meidän pienen sekarotuisen (3v) kynnet lohkeilevat.. miksi?
kynnet lohkeilevat vain toisessa etutassussa. eikä kaikki lohkeile...
kynnet ovat kuulema lohkeilleet ihan pennusta asti (minä olen tuntenut koiran vasta puolitoista vuotta)
lohkeilevia kynsiä on hankala leikata.
Mistä tämä lohkeilu voisi johtua? kalkinpuute?
lohkeilevat kynnet
3
4642
Vastaukset
- voipi olla
Saattaa olla jotain kivennäisen/hivenaineen puutosta, (a- tai b -vitamiinin, pii, kalkki, rauta tms.) Voisit kokeilla jotain valmistetta, vaikkapa:
http://www.aptus.fi/biorion.htm
Jotkut sairaudetkin kai aiheuttaa kynsien halkeilua ja kai kynnen rakenne voi olla muutenkin huono, mutta sen mielestäni saa sitten korjattua aika hyvin lisäämällä kynsiä vahvistavien vitamiinien määrää. - XSaphire
En tiedä tohon kalkinpuutteeseen tms. sanoa mitään, mutta täällä on myös yksi koiruus, jonka kynnet lohkeilee muita omia koiriani enemmän. Meillä tohon vaivaan on auttanut se, että kun muilta koiruuksilta vaan leikkaan kynnet, tältä "lohkeilijalta" myös "hion" niitä santapaperilla tai ihan kunnollisella kynsiviilalla. Lohkeilu on vähentynyt huomattavasti, joskaan ei ihan loppunut..
- E.A
Ruokaan, aivan tavallista rypsi,auringonkukka,oliiviöljyä teelusikallinen ruoan joukkoon auttaa.
Parasta on kuitenkin ollut pienessä pullossa luontaistuotekaupassa myytävä helokkiöljy sitäkun on pari kolme tippaa päivässä saanut niin jopas on turkki ja kynnet kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693