Vaakamies vakaa ja luetettava

taavi-64

Vaakamiehet ovat vakaita, joskus liiankin vakaita. Välillä meiltä ei saa sanaa suusta ja välillä meitä ei saa pysymään hiljaa. Suuttumaan meitä ei saa, mielummin ollaan hiljaa. Se ärsyttää joitakin ihmisiä, tiedän kokemuksesta. olen ottanut iskuja (naiselta) ja katsellut vaan. Tietenkään naista ei saa lyödä, mutta tarkoitin etten ole edes yrittänyt väistää. Usein riita "puhdistaa ilmaa", mutta syntyy se sopu puhumallakin. Luetettavia? Se ei päde kaikkiin. Minä ainakin allekirjoitan tuon väitteen. Jos lupaan jotain pidän sanani, vaikka joskus tekisi mieli perua jollain tekosyyllä lupaus. Ollaan aika hyväuskoisia. Annetaan lainaksi vaikka viimeiset rahat ja luotetaan että toinen maksaa sovitusti. Usein petytään ja lainainataan taas. Tämä ei tarkoita että ollaan hyväuskoisia höynäytettäviä joita jotkut käyttää häikäilemättä hyväksi. Ei me mitään luusereita olla, kyllä mekin huomataan selvä "kusetus" ja valehtelu. Että sellaisia me vaakamiehet ollaan, ainakin minä.

16

5663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesivaimo

      luullut olevani naimisissa Vaa´an kanssa. Luettuani kuvauksesi on ilmeisesti ryhdyttävä peräämään, kuka on väärentänyt mieheni syntymätodistuksen.

      • VaakaNainen

        Mitähän tuokin oli tarkoittavinaan?
        Perusluonteeltaan vaaka (mies tai nainen) ON kiltti ja luotettava, sanansa pitävä, joskus ehkä vähän höynäytettävä. Mutta tosiaan tajutaan myös kusetuksen yritys.
        Mikä luvataan, se myös pidetään. Hiljaisia ollaan, hillittyjä. Mutta iloisia ja positiivisia, joskus lörpöellään. Aina valmiita auttamaan toisia.
        Sinä kai olet tyytymätön mieheesi? Missä vika? Ei ainakaan sinussa?


      • vesivaimo
        VaakaNainen kirjoitti:

        Mitähän tuokin oli tarkoittavinaan?
        Perusluonteeltaan vaaka (mies tai nainen) ON kiltti ja luotettava, sanansa pitävä, joskus ehkä vähän höynäytettävä. Mutta tosiaan tajutaan myös kusetuksen yritys.
        Mikä luvataan, se myös pidetään. Hiljaisia ollaan, hillittyjä. Mutta iloisia ja positiivisia, joskus lörpöellään. Aina valmiita auttamaan toisia.
        Sinä kai olet tyytymätön mieheesi? Missä vika? Ei ainakaan sinussa?

        sinulta huomaamatta, että en sanallakaan moittinut miestäni tai ilmaissut muka olevani häneen tyytymätön. Totesin ainoastaan, että Taavin kuvaus ei ollenkaan päde puolisooni.


    • Syyspisara

      Tuo kuvaus sopii loistavasti hyvään Vaaka-ystävääni. Tosin, pari kertaa on tuo vaakamies jopa SUUTTUNUT:) Oon pitänyt sitä henkilökohtaisena saavutuksena. En halua haastaa riitaa, mutta ah kun ystäväni ottaisi joskus ratkaisevan askeleen suuntaani tai minusta pois päin... Sekin tuntuisi paremmalta, kuin monta vuotta jatkunut epävarmuus. Ystävyys on kaunis juttu, mutta ei riitä ikuisesti...
      Kaunista syksyä sulle Taavi, ynnä kaikille muillekin.

    • peejii/jousimies

      on hyvin paljon kuvailemasi tapainen. Olemme seurustelleet puolitoista vuotta, yhdessä olemme asuneet jo reilun vuoden, eikä avomieheni ole vielä kertaakaan suuttunut minulle. Pari, kolme kertaa olen hänen kuullut korottavan ääntään omille lapsilleen, samoin minun villikko-pojalleni, ts. mikään tulikkoluonne vaaka ei ole. Ahkera, tunnollinen ja taloudellinen hän myös on ja etenkin minut ja minun toiveeni hän ottaa aina huomioon. Ainoa asia mitä vaakamieheltäni enemmän toivoisin, on hellyyden ja hyvänäpitämisen taito; sängyssä kaikki kyllä sujuu loistavasti ja siellä peuhataan todella paljon, mutta välillä minulle riittäisi ihan pelkkä kainalossa pitäminen, hiuksien silittely ja pienet suukot. Minä kyllä jakelen niitä, kyhjään kyljessä ja käperryn joka ilta nukkumaan hänen selkäänsä vasten, eikä tapani hänestä varmaan ikävältä tunnu, koska en vielä ole lähtöpasseja kauemmaksi saanut. Minkähän takia se tunteiden näyttäminen ja niistä puhuminen on niin vaikeaa vaakamiehille, pikku hiprakassa joku pikkunen hellittelynimi saattaa lipsahtaa ja ompa joskus ihan rakkauden tunnustuskin ihan oma-aloitteisesti tullut, mutta selvinpäin tälläisiä hempeyksiä ei kerrota!!!

      • ...keskipiste.

        takia se tunteiden näyttäminen ja niistä puhuminen on niin vaikeaa vaakamiehille ?
        Sen takia, että vaa´an (kenties tiedostamaton)tarve on olla suhteessa kohde ja...


      • mut vaakakin oppii :)
        ...keskipiste. kirjoitti:

        takia se tunteiden näyttäminen ja niistä puhuminen on niin vaikeaa vaakamiehille ?
        Sen takia, että vaa´an (kenties tiedostamaton)tarve on olla suhteessa kohde ja...

        ...vaa'an tarve olla kohde ja keskipiste. Ehkä se loputon soutaminen ja huopaaminenkin juontuu siitä. Tiedostomatonta vallan käyttöä, nätisiti sanottuna. Valittevan usein sitten sattuu omaan nilkkaan. Menettää monta hyvää tilaisuutta.


      • peejii/jousimies
        ...keskipiste. kirjoitti:

        takia se tunteiden näyttäminen ja niistä puhuminen on niin vaikeaa vaakamiehille ?
        Sen takia, että vaa´an (kenties tiedostamaton)tarve on olla suhteessa kohde ja...

        tarkoittaako tämä, niinkuin luulen, että vaaka on se keskipiste, ja kaikki huomio (positiivinen) samoin kuin imartelu ja hellyydenosoitukset otetaan kuin itsestään selvyytenä vastaan, mutta keskipiste (eli vaaka) ei niitä itse hevillä jakele??? Mutta miksi, se tässä kiinnostaa???!!!


      • yhdestä vaa'asta kokemuksia
        peejii/jousimies kirjoitti:

        tarkoittaako tämä, niinkuin luulen, että vaaka on se keskipiste, ja kaikki huomio (positiivinen) samoin kuin imartelu ja hellyydenosoitukset otetaan kuin itsestään selvyytenä vastaan, mutta keskipiste (eli vaaka) ei niitä itse hevillä jakele??? Mutta miksi, se tässä kiinnostaa???!!!

        Kuulemma ne nousumerkitkin vaikuttaa:) Minun vaakani ei hevillä jakele huomiota, tosin sitten kun antaa, antaa yhdessä rysäyksessä liian paljon (?). Ehtii välillä epäilemään liiaksi hänen tarkoitustaan/vaikuttimiaan, kun itse osaan olla tunteissani avoin. Vaa'an kans oon oppinut pihtailun salat, ja luulenpa että häntä ei pidä edes huomioida koko ajan... Ainaki oma "hiljaisuuteni" saa toivotun tuloksen: vaaka alkaa ehkä hiukan panikoida, kun sitten lähestyy niin rakastavana, että oksat pois:) Kannattaa testata, vaakojen uhrit;)


      • yhdestä vaa'asta kokemuksia
        yhdestä vaa'asta kokemuksia kirjoitti:

        Kuulemma ne nousumerkitkin vaikuttaa:) Minun vaakani ei hevillä jakele huomiota, tosin sitten kun antaa, antaa yhdessä rysäyksessä liian paljon (?). Ehtii välillä epäilemään liiaksi hänen tarkoitustaan/vaikuttimiaan, kun itse osaan olla tunteissani avoin. Vaa'an kans oon oppinut pihtailun salat, ja luulenpa että häntä ei pidä edes huomioida koko ajan... Ainaki oma "hiljaisuuteni" saa toivotun tuloksen: vaaka alkaa ehkä hiukan panikoida, kun sitten lähestyy niin rakastavana, että oksat pois:) Kannattaa testata, vaakojen uhrit;)

        Mutta kuitenkin oma kokemukseni on ollut niin kaikin puolin hyvä ja myönteinen, että en viitsi loppujen lopuksi kauheasti takertua tuohon tunteiden näyttämisen pelkoon (jos se sitä nyt on). Pahinta mitä voi tehdä, on vaatia vaaka tilille ja pakottaa puhumaan. Oon joutunut johtavana tulimerkkinä opettelemaan kärsivällisyyttä (ja siitä oon ikuisesti kiitollinen vaa'alleni, vaikka tiemme joskus eroaisivat, jos se minusta on kii niin ei). Mun kokemuksen mukaan tämä yksi vaaka pelkää yli kaiken sitä, että suututtaa minut ja on ikionnellinen, kun huomaa että oon rauhassa. Itsekin rauhaa rakastavana (nouseva rapu:) arvostan yli kaiken vaa'an rauhallisuutta, mutta ei kyllä kestäisin senkin ett vaaka joskus sanoisi asioita suoraan vaikka ääntä korottaen. Mutta ei... ne harvat kerrat kun vaakani on vähän suutahtanut, seuraa nopea anteeksipyyntö ja itsensä syyllistäminen.

        Ehkä oon voinut vähän näyttää hänelle sitä, ettei tarvitse tuntea syyllisyyttä tunteiden näyttämisestä, eikä yleensä siitä että negatiivisiakin tunteita ON. Totta kai niitä on normaalissa elämässä.

        Luulen, että jos vaaka täydellä sielulla rakastuu, hän pelkää niin paljon menettämistä ja epäonnistumista, että pyrkii kaikin tavoin miellyttää. Vaan kukapa meistä ei, heh:) Vaa'alle täytyy vaan muistaa antaa tilaa, eikä missään tapauksessa vaatia raivon kanssa mitään. Silloin on peli vihellystä vaille loppu. Jos ei pysty antaa tilaa, parempi moikata heti kättelyssä hyvästit. Ja vaakaa pitäis väliin potkia omiin hommiinsa, eikä antaa hänen koko ajan täyttää jokaista toivetta (jos sellaista nyt onkaan ainakaan suhteen mennessä pitemmälle). Vaa'alle pitää näyttää, että oon itsenäinen, mutta silti tykkään susta -ah niin paljon!:)


      • Jane

        Ole onnellinen, vaikka hän ei nostakaan sinua jatkuvasti jalustalle, koska sellainen ei ole hänen tapaistaan. Rakastaa hän kuitenkin ja palon kun annat hänelle vapautensa ja pidät omasi. Uskollinen kuitenkin pitää olla, jos et ole menetetät hänet varmasti. Älä koskaan vaihde häntä keneenkään tunteikkaaseen tolloon.


      • vaimoke
        ...keskipiste. kirjoitti:

        takia se tunteiden näyttäminen ja niistä puhuminen on niin vaikeaa vaakamiehille ?
        Sen takia, että vaa´an (kenties tiedostamaton)tarve on olla suhteessa kohde ja...

        Mun vaakamieheni näyttää tunteensa avoimesti, puhuu niistä ja osaa itkeä. Siis näissä asioissa todellakin tunteellinen.


    • Jane

      Niin te vaakamiehet olette. Rakastan omaani juuri sen vuoksi, että hän ei lähde kaikkien impulssieni mukaan kaiskaamaan. Olen tempperamenttinen jousimies, suustani tulee monesti sellaista mitä en tarkoita. vaaka on juuri oikea mies minulle, tasaoittava ja rakastava, vaikka ei jatkuvasti palvokaan, mutta sängyssä lennättääminut taivasisiin...aina uudelleen.

    • vaimoke

      Mulla on vaakamies. Sen huonoja puolia on epäluotettavuus ja laiskuus.
      Hyviä puolia: huomaavainen, hellä, hauska seuraihminen
      Ei ole kovin pitkäpinnainen, mutta naista kunnioittava, ei todellakaan tarvii pelätä. Hyväkäytöksinen, fiksu. Osaa keskustella kaikista asioista.

      • yks vaan

        Tunnen monia vaakoja. Näissä miespuolisissa yhteistä on jonkinlainen naismaisuus (ovatkin sinkkuja). Naimisiin "päässeet" ovat pihejä niin rakkauden osoituksissa kuin raha-asioissakin. Naispuolisissa vaaoissa hirmuinen miellyttämisen tarve ja jahkaamista yksinkertaisissakin arkiasioissa. Mutta, ihan kivoja tyyppejä.


    • RIUTUVA

      Olen aina ajatellut, että vaaka on vaaka ja sillä siisti, enkä ole ikinä edes uneksinutkaan että joku päivä joutuisin sellaisen uhriksi. Noh, nythän olen reppana sellaisen uhriksi netissä joutunut. En ihan oikeasti tiedä, pitäiskö se tappaa vai ei, mutta se on matkahommissa - viikonkin - eikä ilmoittele mistään mitään. Minä taasen kirjoitan mailia ja txt kymmenenkin päivässä, mutta ei. Vastausta ei tule ja sitten kun se sattuu ilmaantumaan nettikeskusteluun, on olevinaan rakastunut. Ei pyhä jysäys voi olla totta, että voiko vaakamies todellakin olla tuollainen... noh. Kait se sitten voi olla. Kaikenlaisia - sanoi entinen kätilö...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe