Auttakaa te kokeneet piirtäjät

suski91

Nii että mistä voisin oppii piirtää sitä mangaa/animee?? ihan vaan hahmoja, ei vältsist mitään sarjista?? oon nyt surffaillu netissä ja koittanu tulostaa jotain piirto-ohjeita ja aion mennä kaupasta kattoo jotain kirjaa ym. Mut miten TE ootte alottanu teiän piirtoharrastuksen?? Olisin kiitollinen jos saisin jotain hyviä vastauksia, ku oon oikeesti kiinnostunut tosta.

22

9164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harjoittelu

      Piirtänyt vaan lempibishounejaan paperille ja siitä on aika hyvin oppinut piirtämään noita.
      Kannattaa harkita kuitenkin noiden oppaiden kanssa että onko ne tosiaan hyviä... näyttäs olevan todella surkeita oppaita myynnissä......

      • ...

        suosittelen pelkästään "How to draw manga" -piirto-opassarjaa.. se on ainoa "aito" piirto-opas, jonka minä olen Suomen kaupoissa nähnyt.. nämä mitä prismoissa myydään ja ne amerikkalaiset (?) väritetyt opassarjat ovat surkeita...


      • ´Blaablaablaa
        ... kirjoitti:

        suosittelen pelkästään "How to draw manga" -piirto-opassarjaa.. se on ainoa "aito" piirto-opas, jonka minä olen Suomen kaupoissa nähnyt.. nämä mitä prismoissa myydään ja ne amerikkalaiset (?) väritetyt opassarjat ovat surkeita...

        Minä en suosittele mitään manga opasta kaikki ovat aivan jos nyt suoraan sanotaan paskoja.
        niillä ei ole mitään virkaa.
        Piirrän mallista todella hyvin mutta siihen se sitten jää että suosittelen kyllä aluksi mallista piirtämistä


    • http://www.howtodrawmanga.com/tutorial.html

      How to draw mangan tutorial on hyvää alkuharjoitusta. Mangan ja animen erikoisliikkeissä myydään myös How to draw mangan -piirto-oppaita, joita suosittelen lämpimästi. Aivan toista tasoa kuin 'Manga - piirtäjän opas', mutta yhden kirjojen hinta on kallis. Tuo nettisivun tutorial on kuitenkin ilmainen, joten mikäli se riittää tähän hätään, niin hyvä. :)

      • Mimi.

        Jaa-a.. Itse sitä on piirrellyt ihan penskasta asti ja ihan kunnolla reilut kuutisen vuotta. Siitä on ollu aika paljon pohjaa sitten mangatyylin löytämiseen. Piirtäminenhän on hyvä aloittaa aina mallista piirtämällä, tosin koskaan ei saa väittää sitä sitten omaksi työkseen. Pikku hiljaa siitä voi alkaa sitten kehittämään omia asentoja, ilmeitä yms. Harjottelua paljon je hermoje =) Aina ei meinaa onnistua mutta kyllä se siitä.


      • Moi!
        Mimi. kirjoitti:

        Jaa-a.. Itse sitä on piirrellyt ihan penskasta asti ja ihan kunnolla reilut kuutisen vuotta. Siitä on ollu aika paljon pohjaa sitten mangatyylin löytämiseen. Piirtäminenhän on hyvä aloittaa aina mallista piirtämällä, tosin koskaan ei saa väittää sitä sitten omaksi työkseen. Pikku hiljaa siitä voi alkaa sitten kehittämään omia asentoja, ilmeitä yms. Harjottelua paljon je hermoje =) Aina ei meinaa onnistua mutta kyllä se siitä.

        Ite oon myös piirrellyt ihan pienestä asti ja nyt kiinnostuin vähän aikaa sitten mangasta ja animesta. Manga piirtäjän opas on tosi hyvä kirja! Ite oon siitä oppinut kaiken mitä tiiän mangasta ja oon ihan suht hyvä piirtämäänki! Kyllähän varmasti parempiakin kirjoja löytyy, mut tosta on ihan hyvä alottaa... :)


      • flanely
        Moi! kirjoitti:

        Ite oon myös piirrellyt ihan pienestä asti ja nyt kiinnostuin vähän aikaa sitten mangasta ja animesta. Manga piirtäjän opas on tosi hyvä kirja! Ite oon siitä oppinut kaiken mitä tiiän mangasta ja oon ihan suht hyvä piirtämäänki! Kyllähän varmasti parempiakin kirjoja löytyy, mut tosta on ihan hyvä alottaa... :)

        Manga -piirtäjän opas on minun mielestäni surkein mitä myydään, ostin sen joskus 3 vuotta sitten
        ja ajattelin että onpa hieno...
        No aloin sitten piirrellä sen avulla maailman hirveimpiä kuvia.
        Huomasin netissä vähän sen jälkeen aika hyvän tutoriaalin ja aloin piirtää sen mukaan, tajusin että piirtäjän opas auttoi alkuun mutta kun katson sitä nyt, meinaan oksentaa.


