Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

päänahan psoriasis

tytsi

Oisko kellään hyviä vinkkejä päänahan psorin hoitoon?Mulla todettiin psori päänahassa reilu vuos sitten. Olen hoitanut päänahkaani kortisonilla (diprosalic&locoid crelo) ja ne kyllä auttavat aina vähäksi aikaa.Mutta kun en haluaisi kortisonia jatkuvasti käyttää.Olen myös kokeillut erilaisia shampoita, mutta ei tunnu apua löytyvän. Onko kellään kokemuksia psorinol-shampoosta?kertokaa kokemuksianne...

101

39231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vika

      bona cure merkkistä hiuspohja-geeliä.saa kampaamoista ja kampaamo-tarvike liikkeistä eikä maksa paljon.se saa samalla hiukset tuntumaan ihanilta vaikka laitetaan vain päänahkaan.parannusta psoriasikseen ei ole mutta tuo aine on ihanaa ja edullista.
      tarkka merkki: schwarzkopf bonacure. samaan sarjaan kuuluu kosteuttava pikahoito-suihke,kannattaa sitä myös käyttää(hiustenpesun jälkeen/takkuja selvitellessä)

    • Wunderer

      ... kuorin päänähan aina vähän väliä. Joo, kuulostaa hurjalta muttei oo=)

      Homma siis toimii niin, että päänahkaan levitetään ruokaöljyä, ite käytän joko rypsi- tai oliivioljyä kumpaa sattuu nyt olemaan. Hierotaan päänahkaan, (pienet jakaukset helpottavat levittämistä) annetaan vaikuttaa, mitä kauemmin sitä parempi, ja sit pestään pois. Ite tykkään samalla hieroa hiuspohjaa niillä lättänöillä hiuspohjaharjoilla, kaupasta saa. Sitten vielä siitä levityksestä, samanlaisilla kapeanokkaisella pullolla kuin kortisoniliuoksia öljyä levitän. Tää sottaa kyllä kädet, harjan ja pullon mutta kädet saa pestyä ja pullon ja harjan pyhitettyä tähän tarkoitukseen. Itse saan apua tästä.

      Toivottavasti nyt ymmärsit mitä hain takaa=)

    • itse päänahkaan avun saanut

      Kokeile auttaisiko vanhan kansan aineet. Itselleni nuorempana lääkäri suositteli ihan perinteistä nestemäistä mäntysuopaa päänahan hoitoon kun vaikutti kuulemma vähän psorimaiselta päänahassa ilmenevät oireet. Lääkäri suositteli siis hiusten pesuun pelkkää mäntysuopaa ilman hoitoaineita.
      Psoria ei minulla kuitenkaan koskaan ole diagnostisoitu, joten en voi varmuudella sanoa että saat siitä apua, mutta keino auttoi ainakin minulla päänahassa ajoittain ilmenevään oireiluun.
      Luonnontuote, josta kalatkin tykkää, pitäis olla aika turvallista, mutta voit varmaan asian varmistaa vielä lääkäriltäsi.
      Itse aina silloin tällöin otan vielä vanhoillakin päivillä mäntysuopakuureja päähän rauhoittaakseni päänahkaa.

      • expeditur1

        Mäntysuovalla voi pestä koko kropan!Saunan jälkeen kun läsikät on pehmenneet niin pesusieneen mäntysuopaa(miel.karkea) niin läiskät lähteen.Mäntysuovassa on hartsia ja se irroitaa karstan.Sitten huolellinen rasvaus,,se on siinä! ; )


    • Express

      Kokeile System 4:sta mitä saa partureista.

      Apteekkeihinkin on tullut myyntiin,mutta maksaa paljon enemmän kuin partureissa.

    • Annukka

      Päänahan psori on kiusallinen vaiva, olen käyttänyt diprosalic-voidetta, pessyt mäntysuovalla, kokeillut ruokaöljyjä ym, mutta vaivaa en ole saanut pois. Vieläkö olis jollain jotain vaikka luonnontuoteniksejä ym. Lääkärin määräämä diprosalic kyllä auttaa, mutta kun sitä pitää käyttää jatkuvasti, eikä sitä meinaa saada hiuksista millään pois ja kun siinä on sitä kortisonia!

      • Marru

        koskaan mitään hiusvesiä? Luontaituotekaupoissakin on varmaan eri sarjojen vesiä. Apteekistakin saattaa löytyä. Ennen oli Bepanthenilla hiusvesi mutta se on poistunut jo aikoja sitten. Harmillista. Mielestäni se oli hyvä ja hoitava. Sisälsi B-vitamiinia.
        Mutta kannattaisi tosiaan kokeilla jotain hoitavaa hiusvettä koska se vaikutaisi jatkuvasti kun shamoot ym. huudellaan aina pois ja siinä lähtee sammalla ne vaikuttavat aineetkin.


      • Annukka
        Marru kirjoitti:

        koskaan mitään hiusvesiä? Luontaituotekaupoissakin on varmaan eri sarjojen vesiä. Apteekistakin saattaa löytyä. Ennen oli Bepanthenilla hiusvesi mutta se on poistunut jo aikoja sitten. Harmillista. Mielestäni se oli hyvä ja hoitava. Sisälsi B-vitamiinia.
        Mutta kannattaisi tosiaan kokeilla jotain hoitavaa hiusvettä koska se vaikutaisi jatkuvasti kun shamoot ym. huudellaan aina pois ja siinä lähtee sammalla ne vaikuttavat aineetkin.

        Kiitos Marru neuvoista. Yritän saada tuotteita käyttööni. Kerron sitten myöhemmin auttoiko!


      • tuomi.juhani

        Ensinnäkin se kortisoni ei tee hiuksista tahmeita vaan ne lisäykset,et pysyy siel nahkas jonku aikaa ja harjaa hiukset käsittelyn ja kuivumisen jälkeen,niin on jo tuuheamman tuntuiset


    • Marru
    • Tehonnut minulla

      Ostin Australiasta hyvän tervashampoon,joka on pitänyt päänahan kunnossa jo 8kk.Nyt en uskalla lopettaa, eli aion selvittää miten saisin lisää

    • nepa75

      Kortisonia ja erilaisia shampoita kokeilleena voin vain suositella äsken ostamaani Idea Toscanan neitsytoliiviöljyä sisältävää shampoota. Kuiva ja ärtynyt päänahka on muutaman päivän päästä hyväkuntoinen. Saa apteekeista (ei ilmeisesti kaikista). www.primaspremitura.fi/jalleenmyyjat.htm.

      • minimyy2

        Ei löytynyt lähiapteekista, mutta tilasin netistä www.primaspremitura.fi/shampoo.htm. Tilaus tuli parissa päivässä. Neitsytoliiviöljyshampoo on aivan ihana ja viikon käytön jälkeen päänahkani on selvästi paremmassa kunnossa ja voin pestä hiukset päivittäin. Kannattaa kokeilla ehdottomasti myös vartalovoidetta.


      • marjo-hs
        minimyy2 kirjoitti:

        Ei löytynyt lähiapteekista, mutta tilasin netistä www.primaspremitura.fi/shampoo.htm. Tilaus tuli parissa päivässä. Neitsytoliiviöljyshampoo on aivan ihana ja viikon käytön jälkeen päänahkani on selvästi paremmassa kunnossa ja voin pestä hiukset päivittäin. Kannattaa kokeilla ehdottomasti myös vartalovoidetta.

        Kiitos vinkistä. Kokeilin tätä Prima Spremitura neitsytoliiviöljyshampoota ja päänahka on heti parempi. Suosittelen! löytyi ainakin Helsingin Stockan apteekista.


    • hei!

      lukea näitä vastauksia, joita saat puhtaalla maalaisjärjelläsi. Kaikkea ei pidä kokeilla, itse en pistäisi Mäntysuopaa päähäni, jota ei ole ihmisen sisäiseen eikä ulkoiseen käyttöön tehtykkään, vaan mattojen pesuun!!
      Sairaita ihmisiä riittää, ja heitä varmasti pyörii kiusaksi asti näilläkin palstoilla jakamassa uskomattomia hoito-ohjeitaan. Kaikkea hyvää sulle tytsi ja hakeudu ammattilaisen puoleen asiassa.

      • mies 60

        kun sulla ei ole tuota tietoa et mäntysuopaa on käytetty iän kaiken KEHON JA HIUSTENKIN PESUUN.Ilmeisesti olet joku nirppanokka jolla ei ole todellisesta elämästä kuin utuinen kuva.


      • yleinen tapa
        mies 60 kirjoitti:

        kun sulla ei ole tuota tietoa et mäntysuopaa on käytetty iän kaiken KEHON JA HIUSTENKIN PESUUN.Ilmeisesti olet joku nirppanokka jolla ei ole todellisesta elämästä kuin utuinen kuva.

        Totta, meillä myös pestiin hiukset lapsena mäntysuovalla.


    • goldy

      Minusta apteekista saatavat Ducrayn shampoot ovat hyviä. Kertyol S-niminen shampoo on tarkoitettu käytettäväksi pari kertaa viikossa ja välipesuihin Elution shampoo. Nämä ovat olleet hyvä lisähoito näin talvella kun päänahka karstoittuu enemmän.

      • hyväksi havaittu

        ducrayn kertyol s shampoo auttaa hyvin hiuspohjan psorin hoidossa. mulle lääkäri tuota shampoota suositteli ja oon tykäänyt siitä. Nyt jo 3 vuosi käytössä tuo shampoo ja system 4 oil cure hoitoaine. Nuo maksaa jotain 10- 16 euroa n 250 ml pullo. Kannattaa kokeilla


    • .....

      Tyttären päänahan psori rauhoittui ACO:n shampoolla, siinä mikä on punaisessa pullossa. Sitä ennen oli jos jonkinmoista läiskää ympäri päänahan ja tuntui, että psori oli leviämässä kasvoillekin.

      • psoripää

        moikka!

        testaappa sellasta tuote sarjaa kuin psorinol :)
        minulle se on antanut avun ja nyt voi jopa ravistaa päätä ilman että hiutaleet lentää ja se on jo hienoa se! eikä kutise enää :)


      • kokelilppa
        psoripää kirjoitti:

        moikka!

        testaappa sellasta tuote sarjaa kuin psorinol :)
        minulle se on antanut avun ja nyt voi jopa ravistaa päätä ilman että hiutaleet lentää ja se on jo hienoa se! eikä kutise enää :)

        linimentti on ollut minun käytössä vuosia, tosin psorikin on ollut välillä vuosia poissa, mutta aina kun näyttäytyy, voitelen tuolla linimentillä niin päänahkaa, kuin muitakin kohtia.
        Tuoksuu tervalle!
        Aina hiusten pesun jälkeen sivelen ainetta päänahkaan, haju hälvenee seuraavaan päivään pois.
        Apteekista saa nykyisin jo ilman reseptiä, ennen oli reseptilääke, miulla toimiva lääke, tooosi hyvä sellainen:)


    • jo helpottaa

      Xamiol-niminen on ok

      • Xamiol on reseptilääke, vastaava kuin Daivobet-voide iholle.


    • PunaS

      Itselläni oli melko paha päänahan psori, joka katosi miltei tyystin seuraavan ratkaisun avulla: ajelin itseni kaljuksi. Auringon UV pääsi näin paremmin päänahkaan, lisäksi jokapäiväinen kaljun rasvaus tuntuu tepsivän. Tätä hoitomuotoa ei kyllä voi suositella kaikille.

      • kesät kaljuna

        kun talvi tulee niin on aika härskinnäköistä kun kalju loistaa vereslihalla,parempi toi on hiuksilla peittää. Toki kesällä toimii kun aurinkoa riittää.


      • PunaS
        kesät kaljuna kirjoitti:

        kun talvi tulee niin on aika härskinnäköistä kun kalju loistaa vereslihalla,parempi toi on hiuksilla peittää. Toki kesällä toimii kun aurinkoa riittää.

        Tjaa, pari talvea nyt takana eivätkä läiskät ole palanneet. Saattaahan niitä tietysti tulla, mutta ovatpa sitten ainakin helppohoitoisempia.


      • kesät kaljuna
        PunaS kirjoitti:

        Tjaa, pari talvea nyt takana eivätkä läiskät ole palanneet. Saattaahan niitä tietysti tulla, mutta ovatpa sitten ainakin helppohoitoisempia.

        mutta ei se ole silti kaljun ansiota jos eivät ole palanneet.


      • 1219

        Minulla kanssa hävisi psori siltä kohdalta minkä ajoin kaljuksi...


    • psori-56

      parani ensimmäiseksi päänahka kun aloitin Paganon dietin vaikka psorini alkoi päänahasta 30v. sitten.
      Suosittelen.
      Voiteilla ja shampoilla saa vain hetkellisen avun, aina se palaa kuitenkin uudestaan.

    • neitsytoliivi

      Olen käyttänyt aina neitsytöljypohjaisia tuotteita päänahan psorin hoitoon, joskus pelkkää öljyäkin. Parhaaksi avuksi olen havainnut vuosien kokemuksella aidot oliiviöljypohjaiset shampoot. Usein tuoteselosteessa on mainittu vain sana oliivi, joka voi tarkoittaa oliiviuutetta tai mitä tahansa oliiviöljylaatua tms. Paras kokemus on Toscanan alueelta tulevasta kylmäpuristettua neitsytoliiviöljyä sisältävästä shampoosta nimeltä Idea Toscana tai Prima Spremitura. Niissä voi aistia aidon neitsytoliiviöljyn, joka hoitaa myös hiuksia. En ole vielä löytänyt apteekeista saman sarjan hoitoainetta, mutta on kuulemma tulossa pian.

      • auttoi minua

        Rasvaan pääni silloin tällöin Rainbown luomuoliiviöljyllä, laitan öljyä korviinikin.


    • anonymious

      Diprosalicilla hoitanut. Parturiin...viikon kuuri nii, että aamulla suihkun jälkeen puhtaaseen päänahkaan ja illalla kuivuneen ihon rapsutuksen jälkeen toisen kerran ja sitten taas aamulla....tukka lyhyenä on helppo hoitaa ja tehoaa...ainakin mulla.

      • Arki

        Minulla todettiin päänahan psori noin 10 vuotta sitten ja monet kyyneleet on tämän takia tultu väännettyä. Minulla psorista on tullut tänä päivänä enemmänkin psykologinen vaiva ja vaikka kuinka päätän että asia hoidetaan kuntoon niin en pysty lopettamaan raapimista ja hilseilevien osien nyppimistä -> joka estää parantumista. Tähän ehkä johti alku vuosien kaikkien mahdollisien hoitojen kokeilu ja huomaaminen että mikään ei toimi. Lisäksi olen hyvin stressiherkkä ihminen ja tämä osaltaan pahentaa vielä päänahkaa. Kokeiltu on ihotautilääkärien määräämät cotisonivoiteet & nesteet (joiden käyttäminen täytyi lopettaa kiristyneen päänahan ja kirvelyn takia ja huom! lääkkeissä oli myös alkoholittomia tuotteita), luontaistuotteet nokkos-, terva- ja hunajashampoot yms. sekä päänahan nesteet & voiteet, apteekin nesteet & voiteet & shampoot.. lista on hyvinHYVIN pitkä.. ja rahaa on varmasti päälle 5000€ (sisältäen lääkärikulut).

        Merkittävin käänne tapahtui ehkä vuosi sitten.. Luovutin. Pyrin elämään vähän stressittömässä arjessa ja omalta osaltaan hyväksyin että en koskaan tule pääsemään eroon päänahan psorista ja aina mustilla paidoillani on valkoista hilsettä, jonka saa pyyhkimällä pois ;) .. Käytän normaalishampoota ja hiusmuotoilutuotteita en käytä ollenkaan, koska kutittavat liian paljon..Mutta summasummarum elämäni on paljon helpompaa kuin muutamia vuosia sitten, enkä enää rahaa humpuuki tuotteisiin laita.

        Ehkä vielä kuitenkin toteutan uhkaukseni että ajelen pääni kaljuksi, jota olen suunnitellut jo parisen vuotta.. ihan noin kokeilumielessä tietenkin ;)

        Jaksamista psorin kanssa panivien kanssa. :)


      • en o kuullukaan
        Arki kirjoitti:

        Minulla todettiin päänahan psori noin 10 vuotta sitten ja monet kyyneleet on tämän takia tultu väännettyä. Minulla psorista on tullut tänä päivänä enemmänkin psykologinen vaiva ja vaikka kuinka päätän että asia hoidetaan kuntoon niin en pysty lopettamaan raapimista ja hilseilevien osien nyppimistä -> joka estää parantumista. Tähän ehkä johti alku vuosien kaikkien mahdollisien hoitojen kokeilu ja huomaaminen että mikään ei toimi. Lisäksi olen hyvin stressiherkkä ihminen ja tämä osaltaan pahentaa vielä päänahkaa. Kokeiltu on ihotautilääkärien määräämät cotisonivoiteet & nesteet (joiden käyttäminen täytyi lopettaa kiristyneen päänahan ja kirvelyn takia ja huom! lääkkeissä oli myös alkoholittomia tuotteita), luontaistuotteet nokkos-, terva- ja hunajashampoot yms. sekä päänahan nesteet & voiteet, apteekin nesteet & voiteet & shampoot.. lista on hyvinHYVIN pitkä.. ja rahaa on varmasti päälle 5000€ (sisältäen lääkärikulut).

        Merkittävin käänne tapahtui ehkä vuosi sitten.. Luovutin. Pyrin elämään vähän stressittömässä arjessa ja omalta osaltaan hyväksyin että en koskaan tule pääsemään eroon päänahan psorista ja aina mustilla paidoillani on valkoista hilsettä, jonka saa pyyhkimällä pois ;) .. Käytän normaalishampoota ja hiusmuotoilutuotteita en käytä ollenkaan, koska kutittavat liian paljon..Mutta summasummarum elämäni on paljon helpompaa kuin muutamia vuosia sitten, enkä enää rahaa humpuuki tuotteisiin laita.

        Ehkä vielä kuitenkin toteutan uhkaukseni että ajelen pääni kaljuksi, jota olen suunnitellut jo parisen vuotta.. ihan noin kokeilumielessä tietenkin ;)

        Jaksamista psorin kanssa panivien kanssa. :)

        COTISONIVOIDE?


      • Arki
        en o kuullukaan kirjoitti:

        COTISONIVOIDE?

        Tarkoitan kortisonivoidetta, jonka varmasti olet kuullut.. Touhutessa kirjoitusvirheitä sattuu.


      • Psoriton
        Arki kirjoitti:

        Minulla todettiin päänahan psori noin 10 vuotta sitten ja monet kyyneleet on tämän takia tultu väännettyä. Minulla psorista on tullut tänä päivänä enemmänkin psykologinen vaiva ja vaikka kuinka päätän että asia hoidetaan kuntoon niin en pysty lopettamaan raapimista ja hilseilevien osien nyppimistä -> joka estää parantumista. Tähän ehkä johti alku vuosien kaikkien mahdollisien hoitojen kokeilu ja huomaaminen että mikään ei toimi. Lisäksi olen hyvin stressiherkkä ihminen ja tämä osaltaan pahentaa vielä päänahkaa. Kokeiltu on ihotautilääkärien määräämät cotisonivoiteet & nesteet (joiden käyttäminen täytyi lopettaa kiristyneen päänahan ja kirvelyn takia ja huom! lääkkeissä oli myös alkoholittomia tuotteita), luontaistuotteet nokkos-, terva- ja hunajashampoot yms. sekä päänahan nesteet & voiteet, apteekin nesteet & voiteet & shampoot.. lista on hyvinHYVIN pitkä.. ja rahaa on varmasti päälle 5000€ (sisältäen lääkärikulut).

        Merkittävin käänne tapahtui ehkä vuosi sitten.. Luovutin. Pyrin elämään vähän stressittömässä arjessa ja omalta osaltaan hyväksyin että en koskaan tule pääsemään eroon päänahan psorista ja aina mustilla paidoillani on valkoista hilsettä, jonka saa pyyhkimällä pois ;) .. Käytän normaalishampoota ja hiusmuotoilutuotteita en käytä ollenkaan, koska kutittavat liian paljon..Mutta summasummarum elämäni on paljon helpompaa kuin muutamia vuosia sitten, enkä enää rahaa humpuuki tuotteisiin laita.

        Ehkä vielä kuitenkin toteutan uhkaukseni että ajelen pääni kaljuksi, jota olen suunnitellut jo parisen vuotta.. ihan noin kokeilumielessä tietenkin ;)

        Jaksamista psorin kanssa panivien kanssa. :)

        Jotkut ovat saaneet helpotusta Paganon menetelmän avulla.


      • ongelma pää
        Arki kirjoitti:

        Minulla todettiin päänahan psori noin 10 vuotta sitten ja monet kyyneleet on tämän takia tultu väännettyä. Minulla psorista on tullut tänä päivänä enemmänkin psykologinen vaiva ja vaikka kuinka päätän että asia hoidetaan kuntoon niin en pysty lopettamaan raapimista ja hilseilevien osien nyppimistä -> joka estää parantumista. Tähän ehkä johti alku vuosien kaikkien mahdollisien hoitojen kokeilu ja huomaaminen että mikään ei toimi. Lisäksi olen hyvin stressiherkkä ihminen ja tämä osaltaan pahentaa vielä päänahkaa. Kokeiltu on ihotautilääkärien määräämät cotisonivoiteet & nesteet (joiden käyttäminen täytyi lopettaa kiristyneen päänahan ja kirvelyn takia ja huom! lääkkeissä oli myös alkoholittomia tuotteita), luontaistuotteet nokkos-, terva- ja hunajashampoot yms. sekä päänahan nesteet & voiteet, apteekin nesteet & voiteet & shampoot.. lista on hyvinHYVIN pitkä.. ja rahaa on varmasti päälle 5000€ (sisältäen lääkärikulut).

        Merkittävin käänne tapahtui ehkä vuosi sitten.. Luovutin. Pyrin elämään vähän stressittömässä arjessa ja omalta osaltaan hyväksyin että en koskaan tule pääsemään eroon päänahan psorista ja aina mustilla paidoillani on valkoista hilsettä, jonka saa pyyhkimällä pois ;) .. Käytän normaalishampoota ja hiusmuotoilutuotteita en käytä ollenkaan, koska kutittavat liian paljon..Mutta summasummarum elämäni on paljon helpompaa kuin muutamia vuosia sitten, enkä enää rahaa humpuuki tuotteisiin laita.

        Ehkä vielä kuitenkin toteutan uhkaukseni että ajelen pääni kaljuksi, jota olen suunnitellut jo parisen vuotta.. ihan noin kokeilumielessä tietenkin ;)

        Jaksamista psorin kanssa panivien kanssa. :)

        Minulla todettiin päänahan psori noin 10 vuotta sitten ja monet kyyneleet on tämän takia tultu väännettyä. Minulla psorista on tullut tänä päivänä enemmänkin psykologinen vaiva ja vaikka kuinka päätän että asia hoidetaan kuntoon niin en pysty lopettamaan raapimista ja hilseilevien osien nyppimistä -> joka estää parantumista. Tähän ehkä johti alku vuosien kaikkien mahdollisien hoitojen kokeilu ja huomaaminen että mikään ei toimi. Lisäksi olen hyvin stressiherkkä ihminen ja tämä osaltaan pahentaa vielä päänahkaa. Kokeiltu on ihotautilääkärien määräämät cotisonivoiteet & nesteet (joiden käyttäminen täytyi lopettaa kiristyneen päänahan ja kirvelyn takia ja huom! lääkkeissä oli myös alkoholittomia tuotteita), luontaistuotteet nokkos-, terva- ja hunajashampoot yms. sekä päänahan nesteet & voiteet, apteekin nesteet & voiteet & shampoot.. lista on hyvinHYVIN pitkä.. ja rahaa on varmasti päälle 5000€ (sisältäen lääkärikulut).

        Merkittävin käänne tapahtui ehkä vuosi sitten.. Luovutin. Pyrin elämään vähän stressittömässä arjessa ja omalta osaltaan hyväksyin että en koskaan tule pääsemään eroon päänahan psorista ja aina mustilla paidoillani on valkoista hilsettä, jonka saa pyyhkimällä pois ;) .. Käytän normaalishampoota ja hiusmuotoilutuotteita en käytä ollenkaan, koska kutittavat liian paljon..Mutta summasummarum elämäni on paljon helpompaa kuin muutamia vuosia sitten, enkä enää rahaa humpuuki tuotteisiin laita.

        Ehkä vielä kuitenkin toteutan uhkaukseni että ajelen pääni kaljuksi, jota olen suunnitellut jo parisen vuotta.. ihan noin kokeilumielessä tietenkin ;)

        Jaksamista psorin kanssa panivien kanssa. :)




        on hyvä jos jonkun psori onsellainen että sen kanssa voi elää hoitamatta sitä.
        mulla ainakin tulee niin paksu hilse ja päänähka kiristyy vanteeksi, sen kanssa ei voi elää...
        siksi perusvoidetta ja oljyjä kuluu litroittain...ne pehmentää hyvin karstan.


    • helpotusta

      Miellyttävin shampoo oman päänahkani hoitoon on ehdottomasti ollut Idea Toscanan oliiviöljyshampoo. käytän päivittäiseen pesuun eikä ärsytä päänahkaani lainkaan, koska ei kuivata sitä. Tilasin n. kuukausi sitten www.ideatoscana.fi -sivulta, mutta kannattaa kysyä myös apteekista.

    • mm87

      System 4 oil cure hoitoaine autto mulla, oon käyttäny kaks vuotta ja ei oo kun pieniä länttejä sillon tällön, ennen oli koko päänahka ihan täynnä. lääkäri määräs aina vaan uusia litkuja mutta ri auttaneet kun hetken. kampaamoista saa n 15 e maksaa. nykyään käytän vaan silon kun tulee länttejä.

    • Katjaaa2

      Minulla psori päänahassa on lievittynyt paljonkin, kun olen kuorinut ihoni Ceridal-ihoöljyllä ( päänahkaan suoraan paljon ja pyöritellen hellästi, yön ajaksi, ja froteekypärä päähän= tehty pyyhkeestä, ja aamulla pesen hiukseni tavallisella shamppoolla, ja sen jälkeen varovasti päänahkaan etanaseerumia. Yleensä hiuspohja/hiukset jäävät hieman rasvaisen näköiseksi, mutta laitan yleensä hoidon vapaapäivänä, joten ei haittaa. Teen näin kerran viikossa, ja kuorii hilseen pois, ja läikät vaalenevat ja eivät kutise. Jos pystyisi tekemään useammin, auttaisi paremmin!? Kannattaa kokeilla.
      Ainut haittapuoli on etanaseerumin aikas kallis hinta, mutta pullollisella pärjää kauan, jos ei käytä muualle kuin päänahkaan. Itse käytän vartalolle, josta lähes kaikki psoriläiskät ovat hälventyneet ja oloni helpottunut huomattavasti.

      • poppelipoo

        mulla todettiin vasta päänahan psori ja kaikki ovat suositelleet nioxin- sarjaa. nyt ostin alkupaketin ja huomenna on eka pesu. onko muilla kokemuksia kyseisestä tuotesarjasta?


      • höpsköps
        poppelipoo kirjoitti:

        mulla todettiin vasta päänahan psori ja kaikki ovat suositelleet nioxin- sarjaa. nyt ostin alkupaketin ja huomenna on eka pesu. onko muilla kokemuksia kyseisestä tuotesarjasta?

        tuli käytettyä tuo nioxin starttipaketti. oikein hyvältä tuntu, psori hävis kokonaan. miinuksena vain,että pesu kestää kauan (shamppoo päässä 1 min, päänahan hoitoaine 1-3 min ja lopuksi suihke päähän). kannattaa erityisesti tuota päänahan hoitoainetta käyttää!!!


      • h.jarkko
        höpsköps kirjoitti:

        tuli käytettyä tuo nioxin starttipaketti. oikein hyvältä tuntu, psori hävis kokonaan. miinuksena vain,että pesu kestää kauan (shamppoo päässä 1 min, päänahan hoitoaine 1-3 min ja lopuksi suihke päähän). kannattaa erityisesti tuota päänahan hoitoainetta käyttää!!!

        päänahka psori kohta 2v ja kokeillu apteekkien shamppoot diprosalic xamiolit, kortisonit .käyty ihotautilääkäreillä, hetken apu ja kutina jatkuu . nyt alkanu miettimään jo luontaistuotteita mut pitänee kokeilla vielä näitä ohjeita, mistä saa ton nioxin paketin jos aloittais sillä taas kokeilut ? kutina ja valkoinen pilvi hartioilla on todella hirveä, kynnet pois ei voi raapia verille...


    • typyvaan

      Lähiapteekissa huomasin pari päivää sitten, että Idea Toscana Prima Spremitura sarjan oliiviöljyä sisältävä Shampoo on nyt luonnonmukainen. Ei sisällä silikonia, sulfaatteja tai keinotekoisia hajusteita/väriaineita. On lyhyen käyttökokemukseni perusteella entistäkin parempi.
      Oma psorini on helpottanut päänahan osalta lähes kokonaan ja odotan nyt mitä pahin vuodenaika tuo tullessaan.
      Tuotetta ei näköjään ole vielä kaikissa apteekeissa, mutta voi tilata myös kotiin www.apteekkishop.fi ja www.24shop.fi.

      • jl

        Koivutisle uute Nuvisal on itselläni auttanut parhaiten. Tervahan on perinteisin hoitoaihe psoriin ja tämä on ihan tervan hajuinen uute. Kun hajun kestät muutaman tunnin, ja toistat seuraavana päivänä niin kauan saat olla ilam isompia läikkiä. Auttoi minulle, ja taas pitäisi tehdä...


      • ennen litkuja
        jl kirjoitti:

        Koivutisle uute Nuvisal on itselläni auttanut parhaiten. Tervahan on perinteisin hoitoaihe psoriin ja tämä on ihan tervan hajuinen uute. Kun hajun kestät muutaman tunnin, ja toistat seuraavana päivänä niin kauan saat olla ilam isompia läikkiä. Auttoi minulle, ja taas pitäisi tehdä...

        http://www.apteekkishop.fi/Meine-Base-3000-g
        http://www.apteekkipuoti.fi/ihonhoito/ikaantyva-iho/meine-base-emaksinen-kylpysuola-75g.html
        http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ORGAN-MEINEBASE-EMAeKSINEN-SUOLA-75-G
        saunnan mennessä suihku, suolaa kämmeneel ja hierosillä koko kroppapäänahasta varpasiin.
        Jatka lauteilla päänahan hierontaa kunnes kaikki suola on sulanut.


    • lumihiutaletakki

      mutta kukaan ei ole vielä suositellut kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä, jota myydään luontaistuotekaupoissa. Sitä voi käyttää ulkoisesti hiuksiin ja iholle sekä myös sisäisesti nautittuna 3-4 rkl päivässä. Itse olen hoitanut hilseilevää päänahkaani Bio -hilseshampoilla ja oireet ovat aina hetkeksi hävinneet, mutta nyt olen aloittanut käyttää tuota kookosöljyä ja oireet ovat helpottaneet!

      Nyt vasta olen tajunnut, että kyse voisikin olla psoriasiksesta. Tyttäreni iho on pahasti ihottumainen ja siksi aloin etsiä tietoa tästä sairaudesta. Yllättävää miten monella on samoja vaivoja kuin itsellä! Vuosikausia on hilseilyyn liittynyt häpeää. Ehkä osaan nyt alkaa hoitaa päätäni, kun vaivalle on löytynyt nimi. Tsemppiä sinne!

      • pipukama

        Itselläni ei ole diagnosoitu psoria, mutta oireet siihen vahvasti viitaavat. Äidilläni ja isoäidilläni sama vaiva. Oireet ovat alkaneet noin puolen vuoden sisällä, välillä vähän parempi, välillä päänahka todella pahassa kunnossa! Olen ikäni tukkaa värjännyt, ja nytkin olisi aihetta; aikamoinen juurikasvu vaivaa.. Mutta mites on, kannattaako tuohon päänahkaan työntää semmosta myrkkyä? Iho kun on rikki aika monesta kohtaa, niin tuntus, että ei kovin fiksua ole? Voisiko esim. Henna olla parempi vaihtoehto? Alkaa todella haitata tuo juurikasvu, latvat punaiset ja juuresta työntää sitä kuuluisaa maantienharmaan sävyä! Aika ikävä näky ;)


      • pipukama
        pipukama kirjoitti:

        Itselläni ei ole diagnosoitu psoria, mutta oireet siihen vahvasti viitaavat. Äidilläni ja isoäidilläni sama vaiva. Oireet ovat alkaneet noin puolen vuoden sisällä, välillä vähän parempi, välillä päänahka todella pahassa kunnossa! Olen ikäni tukkaa värjännyt, ja nytkin olisi aihetta; aikamoinen juurikasvu vaivaa.. Mutta mites on, kannattaako tuohon päänahkaan työntää semmosta myrkkyä? Iho kun on rikki aika monesta kohtaa, niin tuntus, että ei kovin fiksua ole? Voisiko esim. Henna olla parempi vaihtoehto? Alkaa todella haitata tuo juurikasvu, latvat punaiset ja juuresta työntää sitä kuuluisaa maantienharmaan sävyä! Aika ikävä näky ;)

        Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!


      • N_
        pipukama kirjoitti:

        Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!

        Minulla ei ole itselläni psoria, mutta aloitan nyt koulussa sarjahoidon asiakkaalle joka kärsii psoriaksesta. Teen sen Bio tuotteillä. Psorin hoidossa on nimen omaa tärkeää saada kuorittua tuota ihoa kemiallisesti, ei siis mekaanisesti. Jos sitä kuorii mekaanisesti (kammalla raaputtamalla) niin iho saattaa rikkoutua ja tulehtua pahemmin. Eli siis kemiallinen kuorinta, salisyyliä sisältävä sh ja hiuspohjaan jätettävä hiusvesi joka rauhoittaa, poistaa kutinaa, kirvelyä ja hoitaa sitä hiuspohjaa. Ideana on siis saada se hilsekerros pois ja päästä vaikuttamaan sen hiuspohja soluihin rauhottavasti ja hoitavasti.


      • pahapää
        pipukama kirjoitti:

        Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!

        pipukamaKäyttäjän viestit4.11.2010 13:44 Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!



        kyllä vaan, itsellä ei pahana mutta hiven. korvissa, kulmakarvoissa ym.
        pevisone emulsiovoide auttaa, ei taida saada kuin reseptillä.


      • Nehu
        pipukama kirjoitti:

        Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!

        "Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!"

        Sama kun edellinen viesti, eli hiusrajan läiskät voi levitä näkyvimmille kohdille, korvissa voi olla kauttaaltaan ja kulmakarvat sekä silmäluomet (ylä- ja ala-) kukkii aika isosti ainakin minulla. Sitten on vielä niskassa joka on mulla ainoa kivulias läiskä, varmaankin kun on taitteessa.


      • Nehu kirjoitti:

        "Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!"

        Sama kun edellinen viesti, eli hiusrajan läiskät voi levitä näkyvimmille kohdille, korvissa voi olla kauttaaltaan ja kulmakarvat sekä silmäluomet (ylä- ja ala-) kukkii aika isosti ainakin minulla. Sitten on vielä niskassa joka on mulla ainoa kivulias läiskä, varmaankin kun on taitteessa.

        Hei. Luepa toi vastaukseni nimimerkillä psoristi, niin siitä selviää keinot päänahan hoitoon. Vastasin eilen, 08.12.2012 toiseen viestiin joka koski nivelpsoria.
        Terveisin Markku


      • 1219
        pipukama kirjoitti:

        Ja sehän unohtu kysyä, kun joku tässä ketjussa puhui jotain siitä, että psori vois kasvoihin levitä.. Onko näin? Hui!

        Minulla on ollut psori kasvoissa. Nyt on parantunut


    • eipöllömpää

      Jo vuosia päänahan psorista kärsineenä voin jakaa kanssanne päänahan hoidon tuskallisuuden pahimmillaan. On tullut kokeiltua voiteita, haudutusta, öljyjä ja kortisonia yms. Joistakin on ollut hetkeksi hyötyä, osasta ei. Olen ollut muutaman viikon erityisen tyytyväinen oliiviöljyshampooseen, jossa lukemani mukaan on tallella kaikki oliiviöljyn hoitavat ainesosat eikä sisällä mitään keinotekoisia ainesosia. Tämän tuotteen löysin sattumoisin apteekissa käydessäni. Lähin apteekki löytyy ainakin täältä www.primaspremitura.fi/jalleenmyyjat.htm

      • aiv

        Juu tää on näitä juttuja taas ettei mikään oikein auta.Itselläni ollut jo psori 10v ja eikun pahenee!! Tutki omaa kehoasi. Psori tulee sisältäpäin joten sisäinen hoito lie tärkein! D-vitskuu ja kaljuks pääni mulla ainakin helpottaa.

        Mäntysuopa tuskin toimii ja kalatkin siihen kuolee ku se sitoo hapen sekä öljyn parantavaan voimaan uskoo ken haluaa! Laittakaa floraa niihin kyl sekin auttaa.

        Meillä kotona hoidettiin ennenvanhaan psoria virtashapolla. Ei muuten kutissu! Uskoo ken haluaa!


    • M.M.

      Itselläni on noin vuoden verran päälaen päänahka oireillut, viime talvi oli ehkä pahinta: hiusrajassa oli punaisen hehkuva kutiseva ja ilkeältä tuntuva raja. Lisäksi niskassani oli pieni laikku ja kenties myös samaa ihottumaa rintojen alla. Nyttemmin ei oikeastaan vaivaa kuin tuo päänahka.

      Kampaaja-siskoni laittoi minut käyttämään Bonacuren Hairtherapy- tuotteita (Sensivite Soothe) ja lääkäri määräsi kortisooni-liuosta ja -emulsiovoidetta. Voidetta olen käyttänyt nykyisin vain pahimpien haavojen hoitoon. Kuitenkin jonkin verran noilla hiustuotteilla rauhoittunut.
      Lisäksi vaihdoin hiustenmuotoilutuotteet Erisaniin, joka on kehitetty yhteistyössä allergia- ja astmaliiton kanssa.

      Ystäväni ehdottamana ajattelin lähteä klassisen homeopaatin juttusille, josko sitä kautta saataisiin vaivaan helpotusta. Olen toki jo kerennyt lukea keskustelupalstoilta kauhukertomuksia miten oireet ovat vain pahentuneet. Mutta onko tämä sitten niin yksilökohtaista?

      Työni on välillä stressaavaa ja kiireistä, vaikkakin nautin siitä suurimmaksi osaksi. Pääsen testiryhmään testaamaan Vivibrain-luontaistuotetta, joka kuulemma mm. vähentää stressiä.

      • 1219

        Minulla oli kymmenisen vuotta sitten tosi paha psorikausi. Silloin oli kasvoissa, päänahassa, polvissa ja kyynerpäissä. Edes kaljuus ei auttanut sillä kertaa. Homeopatia auttoi. Kaikki muu hävisi, yksi pieni sormenpään kokoinen läntti jäi otsalle hiusrajaan. (unohdin muuten syödä sen kuurin loppuun kun en enää välittänyt siitä, koska olin jo parantunut niin hyvin) Varmaan riippuu homeopaatistakin, onnistuuko valitsemaan oikeat lääkkeet. Minun kohdallani onnistui. Se tuntui ihmeeltä. Myöhemmin psori on tullu takaisin, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa.


    • oireet pois

      tutkitutat onko sinulla ihokeliakia?

      www.keliakia.fi
      suolaliuos auttaa ja hoitaa kutinaan

      • Puhdasta mikro hopeaa ja sinkkiä sisältävä tuotesarja sopii erinomaisesti:
        kuivalle, hilseilevälle, ärtyneelle ja ahavoituneelle iholle. Psoriasis iholle, neurodermitiksestä kärsivälle iholle.

        Tuotteiden salaisuus piilee ainutlaatuisessa tehoaineessa, joka sisältää puhdasta nano-hopeaa ja sienimäisen pintarakenteen. Biologisesti aktiivinen pinta mahdollistaa 3-kertaisen vaikutuksen iholla; antibakteerisen, säätelevän ja tasapainottavan. Poistaa siis iholta vahingollisia mikro-organismeja kuten bakteereja, viruksia, sieniä, hiivaa jne. Näistä vapautettu iho paranee ja näyttää kauniilta, tasaiselta ja joustavalta. Tuote toimii ihon pinnalla ja nanohuokoisesta hopeasta ei esiinnyt sivuvaikutuksia.

        Hoitaa ärtynyttä ihoa ilman säilöntä- ja väriaineita sekä ilman hajusteita.

        Tuotteet ovat erittäin korkealaatuisia ja dermatologisesti tutkittuja. Soveltuvat kaikenikäisille.
        15-vuotisen kehityksen jälkeen on vihdoinkin löytynyt turvallinen keino hyödyntää nanohopeaa myös ihonhoidossa.

        Mikäli kiinnostuit ja haluat tarkempaa tietoa tai näytteen niin laita viestiä meilinä, sillä näitä tuotteita et kaupan hyllyltä löydä.

        [email protected]


    • jarkkovara

      Kuukauden käyttänyt nestemäistä diprosalicia ja ei ole enää olkapäät täynnä valkoista moskaa.
      Kyynerpäähän kokeilu missä on ollu aina ja siitäkin on lähtemäs pois.

    • Vichyn ystävä

      Minulla ei ole psoriasis-diagnoosia, mutta päänahkani oli jossain vaiheessa pitkään huonossa kunnossa: kuivunutta kuollutta ihoa irtosi kolikon kokoisina lastuina. Kokeilin varmaan n. 15 eri shamppoota (Bio , 4 systems ym ym). Lopulta löysin apteekista Vichyn vihreäkorkkisen shamppoon hilseilevälle ja kuivalle iholle, enkä sen jälkeen ole vaihtanut pois. Päänahkani on nyt näyttänyt ja tuntunut melko normaalilta 7 vuotta. Olen välillä kokeillut muita herkän ihon kampaamotuotteita, mutta aina olen palannut tuohon Vichyn shamppooseen. Ihan alussa laitoin päähän hiustenpesun jälkeen Humektan-perusvoidetta ja huuhtelin pois. Tämän jälkeen laitoin pyyhekuivaamisen jälkeen varovasti voidetta päähän pahimpiin kohtiin niin, että rasvaa ei mene hirveästi hiuksiin --> ei hilseile eikä jää rasvaisen näköisiksi.

    • adjektiivi

      Minä olen käyttänyt nytGlobex shamppoota on aika hyvin auttanut.

    • Psoriaatikko

      Päänahan psoriin pyydä lääkäriltäsi Xamiol-geeliä, lisäksi voisit pyytää reseptin hilseen kuorintaan tarkoitetusta aineesta, tätä ei tarvii kun aluksi sillä geeli estää hilseen muodostumisen.
      Mielestäni kaikkein vaivattominta, laitat iltaisin geeliä hiuspohjaan ja aamulla peset pois, ei tuoksu eikä tahraa, on muuten tehokasta ja RIITTOISAA.

    • Kerro psoriasiksesta

      Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

      Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

      Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

      Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
      Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai puh. 050 34 97 405.

    • tuomi.juhani

      Diprosalic ja lääkärin määräys. On nestemäinen ja saa kaupan päälle vie sillai
      geelimäisen tukan.
      Malli on sitte et suihkuun ja harjaat sitä "moskaa" pois peset antiseptisel hiukset ja tuota sitte hiuspohjaan nnin lähtee parissa viikossa.
      PS Älä sitte mulle urputa et tuntuu ku pää olis palossa ja täysisis liekeis,mutta sitä kestää vaan alle puol minnuuttia. Sun on se pakko kestää jos haluat nahkas kuntoo

    • tuomi.juhani

      Niin se psorinol shampoo on pelkkää rahastusta. Jos sulla on kuiva iho niin tietty miedonna ja lv-jutut vois toimia

    • "ihme-öljy"

      Kokeilkaa Arganöljyä!!! Hieron öljyä hiuspohjaan aina pesun jälkeen jättäen päänahkaan. Ei ole ollut hiuspohja ja muitakaan iho-ongelmia sen jälkeen, kun aloin käyttämään tätä "Ihme-öljyä" :)

    • Rasmus83

      Sain itse vinkin kaveriltani suolakokeiluun ja tuloksia on tullut. Hieron kosteaan päänahkaan tavallista mineraalisuolaa ja menen saunaan n. 10 minuutiksi. Siellä se muhii mukavasti päässä ja hieman kihelmöi. Auttaa paremmin päänahan psoriin kuin kortisoni. Olen aikaisemmin turvautunut apteekin kortisoneihin mutta nyt puolen vuoden ajan käyttänyt silloin tällöin suolaa. Suolaa voi liottaa pieneen määrään vettä ja tehdä jalkaan haudesiteen yön ajaksi (mikäli psoria on myös jaloissa/käsissä). Suosittelen kokoeilemaan. Tulokset huomaan jo parin kerran jälkeen. Tällä hetkellä ihottuma ei ole päänahassa ja heti kun se taas ilmestyy otan suolan käyttöön. Naamapesun jälkeen hieron suolaa kasvoihin ja huuhtelen sen vedellä. Mainitsemastasi shampoosta minulla ei ole kokemusta.

    • Mariiiaa

      Sain itse kolme viikkoa sitten lääkäriltä reseptin Daivobet nimiselle geelille. tosin kortisonia siinäkin, mutta ihottuma lähti päänahasta viikossa tolla.

      Lääkäri suositteli kokeilemaan myös voidepesua ihan jollai perusvoiteella.

    • Paksupäänahka

      Itsellä kanssa psoriasis päänahkassa(kin). Lääärit osaa mielestäni antaa voiteita jos osaa itse kertoa mikä ei vaikuta. Mutta itsehoitopuolella ainakin Orionin Nizoral ja La Curé (kuolleenmeren mineraali - mehiläisvaha) shampoot auttavat pitämään psorin ruodussa hoidon aikana. Kannattaa myös kokeilla ihan tavallista rasvaista perusvoidetta saunaan tai pitemmäksi aikaa ilman saunaa. Mutta ilman reseptimömmöjä ei kovinkaa pitkälle pötkitä. Mutta olen huomannut, että - noin yleismaailmallisesti - stressittömyys helpotta psoria HUOMATTAVASTI. Kokeilkaa, ihastutte.

    • milja

      HEI KAIKKI LUKIAT KATSEET TÄNNE!!! (HYVÄ HOITO HIUS PSORIAKSELLE) !!!

      Olin 4-luokalla kun minulla alkoi tulla psoriasiksen oireita. Kokeilimme ätini kanssa monia erillaisia hoitoja mm öljyjä ym mut mikään ei aittanut. Tuntuikun psoriasis vai paheni pahenemistaan. Kävin myös monissa ihotauti lääkereillä eikä nekään osannut auttaa. Keksimme myöhemmin äitini kanssa että auttaa paljon ett kun poistaan hilseen pää nahasta. Mietimme miten saisimme sen pois ilman raapimista ja mahdollisimman hellävaraisesti. Kokeilimme myös erilaisia shamppoi mm hilsesamppoot mut ne vaan lisäsi ärtymystä. Myöhemmin kun rahaa ei ollut enään hoitoihin ym niin äitini ostin linna shamppoon. Pesin sillä tietenkin ja huomasin että se oli hyvä pää nahalleni , koska siinä ei oli niin paljon erilaisia lisä oireita kuten jossain mm tuuheuttavassa shamppoossa. Sitten tuli sekin että erikois rasvat olivat niin kalliitta loppu viimeksi niin ei ollu varaa ostella niitä hirveesti. Kun samalla mietimme mikä olisi hyvä ja edullinen ja hellävarainen rasva mitä voisi käyttää paljon niin tuli mieleen apobase (punainen http://www.google.fi/imgres?q=apobase&um=1&hl=fi&client=firefox-a&hs=oyf&sa=N&rls=org.mozilla:fi:official&channel=np&biw=1426&bih=778&tbm=isch&tbnid=yQHOAodeb4Pu3M:&imgrefurl=http://www.verkkoapteekki.fi/index.php/cPath/719_893&docid=dYG30lEDTQHfUM&imgurl=http://www.verkkoapteekki.fi/images/apobase.JPG&w=200&h=200&ei=jimVULrNOObZ4QTM6IGwCg&zoom=1&iact=hc&vpx=596&vpy=171&dur=508&hovh=127&hovw=120&tx=88&ty=74&sig=103697718757952753415&page=1&tbnh=127&tbnw=120&start=0&ndsp=38&ved=1t:429,r:3,s:0,i:76). Tajusimme myös että se on niin rasvainen että se olisi hyvä spriakselle josse on hyvin kuiva.

      HOITONI

      Hoitoni hyvin pitkä mutta todella tehokas ja edullinen !!

      1.illalla enne nukkumaan menoa laitan rasvan( apobasen) siihen kohtaa missä on hius kohassa on sporiasis. Laitan sitä todella paljon, koska rasva EI SAA imeytyä yön aikana vaan sen pitää olla mahdollisimman kostea ja pehmeä. itelläni on pitkät hiukset ,joten laitan aina pompulalla hiukset kiinni yöksi.
      huom jos on lyhyet hiukset niin kannattaa tehdä tämä sitten päivällä (pidä rasva monta tuntiaa ja laita sitä yhellä kerralla paljon ettei tarvitse koko ajan lisätä koska siihen menee pöpöjä!!
      2. kun menee nukkumaan nii suosittelen laittamaan jonkun pyyhkeen ym tyynyn päälle ettei kaikki paikat ole rasvassa..
      3. aamulla kun heräät niin mene suihkuun ja pese LINNA SHAPPOOLLA, koska siinä on vähän lisäaineita ja se on kotimainen ja turvallinen käyttää :D
      4. kun olet pessyt hiukset niin pyydä mm vaikka äidin rapsuttaa kammalla sitä kohtaa kammalla HELLÄSTI .. ei silleen että verta/ haavoja tulee vaan sillain että suurin osa kuollutta iso solua lähtee
      (eka kerytaa kuin tein hoidon minulla lähti TODELLA PALJON kuolluutta iho solua ja tuli haavoja hhm..)
      5. sitten kun se on rapsutettu niin jos on pahan nakönen (mm minulla oli eka kerta kun tein tän hoidon pahan näkönen psoriasis lähti paljon hilsettä ) nii kannattaa laittaa VÄHÄN mm daivonexia (http://www.google.fi/imgres?q=daivonex&num=10&um=1&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=np&biw=1426&bih=778&tbm=isch&tbnid=uR5DPfk5KI4qlM:&imgrefurl=http://www.evrofarm.su/load/64-1-0-38&docid=4hLeHKckjUkXYM&imgurl=http://evrofarm.su/new_foto/DAIVONEX_CREMA/DAIVONEX_CREMA_GRANDE.jpg&w=316&h=570&ei=ViyVUIa8Es3Y4QTqjYHgAg&zoom=1&iact=hc&vpx=675&vpy=244&dur=62&hovh=302&hovw=167&tx=119&ty=131&sig=103697718757952753415&sqi=2&page=1&tbnh=137&tbnw=76&start=0&ndsp=27&ved=1t:429,r:9,s:0,i:91) tai kortisoni voidetta. itelläni daivonex ja TOSI HYVÄ RASVA

      tätä hoitoa olen tehnyt montan vuotta jo ja hyvin toiminut ennen tein hoidon noin 2x viikossa nykyään 1x 2viikossa. huomasin etten hoitoa tarvinnut enään niin paljoo koska toi on niin turvallinen ja hyvä hoito. kysyin ihotautilääkrätiltä ja sano että hyvä konsti toi ja ei ole mitään haittaa että ei tarvi mietti tuleeko sivuoireita...

      (huom sitä kauemmin pitää rasvaa päässä sitä pereminpi ite pidän noin 9h mutta päivällä 3-4h. paras on siis toi yöllä 9h noin.

      jos tätä ny joku lukee niin olisi jännä kuulla mielipiteenne niin laittakaas sähköpostia [email protected]

      • Ihan lyhyesti...

        Aivan hirveä paskakirjoitus.


      • Teksti on kuin

        seitsemän vuotiaan kynästä. Jo alku on lupaavaa,puhut hiuspsoriasiksesta! Mikä se on? Ihossa ja nivelissä psori voi olla,muttei hiuksissa! Ja tosiaan opettele kirjoittamisen alkeet muutenkin.


      • turhautunut2

        Mikä teitä kommentoijia taas vaivaa. Tässä Milja on nähnyt vaivaa kertoakseen yksityiskohtaisesti, mikä häntä on auttanut ja toivoo tällä auttavansa muita. Vähän kunnioitusta kanssaihmistä kohtaan, jookos?


      • Wilsonx
        Ihan lyhyesti... kirjoitti:

        Aivan hirveä paskakirjoitus.

        Huoltoasemilta saa ainetta nimeltä 95E, laita sitä hiuksiisi ja sytytä se tulitikulla, sen jälkeen et kärsi enää.


    • Auttoi mulla.

      Maidoton ja viljaton dieetti voi auttaa psoriin. Myös moniin muihin autoimmuunisairauksiin.

      • Mitä sitten syödä?

        Mitä msitten pitäis syödä? Ihmisethän syövät pääasiallisesti maitotuotteita kuten juustoa, viiliä, rahkaa, jugurttia. Ja viljatuotteita kuten ruisleipää. Millä korvata kyseiset tuotteet?


      • Jokkerix

        Kannattaa jätää sokerit kokonaan pois. Liika sokerin syönti aiheuttaa ihmiselle paljon ongelmaa ja vaikuttaa koko kehon ja suoliston tasapainoon. Sokeria on nykyään tarjolla lähes kaikissa ruoka-aineissa ja limonaadit on pelkää sokerivettä.
        Ajattelkaa paljonko sokereita syötte ja paljonko lapsenne niitä syövät. Lihottaa ja
        sairastuttavaa sokeria voi yrittää kaikin tavoin välttää. SE aihetuttaa ongelmia
        ihmiselle aina vain lisää. Liika sokeriin myös iho voi reakoida voimakkaasti.


    • teatree

      Mulla psori todettiin noin 5v sitten. Päänahan oon saanu kuntoon paul michell tea tree shampoolla ja hoitoaineella. aika kalliit ovat mutta tarkoitettu nimenomaa vaikealle päänahalle. Tosi huippu tuote. Itse ostan aina stockmannilta sitä, Joissakin kampaamo kaupoissa myyvät.

    • Blue Lagoon

      Blue Lagoonin erityisshampoolla ja psori on pysynyt nyt 10 vuotta poissa. Oli aikoinaan ihan järkyttävä ja paksua karstaa. Blue Lagoon on Islannissa. Ei hätää, jos ei ole sinne menossa, netistä saa näppärästi tilattua. On aika kallista, mutta yksi pullo kestää kyllä todella pitkään, kun sitä tarttee laittaa vain ihan vähän kerrallaan. Ja mitäpäs hinnasta, jos toimii.

      Blue Lagoonissa kyllä kannattaa käydä. Toimii iholle todella hyvin.

    • ihan vaan.

      Voisit kokeilla varovasti tavallisella pöytäetikalla. Minulla oli aiemmin luomi ja syylä. Laitoin siihen etikkaa sormella 2-3 kertaa päivässä ja ..hävisivät. Tehoaineena on etikkahappo joka saattaa rauhoittaa erilaisia ihoongelmia.

    • Nainen =)

      Minulla on ollut päänahan psori 13 vuotta ja olen tällä hetkellä 23. Kokemuksesta voin sanoa, että yksi parhaimpia lääkkeitä on yksinkertaisesti olla raapimatta päänahkaa. Kun on hermostunut/stressaantunut ja päänahka kutiaa, päänahkaa haluaa raapia, mutta sitä ei saa tehdä. Raapimattomuus ja hiustenpesu joka päivä tai joka toinen päivä auttavat todella pitkälle.

      • Heheh vai niin

        sulla on niin mieto psori etten paljoo keulis. Tosin ketään ei raapiminen paranna.


    • sham

      Kaikki kokeiltu, päänahan rasvaus, suola ym. Olen huomannut että niin ilmanvaihtelut kuin stressitaso vaikuttavat omaan päänahkani kuivuuteen/iho-oireisiin. Tärkeimpinä pidän hyvää hygieniaa ja mm. tyynyliinan vaihtamista tarpeeksi usein. Oliiviöljy on joskus auttanut niin, että jätän sen pyyhkeen avulla päänahkaan joksikin aikaa.

      Erityisen hyväksi shampooksi olen todennut jo jonkun aikaisemmin mainitseman oliiviöljyä sisältävän shampoon Idea Toscana:lta. Olen tottunut ostamaan lähiapteekista mutta siellä ei sitä ollut joten tilasin netistä www.maisonprovence.fi

    • Psorioireet pois

      Syksyllä 2010 diagnoosi, päänahan psori. Sain monenlaiset hoitolääkkeet ja ohjeet.
      - Sattumoisin löysin Green Tea shampoon. Kokeilin!
      Lähetin lääkärilleni viestin ja unohdin teidät kärsivät ihmiset.
      En tiedä miten lähtisin asiaa mainostamaan tai saisin päänahan psoriaatikot kokeilemaan
      miten tämä auttaisi laajemmin ja saisi helpotusta ikävään tautiin.
      Onko mahdollista tehdä laajamittaista koetta?

      En ole shampookauppias. Olen vain kiitollinen Green Tea shampoon käyttäjä.
      Viimeksi ollessani maahantuojaan yhteydessä,
      kerroin kuinka upea kokemus ja paraneminen.
      En uskalla siirtyä käsikaupan tuotteisiin.

      Käyttämäni Green Tea shampoon maahantuoja: Herb Basics Finland Oy, Espoo

      • Vihreä tee

        Olen lukenut jo vuosia sitten että vihreä tee auttaa psoriasikseen. Mistähän saisi vihreäteevoidetta jolla voisi voidella ihoaan? Green Tea tarkoittaa vihreää teetä.


      • Vihreä tee
        Vihreä tee kirjoitti:

        Olen lukenut jo vuosia sitten että vihreä tee auttaa psoriasikseen. Mistähän saisi vihreäteevoidetta jolla voisi voidella ihoaan? Green Tea tarkoittaa vihreää teetä.

        Löysin googlettamalla tällaisen mutta aina miettii että paljonkohan mahtaa maksaa:/
        Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta...

        http://www.topkat.fi/tuotteet/bion/erikoisvoiteet/dermatitis-cream-detail


      • Psorioireet pois

      • Psorioireet

        Nyt etsin uudelleen. Käyttämäni Green Tea shampoon maahantuoja: Herb Basics Finland Oy, Espoo on vaihtanut nimeä. Toimii Kouvolassa nimellä Nirvana Wellness & Tea Shop. Sain tilatuksi lisää shampoota vaikka eivät ole postimyyntiliike. Nyt vain odottelen postin saapumista.


    • omga3

      Kokeile omega3 rasvahappoja, ystäväni syö niitä ja hänen pitkäaikainen päänahkapsoriasiksensa pysyy poissa :) Mutta vaikutukset tulevat pitkällä aikavälillä kuten ravinnolla yleensäkin on taipumus vaikuttaa kehoon. Älä siis heti odota pikaisia tuloksia. TArkoitan, että huolehdi siitä, että saat hyviä rasvoja loppuelämäsi ajan :)

      • Meiccu

        Olen syönyt jo pitkään erilaisia omega-3 pitoisia öljyjä eikä mitään apua. Mm. kalaöljykapseleita, rypsiöljyä, avocadoöljyä, vehnänalkioöljyä, neitsytoliiviöljyä ( päivittäin lusikalla otettuna).
        Psoriasis on tulehdussairaus joka aiheuttaa sydän- ja verisuonisairauksia. Tässä tarvittais jotain järeämpiä keinoja kuin pelkät öljyt. Jokin tulehdusta elimistöstä poistava lääke tarvittais. Tässä linkissä asiaa tulehdusta vaimentavista ruoka-aineista.

        http://www.pronutritionist.net/anti-inflammatorinen-eli-tulehdusta-vahentava-ruokavalio/


      • Nimetön
        Meiccu kirjoitti:

        Olen syönyt jo pitkään erilaisia omega-3 pitoisia öljyjä eikä mitään apua. Mm. kalaöljykapseleita, rypsiöljyä, avocadoöljyä, vehnänalkioöljyä, neitsytoliiviöljyä ( päivittäin lusikalla otettuna).
        Psoriasis on tulehdussairaus joka aiheuttaa sydän- ja verisuonisairauksia. Tässä tarvittais jotain järeämpiä keinoja kuin pelkät öljyt. Jokin tulehdusta elimistöstä poistava lääke tarvittais. Tässä linkissä asiaa tulehdusta vaimentavista ruoka-aineista.

        http://www.pronutritionist.net/anti-inflammatorinen-eli-tulehdusta-vahentava-ruokavalio/

        Itselläni toimii Head & Shoulders Sensitive -shampoo. Välillä käytän muitakin, mutta oireiden taas ilmaannuttua siirryn H&S:än. Halpaa. (Päänahkapsoriasis lapsuudesta asti.)


      • minäkäytän

        LDN on se järeämpi keino.vaikutus on toll like systeemissä.


    • Jokkerix

      Täällä on ihmiset kokeilleet päänahan psoriakseen sen seittemänsataa lääketta ja
      rohtoa. Eikä mikään oikein tunnu kunnolla auttavan. Mistä saisi apua. Onneksi tutkimus mennee koko ajan eteenpäin. Ehkä jonakin päivänä tämäkin sairaus ja sen'
      oikea hoito ja lääkitys ratkeaa. Toivotaan parasta.

      • Kuunnelkaakaikki

        kokeilkaa SELUKOS-shampoota!!! Itsellä tuo helpotti aivan valtavasti psorinhoitoa jo kolmen pesun jälkeen!!! Kukaan ei koskaan tajunnut sitä mahdollisuutta,että psorin rinnalla oli sieni kaiken aikaa!!! Huomio Nizoral ja monet muut hilseshampoot eivät tehonneet,vasta tuo SELUKOS toi avun. APTEEKISTA SAA RESEPTIVAPAASTI!!!


    • teepuuöljy

      teepuuöljy palasaippua/shampoo ruohonjuuresta auttoi heti välittömästi, hiukset tuuhenivat muutenkin ja kutina yms hävisi.. ihoni voi paremmin kokonaan, kokeilkaahan.

    • ShiningBright

      Moi! Minulla on ollut vaikea psoriasis päänahassa 12 vuotta ja muualla vartalolla läiskäpsoriasis noin 9 vuotta. Olen 33 v. nainen.

      Viime vuonna tutustuin Anthony Williamin kirjaan Medical Medium, Secrets Behind Chronic and Mystery Illness and How to Finally Heal. Aloin vähitellen seuraamaan hänen suosittelemaansa ruokavaliota, ja huomasin pian psorin ja muiden vaivojen vähentyvän. Ruokavalio perustuu tuoreisiin hedelmiin, kasviksiin ja vihanneksiin. Tänä syksynä aloitin ruokavalion kokeilun kunnolla uudelleen, mm. syömällä joka aamu puolikkaan vesimelonin. Noin viiden viikon jälkeen prosiasis on kokonaan kadonnut, päänahkani on puhdas ensimmäistä kertaa koko 12 vuoteen sairauteni aikana! En käytä mitään kortisoni tai muita lääkevoiteita, ainoastaan ruokavaliolla tämä upea parantuminen!

      Suosittelen ehdottomasti kaikkien psoriatikkojen tutustuvan Anthony Williamin kirjaan ja blogiin, sekä facebook ja instagram sivuihin nimellä Medical Medium. Myös googlaamalla "psoriasis Medical Medium", löytyy blogi suoraan, jossa kerrotaan myös todellinen syy psoriasikseen. Tekstit ovat englanniksi, mutta tänä vuonna on hänen kirjansa ilmestynyt myös suomeksi käännettynä nimellä Anthony William, Terveysmeedio auttaa.
      Toivon todella paljon tästä olevan apua myös muille psoriatikoille, oman elämäni tämä on pelastanut! Mukavaa syksyä!

    • Tapa-Psoriasis
    • Tervasaippua

      Tervashampoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe