Vauvan punaiset näpyt

mia

Viikon verran nyt on 10kk tytöllämme ilmaantunut joka puolelle kehoa punaisia näppyjä, jotka ovat aika identtisiä hyttysen puremien kanssa, niitä on kerrallaan ehkä pari tusinaa ympäri kehoa, sitten ne häipyvät ja tulee uusia eri paikkoihin. Kysyin jo lääkäriltä, jonka lyhyt vastaus oli "Ei mitään hätää", mutta kyllä vaikuttaa silti vähän oudolta! Hyttysiä meillä ei kyllä enää näy, enkä uskoisi kirppujakaan vauvan sängyssä olevan ;)
Mitään uusia outoja ruokiakaan emme ole esitelleet tässä.
Tietäisikö kukaan sanoa, mistä on kysymys?

4

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roxxo

Meillä ilmestyi punaisia näppyjä (tai pikemminkin pilkkuja) vauvarokon aikaan, tosin ennen sitä oli muutaman päivän kuume ja näpyt ilmestyvät vasta ns. parantumisvaiheessa. Eli jos et ole huomannut kuumeista käytöstä lapsessasi, niin vauvarokosta ei sitten varmaankaan ole kyse. Vauvarokko menee aina itsestään ohi, joten luulenpa että lääkärisi kuvitteli lapsellasi olevan vauvarokon ja siksi sanoi että ei mitään hätää. Aika ylimalkaista silti!
      Mutta tosiaan, vauvarokkoa edeltää se kuumeilu.

• Jaana

Kirjoitit, että lapsellasi on punaisia näppyjä. Minulla ainakin hyttysen pistosta tullee vaalea näppy, punaisilla reunoilla. Jos, Ne on näitä jälkimmäisiä, voi olla, että kyseessä on nokkosihottumaa eli allerginen reaktio (voi tulla ruuasta tai ulkopuolisesta ärsykkeestä, pesuaineet jne.).

• Milla.M

luin joku aika sitten lehdestä, että lintukirppu tekee vastaavaa jälkeä. Otus on vaaraton joskin aika kiusallinen koska nuo näpyt kutisevat ihan kamalasti, ja lintukirpun pureman tunnistaa siitä että se tekee paukamia ikäänkuin riveihin, se ei nimittäin saa imettyä ihmisestä verta niin se vaihtaa paikkaa jatkuvasti. Kirppu häviää itsestään muutaman päivän kuluttua.

Meillä aikoinaan lapsille ilmaantui samanlaisia näppyjä varsinkin keväällä ja syksyllä kun peuhasivat esim.lehtikasoissa, eikä silloin puhuttu lintukirpuista mitään, lääkäri vain arveli ihottuman johtuvan home-tms pöpöistä joita lapsi saattaa saada juuri noista lehtikasoista.
      Nyt vuosia jälkeenpäin olen tullut siihen tulokseen että kyse oli nimenomaan noista kirpunpuremista.

• ...

Vesirokko noin pienellä voi olla tosi lievä ja näpyt tulevat ja menevät noin kymmenen päivän ajan ja muutama kerrallaan. Kuumettakaan ei välttämättä ole. Vauvarokossa iho on kauttaaltaan pienten punaisten pilkkujen peitossa noin kahden päivän ajan ja tauti alkaa parin päivän kuumella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe