Seuraava saattaa viehättää niitä, joilla on jonkinlainen uskonnollinen yleissivistys. Laura Schlesiger on yhdysvaltalainen radioesiintyjä,
joka jakaa ohjeita ihmisille, jotka soittavat hänen ohjelmaansa.
Taannoin hän sanoi, että homoseksuaalisuus on iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan
(3. Moos. 18:22) eikä sitä voi missään tapauksessa hyväksyä. Seuraavassa
avoin kirje, jonka Tri Laura sai eräältä kuulijaltaan:
Hyvä tohtori Laura,
Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia. Olen oppinut paljon ohjelmastasi, ja pyrkinyt myös jakamaan
tietoni niin monelle ihmiselle kuin mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella homoseksuaalien elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3.
Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18.22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä. Keskustelu loppuu siihen. Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi
muutaman muun lain suhteen, miten niitä pitäisi noudattaa.
a) Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat
naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?
b) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2. Moos. 21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi
sopiva hinta hänestä?
c) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) todellakin sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuoleisia, sillä ehdolla,
että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee meksikolaisiin, mutta ei kanadalaisiin. Voitko
selventää? Miksi en saisi omistaa kanadalaisia?
d) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi
surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?
e) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin
homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?
f) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän
lukulaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää?
g) Useimmat miespuoleiset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3.
Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?
h) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6-8) että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata
amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?
i) Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos. 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen
vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester -sekoitetta). Hän myös
kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3. Moos. 24:10-16). Emmekö voisi vain
polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa? (3. Moos. 20:14)
Tiedän, että olet tutkinut näitä asioita laajasti, joten olen varma, että voit auttaa. Kiitos taas kerran, että muistutit meitä siitä, että
Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton. Uskollinen kuulijasi ja palvova ihailijasi
Sean Hayes
Uskon asioita
6
574
Vastaukset
- Adamantium
Mitä jos lukisit koko kirjan. Ties vaikka myöhempänä olisi loppuratkaisu. :)
- kalikka.
Kieltämättä aika osuva...
- Miina
enää Uudessa Liitossa eli siis kristittyjen keskuudessa lukuunottamatta Apt 15: 28-29 mainittuja aioita, joihin kuuluu myös haureus.
Haureus on avioliiton ulkopuolista seksiä, ja varsinkin ns seksuaalisset perversiot kuuluvat sen piiriin. En ymmärrä miksi te homoseksuaalisuuden puolustajat aina vedätte Mooseksen lain esiin. Me kristityt noudatamme Uutta eikä Vanhaa testamenttia.
Ilmeisesti sekä ohjelman Laura Schlesiger että kirjeen kirjoittaja itse olivat juutalaisia eikä kristittyjä. Jos taas kertomuksesi henkilöt olivat jonkun kristityn lahkon edustajia, ei voi muuta kuin todeta, että uskonnollista tietämättömyyttä ja siitä syntyviä lahkoja riittää Amerikassa!- el-kirahwi
Kyseisen naisen nimi on tarkkaan ottaen Laura Schlessinger (ei "Schlesiger"), ja hän on juutalainen. Olen itsekin kuunnellut hänen radio-ohjelmaansa Amerikassa käydessäni. Ohjelmassa on paljon hyvääkin, mutta vierastan sen toisia neuvomaan pyrkivää vastausautomaattiluonnetta. Mitä tulee avauksessa olleeseen Schlessingerille lähetettyyn kirjeeseen, niin juutalaisuuden osalta se tietysti on ihan relevantti (olisi mielenkiintoista tietää, mitä Schlessinger siihen vastasi), mutta kristinuskoon sitä ei oikein voi soveltaa.
- Miina
el-kirahwi kirjoitti:
Kyseisen naisen nimi on tarkkaan ottaen Laura Schlessinger (ei "Schlesiger"), ja hän on juutalainen. Olen itsekin kuunnellut hänen radio-ohjelmaansa Amerikassa käydessäni. Ohjelmassa on paljon hyvääkin, mutta vierastan sen toisia neuvomaan pyrkivää vastausautomaattiluonnetta. Mitä tulee avauksessa olleeseen Schlessingerille lähetettyyn kirjeeseen, niin juutalaisuuden osalta se tietysti on ihan relevantti (olisi mielenkiintoista tietää, mitä Schlessinger siihen vastasi), mutta kristinuskoon sitä ei oikein voi soveltaa.
joten keskustelun avaus kuuluisi paremminkin juutalaisuus-palstalle kuin millekään kristillisille palstalle. Oletko muuten lukenut ortodoksisuus palstaa, jossa sivutaan vähän samoja kysymyksiä? Siellä keskustellaan nyt mm veren syönnistä, mikä kielletään VT:n lisäksi UT:ssakin.
- el-kirahwi
Miina kirjoitti:
joten keskustelun avaus kuuluisi paremminkin juutalaisuus-palstalle kuin millekään kristillisille palstalle. Oletko muuten lukenut ortodoksisuus palstaa, jossa sivutaan vähän samoja kysymyksiä? Siellä keskustellaan nyt mm veren syönnistä, mikä kielletään VT:n lisäksi UT:ssakin.
Olen kyllä seurannut myös ortodoksisuus-palstaa, ja itse asiassa saatan olla vähän osasyyllinenkin siihen, että siellä nyt on se veri-keskustelu, koska satuin jokin aika sitten mainitsemaan jollekin, että myös ortodoksinen kirkko kieltää veren syömisen (Raamattuun ja kirkolliskokousten päätöksiin perustuen). Ja saattaa olla, että siitä sitten joku sai aiheen avata kokonaan uuden keskustelun aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712881
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1472190Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa752080Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2541720- 691453
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi3051415- 781337
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää381226Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps1251125- 761042