Jakohihnan vaihto

Tero

Millanen homma on jakohihnan vaihto hondaan. Onko se kuinka vaikea ja työläs homma?? Mitä siinä on syytä ottaa huomioon?

Ohjekirja kehoittaa vaihtamaan remmin 200 tunnin tai 1 vuoden välein. Onko tarpeellista sentään vuoden välein?

10

15796

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

Oliskohan painovirhe jossakin. 200 tuntiahan vastaa autossa noin 10 000 km. Normaali vaihtoväli on siellä kuitenkin jotakin 70 000 tai yli merkistä riippuen.

• Ya-man

Yamahassa vastaavat ajat ovat 5 vuotta tai 1000 tuntia.

• vaan

yritä itse vaihtaa,jos et tiedä,mitä teet.Siinä pääset kädenkäänteessä koneremontin tekoon.

• heh
        vaan kirjoitti:

yritä itse vaihtaa,jos et tiedä,mitä teet.Siinä pääset kädenkäänteessä koneremontin tekoon.

Siksi varmaan Tero kyseleekin, että alkaisi tietämään.

• nyt kovin

Iso homma ole,jos joskus niitä autoonkin on vaihtanut..itse muutaman kerran omaan hondaan vaihtanut olen..

• Osku

Hondan ohjeissa on seuraava sääntö, jos hihnan hampaissa näkyy toispuoleista kulumista niin se
      on vaihtokunnossa yleensä hihna kestää normaalikäytössä vuosikausia.

• Tom

Ajoin Honda 15 hv:n perämmottorilla 10vuotta, n.4000 tuntia ammattikäytössä samalla hihnalla, ensimmäinen vika mikä moottoriin tuli oli se että pakosarja syöpyi puhki.Hihna näytti edelleenkin ihan hyvältä, luultavimmin olisi kestänyt vielä 10vuotta lisää...

• Osku
        Tom kirjoitti:

Ajoin Honda 15 hv:n perämmottorilla 10vuotta, n.4000 tuntia ammattikäytössä samalla hihnalla, ensimmäinen vika mikä moottoriin tuli oli se että pakosarja syöpyi puhki.Hihna näytti edelleenkin ihan hyvältä, luultavimmin olisi kestänyt vielä 10vuotta lisää...

Olen huomannut että kaikkiin vanhempiin Hondiin
        saa vaihtaa pakosarjan puhkisyöpymisen vuoksi
        vaikka pakosarja on rosteria on se kovin ohutta
        ainetta suolavesi ja lämmönvaihtelut varmaan
        suurin syy.

• HONDABF15HSHGUvm.2004

Hei tietääkö joku?? jakohihna hyypänny pois ja nokkapyörä halki? liekkös särkeny venttiileitä/mäntää vai sopiikos ne pyörähtää tyhjää? mistähän sais uuden nokka pyörän? vai mikäs sen oikee nimi on ja onkos tommonen monekin tunnihomma?

• Suvi4000

Luultavasti särkenyt venoja ja mäntää, avamallahan se selviää. Eikun purkamaan! Jos et itse halua purkaa ja selvittää tilannetta ja myöhemmin korjata vie se korjaamolle. Tosin kustannukset nousevat ammattilaisen tehdessä hyvin korkeiksi. Noin vanhan koneen voi korjata huoletta itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe