Mazda on paras vai mitä.
Vastaukset 15
- esko
Tulin juuri koeajamasta uuden 323 ja voin sanoa että kokemus ei ollut mitenkään miellyttävä. Mutta ehkäpä vielä jonakin päivänä...
- Yannick
Eksyin itsekin tänään Mazda liikkeeseen ja kävin ottamassa tyypit uudesta 323:sta. Täytyy kyllä todeta ettei kyseinenkään Mazda malli ole kovinkaan onnistunut. Ja tuskinpa kyseinen firma ikinä oppii tekemään kunnon autoja.
- Alessandro
Kävin itsekin koeajamassa uuden 323:sen ja täytyy sanoa ettei kyseisestä autosta löytynyt mitää hyvää sanottavaa. Hintakin on aika suolainen tuollaisesta riisikulhosta. Samalla hinnalla kun saa myös huomattavan paljon parempia autoja.
- Ma626
Kyllä vielä kultaisella 80-luvulla tehtiin todella hyviä ja kestäviä Mazdoja. Ainakin Mazda 626 2.0 Glx -88 on osoittautunut todella kestäväksi ja luotettavaksi autoksi. Tekniikan Maailma antoi kyseiselle mallille arvostelussaan neljä (****) tähteä. Nykyisistä Mazdoista en osaa paljoa sanoa, mutta niiden ulkonäkö ei ainakaan minua miellytä.
- keeko
Ma626 kirjoitti:
Kyllä vielä kultaisella 80-luvulla tehtiin todella hyviä ja kestäviä Mazdoja. Ainakin Mazda 626 2.0 Glx -88 on osoittautunut todella kestäväksi ja luotettavaksi autoksi. Tekniikan Maailma antoi kyseiselle mallille arvostelussaan neljä (****) tähteä. Nykyisistä Mazdoista en osaa paljoa sanoa, mutta niiden ulkonäkö ei ainakaan minua miellytä.
Mazda still the best! älkää iniskö saksalaaset!
- Ruotsille myydään...
keeko kirjoitti:
Uskomatonta onko pohjanmaallekin saatu jo sähköt?
- Alessandro
keeko kirjoitti:
Olisi ihan kiva kuulla millä perusteella Mazda on paras. Itse olen kokeillut jos jonkin näköistä autoa ja Mazdasta minulla ei kuitenkaan ole kertynyt mitään positiivisia kokemuksia. Ajo-ominaisuudet ovat surkeat ja kaiken lisäksi Mazdat ovat ruman näköisiä.
- paras
Alessandro kirjoitti:
Olisi ihan kiva kuulla millä perusteella Mazda on paras. Itse olen kokeillut jos jonkin näköistä autoa ja Mazdasta minulla ei kuitenkaan ole kertynyt mitään positiivisia kokemuksia. Ajo-ominaisuudet ovat surkeat ja kaiken lisäksi Mazdat ovat ruman näköisiä.
Mazdoissa vaan on jotain sitä mitä muissa autoissa ei ole! Mazda on paras, on ollut ja tulee olemaan!
- ei periaatteesta, vaan asiasta
Kävin tuossa itsekin koeilemassa uutta 323 (1.6), ja ainakin minusta kokemus oli positiivinen. Vääntöä löytyi kokoluokkaan nähden vähintäänkin kiitettävästi, ohjaustehostin säilytti mukavasti tuntuman tiehen (en ole törmännyt vielä millään merkillä yhtä hyvään) ja alusta reagoi muutenkin ennustettavasti tiukkoihinkin ohjausliikkeisiin. Se, mikä eniten yllätti ja sai jopa harkitsemaan ko. auton ostoa, oli alustan reagoimattomuus tien epätasaisuuksiin. Japanilaisille tyypillinen "hakeminen" oli siis onnistuttu poistamaan lähes kokonaan, säilyttämällä kuitenkin hyvä ohjaustuntuma..
Saman suuntaisia kommentteja on ollut eri sanomalehtienkin koeajopalstoilla, joten en oikein ymmärrä noita aiempia kommentteja. - Ossi
ei periaatteesta, vaan asiasta kirjoitti:
Kävin tuossa itsekin koeilemassa uutta 323 (1.6), ja ainakin minusta kokemus oli positiivinen. Vääntöä löytyi kokoluokkaan nähden vähintäänkin kiitettävästi, ohjaustehostin säilytti mukavasti tuntuman tiehen (en ole törmännyt vielä millään merkillä yhtä hyvään) ja alusta reagoi muutenkin ennustettavasti tiukkoihinkin ohjausliikkeisiin. Se, mikä eniten yllätti ja sai jopa harkitsemaan ko. auton ostoa, oli alustan reagoimattomuus tien epätasaisuuksiin. Japanilaisille tyypillinen "hakeminen" oli siis onnistuttu poistamaan lähes kokonaan, säilyttämällä kuitenkin hyvä ohjaustuntuma..
Saman suuntaisia kommentteja on ollut eri sanomalehtienkin koeajopalstoilla, joten en oikein ymmärrä noita aiempia kommentteja.No niihin sanomalehtien arvosteluihin ei paljon kannata luottaa. Nehän kehuu aina kaikkia autoja. Tuskin saisivat autoja edes koeajoon jos kävisivät niitä arvostelemaan.
Ja jos toimittaja itse ajaa jollain Samaralla, niin johan siinä jokainen testattu kulkuneuvo tuntuu hyvältä. - erkko
Ma626 kirjoitti:
Jep.Samaa mieltä olen itsekin.Olen itse ajanut kyseisellä mallilla jo yli 400-tuhatta eikä ole konetta avattu ja muutenkaan ei ole korjauksia tehty.
- Erkko
Alessandro kirjoitti:
Huvittavaa tarinaa mikä on paras auto.
Jollekin on tuo ja jollekin on toinen.Ei sitä yksi ihmispolo eläissään kumminkaan ehdi kaikkia kokeilla eikä oo varaakaan.On maailmassa niin ,onta automallia ja merkkiä.
Itse ola en ajanut eri merkeillä jo yht.ehkä kasksi-kaksipuoli miljoonaa kilometriä.Ja kaikki on ollut omalla tavallaan "paras" ainakin minulle siihen aikaan.
ensimmäinen autoni oli paras sen takia kun oli niin halpa että en tarvinnut ottaa velkaa hankintaan.
- operaattori
Kyllä tämäkin palsta näyttää pyörivän
hiekkalaatikon reunalta. Asialliset kommentit
tervetulleita, mutta eivät mitkään henkilöiden
väliset taistelut: Tää on huono ja toi on Paras!
Pidetään tämä palsta nyt vaan otsikon mukaisena
ja keskustellaan kyseisestä automerkistä sivisty-
neesti. Kaikilla on varmasti oma mielipide ja kukaan
ei varmaankaan ole kovin kiinnostunut vaikka
et mitään positiivista löytäisikään. - MAUKKA
KAIKKIHAN TIETÄÄ ETTEI OLE SAABIA VOITTANUTTA... TAI NO ON MUT EI AINAKAAN MAZDA!!!
- Saabmazda
Mulla on ja on ollut mazda 323 2kpl, mazdan otan käytöön kohta mutta kestää hieman ennen kun se on valmis (ostettu autovahinkokeskuksesta). Ostin pari kk sitten saab 900i-90 ja tarkoitus on tehä siitä kesäautoksi mazda jäis käyttöautona. No sen verran mä ehdin koeaja saabin ennen kuin mä pistin sen seisontavakutukseen, voin sanoa että ihan mielyttävä auto ja varmasti ihan hyvä ja kestävä. Eli loppujen lopuksi voin sanoa että molemmat autot on hyviä, tietenkin niissä on eroja, vahvuuksia ja miinuspuolia, esim saabilla on huonot vaihdelaatikot ja ruostuu helposti, mazdalla on takajarrut ja tukivarret sekä ruostuminen paikoissa missä on vaikeaa kuvitella ja vielä vaikeampaa korjata. Näin on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1991921
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,481106- 81956
Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te153936En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56841- 68752
- 98716
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?73677Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.324622- 23617