Miksi Krav magassa

Aloittelija magassa

Hei! olen treenannut magaa nyt puoli vuotta ja homma tuntuu tosi toimivalta, aikaisemmin treenasin han moo doa, mutta en pitänyt lajia realistisena.

Ihmettelen vain miksi krav maga treeneissä otellaan nyrkkeilyhanskat kädessä ja opetellaan nyrkkeilyn lyöntitekniikoita?

Eikö nyrkkely ole kuitenkin oma lajinsa ja kadullahan ei toimita hanskat kädessä, toiki meillä on paljon itsepuolustustreeniä ja Slow fightingia, mutta kun en itse pidä kontaktiottelusta, siksi nyrkkeily hieman pelottaa ja en halua saada vammoja treeneissä!

tarkoitin jatkoa ajatellen, vielä meillä ei ole ollut noita nyrkkeilytreenejä, mutta olen katsellut kun ylemmillä on.

2

1198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIETI

      > Ihmettelen vain miksi krav maga treeneissä
      > otellaan nyrkkeilyhanskat kädessä

      Ilman hanskoja otteluharjoitteista tulisi kovin lyhyitä ja harjoittelijat kävisivät melkoisen vähiin.

      Varmaan kyseenalaistat hammas- ja alasuojatkin otteluharjoitteissa kun niitäkään ei ole kadulla?

    • Scanner3

      ja jos jätetään pois aseelliset uhkatilanteet, hallinta/kuristusotteet sekä takaapäin tapahtuvat hyökkäykset niin länsimainen nyrkkeily, kun sitä osaa hyvin, on ehkä yksi parhaimmista lajeista myös tilanteissa jotka tapahtuvat harjoitussalin ulkopuolella...hyvä silmä, väistöt, kovat lyönnit eri etäisyyksiin. 1vs monta -tilanteissakin suuri hyöty jos lyönnit osuvat kohdalleen ja aiheuttavat vastustajassa tajuttiomuutta tai muuten haluttomuutta ja rohkeuden vähenemistä.
      Erittäin hyvä siis kun ip-lajissa otetaan mukaan nyrkkeilyharjoitteita. Ja boxing on hauskaa.
      Oikean kokoisilla hansikkailla ja sillä että ottelöu pidetään light kontaktina niin vmmojen riski on pieni, vaikka otettaisiin vähän kovempaakin. Ja kypäränkin voi laittaa päähänsä(nyrkkeilykypärä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe