunnollisia autoja, joissa:
      -- ei ole liikaa kaikenmaailman pikkuvikoja
      -- öljynvaihto ei tapahdu huohotinputken kautta
      -- "yksilöllisyys" ei tarkoita sitä, että joka autossa on eri asia poskellaan
      -- pultit ja mutterit on kunnolla kiristetty
      jne.

      • olekaan

        nykyään pikkuvikoja eikä isompiakaan. Öljynvaihtokin tapahtuu normaalisti eikä niinkuin japseissa, että pakoputkesta ulos ja venttiilikopasta sisään.


      • pakoputken kautta
        olekaan kirjoitti:

        nykyään pikkuvikoja eikä isompiakaan. Öljynvaihtokin tapahtuu normaalisti eikä niinkuin japseissa, että pakoputkesta ulos ja venttiilikopasta sisään.

        Itse tunnistan tuosta pakoputken kautta tapahtuvasta öljynvaihdosta vain minulla aikoinaan työsuhdeautona olleen Opel Astra vm 1996:n.

        Yhteenkään niistä seitsemästä japskista, jotka minulla on ollut, ei ole huoltojen välissä tarvinnut öljyä lisätä.

        Toinen kahdesta pihassa aikoinaan olleesta ranskiksesta sitä kaipasi, joskaan ei kyllä huohottimen kautta vaihdon takia. Pikkuvikaa niissä riitti kyllä sen verran molemmisssa, että Bilian työnjohtaja näytti kaupungilla vastaantullessa hyvältä tutulta...


      • putken kautta

        tapahtuva öljynvaihto on omistajan huolimattomuutta puhdistus kuuluu huoltoihin ja jos ei käytä niin voi tehdä sen itse 2v.n välein on riittävä


      • mulla toyotassa
        pakoputken kautta kirjoitti:

        Itse tunnistan tuosta pakoputken kautta tapahtuvasta öljynvaihdosta vain minulla aikoinaan työsuhdeautona olleen Opel Astra vm 1996:n.

        Yhteenkään niistä seitsemästä japskista, jotka minulla on ollut, ei ole huoltojen välissä tarvinnut öljyä lisätä.

        Toinen kahdesta pihassa aikoinaan olleesta ranskiksesta sitä kaipasi, joskaan ei kyllä huohottimen kautta vaihdon takia. Pikkuvikaa niissä riitti kyllä sen verran molemmisssa, että Bilian työnjohtaja näytti kaupungilla vastaantullessa hyvältä tutulta...

        2litraa sadalle lisäsin sitten, kun öljynpainevalo sytty ja en viittiny täytenä pitää kun söi nopeammin. toinen oli volvo, mutta sen kuuluikin syödä 0,5l/5000km


    • japsilla vielä...

      Vaihtaisinko siis japsini ranskalaiseen jonkun rallimenestyksen takia??? Hmmmmm...

      Buhahaa....

      • vaihtaisit

        koska et näytä ymmärtävän autojen päälle mitään, japsi, hmmmmm...hehehehhehe!


    • touhua

      Rahat laitetaan kilpa-autoihin ja tuotantomallit ovat täysin luokattomia laadultaan. Onneksi Citroen ja Peugeot lähtevät rallista ja toivottavasti käyttävät säästyneet rahat laadun parantamiseen.

      • henkilöautoissa

        laatu on ollut hyvä ja ajettavuus huippua. MM-tasolla nähtiin tallien tietotaito.


      • puhut

      • moka!

      • kiinnostaa
        moka! kirjoitti:

        Eihän niitä ranskalaisia nyt 10 parhaan joukossa tietystikään näy. Tästä löytyy ne surkeimmatkin:
        http://auto.t-online.de/c/32/90/03/3290038.html

        palaneet polttimot. Minua ainakin kiinnostaa vain ajokilometreihin ja vikojen suuruuteen suhteutetut taulukot luotettavuudessa. Niitäkin paljon enemmän kiinnostaa ajo-ominaisuudet, ulkonäkö, turvallisuus jne.


      • tulla oikein emä
        moka! kirjoitti:

        Eihän niitä ranskalaisia nyt 10 parhaan joukossa tietystikään näy. Tästä löytyy ne surkeimmatkin:
        http://auto.t-online.de/c/32/90/03/3290038.html

        moka toki poishan tää täältäkin otetaan

        Luin testin tänään Tuulilasi-lehdestä ja huomioni kiinnittyi pistetaulukkoon...ja kas kummaa Hondan pisteet oli laskettu väärin eli sitkeys-osiossa(30max)Honda sai 25p ja Renault 27p ja Mazda 28p ja molemmat hävisivät sekunttikaupalla Hondalle kaikki testin sitkeys testit eli Hondalle muutos tarkoittaa 3p ja se nousee 310p.

        Asiasta on jo otettu yhteys Tuulilasi-lehteen ja korjaavat asian....seuraavassa nrossa.

        ps. sinällääm aina kannattaa lukea testin taulukot tarkkaan...ja kun katsaa yleensä noita taulukoita niin aika paljon niihin sisältyy arvostus asioita! Itse en omista mitään kyseisistä autoista!


    • näin ollut

      Renault osti koko Benettonin F1 tallin kaikkineen päivineen. Ja nimi tietysti muuttui Renaultiksi.
      Shumihan voitti kaksi MM:ää juuri Benettonilla 90-luvulla. Toyota aloitti aivan tyhjästä.

      • ollenkaan

        Benetton käytti tuolloin Fordin moottoreita. Toyota osti Arrows-tallin eikä aloittanut tyhjästä. Renaultin tietotaito on vain niin paljon parempaa vaikka budjetti on paljon pienempi. Ymmärrän kyllä, että japsiautoilijoita harmittaa.


      • vai niin

        Eikös Toyotalla kuitenkin ole palkkalistoillaan aika paljon väkeä, joilla on kokemusta F1:stä paljon pidemmältä ajalta kuin Toyota on ollut mukana lajissa. Ja alkuvuosina aikaisempaa kokemusta omaavaa henkilökuntaa taisi olla vielä enemmän kuin nyt. Eli aloittiko Toyota sittenkään aivan tyhjästä?


      • Joni
        ollenkaan kirjoitti:

        Benetton käytti tuolloin Fordin moottoreita. Toyota osti Arrows-tallin eikä aloittanut tyhjästä. Renaultin tietotaito on vain niin paljon parempaa vaikka budjetti on paljon pienempi. Ymmärrän kyllä, että japsiautoilijoita harmittaa.

        Älä puhu paskaa. Toyota ei ostanut Arrowsia, vaan aloitti puhtaalta pöydältä täysin nollasta. Satutko muistamaan, että Arrows ja Toyota ehtivät kilpaillakin samaan aikaan?

        Rellulla oli jo ennestään paljon kokemusta formuloista.

        Sinulla ei ole hajuakaan Toyotan tietotaidosta autourheilussa. Toyota on yksi parhaiten menestyvistä/menestyneistä valmistajista autourheilussa. MM-rallinkin lopetti huipulla siirtyäkseen F1:een. Maailman ratasarjoissa kova sana.


      • Joni
        vai niin kirjoitti:

        Eikös Toyotalla kuitenkin ole palkkalistoillaan aika paljon väkeä, joilla on kokemusta F1:stä paljon pidemmältä ajalta kuin Toyota on ollut mukana lajissa. Ja alkuvuosina aikaisempaa kokemusta omaavaa henkilökuntaa taisi olla vielä enemmän kuin nyt. Eli aloittiko Toyota sittenkään aivan tyhjästä?

        Entä Rellulla sitten? Loppujen lopuksi noissa F1-talleissa menee henkilöt ja osaajat ja varsinkin kansalaisuudet niin ristiin ja sekaisin, että on täysin turha miettiä, missä maassa niitä osataan tehdä.
        Kun Toyota menestyy, täällä muistutetaan Luca Marmorinista ja Mike Gascoynesta ja kuinka niiden moottori on milloin italialainen ja milloin etelä-afrikkalainen. Sitten kun ei muka menestystä tule, on talli japanilainen. Hauskinta tässä on se, että hyvinhän sillä Toyotalla nykyään menee. Muistaako kukaan Ferrarin tasoa ennen 90-luvun lopun nousua? Kaikki on pienestä kiinni siinä lajissa. Sanokaapa joku täysin nollasta lähtenyt talli, joka olisi Toyotaa nopeammin kehittynyt. Ja joku 50-luvun esimerkki ei sitten ehkä ole oikein verrannollinen nykypäivään.


      • vaatimatonta
        Joni kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Toyota ei ostanut Arrowsia, vaan aloitti puhtaalta pöydältä täysin nollasta. Satutko muistamaan, että Arrows ja Toyota ehtivät kilpaillakin samaan aikaan?

        Rellulla oli jo ennestään paljon kokemusta formuloista.

        Sinulla ei ole hajuakaan Toyotan tietotaidosta autourheilussa. Toyota on yksi parhaiten menestyvistä/menestyneistä valmistajista autourheilussa. MM-rallinkin lopetti huipulla siirtyäkseen F1:een. Maailman ratasarjoissa kova sana.

        Rallissa pärjäsi vilpillä mutta jäi kiinni. F1-sarjassa rämpiminen uskomatonta. Le Mans voittoa ei ole Toyotalla. Ei ole todellakaan yksi parhaiten menestyneistä talleista.


      • tyhjästä

        anderssonin tiimin porukkaahan sinne siirtyi ja onhan ne ajanut jo jenkeissä kilpaa josta tuli apua myöskin moottoripuolelle


      • aivan selvä
        Joni kirjoitti:

        Entä Rellulla sitten? Loppujen lopuksi noissa F1-talleissa menee henkilöt ja osaajat ja varsinkin kansalaisuudet niin ristiin ja sekaisin, että on täysin turha miettiä, missä maassa niitä osataan tehdä.
        Kun Toyota menestyy, täällä muistutetaan Luca Marmorinista ja Mike Gascoynesta ja kuinka niiden moottori on milloin italialainen ja milloin etelä-afrikkalainen. Sitten kun ei muka menestystä tule, on talli japanilainen. Hauskinta tässä on se, että hyvinhän sillä Toyotalla nykyään menee. Muistaako kukaan Ferrarin tasoa ennen 90-luvun lopun nousua? Kaikki on pienestä kiinni siinä lajissa. Sanokaapa joku täysin nollasta lähtenyt talli, joka olisi Toyotaa nopeammin kehittynyt. Ja joku 50-luvun esimerkki ei sitten ehkä ole oikein verrannollinen nykypäivään.

        kun katsotaan rahallista panostusta niin se on Minardi


      • Joni
        vaatimatonta kirjoitti:

        Rallissa pärjäsi vilpillä mutta jäi kiinni. F1-sarjassa rämpiminen uskomatonta. Le Mans voittoa ei ole Toyotalla. Ei ole todellakaan yksi parhaiten menestyneistä talleista.

        Aina sama juttu. Täällä junttilassa ei kukaan tiedä mitään muita kisoja. Le Mans ja rallin MM ja F1.

        Rallissa pärjäsi jo heti vilpin jälkeenkin Celicallaan ja sitten Corollalla aina F1:een saakka. Silloin oli vilpistä kulunut jo liki 10 vuotta. Ja olihan se vilppikin tietysti eurooppalaisten tekemä, vai mitä?

        Le Mansiin Toyota osallistunut yhden kerran 90-luvun lopulla ja silloin johti viimeiselle parille kymmenelle minuutille asti kaksoisjohdolla mutta sitten kuskit törmäsivät toisiinsa ja kaksoisvoitto meni siinä.

        F1:ssä en ole huomannut mitään rämpimistä. Hyvinhän niillä menee. Talli olisi kolmantena ilman Michelinin fiaskokisaa. Sano yksikin talli, joka olisi nopeammin menestynyt täysin nollasta alettuaan. Etkö sinäkään muista esim. Ferrarin tasoa ennen 90-luvun lopun uutta nousua? Taisi olla 20 vuotta ilman menestystä sitä ennen.


      • sillä ole
        Joni kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Toyota ei ostanut Arrowsia, vaan aloitti puhtaalta pöydältä täysin nollasta. Satutko muistamaan, että Arrows ja Toyota ehtivät kilpaillakin samaan aikaan?

        Rellulla oli jo ennestään paljon kokemusta formuloista.

        Sinulla ei ole hajuakaan Toyotan tietotaidosta autourheilussa. Toyota on yksi parhaiten menestyvistä/menestyneistä valmistajista autourheilussa. MM-rallinkin lopetti huipulla siirtyäkseen F1:een. Maailman ratasarjoissa kova sana.

        edes kunnollista autourheiluhistoriaa oikeat merkit ovat kilpailleet jo 100vuotta sitten


      • nollasta
        Joni kirjoitti:

        Entä Rellulla sitten? Loppujen lopuksi noissa F1-talleissa menee henkilöt ja osaajat ja varsinkin kansalaisuudet niin ristiin ja sekaisin, että on täysin turha miettiä, missä maassa niitä osataan tehdä.
        Kun Toyota menestyy, täällä muistutetaan Luca Marmorinista ja Mike Gascoynesta ja kuinka niiden moottori on milloin italialainen ja milloin etelä-afrikkalainen. Sitten kun ei muka menestystä tule, on talli japanilainen. Hauskinta tässä on se, että hyvinhän sillä Toyotalla nykyään menee. Muistaako kukaan Ferrarin tasoa ennen 90-luvun lopun nousua? Kaikki on pienestä kiinni siinä lajissa. Sanokaapa joku täysin nollasta lähtenyt talli, joka olisi Toyotaa nopeammin kehittynyt. Ja joku 50-luvun esimerkki ei sitten ehkä ole oikein verrannollinen nykypäivään.

        aloittanut. Käsittämättömän huonosti on pärjännyt vaikka budjetti on selvästi suurin.


      • koko tallia
        ollenkaan kirjoitti:

        Benetton käytti tuolloin Fordin moottoreita. Toyota osti Arrows-tallin eikä aloittanut tyhjästä. Renaultin tietotaito on vain niin paljon parempaa vaikka budjetti on paljon pienempi. Ymmärrän kyllä, että japsiautoilijoita harmittaa.

        vaan suuren osan henkilöstöä eli ns. tietotaidon.


      • afhd
        sillä ole kirjoitti:

        edes kunnollista autourheiluhistoriaa oikeat merkit ovat kilpailleet jo 100vuotta sitten

        Toyota on sen verran nuori merkkikin. Mitä se kertoo nykypäivästä, jos on kilpaillut 100 vuotta sitten?


      • Joni
        nollasta kirjoitti:

        aloittanut. Käsittämättömän huonosti on pärjännyt vaikka budjetti on selvästi suurin.

        Aloittihan se. Käsittämättömän hyvin pärjännyt siihen nähden.


      • taaskin
        Joni kirjoitti:

        Aloittihan se. Käsittämättömän hyvin pärjännyt siihen nähden.

        Toyota aloitti valmiilla kokeneella henkilökunnalla. Kannattaa olla hiljaa jos ei ymmärrä moottoriurheilusta mitään. Et ole tainnut harrastaa?


      • vastasin
        afhd kirjoitti:

        Toyota on sen verran nuori merkkikin. Mitä se kertoo nykypäivästä, jos on kilpaillut 100 vuotta sitten?

        toyota on yksi menestyneimmistä siihen liittyy historia ja se osoitaa myös paljon enemmän menestystä saavuttaneita merkkejä


      • Malens
        Joni kirjoitti:

        Aina sama juttu. Täällä junttilassa ei kukaan tiedä mitään muita kisoja. Le Mans ja rallin MM ja F1.

        Rallissa pärjäsi jo heti vilpin jälkeenkin Celicallaan ja sitten Corollalla aina F1:een saakka. Silloin oli vilpistä kulunut jo liki 10 vuotta. Ja olihan se vilppikin tietysti eurooppalaisten tekemä, vai mitä?

        Le Mansiin Toyota osallistunut yhden kerran 90-luvun lopulla ja silloin johti viimeiselle parille kymmenelle minuutille asti kaksoisjohdolla mutta sitten kuskit törmäsivät toisiinsa ja kaksoisvoitto meni siinä.

        F1:ssä en ole huomannut mitään rämpimistä. Hyvinhän niillä menee. Talli olisi kolmantena ilman Michelinin fiaskokisaa. Sano yksikin talli, joka olisi nopeammin menestynyt täysin nollasta alettuaan. Etkö sinäkään muista esim. Ferrarin tasoa ennen 90-luvun lopun uutta nousua? Taisi olla 20 vuotta ilman menestystä sitä ennen.

        Ei kun Le Mansissa toinen Toyota pyörähti rengasrikon takia, toinen törmäsi varikolta eteen ängenneeseen hitaampaan, muuten kaksoisvoitto oli jo selviö. Joku saksalaismerkki sai sitten onnenkantamoisena voiton jota jotkut kehtaa hehkuttaa.


      • miten kävi
        Joni kirjoitti:

        Aina sama juttu. Täällä junttilassa ei kukaan tiedä mitään muita kisoja. Le Mans ja rallin MM ja F1.

        Rallissa pärjäsi jo heti vilpin jälkeenkin Celicallaan ja sitten Corollalla aina F1:een saakka. Silloin oli vilpistä kulunut jo liki 10 vuotta. Ja olihan se vilppikin tietysti eurooppalaisten tekemä, vai mitä?

        Le Mansiin Toyota osallistunut yhden kerran 90-luvun lopulla ja silloin johti viimeiselle parille kymmenelle minuutille asti kaksoisjohdolla mutta sitten kuskit törmäsivät toisiinsa ja kaksoisvoitto meni siinä.

        F1:ssä en ole huomannut mitään rämpimistä. Hyvinhän niillä menee. Talli olisi kolmantena ilman Michelinin fiaskokisaa. Sano yksikin talli, joka olisi nopeammin menestynyt täysin nollasta alettuaan. Etkö sinäkään muista esim. Ferrarin tasoa ennen 90-luvun lopun uutta nousua? Taisi olla 20 vuotta ilman menestystä sitä ennen.

        sainzille englanissa toytalla, kun menetti maailmanmestaruuden "muutamasatameriä aiemmin paukahtikone" kilpailussa on päämäärä saavutettu maalissa ei kuten trulli ajelee niitä hyviä aika-ajo sijoituksia tyhjällätankilla ja on sitten muitten tukkona. No ensivuonna on systeemi toinen jos se aika-ajouudistus tulee


      • Joni
        miten kävi kirjoitti:

        sainzille englanissa toytalla, kun menetti maailmanmestaruuden "muutamasatameriä aiemmin paukahtikone" kilpailussa on päämäärä saavutettu maalissa ei kuten trulli ajelee niitä hyviä aika-ajo sijoituksia tyhjällätankilla ja on sitten muitten tukkona. No ensivuonna on systeemi toinen jos se aika-ajouudistus tulee

        Muistatko, että tuossa kisassa JAPANILAINEN Mitsubishi varmisti Rallin MM:n?

        Toyotalla F1:n tehokkain kone, jopa 980-heppainen, ei tarvita siis tyhjää tankkia.


      • ISJ¨å
        taaskin kirjoitti:

        Toyota aloitti valmiilla kokeneella henkilökunnalla. Kannattaa olla hiljaa jos ei ymmärrä moottoriurheilusta mitään. Et ole tainnut harrastaa?

        Ei kun Toyota aloitti sellaisella miehistöllä, jossa kukaan ei ollut kuullutkaan formuloista ja yksi oli kääpiö ja yksi oli vammainen koira ja yksi haisi vitulle.


    • vielä kaikki

      Euroopan Divisioona 2 rallicross-mestaruus tuli suomalaiskuskille ranskalaisella autolla.

      • vielä

        kaikki. Aavikolta voittoja on monta ja tulee lisää meinaan ranskalaisille merkeille.

        missäköhän se FIA:n pääpaikka on, oisko ranskassa


      • tuossakaan
        vielä kirjoitti:

        kaikki. Aavikolta voittoja on monta ja tulee lisää meinaan ranskalaisille merkeille.

        missäköhän se FIA:n pääpaikka on, oisko ranskassa

        silla nuorten Suomen mestaruus voitettiin tänä vuonna ranskalaisella autolla!


      • kaikki alkoi

      • vielä kaikki
        tuossakaan kirjoitti:

        silla nuorten Suomen mestaruus voitettiin tänä vuonna ranskalaisella autolla!

        Euroopan rallycross divisioona 1 (nelivetoiset) voitettiin ranskalaisella Sitikalla.


      • tässä ole
        vielä kaikki kirjoitti:

        Euroopan rallycross divisioona 1 (nelivetoiset) voitettiin ranskalaisella Sitikalla.

        jo kaikki, kun merkkimestaruus meni rallissa citikalle ja se junioreiden mestaruus voitettin citikalla


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe