Miksi Krav magassa

Aloittelija magassa

Hei! olen treenannut magaa nyt puoli vuotta ja homma tuntuu tosi toimivalta, aikaisemmin treenasin han moo doa, mutta en pitänyt lajia realistisena.

Ihmettelen vain miksi krav maga treeneissä otellaan nyrkkeilyhanskat kädessä ja opetellaan nyrkkeilyn lyöntitekniikoita?

Eikö nyrkkely ole kuitenkin oma lajinsa ja kadullahan ei toimita hanskat kädessä, toiki meillä on paljon itsepuolustustreeniä ja Slow fightingia, mutta kun en itse pidä kontaktiottelusta, siksi nyrkkeily hieman pelottaa ja en halua saada vammoja treeneissä!

tarkoitin jatkoa ajatellen, vielä meillä ei ole ollut noita nyrkkeilytreenejä, mutta olen katsellut kun ylemmillä on.

2

1257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIETI

> Ihmettelen vain miksi krav maga treeneissä
      > otellaan nyrkkeilyhanskat kädessä

Ilman hanskoja otteluharjoitteista tulisi kovin lyhyitä ja harjoittelijat kävisivät melkoisen vähiin.

Varmaan kyseenalaistat hammas- ja alasuojatkin otteluharjoitteissa kun niitäkään ei ole kadulla?

• Scanner3

ja jos jätetään pois aseelliset uhkatilanteet, hallinta/kuristusotteet sekä takaapäin tapahtuvat hyökkäykset niin länsimainen nyrkkeily, kun sitä osaa hyvin, on ehkä yksi parhaimmista lajeista myös tilanteissa jotka tapahtuvat harjoitussalin ulkopuolella...hyvä silmä, väistöt, kovat lyönnit eri etäisyyksiin. 1vs monta -tilanteissakin suuri hyöty jos lyönnit osuvat kohdalleen ja aiheuttavat vastustajassa tajuttiomuutta tai muuten haluttomuutta ja rohkeuden vähenemistä.
      Erittäin hyvä siis kun ip-lajissa otetaan mukaan nyrkkeilyharjoitteita. Ja boxing on hauskaa.
      Oikean kokoisilla hansikkailla ja sillä että ottelöu pidetään light kontaktina niin vmmojen riski on pieni, vaikka otettaisiin vähän kovempaakin. Ja kypäränkin voi laittaa päähänsä(nyrkkeilykypärä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      24
      5130
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      161
      4144
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      14
      3537
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      67
      3106
    5. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      89
      2879
    6. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      43
      2703
    7. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      152
      2677
    8. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2483
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1725
    10. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      122
      1671
    Aihe