Onko kellään kokemusta Siemensin intergroidusta uunista jossa ActiveClean pyrolyysipuhdistustoiminto. Toimiiko se? Selviääkö uuninputsaamisesta helpommalla? Pähkäilen Mielen kontra Siemens uunin välillä.
Siemens kontra Miele uuni?
11
12255
Vastaukset
- jussi
Itse olen suosinut mielen koneita. Ne ovat kertaluokkaa kestävämpiä ja laadukkaampia.
Hinta on tosin hivenen kalliimpi, mutta rahalle saa vastinetta.- uuninpesijä
- katrii
uuninpesijä kirjoitti:
Mielellä on saatavana pyrolyysiuuni.
- varmuuden vuoksi
molempien malleja - ainakin jääkaappi/pakastimissa Siemens=Miele. Mutta 30% halvempi.
- kerro lisää
Katsoin tarkasti ainakin jääviileäkaappeja,joita olen ostamassa.
Ulkomitat, käyttötilavuus, muotoilu, sisäosien varustelu täysin erilaiset!
Mutta, tiedä häntä. Toinen kauppias esitteli, kuinka Mielen erottaa takaapäin toisista jääkaapeista laadukkaamman lauhduttimen yms. takia ja toinen taas sanoi, ettei Miele sen kummempi kuin muut. Jälkimmäinen kylläkin yritti lähes pakkomyydä Electroluxia.
Mutta ostan Mielen silti, koska jääkaapeissa markkinoiden suurin käyttötilavuus 398 l. Siemensinsillä vain 355 l. - masiinat
kerro lisää kirjoitti:
Katsoin tarkasti ainakin jääviileäkaappeja,joita olen ostamassa.
Ulkomitat, käyttötilavuus, muotoilu, sisäosien varustelu täysin erilaiset!
Mutta, tiedä häntä. Toinen kauppias esitteli, kuinka Mielen erottaa takaapäin toisista jääkaapeista laadukkaamman lauhduttimen yms. takia ja toinen taas sanoi, ettei Miele sen kummempi kuin muut. Jälkimmäinen kylläkin yritti lähes pakkomyydä Electroluxia.
Mutta ostan Mielen silti, koska jääkaapeissa markkinoiden suurin käyttötilavuus 398 l. Siemensinsillä vain 355 l.oli vierekkäin joten vertailu oli erittäin helppoa; Siemensissä oli kirkkaat muovilokerot ovessa, Mielessä siniset - tässä ainoa ero. Molemmat oli 2:lla kompressorilla joten teknistäkään eroa ei ollut. Paitsi se hinta -250€
- KPy
masiinat kirjoitti:
oli vierekkäin joten vertailu oli erittäin helppoa; Siemensissä oli kirkkaat muovilokerot ovessa, Mielessä siniset - tässä ainoa ero. Molemmat oli 2:lla kompressorilla joten teknistäkään eroa ei ollut. Paitsi se hinta -250€
Miele siirtyi pari vuotta sitten ostamaan kylmäkoneet muilta tuottajilta, mutta käsittääkseni osa suunnittelusta on yhä "omaa". Kompuroita tulee kaiketi kolmesta tehtaasta, joten tuottajat tekevät eri laatuista (= eri hintaista) tavaraa eri merkeille ja eri käyttötarkoituksiin.
Kylmälaitteissa Miele ei ole ollutkaan mikään "Rolls Royce", mutta on aina pitänyt niissäkin hyvää tasoa yllä. Tietäisikö joku, mikä on Gram'n tilanne tänään?
Löysin muuten Helsingin energian sivuilta tuollaisia:
http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat/Kaappipak.pdf - tttt
KPy kirjoitti:
Miele siirtyi pari vuotta sitten ostamaan kylmäkoneet muilta tuottajilta, mutta käsittääkseni osa suunnittelusta on yhä "omaa". Kompuroita tulee kaiketi kolmesta tehtaasta, joten tuottajat tekevät eri laatuista (= eri hintaista) tavaraa eri merkeille ja eri käyttötarkoituksiin.
Kylmälaitteissa Miele ei ole ollutkaan mikään "Rolls Royce", mutta on aina pitänyt niissäkin hyvää tasoa yllä. Tietäisikö joku, mikä on Gram'n tilanne tänään?
Löysin muuten Helsingin energian sivuilta tuollaisia:
http://www.helsinginenergia.fi/sahko/kodinkoneoppaat/Kaappipak.pdfEi ole enää Gramit jääkaappien rollseja. Kaappeja ei enää valmisteta Tanskassa vaan Puolassa Amica wrongin tehtailla. Samoilla tehtailla tehdään muitakin suomessa myytäviä laitteita. Ovat toki yhä kauniita kaappeja, mutta sisäpuoli ei ole enää niin hyvä kuin oli, huomaa ovi verrattuna entisiin malleihin.
- ehkä siemensin valitseva
hei
ehkä ostan siemensin ihan tavallisen uunin.
tuo puhdistustapa kai on se et lämmität uunin johonkin asteeseen ja sit sul on lika palaneena siellä uunin pohjalla...?
ja sit sä alat peseen sitä uunii siit palaneest moskast....
toisaalta ei tartte ostaa suihkepesuaineita mutta kyllä auina joutuu luutimaan ei se lika tul täst msaailmast minnekään katoamaan ja sit on ain toi kysymys et onko edestys aina edistystä joku uus juttu todetaan hyväks ja jää eloon ja joku haudataan saman tien kun ei ollu ollenkaan kuluttajien mieleen tai ei tehny elämäst yhtään sen helpompaa...
moi kerro ny sit viel hetken päästä et mihin päädyit
Koneet on koneita ja maanantaikappaleita on aina joukossa..muutama vuosi sitten ostettiin mielen pyykkärikone ja siinä on pohjassa reikä.vesivahinko tuli kun ennen käyttöä en ollut laittanut kiinni nukkasihtiä ts. en ollut semmoseen koskenut kun ei kyl ole tarvettakaan ennen koneen käyttöä siihen koskea. Huolto totes hetken väittelyn jälkeen et joo tää nimenomainen kone vuotaa jos et omin kätösin todella tiukkaan vedä nukkasihtiä kiinni mut sit mielen seuraava konemalli ei enää vuoda tällai.....et sit sillai - uuni
Itsellä AEG pyrolyysiuuni kaikilla turhilla hienouksilla. En todellakaan aio käyttää uuniani 500 asteiseksi sen takia että saisin sen puhtaaksi.Ihan tarpeeksi kuumana käy keittiökalusteet jo pelkässä pullanpaistossa...unohtakaa pyrolyysit sekä muut myyntikikat. Enemmän hienouksia=enemmän ongelmia
- uuninpesijä
Kiitos eri mieleipiteistä teille kaikille, jäin miettimään vain mikset lämmitä uunia jotta puhdistus toimisi? Onko sinulla ollut sen kanssa ongelmia vai onko se vain periaatteen kysymys, energian säästöa vai mitä. pähkäilevä uuninpesijä epäsöi edelleen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504