Olen nuori tyttö, ja minulla on aika vakava masennus. En tunne enää mistään iloa, ja olen suunnitellut jopa itsemurhaa lääkkeillä. En pystynyt siihen, mutta lääkkeet ovat tyynyni alla. Olen myös antanut pois korujani ja kirjoittanut jäähyväiskirjeitä. Minulla on lohduton, arvoton olo.
Kävin sairaalassa, ja he totesivat, että minulla on depressio, masennushäiriö. Ajattelen, onko kyseessä Anhedonia. Mikä tuo nimenomainen sairaus edes on? Onko missään Anhedonia-potilaan haastattelua? Auttakaa!
Anhedonia?
10
4289
Vastaukset
- ngvjdfh
Olen myös hyvin itsetuhoinen. Pienestä pitäen olen viillellyt itseäni ja kerran yritin jopa hypätä sillalta alas. Viime tingassa ajattelin: "Mitä, jos elämä näyttääkin paremmalta huomenna", enkä hypännytkään.
Onko minussa jotain vikaa, kun haluan vain kuolla pois? Ei kukaan halua olla ystäväni, saatika sitten rakastaa minua. Minua vain vihataan. Minulla on pillerit, mutta joskus en jaksa edes ottaa niitä. Jos kuolen siihen, se on hyvä. En ole enää yhteiskunnan taakka.- ngvjdfh
Haluan vielä kirjoittaa tänne.
Minun tarinani löytyy myös netistä, mikäli ketään edes kiinnostaa. Aloitan syntymästäni ja kerron vuoteni vaihe vaiheelta. Joskus, jos selviän nuoruudesta hengissä, julkaisen kirjani ja kerron, millaista on olla masentunut teinityttö. Kaikki tukeminen voidaan laittaa os. [email protected] . Sinne myös, kiitos, muiden masennuspotilaiden tarinoita! En halua olla yksin, mutta toisaalta...
...hyvästi. - Paula
ngvjdfh kirjoitti:
Haluan vielä kirjoittaa tänne.
Minun tarinani löytyy myös netistä, mikäli ketään edes kiinnostaa. Aloitan syntymästäni ja kerron vuoteni vaihe vaiheelta. Joskus, jos selviän nuoruudesta hengissä, julkaisen kirjani ja kerron, millaista on olla masentunut teinityttö. Kaikki tukeminen voidaan laittaa os. [email protected] . Sinne myös, kiitos, muiden masennuspotilaiden tarinoita! En halua olla yksin, mutta toisaalta...
...hyvästi.Olisi kiva lukea :)
- täällä
- psyk.esh
on tunne-elämän häiriö, kyvyttömyys kokea tunteita.
- psykopaatti
kehittyy pikku hiljaa psykopaatiksi, minulla sama nuorena.
- tarkennustaja
Tarkennus: http://www.tohtori.fi/termi.php3?terID=7243&termit=sukupuolisen nautinnon puute
- suti
Anhedonia ei ole sairaus vaan yksi masennuksen oireista. Se tarkoittaa kyvyttömyyttä iloita tai ylipäätään tuntea mielihyvää.
- A
Hei!
En tiedä käytätkö tätä enää, mutta olisin halunnut kuulla, mikä on tilanteesi tänään. Sulle kaikkea hyvää toivottaen. ''Hei!
En tiedä käytätkö tätä enää, mutta olisin halunnut kuulla, mikä on tilanteesi tänään. Sulle kaikkea hyvää toivottaen.''
-Jep
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi rikollista
"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on775311Mitä tekee Rebelwerks?
Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä404412Vesa Ahola rehellisin valtuutettu?
Tuli seurattua valtuuston kokous netin kautta. Taitaa valtuutettu Vesa Ahola olla selkeästi rehellisin valtuutettu. Hän172318Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä
Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod3231817Dmitri Medvedev: Suomi tuhotaan - kukaan ei enää lue heille muumisatuja
Helsinki valmistautuu sotaan ja todennäköisesti valmistelee ponnahduslautaa hyökkäykselle Venäjää vastaan, valittaa Venä2241707Oho! Pippa Laukka saa kurimusta tanssiope Marko Keräseltä: "Oli vastaanotto kesken tai ei..."
Toivotaan, ettei Pippa ja Marko tipu jo heti kättelyssä… Tsemppiä Tanssii Tähtien Kanssa -kisaan! Lue lisää: https://w481686Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty
niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul311677Jatkoksi ikäero keskusteluun
Mikä oli ensireaktiosi, kun sait tietää teillä olevan vähän enemmän ikäeroa? Tiesitkö alunperin ikäerosta vai missä vaih851416- 981233
- 541224