yksinhuoltajan tuet

näppyli

näyttääpi siltä, että jatkan raskauttani yksinhuoltajana. Joten, neuvokaa ensikertalaista, mitä kaikkia tukia yksinhuoltajaäiti voi saada. Voiko hän saada esim. kotihoidontukea?

9

15308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikivilu

se, mihin yksinhuoltajuus suoraan vaikuttaa, on lapsilisä, eli siihen saat yh-korotuksen, hurjat 36,60€ normaalin 100€ (ensimmäinen lapsi) päälle. elatustukea saat kunnalta mikäli isä ei elatusmaksuja maksa, tämä tuki on 118,15€. äitiyspäiväraha ja vanhempainraha määräytyvät sun omien tulojen mukaan, siihen eivät isän tulot vaikuta. samoin kuin asumistuki, sekin määräytyy sun tulojen mukaan.
      itse olen ollut lähen kaksi vuotta yksin marraskuussa kolme vuotta täyttävän poikani kanssa. raskaassa erossa apuna oli yksin- ja yhteishuoltajien liitto, nettisivut löytyvät osoitteesta http://www.yyl.fi/

tsemppiä jatkoon!!

käypäs katsoo www.kela.fi niin sieltä selviää yksinhuoltajan tuet

• äet5

muita kuin tuo 36.60 joka mainittiin. Loput tuet kuuluu kaikille yhtälaisesti.

• ajatella

Ei ois kannattanu olla nii hätäne ton äpärän teossa.. Nyt saat kantaa siitä vastuun.

• tyttö

jeesus sentään mikä kommentti..toinen kysyy asiallisesti ja sä vastaat kun mikäkin vi**n ääliö!!kasva aikuiseks ja jätä typerät kommenttis omaan tietoos!!

• Yh äippä myös!

Mene sinä muualle moraalisaarnojesi kanssa! Lapset ovat rikkaus, elättää ne sitten yksin tai puolison kanssa! Tuollaista veemäistä hapannaamaa ei täällä kaivata, kun kysytään fiksusti neuvoa! Oma äites tais olla liika hätänen, kun tollasen maailmaan päästi!

• Hunajameloni74

Etkö asiallisempaa vastausta voinut keksiä?

Eikös hän juuri vastuuta kannakin, koska kyselee yh-äitien tukia?

Jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, kannattaisi jättää tuollaiset asiattomat kommentit kirjoittelematta.

Kaikenlaisia tänne kirjoitteleekin.... Monesti se on rikkaus, mutta joskus riesa.

• ludvig

Menkää töihin!

• YH mut rahaa on!!

Köyhät kyykkyyn :D saanko minkalaiset tuet jos teen muksun? ei suatana XDXD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe