Voiko ryyppyputkella olevan ihmisen toimittaa putkaan niinkauaksi että viinanhimo on ohi ja mitä mahtanee maksaa? En jouda ja jaksa vahtia ettei ukko karkaa paljain jaloin kapakkaan tai lainaamaan naapurista rahaa kun kengät ja rahat on otettu pois.
Putkaan vieminen
18
1527
Vastaukset
- del *.*
oli "kysymys".
Olet käsittänyt poliisin toimenkuvan vähän väärin.
Ei ole meinaan mikään päihdeklinikka.
Niin kauan pidetään että selviää ja ulos jos ei muuta ole kuin humalatila.
Olet varmaan aika turhaunut tilanteeseen, luulisin ja siksi kysyt tällaista.
Voisit tietysti laittaa tämän ukon seinää vasten ja sanoa että joko katkaisuun tai ulos kämpästä ja ero. Joo, on varmaan vaikeaa mutta onko sinulla nyt helppoa?
En tietysti tiedä tilannettasi mutta jos tässä oli mitään neuvoa sinulla niin kiva.
Ja jos ukkosi menee katkaisuun niin saat ainakin 2-3 viikkoa olla rauhassa.
Ja jos miehesi keskeyttää hoidon niin sama juttu. Laita eropaperit naaman eteen.
Mutta kuten sanottu, en tiedä tilannettasi ja tämä voisi toimia ns. herätehoitona ukollesi.
Unohda se putka kuiteski :)
Hyvää jatkoa.
t: Del- ap.
En nyt todellakaan tarkoittanut että haluaisin mieheni putkaan muuta kuin siihen asti että selviää tajuamaan huomisen olevan työpäivän kuten olisi ollut tänäänkin. Putkasta ei pääse ostamaan lisää kaljaa kuten kotoa jos ei ketään ole estämässä. Eikä meillä nyt sentään mies kengittä ja rahatta elä näin vain on joskus pitänyt toimia hädän hetkellä. Kärjistäen nyt vain tuli tämä kerrottua kuvaamaan sitä viinaan kohdistuvaa tolkutonta halua joka saa alkoholia väärin käyttävän tekemään mitä tahansa juomansa eteen.
Ehkä tapani kertoa on hieman kyyninen mutta sellaiseksi sitä on tullut. Kyse on tuurijuoposta joka on pitkiäkin aikoja juomatta mutta pikkuhiljaa "opettelee" juomista ja homma etenee sitten viikonpoppuhumalten kautta aina jokavuotiseen katastrofiin ja sama homma taas alusta. Jos juominen olisikin jatkuvaa en olisi enää saman katon alla eikä tässäkään tietysti mitään järkeä ole. Kiitos ymmärtämisestä. Yritän saada hänet vielä lopettamaan kokonaan kunhan hän tuosta selkiintyy.
Toinen asia on sitten kuinka hänet saisi ymmärtämään että juominen pitää lopettaa kookonaan kun hänessä koko ajan elää se pieni toive oikeiden juomistapojen oppimisesta. - del *.*
ap. kirjoitti:
En nyt todellakaan tarkoittanut että haluaisin mieheni putkaan muuta kuin siihen asti että selviää tajuamaan huomisen olevan työpäivän kuten olisi ollut tänäänkin. Putkasta ei pääse ostamaan lisää kaljaa kuten kotoa jos ei ketään ole estämässä. Eikä meillä nyt sentään mies kengittä ja rahatta elä näin vain on joskus pitänyt toimia hädän hetkellä. Kärjistäen nyt vain tuli tämä kerrottua kuvaamaan sitä viinaan kohdistuvaa tolkutonta halua joka saa alkoholia väärin käyttävän tekemään mitä tahansa juomansa eteen.
Ehkä tapani kertoa on hieman kyyninen mutta sellaiseksi sitä on tullut. Kyse on tuurijuoposta joka on pitkiäkin aikoja juomatta mutta pikkuhiljaa "opettelee" juomista ja homma etenee sitten viikonpoppuhumalten kautta aina jokavuotiseen katastrofiin ja sama homma taas alusta. Jos juominen olisikin jatkuvaa en olisi enää saman katon alla eikä tässäkään tietysti mitään järkeä ole. Kiitos ymmärtämisestä. Yritän saada hänet vielä lopettamaan kokonaan kunhan hän tuosta selkiintyy.
Toinen asia on sitten kuinka hänet saisi ymmärtämään että juominen pitää lopettaa kookonaan kun hänessä koko ajan elää se pieni toive oikeiden juomistapojen oppimisesta.mutta näillä muilla ei näköjään ole taitoa lukea rivien välistä.
Heh, tapasi oli todella kyyninen ja sen takia tajusinkin pointin.
Mutta jos miehesi ei aiheuta harmia (ole vaaraksi) sinulle tai itselleen, tai muille niin on aika vaikeaa toimittaa putkaan.
Joskus poliisit toimittavat kotiovelle ettei tarvitse putkaan viedä.
Ehdotan vieläkin että laitat tilanteen hallintaan omilla ehdoillasi. Eli katkaisua tai ulos.
- exdoku
Et kai tosissas... Minä - entinen tosijuoppo - en takuulla olisi lopettanut juomista jos olisin joutunut elämään vankeudessa ts. kengät kätkettäisiin yms. Olet käsittänyt elämisen ja parisuhteen luonteen ja pelisäännöt täysin nurinkurisesti. Eroa ihmeessä - jo miehesikin vuoksi. En usko että muu vaihtoehto tepsii ellet sitten haluakin tappaa häntä viinalla.
- Maikki.
Hommaa itsellesi hamsteri tai jokin muu häkissä pidettävä pikku lemmikki...
Ihan tosissaan. Suosittelen sinulle mielenterveystoimiston puoleen kääntymistä. En niinkkään miehesi alkoholiongelman vuoksi vaan siksi, että itse olet avun tarpeessa.- del *.*
itse.
Ap:n teksistä heijastui aika selvästi epätoivo jota empatian puutteesta kärsivät ihmiset eivät tajua, kuten sinä Maikki typerine kommentteinesi.
Ihan tosissaan suosittelen sinulle Maikki empatia-kurssia ja se mtt taitaa olla sinulle kanssa hyvä ratkaisu vaikka taidat olla jo asiakas.
Ap:lle toivon hyvää ja toivottavasti riittää voimia. Epätoivo on aika tuttua minulle.
Pistä se äijä katkolle. - Maikki.
del *.* kirjoitti:
itse.
Ap:n teksistä heijastui aika selvästi epätoivo jota empatian puutteesta kärsivät ihmiset eivät tajua, kuten sinä Maikki typerine kommentteinesi.
Ihan tosissaan suosittelen sinulle Maikki empatia-kurssia ja se mtt taitaa olla sinulle kanssa hyvä ratkaisu vaikka taidat olla jo asiakas.
Ap:lle toivon hyvää ja toivottavasti riittää voimia. Epätoivo on aika tuttua minulle.
Pistä se äijä katkolle.Olen samaa mieltä. Ap kaipaa "empatiakurssia". Minullekin jäi se kuva, että hän ei osaa asettua vankina pitämänsä miehen asemaan; miltä hänestä itsestä tuntuisi jos häntä itseään kohdeltaisiin samoin.
Minulla on kokemusta. Erosin miehestäni. Ja kävin mielenterveystoimistossa. Tänä päivänä exmieheni ei enää juo. Olemme mitä parhaita ystäviä nyt vasta eron jälkeen ja keskustelleet paljon tästäkin asiasta ja silmani ovat pikku hiljaa avautumassa todellisuudelle. Sille tosiasialle, että ihmisiä ei voi omistaa eivätkä ne ole esineitä joita "käsitellään" milloin mitenkin. - del *.*
Maikki. kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ap kaipaa "empatiakurssia". Minullekin jäi se kuva, että hän ei osaa asettua vankina pitämänsä miehen asemaan; miltä hänestä itsestä tuntuisi jos häntä itseään kohdeltaisiin samoin.
Minulla on kokemusta. Erosin miehestäni. Ja kävin mielenterveystoimistossa. Tänä päivänä exmieheni ei enää juo. Olemme mitä parhaita ystäviä nyt vasta eron jälkeen ja keskustelleet paljon tästäkin asiasta ja silmani ovat pikku hiljaa avautumassa todellisuudelle. Sille tosiasialle, että ihmisiä ei voi omistaa eivätkä ne ole esineitä joita "käsitellään" milloin mitenkin.Oletko humalassa vai muuten latvaPeevitonen.
Lue uudelleen viestini. Ei koskenut ap:ta vaan sinua Maikki. Mutta aika nerokas vittuilu täytyy myöntää.
Korjaan tämän ainoastaan siksi ettei ap luule että tämä oli sinun manipuloinnin takia tarkoitettu hänelle.
Ps. Jos et ole humalassa tai latvaPeevitonen niin luet liian hätäisesti viestit. - Upi*
Maikki. kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ap kaipaa "empatiakurssia". Minullekin jäi se kuva, että hän ei osaa asettua vankina pitämänsä miehen asemaan; miltä hänestä itsestä tuntuisi jos häntä itseään kohdeltaisiin samoin.
Minulla on kokemusta. Erosin miehestäni. Ja kävin mielenterveystoimistossa. Tänä päivänä exmieheni ei enää juo. Olemme mitä parhaita ystäviä nyt vasta eron jälkeen ja keskustelleet paljon tästäkin asiasta ja silmani ovat pikku hiljaa avautumassa todellisuudelle. Sille tosiasialle, että ihmisiä ei voi omistaa eivätkä ne ole esineitä joita "käsitellään" milloin mitenkin.Ei siinä todellakaan empatiaa kaivata, jos henkilö esiintyy uhrina ja pyhimyksenä ja silti toimii kuin diktaattori ja varas. Eihän siinä kenkä- ja rahapussiasiassa muusta ole kyse ja todennäköisesti käytös on leimallista koko suhteelle. Miehelle ei edes anneta mahdollisuuksia selvitä ellei hän tajua itse erota. Voi olla niin, että vaimo on ulottanut valtansa jo niin laajalle että se on vaikeaa mutta yrittää kannattaa. Kysymys on sentään ihmiselämästä.
- Outi
En ole koskaan kuullut, että viinanhimo putkassa lähtisi. Tai edes vankilassa...
Voisitko täsmentää kysymystäsi. Onko mieheltäsi siis varastettu rahat ja kenkät? Nuo muut vastaajat ymmärtävät kysymyksesi niin, että sinä olisit vienyt ne. Ei kai siitä sentään ole kyse? Kerro. - julistettu holhouksenalaise...
Jos ei, niin hän on vapaa juomaan rahansa ja työpaikkansa ja vaikka kenkänsäkin.
Sinun tehtäväsi on päättää kuinka pitkään haluat elää sellaisessa avioliitossa. - Exdoku
Kyse on tunne- ja sielunelämän sairaudesta. Ja että siitä on mahdollista toipua jos ihminen ajautuu tilanteeseen jota alemmas ei halua mennä. Kysymys on ihmisen omasta halusta. Sillä kuinka paljon hän on juonut tai onko tissutellut päivittäin vai enemmän tuuriluonteisesti ei ole merkitystä.
Nyt sinä toimenpiteilläsi ainoastaan pitkität prosessia. Tyypillistä. Halutaan auttaa mutta tosiasiassa tehdään ratkaisu vaikeammaksi.
Sinulla on halu muuttaa miestäsi. Olen 100%:n varma, että se ei tule onnistumaan ikinä. Suosittelen sinulle jotakin vertaistukiryhmää jonka jäsenet ovat itse joskus eläneet mainitsemassasi helvetissä mutta ovat selvinneet. Ratkaisu on olemassa. Mutta se ei löydy putkasta eikä kenkien kätkennästä.
Ironista kyllä, eräs toveriseura sanoo raittiuden olevan sitä että ihminen löytää omat kengänsä.- Suutari Pena
Exdoku:
>>Ironista kyllä, eräs toveriseura sanoo raittiuden olevan sitä että ihminen löytää omat kengänsä.>>
Mikä toveriseura noin mukavasti sanoo. Vai onko suutarien tai kenkäkauppiaan mainos kenties?
Kyllähän se juoppo ne kengänsä aina jostain löytää. Ja sama meno jatkuu niillä omilla kengillä, jotka vie aina siihen samaan jamaan.
No toki ne kengäthän on vain oire. Uskoakseni olisi keskityttävä syihin ja olosuhteisiin.
- Poliisi
Mutta me poliisit emme voi putkassa pitää alkoholisteja kuin sen humalatilan ajan. Euroopan Unioni puuttui jo vuosia sitten meidän tapaamme säilöä alkoholisteja putkassa.
Toimitamme hoitoon tai säilöissämmekin jo on hoitopalvelua ainakin pk-seudulla.
Juoppohan ei ole rikollinen, vaan tarvitsee ongelmaansa apua, näin ne muualla Euroopassa. - ap.
Vastaan nyt vielä senverran että koskaan ei ole aiheuttanut minulle tai jälkikasvulle vahinkoa muuten kuin mielipahana ja huolena telomalla itseään pahaankin kuntoon aina kun on jäänyt ryyppy päälle yksin reissussa ollessaan tai jos ollut yksin kotona. Ollut sairaalassa tipassa ja tikattavana, naama ja kyljet mustana sun muuta, putkassakin ulkomailla ja tietymättömissä niin että työpaikalta on kyselty onko ottanut yhteyttä. Haettu kotiinkin ja annettu vielä mahdollisuus. Niin että on niitä muitakin höveleitä ollut häntä hyyväämässä juomisen tiellä. Nyt on se vihonviimeinen katkolla ja niin täytynee minunkin kommenttienne rohkaisemana tehdä. Ps. Hamsteria en voi ottaa niin kauan kuin kissamme on elossa. ;)
- Outi
Eli olet elossa... :) Ja hamsteri pantu häkkiin taas. Eiku tsemppiä. Kissoilla on 7 henkeä mutta hamstereillakin on mahdollisuus selvitä.
- Eenokki.
Ennenvanhaan putkassa nukutti hyvin, kun ei ollut kuin pelkkä betonilattia, ja kun kamraatit alko mellastamaan, niin lyötiin porukalla taju kankaalle, ja poliisit huusi yläkerrassa hurraata, ja taas nukuttiin.
- Matti
Hyvä paikka putka on ollut mullekin. Putkassa putki poikki.
t: Matti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783