      • PikoPiko
        flanely kirjoitti:

        Manga -piirtäjän opas on minun mielestäni surkein mitä myydään, ostin sen joskus 3 vuotta sitten
        ja ajattelin että onpa hieno...
        No aloin sitten piirrellä sen avulla maailman hirveimpiä kuvia.
        Huomasin netissä vähän sen jälkeen aika hyvän tutoriaalin ja aloin piirtää sen mukaan, tajusin että piirtäjän opas auttoi alkuun mutta kun katson sitä nyt, meinaan oksentaa.

        Itse omistan manga hahmojen suunnittelu oppaan ja manga piirtäjän oppaan.
        Itse en sieltä suoraan piirrä, otan virikkeitä en ole ikinä osannut oikeastaan mallista piirtää.
        Koko ikäni olen piirtänyt mutta mangan aloitin 5 luokalla ja EN halua itse kehua, mutta kyllä sitä vuosien mittaan huomaa kehitystä. Pitää jaksaa jatkaa vaikka kaikki menisikin p***seelleen.

        Itse olen nyt alkanut etsimään uutta manga opasta.
        Semmoista astetta ylempää :3

        Sanon vaan että kyllä noilla oppailla alkuun pääsee :D (jokaisella on tietysti oma mielipide!)


      • Haney82
        PikoPiko kirjoitti:

        Itse omistan manga hahmojen suunnittelu oppaan ja manga piirtäjän oppaan.
        Itse en sieltä suoraan piirrä, otan virikkeitä en ole ikinä osannut oikeastaan mallista piirtää.
        Koko ikäni olen piirtänyt mutta mangan aloitin 5 luokalla ja EN halua itse kehua, mutta kyllä sitä vuosien mittaan huomaa kehitystä. Pitää jaksaa jatkaa vaikka kaikki menisikin p***seelleen.

        Itse olen nyt alkanut etsimään uutta manga opasta.
        Semmoista astetta ylempää :3

        Sanon vaan että kyllä noilla oppailla alkuun pääsee :D (jokaisella on tietysti oma mielipide!)

        Siskontyttö haluaisi lahjaksi sellaisen manga-piirtämiskirjan jossa opetetaan piirtämään liikkuvia hahmoja eikä pelkästään niiden kasvoja. Onko Piirtäjän oppaassa juuri näitä? Kävin kirjakaupassa katsomassa, että olisin voinut itse tutkia, mutta ei ollut meidän Suomalaisessa. Netistä siis meinasin tilata, mutta en uskalla ummikkona...


      • pinkil
        Moi! kirjoitti:

        Ite oon myös piirrellyt ihan pienestä asti ja nyt kiinnostuin vähän aikaa sitten mangasta ja animesta. Manga piirtäjän opas on tosi hyvä kirja! Ite oon siitä oppinut kaiken mitä tiiän mangasta ja oon ihan suht hyvä piirtämäänki! Kyllähän varmasti parempiakin kirjoja löytyy, mut tosta on ihan hyvä alottaa... :)

        tiiätkö yhtään sivua jossa on mangan piirto ohjeita?? ois kiva tietää tälläisesta manga aloitteliasta :)


      • didii..
        PikoPiko kirjoitti:

        Itse omistan manga hahmojen suunnittelu oppaan ja manga piirtäjän oppaan.
        Itse en sieltä suoraan piirrä, otan virikkeitä en ole ikinä osannut oikeastaan mallista piirtää.
        Koko ikäni olen piirtänyt mutta mangan aloitin 5 luokalla ja EN halua itse kehua, mutta kyllä sitä vuosien mittaan huomaa kehitystä. Pitää jaksaa jatkaa vaikka kaikki menisikin p***seelleen.

        Itse olen nyt alkanut etsimään uutta manga opasta.
        Semmoista astetta ylempää :3

        Sanon vaan että kyllä noilla oppailla alkuun pääsee :D (jokaisella on tietysti oma mielipide!)

        minusta parhaita manga oppaita ovat piirrä mangaa nimiset mangaoppaat.. kirjastostakin löytyy näitä kirjoja kannattaa lainata jos ei halua ostaa .. minä aloitin mangan piirtämisen itse kun näin vilahduksia manga hahmoista sitten ostin oppaan ja käytin myös nettiä apunani nyt olen ihan hyvä piirtäjä .. ja manga sarjiksista saa paljon apua esim vartolossa , silmissä ja semmosissa... kun valitsee hyvän sarjakuvan .. netistä parhain paikka etsiä manganperustietoa on googlen kuvahausta kun laitat esim mangan vartalo, mangan silmät, mangan pää, tai mangoja ja sitten voit tulostaa sieltä tai piirtää siitä mallista.. eiköhän tuossa ole jo pari vinkkiä aloittelijoille ja muillekkin :))


    • Shemale

      No itse aloitin katsomalla miten muut piirtää. Siis katselin kokeeneempien kaverien piirroksia ja luin kaikenlaista mangaa. Katselin myös jonkin verran animea. Kun on saanut vähän kiinni siitä, missä mennään, kannattaa ostaa mangan piirto opas.
      Kannattaa aloittaa Katy Coopen oppailla ja siirtyä sitten vasta Christoper Hartin oppaisiin, jotka käsittelevät yleensä jotain tiettyä aihepiiriä. Niistä on ollut minulle itselleni eniten apua.
      Ja muista katsoa animea ja lukea mangaa mahdollisimman paljon!

    • Mä,Oikkuli

      ok,mä piirrän mangaa tosi innokkaasti ja mä opin piirtämään niitä tyyppejä kun mä lainasin kirjastosta sellasen ohjekkirjan,jonka nimi on:mega manga.niitä kiroja on kaks osa1 ja osa2....jos näät ne molemmat niin kannattaa ottaa se osa1,koska siinä opetetaan piirtään niitä tyyppejä ja siinä kakkosessa opetetaan piirtään vaatteita ja asusteita......et silleen.......hyvää joulua vain kaikille.......lol....XD.....joo.....moikka.....

      T:Mä

    • Zokusho

      Piirtämään oppii vain piirtämällä tosi paljon, jos ei ole joku ihme luonnonoikku (idiot savant). Pitäisi vaan sitkeästi jaksaa piirtää joka päivä. Juu, minunkin pitäisi...

    • kmb
    • kuitk

      voisit mennnä kirjastoon lainaan kirjoja siitä tai mennä nettiin esim. youtubehen ja kirjoita siihen How To Draw anime ....... niin siihen tulee ihmisiä jotka piirtävät anime silmiä,suita,kasvoja,kehoita jne....
      Onnea

    • Juljja

      Youtube on aivan ehdoton paras paikka, löysin yhden hyvä youtuben käyttäjän joka tekee videoita ja näyttää ihan alusta asti kuinka mangaa piirretää. itse en ole enemmin piirtäny ja osaan nyt mielestäni ihan hyvin piirtää ja jopa ihan erilaisia ilmeitäkin ilman mallia. Vartalon piirtoa pitää vielä opetella. mutta sanonpa vain että harjoittelu tekee mestarin.. itse aloitin ihan mallista piirtämällä ja nykyään jopa ilman mallia.

    • didii..

      kannattaa ostaa manga kirjoja, oppaita ja semmosii .. googlen kuvahausta löytyy esim mangan pää,silmiä,vartalo, ja valmiitten manga hahmojen kuvia niistä saa paljon apua! :)

    • tocantis

      Kuten jo otsikko sanoo..Ite alotin vilkasemalla muutamaa opasta mutta siellä on vaan perusteet miten esim shounen-ai tyyli eroo shojosta ym. Tosi asiassa piirtämään oppii parhaiten kopioimalla muiden töitä. Siitä vaan mangaa lukemaan ja piirtämään, sillä se että opit näkemään opettaa sinua myös piirtämään.
      Netissä on myös lukuisia ohjeita ja myös you-tubessa.
      Mutta loppujen lopuksi mangaa piirtämään ei opi kirjoista vaan piirtämällä ja harjoittelulla näkemään varjot ym ja erilaisten tyylien erot.

    • manga piirtäjä

      Kannattaa alottaa piirtään kopioimalla eli laittamalla paperin sen kuvan päälle minkä haluisit piirtää.
      Sitte kannattaa alkaa piirtää mallista (jostaki helposta kuvasta).

      Mää oon jo vähän kokeneempi mangan piirtäjä olen meinaas piirtäny sitä jo 8 vuotta ja se on kivaa ajan vietettä ja siinä piirtämis taito kohenee.
      Sitte ku oot piirtäny parisen kertaa mallista nii kannattaa piirtää itekki jo jotain äästäs. (jos tuntuu et et oo viel valmis piirtää itses päästä nii piirrä viel mallista se auttaa)
      Sitte ku oot jo piirtä ny itteksees nii oot jo taitava piirtäjä.
      jos tarvii lisää apua kysy multa

    • asmaa

      Tuota, mun mielipide on että ei sitä hyväks piirtäjäks voi oppia ellei vaan yksinkertasesti piirrä, ja en itse vaan jostain syystä tykkää niistä mangan piirto oppaista.

      Ite ainakii piirsin eka läpi varmaan 800 kuvaa ellen enemmänki ja sitten siitä siirryin mallista ottamiseen ja kun tiesin että pystyn piirtojälkeni hallittemmaa hyvin niin aloin toteuttaa omia ideoita :D
      tosin en piirrä käsin vaan tietokoneella piirtopöydän avulla.

    • Anonyymi

      Ite vaan oon alkanut tekemään omasta muistista esim. Narutoa, tai jotain muuta manga tyyppistä. Olen suht hyvä piirtämään joten minulle se on todella helppoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe