Kuuhulluus

Kuuhullu-

Oon täysin kuuhullu!
Olenko muuten eka tällä palstalla? Taidan olla.

70

25942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lycantrooppi

      ... toisinaan rupee mullakin heittämään päässä täyskuun aikaan.

      • yökyöpeli

        Täydenkuun aikaan ei tule uni millään, saattaa pari yötä tulla valvotuksi peräkkäin vaikka väsyttäisi mahdottomasti. Ei auta vaikka vain makoilisi sängyssä koko yön, silloin ei todellakaan pääse uneen. Kuuhulluus kestänyt jo 8 vuotta, ensiksi en ymmärtänyt ollenkaan mistä on kyse. Nyt siihen tottunut jo, tulee puhailtua valvottuina öinä kaikkea pientä näpertelyä, joskus olen siivoillut kaappeja ja vaatehuonettakin. Monesti ollut ikävämpi tilanne kun syystä tai toisesta on joutunut valvomaan yön ennen tai jälkeen täydenkuun,silloin on tullut vähän liikaa univelkaa.


      • naikkone82
        yökyöpeli kirjoitti:

        Täydenkuun aikaan ei tule uni millään, saattaa pari yötä tulla valvotuksi peräkkäin vaikka väsyttäisi mahdottomasti. Ei auta vaikka vain makoilisi sängyssä koko yön, silloin ei todellakaan pääse uneen. Kuuhulluus kestänyt jo 8 vuotta, ensiksi en ymmärtänyt ollenkaan mistä on kyse. Nyt siihen tottunut jo, tulee puhailtua valvottuina öinä kaikkea pientä näpertelyä, joskus olen siivoillut kaappeja ja vaatehuonettakin. Monesti ollut ikävämpi tilanne kun syystä tai toisesta on joutunut valvomaan yön ennen tai jälkeen täydenkuun,silloin on tullut vähän liikaa univelkaa.

        on se muuten ihmeellistä miten tuleeki ispis just siivoomiseen! yleensä en siitä niin kovasti pidä...


      • nutcase aka miksi näin ?
        yökyöpeli kirjoitti:

        Täydenkuun aikaan ei tule uni millään, saattaa pari yötä tulla valvotuksi peräkkäin vaikka väsyttäisi mahdottomasti. Ei auta vaikka vain makoilisi sängyssä koko yön, silloin ei todellakaan pääse uneen. Kuuhulluus kestänyt jo 8 vuotta, ensiksi en ymmärtänyt ollenkaan mistä on kyse. Nyt siihen tottunut jo, tulee puhailtua valvottuina öinä kaikkea pientä näpertelyä, joskus olen siivoillut kaappeja ja vaatehuonettakin. Monesti ollut ikävämpi tilanne kun syystä tai toisesta on joutunut valvomaan yön ennen tai jälkeen täydenkuun,silloin on tullut vähän liikaa univelkaa.

        Itekkin taidan kuuhullu olla myöskin, mutta mua ei kylläkään väsytä ollenkaan täydenkuun aikana vaikka valvominen alkaa jo pari yötä ennen sitä, ja jatkuu sen jälkeenkin vielä pari yötä. Päivälläkin olen ihan virkeä.
        Täydenkuun aikaan huomaan itsessäni myös sellaisia juttuja kuten voimistumisen tunne (tuntuu kuin tulisin tuplasti vahvemmaksi tjn), tarkemmat aistit, ja pakkomielle lähteä öiselle kävelylle ja katselemaan kuuta. Niin, ja lisäksi osaan keskustella jotenkuten koirieni kanssa ymmärrän niitä normaalia paremmin jne :--D

        Joo, tiedän että kuulostan täysin kahjolta mutta näin asia on ((;


      • kisuli73
        yökyöpeli kirjoitti:

        Täydenkuun aikaan ei tule uni millään, saattaa pari yötä tulla valvotuksi peräkkäin vaikka väsyttäisi mahdottomasti. Ei auta vaikka vain makoilisi sängyssä koko yön, silloin ei todellakaan pääse uneen. Kuuhulluus kestänyt jo 8 vuotta, ensiksi en ymmärtänyt ollenkaan mistä on kyse. Nyt siihen tottunut jo, tulee puhailtua valvottuina öinä kaikkea pientä näpertelyä, joskus olen siivoillut kaappeja ja vaatehuonettakin. Monesti ollut ikävämpi tilanne kun syystä tai toisesta on joutunut valvomaan yön ennen tai jälkeen täydenkuun,silloin on tullut vähän liikaa univelkaa.

        Mä olen kärsiny kuuhulluudesta jo parikymmentävuotta. ja nyt alkaa tuntumaan että tulen oikeasti hulluksi sen kanssa. Työt ja kotielämä kärsii kun ei pysty nukkumaan. Parin kolmen vuorikauden valvominen yhtämittaisesti tekee jo tepposiaan kun pitäisi töissä kuitenkin pystyä olemaan skarppina....


      • ei tu uni edes lääkk
        nutcase aka miksi näin ? kirjoitti:

        Itekkin taidan kuuhullu olla myöskin, mutta mua ei kylläkään väsytä ollenkaan täydenkuun aikana vaikka valvominen alkaa jo pari yötä ennen sitä, ja jatkuu sen jälkeenkin vielä pari yötä. Päivälläkin olen ihan virkeä.
        Täydenkuun aikaan huomaan itsessäni myös sellaisia juttuja kuten voimistumisen tunne (tuntuu kuin tulisin tuplasti vahvemmaksi tjn), tarkemmat aistit, ja pakkomielle lähteä öiselle kävelylle ja katselemaan kuuta. Niin, ja lisäksi osaan keskustella jotenkuten koirieni kanssa ymmärrän niitä normaalia paremmin jne :--D

        Joo, tiedän että kuulostan täysin kahjolta mutta näin asia on ((;

        Ouuuuuuuuuuuuuvuhoooooooooooooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuu!


      • unta123

        Jätkät mistä tietää et on kuuhullu koska mul on kouluu ja oon 12


    • Täydenkuun aikaan on nukkumisen kanssa vähän niin ja näin, tiedä sitten missä määrin se on hulluutta. Mutta joka väittää, ettei kuuhulluutta ole olemassa, on väärässä, se on fakta.
      Otsikossa esiintyvä termi ei ole lääketieteellinen määritelmä, vaan vitsinä latinan sanoista kuu ja unettomuus johdettu termi. Vapaasti käytettävissä...

    • Jep..

      Minullakin AINA täydenkuun aikaan ei meinaa uni tulla sitten millään!
      Ja myös päätä särkee aina ihan hirveästi..

      • peppi

        kun toiset valvoo kuuhulluuden seurauksena niin tämä tyttö nukkuu kuin tukki.


    • fellow70

      Koska ilmiö on täysin selitettävissä ja aivan normaalit ihmiset siitä kärsivät, puhuisin mieluummin kuuherkkyydestä kuin -hulluudesta. Itsekin huomaan valvovani pitempään täydenkuun aikaan, vaikkei sentään täydestä unettomuudesta olekaan kysymys. Minua kiinnostaa tämä aihepiiri vähån laajemmin ja näin maallikkona olen tulkinnut, että kuuhulluus kuten myös vuorovedet ym johtuvat maan ja kuun välisestä magneettisesta vetovoimasta. En ole perillä siitä, missä kohtaa kuu sijaitsee maahan nähden täydenkuun aikaan ja miten tällainen tilanne syntyy, mutta asialle on varmasti täysin luonnollinen selitys. Todennäköisesti kaikki ihmiset reagoivat asiaan jollain tavalla, mutta vain herkimmät ovat tietoisia asiasta. Todennäköisesti samalla tavalla vaikuttaa maasäteily eli geopaattinen säteily, jonka tutkimusta pidetään toistaiseksi pseudotieteenä. Kuitenkin kyseinen tämä säteily vaikuttaa minuun voimakkaasti. Säteily on voimakkainta aamuyöllä noin klo kahden aikaan (ajoittuuko kuuherkkyys samalla tavalla?). Uni silmään, jos nukun sellaisessa paikassa, missä maan magneettinen säteily on voimakasta. Samoin olen kärsinyt sähköallergiasta, mutta tilanne on huomattavasti helpottanut, kun vaihdoin amalgaamipaikat muovisiin paikkoihin. Kaikkea tällaistakin voi miettiä, kun etsii selitystä asialle. Eli oletteko te "kuuhullut" ylipäänsä herkkiä sähkömagneettiselle säteilylle, näyttöpäätteille, kännyköille jne? Kuuherkkyys voi olla osa tällaista yleistä herkkyyttä, joka voi syntyä esimerkiksi siitä, että elimistö on raskasmetalleista ylikuormitettu. Mitään mystiikkaa siinä ei ole.

      • Lunatar

        hulluus on pahimmillaan.Olen huomannut, että kahvin juominen auttaa tällöin hieman.Minä ainakin ajattelen olevani herkisrynyt sähkö-yms.laitteille.Onko muilla kuuhulluilla unet värillisiä,aika moni tuttu on huomannut näin olevan?


      • Uneton oon minäkin
        Lunatar kirjoitti:

        hulluus on pahimmillaan.Olen huomannut, että kahvin juominen auttaa tällöin hieman.Minä ainakin ajattelen olevani herkisrynyt sähkö-yms.laitteille.Onko muilla kuuhulluilla unet värillisiä,aika moni tuttu on huomannut näin olevan?

        Jep!
        Olen kyllä lähes aina uneton, mutta täyden kuun aikana olen kyllä ekstralevoton.

        Näen väriunia ja käyttäydyn nukkuessanikin levottomasti, kuulemma. Saatan huutaa ja kuljeskella.
        Näkeekö kukaan kauhu-unia tai käyttäytyy omituisesti nukkuessaan?


      • asiaa

        Minun kuuhun liittyvät kokemuksen ovat "suhtkoht"samanlaisia.Levottomuutta,huonounisuutta,nivelsärkyä(3asteen nivelrikko).
        Kysyin minut leikanneelta kirurgilta,täydenkuun aikaisista voimakkaista säryistä.Ei hän osannut antaa mitään selitystä.
        Sen olen huomannut kesäisin, kun nukun paljon asuntovaunussa,särkyä vähemmän,eikä unettomuutta.Kumipyörät varmaankin,jotka toimivat maadoituksena.Sama on ukonilmalla.
        Kumisaappaat heti täytyy laittaa jalkaan,kun vähänkin jyrisee,ja sitten vaunuun.
        Minulla on kyllä liikaa sähkölaitteita makkarissa.Olenkin ajatellut laittaa sen kupari maadoituksen.Onko kenelläkään kokemusta?
        Sänky on niinpäin ,että pää on itään.Kuulemani mukaan näin pitäisi ollakin??


      • fellow70
        Uneton oon minäkin kirjoitti:

        Jep!
        Olen kyllä lähes aina uneton, mutta täyden kuun aikana olen kyllä ekstralevoton.

        Näen väriunia ja käyttäydyn nukkuessanikin levottomasti, kuulemma. Saatan huutaa ja kuljeskella.
        Näkeekö kukaan kauhu-unia tai käyttäytyy omituisesti nukkuessaan?

        Kun minulla oli vielä amalgaamimyrkytys elimistössä, hermosto reagoi minullakin pitkälle tuolla tavalla kuin kerroit. Nykyisin kun olen poistanut amalgaamipaikat, en näe juuri minkäänlaisia unia.


      • fellow70
        asiaa kirjoitti:

        Minun kuuhun liittyvät kokemuksen ovat "suhtkoht"samanlaisia.Levottomuutta,huonounisuutta,nivelsärkyä(3asteen nivelrikko).
        Kysyin minut leikanneelta kirurgilta,täydenkuun aikaisista voimakkaista säryistä.Ei hän osannut antaa mitään selitystä.
        Sen olen huomannut kesäisin, kun nukun paljon asuntovaunussa,särkyä vähemmän,eikä unettomuutta.Kumipyörät varmaankin,jotka toimivat maadoituksena.Sama on ukonilmalla.
        Kumisaappaat heti täytyy laittaa jalkaan,kun vähänkin jyrisee,ja sitten vaunuun.
        Minulla on kyllä liikaa sähkölaitteita makkarissa.Olenkin ajatellut laittaa sen kupari maadoituksen.Onko kenelläkään kokemusta?
        Sänky on niinpäin ,että pää on itään.Kuulemani mukaan näin pitäisi ollakin??

        Lääkäri ei osaa kommentoida täydenkuun nivelkipuja, koska asia ei kuulu koululääketieteen piiriin.

        Saksalaisten tutkijoiden mukaan maasäteily, kulkee puolentoista metrin välein olevina linjoina, ja näiden linjojen risteyskohdassa on erityisen voimakas säteily. Oma kokemukseni on, että unen tulo helpottaa usein jo siirtämällä vuodetta puoli metriä toiseen paikkaan.


      • tällejä
        fellow70 kirjoitti:

        Lääkäri ei osaa kommentoida täydenkuun nivelkipuja, koska asia ei kuulu koululääketieteen piiriin.

        Saksalaisten tutkijoiden mukaan maasäteily, kulkee puolentoista metrin välein olevina linjoina, ja näiden linjojen risteyskohdassa on erityisen voimakas säteily. Oma kokemukseni on, että unen tulo helpottaa usein jo siirtämällä vuodetta puoli metriä toiseen paikkaan.

        onko muillekin käynyt niin että täydenkuun aikaan saan sähköiskuja tavallista herkemmin, siis en mitään sellaisia iskuja joissa hiukset kihartuu, vaan sellaisia pieniä näpäytyksiä, kun tarttuu esim vaikka metalliseen ovenkahvaan tai melkein mihin tahansa metalliseen tai helposti sähköön johtavaan esineeseen niin lähes aina tulee napsautus sormille...? Ja toinen mikä vaivaa täydenkuun aikaan on ankara jomotus alaselässä joka sitten heijastaa etupuolelle mahaan/kylkeen...? onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia..? Ja nämä kyseiset ongelmat eivät muina ajankohtina vaivaa yhtään..


      • fellow70
        tällejä kirjoitti:

        onko muillekin käynyt niin että täydenkuun aikaan saan sähköiskuja tavallista herkemmin, siis en mitään sellaisia iskuja joissa hiukset kihartuu, vaan sellaisia pieniä näpäytyksiä, kun tarttuu esim vaikka metalliseen ovenkahvaan tai melkein mihin tahansa metalliseen tai helposti sähköön johtavaan esineeseen niin lähes aina tulee napsautus sormille...? Ja toinen mikä vaivaa täydenkuun aikaan on ankara jomotus alaselässä joka sitten heijastaa etupuolelle mahaan/kylkeen...? onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia..? Ja nämä kyseiset ongelmat eivät muina ajankohtina vaivaa yhtään..

        En saa sähköiskuja täydenkuun aikaan enempää kuin muulloinkaan. Mutta jos on täysikuu ja pakkanen, jokainen tietää että sähköä on silloin enemmän ilmassa. Alaselän jomotus on kylläkin tuttua ja liittyy olennaisesti sängyn paikkaan. Jos alaselän kohdalta kulkee maasäteilylinja, joka siis on yhteydessä myös kuun magneettiseen vetovoimaan, alaselkä on silloin kipeä. Mínulla on vain yksi selitys tällaisiin kipuihin ja se on siinä, että elimistön epäpuhtaudet kuten raskasmetallit kerääntyvät osaltaan juuri munuaisiin (selkäkipu) ja maksaan (vatsakipu). Raskasmetallit elimistössä heijastavat sähköisen säteilyn takaisin ja se tuntuu vihlovana tai jomottavana kipuna. Puhtaassakin elimistössä on erilaisia pitoisuuksia metalleja kuten kuparia, hopeaa, tinaa, kultaa jne. Eli voimakkaat sähkökentät eivät ole terveellisiä kenellekään, mutta toiset ovat herkistyneet niille enemmän kuin toiset.
        No,tämä lähti kuuhulluudesta liikkeelle, mutta kaikki liittyy toisiinsa kuitenkin..


      • Nutcaseee
        tällejä kirjoitti:

        onko muillekin käynyt niin että täydenkuun aikaan saan sähköiskuja tavallista herkemmin, siis en mitään sellaisia iskuja joissa hiukset kihartuu, vaan sellaisia pieniä näpäytyksiä, kun tarttuu esim vaikka metalliseen ovenkahvaan tai melkein mihin tahansa metalliseen tai helposti sähköön johtavaan esineeseen niin lähes aina tulee napsautus sormille...? Ja toinen mikä vaivaa täydenkuun aikaan on ankara jomotus alaselässä joka sitten heijastaa etupuolelle mahaan/kylkeen...? onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia..? Ja nämä kyseiset ongelmat eivät muina ajankohtina vaivaa yhtään..

        Mulla selkää jomottaa ihan kauheasti täydenkuun aikaan, etenkin jos nukkua yrittää (huonolla menestyksellä tosin). Tuntuu kuin selkä olisi saanut kylmää tai kun menkat olisi tulossa, tosin kipu on ylempänä, ja säteilee kyllä alemmaskin. Aina ei satu, ainakaan enää kun vaidoin makuuhuoneessa järjestystä ja sänky vaihtoi paikkaa.
        Olen myös huomannut että noita pieniä sähköiskuja tulee myös melkein kaikesta mihin koskee, silloin kun täysikuu möllöttää taivaalla, eli siis "Tällejä", et ole ainoa kuka on huomannut nuo asiat ;>


      • hyvin outoa
        Uneton oon minäkin kirjoitti:

        Jep!
        Olen kyllä lähes aina uneton, mutta täyden kuun aikana olen kyllä ekstralevoton.

        Näen väriunia ja käyttäydyn nukkuessanikin levottomasti, kuulemma. Saatan huutaa ja kuljeskella.
        Näkeekö kukaan kauhu-unia tai käyttäytyy omituisesti nukkuessaan?

        ja käyttäydyn omituisesti varsinkin jos on täysikuu ja nukun tutun kanssa sanon vaikka hänelle moi ja alan juttelemaan mukavia


      • tanjaliina

        ja kärsinyt kuuyliherkkyydestä viimeiset 30 vuotta.. Olen vapaa työstä joten nykyään ei minulla ole niin valtavan raskasta elämä kuin työaikaan. Olen aina hereillä kello 2;teen yöllä ennen kuin menen nukkumaan. Nukun silloin yhtäjaksoisesti noin 7 tuntia, se riittää minulle. Noin klo 24 alan joka kerta näkemään asioita ja kuulen myös puheita ja joskus nimeni sanotaan ääneen. Valkoiset ihmishahmoiset olennot kulkevat ohitseni niin läheltä että tunnen kylmän puistatuksen ihollani. Kuulen napsahduksen kun menevät seinan läpi ulos tai tulevat sisälle. Istun usein tässä koneeni äärellä kirjoittelemassa. Pysähdyn miettimään kirjoitustani ja teeskentelen etten mitään huomaa että olen keskittyneenä kirjoitukseeni, en tiedä sitten tietävätkö että seurailen heitä vai eivät. Ensi yönä jälleen voin ruveta nauttimaan henkien elämästä. Joskus ihmettelen mitä he oikeasti puuhaavat. Samalla kun tätä olen seuraillut on minulle syntynyt valtavasti uusia taitoja joita saan loputtomasti ihmetellä. Ne taidot joita olen jo vuositolkulla osannut ovat vain vahvistuneet. Siitä päättelen että he tietävät minun seurailevan heitä mutta ovat kiitollisia siitä että olen kärsivällinen enkä kuitenkaan pelkää heitä.


      • Kuu-ukko1
        tällejä kirjoitti:

        onko muillekin käynyt niin että täydenkuun aikaan saan sähköiskuja tavallista herkemmin, siis en mitään sellaisia iskuja joissa hiukset kihartuu, vaan sellaisia pieniä näpäytyksiä, kun tarttuu esim vaikka metalliseen ovenkahvaan tai melkein mihin tahansa metalliseen tai helposti sähköön johtavaan esineeseen niin lähes aina tulee napsautus sormille...? Ja toinen mikä vaivaa täydenkuun aikaan on ankara jomotus alaselässä joka sitten heijastaa etupuolelle mahaan/kylkeen...? onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia..? Ja nämä kyseiset ongelmat eivät muina ajankohtina vaivaa yhtään..

        Normaalia ainakin pakkasella, staaattista sähköö, samaa kuin ukkosella ja ennen ukkosta. Pakkasella ilma on "kuivaa" ja sähkövarauksia syntyy helpommin.


    • Hiihtäjä

      Oletko kokeillut kuutamohiihtoa. Oikeasti kokemisenarvoista. Pikkupakkasella kun hanki kantaa on elämys hiihdellä yksin avoimessa metsämaastossa täydenkuun alla. Pilvettömän kuutamon valossa näkee hyvin.

      • pakkasnaama

        niin tai kävelylle, voi tiirailla taivaalle.ja nauttia hiljaisuudesta.


    • ihmettelijä

      elkää seuratko kalenteria*neuvoo*
      niin pääsee eroon kuuhulluudesta.Totuus
      on se ,että alitajuisesti itselle sen tekee,
      kun tietää kuunkierrot

      • Minä

        Olet todellakin väärässä... Itse en ole kalenteri ihminen. Paremminkin tietyt oireet kun ilmaantuu, menen ja kurkistan että no sehän se taivaalla taas mollottaa.

        Mäkin näen värillisiä unia ja paljon. Jos en ole nähnyt unia vähään aikaan (esim. viikkoon), olen hyvin väsynyt ja tressaantunut. Mieheni ei näe unia (tai muista nähneensä)ja ihmetteleekin usein miten voin olla yöllä niin eloisa toisinaan ja puheripulin pauloissa.


      • ei se noin mee

        Itse en seuraa kuunkirtoja tai kalenterista kuuta, huomaan sen yleensä silloin kun nukun huonosti ja mietin, että oisiko mahdollisesti täysikuu syynä..


      • minä hoitaja
        Minä kirjoitti:

        Olet todellakin väärässä... Itse en ole kalenteri ihminen. Paremminkin tietyt oireet kun ilmaantuu, menen ja kurkistan että no sehän se taivaalla taas mollottaa.

        Mäkin näen värillisiä unia ja paljon. Jos en ole nähnyt unia vähään aikaan (esim. viikkoon), olen hyvin väsynyt ja tressaantunut. Mieheni ei näe unia (tai muista nähneensä)ja ihmetteleekin usein miten voin olla yöllä niin eloisa toisinaan ja puheripulin pauloissa.

        Niimpä ei kyllä tosiian tarvitse kalenteriin katsoa, riittää kun seuraavana aamuna levottomasti nukutun tai melkein valvotun yön jälkeen katsoo kalenteriin tai taivaalle ja huomaa täyden kuun!! pelottavaa!!


    • kuullako silmät

      kuuhullu olen minäkin vaikka vei se oman aikansa ennenkuin pystyin myöntämään. Nyt odotetaan kaksi päivää ja taas valvotaan ja ihmetellään kun uni ei tule silmään. Mailataan mahdollisten kanssasisarusten kansssa ja ihaillaan kuuta.

    • Qtamopazas

      Työkaveri kertoi inttiaikanaan kävelleensä puolitutun varusmiehen kanssa Haminan varuskunta-alueella täydenkuun aikaan ja todenneensa, että "Kuuta pitää välillä ulvoa tai voi tulla kuuhulluksi." "Onko näin?", kysyi toveri ja mies vahvisti "Näin on."

      Niinpä he kiipesivät vallin päälle, menivät polvilleen ruoholle ja alkoivat kilpaa ulvoa kuuta. Useat muut tunnistivat heidät ja huhumylly oli valmis ;-)

    • ada

      En nukkunut viime yönä silmäystäkään. Vitsailin aiheesta kavereille, että taisi olla täysikuu. Selvisi, että täysikuuhan oli:) Monta kertaa aikaisemminkin käynyt samalla tavalla. Kumma juttu.

      • jemeliin

        Minullakin on aina välillä outoja unettomia öitä (yleensä nukun kuin tukki).Äiti epäili että saatan olla hieman kuuhullu :D
        Nyt viime viikolla en saanut unta ti ja ke yönä (ke oli täysikuu,mutta itse en tiennyt sitä).Ke nukuin todella huonosti.Uni oli todella levotonta,säpsähtelin jatkuvasti hereille ja tuntui että koko talosta kuului ihmeellistä napsumista ja muita ääniä (tai sitten kuulin ne omassa päässäni).Sitten laitan unissani aina yövalon päälle ja pois,ja taas päälle ja pois (siis levottomina öinä,niin kui nyt)..todella outoa.Siinä sitten lueskelin kirjaa.Lopulta kyllästyin ja laitoin korvatulpat päähän,ja vähän helpotti sitten.


      • ...
        jemeliin kirjoitti:

        Minullakin on aina välillä outoja unettomia öitä (yleensä nukun kuin tukki).Äiti epäili että saatan olla hieman kuuhullu :D
        Nyt viime viikolla en saanut unta ti ja ke yönä (ke oli täysikuu,mutta itse en tiennyt sitä).Ke nukuin todella huonosti.Uni oli todella levotonta,säpsähtelin jatkuvasti hereille ja tuntui että koko talosta kuului ihmeellistä napsumista ja muita ääniä (tai sitten kuulin ne omassa päässäni).Sitten laitan unissani aina yövalon päälle ja pois,ja taas päälle ja pois (siis levottomina öinä,niin kui nyt)..todella outoa.Siinä sitten lueskelin kirjaa.Lopulta kyllästyin ja laitoin korvatulpat päähän,ja vähän helpotti sitten.

        hrr... kuulostaa aika.. kummitusmaiselta.....


    • kuutamolla

      Kuu liitetään ,taikoihin ,yliluonnollisuuteen ,vamppyyreihin ,lhmis-susiin ,mutta TODELLISUUDESSA he ovat väärässä.........
      Kuu on rakastavaisten planeetta ja rakastuneet ihmiset tuntevat täydenkuun aikana tuntemuksia joita maallikko kuvailee hulluudeksi.
      TODELLISUUDESSA kuu saa ihmisen RAKASTUMAAN.

    • ET OLE AINOA!

      Et ole ainoa, jolla on kuuhulluus, nimittäin minull on myös. Se on inhottavaa, ja huomasin sen vasta viime yönä. En nukkunut koko yönä, mutta ihmetttelen, miksi olin pirteä päivällä, ainakin koulussa,vaikka valvoin koko yön, en ollut päivällä väsynyt. Kun aamulla menin kävellen kouluun, niin huomasin, että kuu näytti hyvin suurelta, ja keltaiselta. Päivällä koulun jälkeen kerroin äidille, että näin, että kuu oli tooosi iso. Äiti kertoi kuuhulluudesta, ja luulen, että minuun on iskenyt kuuhulluus. Toivottavasti ei tule paljon "täysikuuöitä" niin sanotusti :)

      • runosorsa

        Kuuhullu. Tätä on meillä ollut ilmeisesti myös suvussa, tajusin itse potevan tästä kun joskus kerroin äidille nukkuneeni todella huonosti. Hän oli nukkunut huonosti myös ja sanoi että viimeyönä oli ollut täysikuu. En ikinä katso kalenterista millon on täysikuu, mutta esim viimeyönä en saanut silmänräpäystäkään nukuttua ja aamulla olin vaan varma että ihan varmasti oli täysikuu. Kurkkasin kalenteriini ja tsädääm. :S. Tätä siis käy aika useinkin. Olen muutenkin todella herkkä ja suvussa monet ovat sähkölle ym yliherkkiä.


      • satsumapuu
        runosorsa kirjoitti:

        Kuuhullu. Tätä on meillä ollut ilmeisesti myös suvussa, tajusin itse potevan tästä kun joskus kerroin äidille nukkuneeni todella huonosti. Hän oli nukkunut huonosti myös ja sanoi että viimeyönä oli ollut täysikuu. En ikinä katso kalenterista millon on täysikuu, mutta esim viimeyönä en saanut silmänräpäystäkään nukuttua ja aamulla olin vaan varma että ihan varmasti oli täysikuu. Kurkkasin kalenteriini ja tsädääm. :S. Tätä siis käy aika useinkin. Olen muutenkin todella herkkä ja suvussa monet ovat sähkölle ym yliherkkiä.

        Kasvavan kuun aikana oon kokoajan kauheen iloinen ja virkeä, mutta ennen uuttakuuta asia on ihan päinvastoin ;/ täysikuun aikana, enkä paria yötä ennen sitä saa nukuttua ollenkaan, enintään ehkä joskus aamuyöllä neljän jälkeen uni saattaa tulla. Rapu olen aurinkomerkiltäni, vaikuttaakohan se tähän jotenkin, en tiiä...


    • talvi87

      Täysikuun aikana, pari päivää ennen ja jälkeen, olen täysin virkku!!! Ei nukuta ollenkaan pyörii vain sängyssä ja ihmettelee että eihän tästä mitään tule.. Joskus siivoilen, toisinaan kulutan aikaani leipomisen parissa, saa siinä naapurit ihmetellä kun palailevat baarikierrokselta kun tuore pulla tuoksuu HIH!!

      En yleensä muutenkaan tarvitse unta paljoakaan, kuusi-seitsemän tuntia riittää mainiosti jos menee yli tunnen itseni väsyneeksi. Täysikuun aikaan on aivan sama vaikka tulisi nukuttua vain kaksi tuntia niinä neljänä yönä peräkkäin jotka tulee valvottua, niin olen silti täydessä iskussa!!!

      Eli ihmettelen suuresti kun monet mainitsevat että väsymys iskee, mutta meitähän on moneksi..

    • Omituinen höpöttäjä

      Jaahas, nyt ei vaan tullut uni sitten millään. Huomasin että oho, kello onkin kolme ja käpyttelin sänkyyn. Mutta ei uni tullut. Päätä särki ja ajatuksia pyöri mielessä taukoamatta. Yritin lukea, tyhjentää mielen, kuunnella rauhallista musiikkia, tehdä iltapesut uudelleen ja syödä vähän iltapalasta, mutta mikään ei auttanut. Tässä sitä nyt sitten koneella kekotetaan ja katsellaan kun aamuvirkut vanhukset lähtee sauvakävelemään. :) Ja tosiaan, täysikuuhun tasan viikko aikaa. Täysikuu näkyisi siis olevan juurikin juhannuksena.
      Olen huomannut olevani herkkä täysikuun vaikutukselle, mutta enemmänkin juuri viikkoa ennen. Joskus saatan valvoa kyllä täyden pyörylänkin aikana tavallista pidempään, mutta en ikinä valvo täysin koko yötä. Mietin, että liekö kuukautiset sitten herkistä entistä enemmän kasvavalle kuulle? Olisiko näin, että kenties juuri naiset olisivat (kuukautisten takia) herkempiä kuun vaikutuksille? Itsellä ko. kerran kuussa oleva vitsaus on nimittäin käsillä ja siksi tämmöinen pohdinta.
      Olen luullakseni ainakin tämmöinen epäsäännöllinen kuuhulluilija, koska aina täysikuuta en edes "noteeraa", mutta sitten kun se iskee niin iskee kunnolla. Eli lähinnä hillittömänä pääkipuna kuten nyt. Ja kuten tuolla muissakin viesteissä oli mainintaa, niin todellakin iskee siivousinto (saisi kyllä iskeä muulloinkin kämpän kunnosta päätellen) ja kauhea tekemisen into päällä, vaikka tuntuu että kulkee ihan puolilla valoilla. Ja saan myös erittäin hyviä ideoita ja pystyn ratkomaan pitkään askarruttaneet ongelmat kertaheitolla! En tiedä mikä kumma siinä on. Ehkä kuu vetää aivonesteitä takaisin kohti päänuppia, niin ajatuskin juoksee paremmin. :D
      Huomasin myös spekulaatiota siitä, että kuuihmiset nukkuisivat ja näkisivät unta eritavalla. En ole tutkinut liittyykö mitkään omista asioista erityisesti juuri täysikuun aikaan, mutta olen myös hyvin levoton nukkuja. Pyörin ja hyörin, potkin ja huidon. Puhun myös unissani ja käyttäydyn kuin olisin hereillä. Olen monesti puhunut täysin järkeviä asioita silmät avonaisina vierustoverilleni tai jopa halannut häntä! Itsellä mitään käsitystä asiasta. Monesti herännyt myös pää jalkopäästä ja jalat tyynyllä, kuin Peppi Pitkätossu konsanaan. :) Unet ovat värikkäitä, hyvin juonellisia ja yksityiskohtaisia. Muistan ne myös hyvin herättyäni. Joskus saatan nähdä myös "enneunia".
      Olen myös herkistynyt sähkölle. Aistin ukkosen jo kaukaa ja esimerkiksi suurien sähkövirtojen, kuten tien varsien muuntajien läheltä kulkeminen aiheuttaa myös vihlovaa pääkipua.

      Että näin meillä. :)

    • just sillee

      itselläni on ollu kuuhulluus n 40v(tiedostanu)oireet on n viikon,ei nukuta viikkoon,elimistö käy 200%teholla,helvetin rauhaton olo,hermosto täysin sökö,en suvaitse ketään lähelleni,olo on sellainen jota ei toivo pahimmalle vihamiehelleen kun kuu on pienentyny nukuttaa nii saatanasti ja hyvin rauhallinen olotila kaikin puolin ei sitä kyllä usko sellainen joka ei kuuhullu ole

    • thisisslov

      Viimeksi kun oli täysikuu niin oli heti illan pimettyä tosi jännä ja rauhallinen olo. Ihanku olis ollu yhteys johonkin ''suurempaan voimaan'' tms. Sitten menin ulos ja huomasin kuun. Tuijotin sitä varmaan 10 minuuttia ajattelematta mitään. Se oli tosi iso ja kaunis, en oo ennen ees huomannu että se on niin iso ja sen näkönen. Sitten ku menin sisään ja nukkumaan kun kello oli jo paljon ja seuraavana aamuna oli aikainen herätys, niin en pystynyt nukkumaan, vaan tuli sellainen tunne että pakko kattoo kuuta. No menin takasin ulos tuijottamaan sitä hetkeksi ja tuli taas rauhallinen olo ja tunsin jonkun yhteyden. Sitten menin sänkyyn ja avasin ikkunan ja tuijottelin sängystä kuuta niin tuli rauhallinen olo ja nukuin todella hyvin! Mulla on ollu sairauden takia univaikeuksia niin en koskaan herää virkeänä paitsi sinä aamuna. :)

      • Moon-girl :3

        Täydenkuun aikaan innostun liikaa ja kaatuilen ilman syytä. Kesken yön mä välil herään ja musta tuntuuu et joka tuijottaaa mua. Se on iha hirveetä. Tää on nii ilkeetä ku oon sekasin viel täydenkuun jälkeenkin.


    • pienen pyöreän orja

      näimpä tätä ollaan kuun kanssa vietetty unettomia öitä jo vuosikymmenen ja rapiat päälle. 23v olen tällä hetkellä enkä usko että tähän valvomiset jää. normaali unesta sen verran että maailman voi tuhota äänekkäästi mun ympäriltä ja tajuaisin asian vasta herättyäni. olen äärettömän hyvä nukkumaan, ja tiedän sen heti et taas se yks möllöttelee tuolla taivahalla ku uni ei yksinkertaisesti tule. tää tulee omalta osalta täydenkuun aikana ja 2 päivää sen jälkeen, poikkeuksetta.
      ihmettelijälle valaistuksen sanaa : en ole koskaan tarkoituksella kalenteria katsonu ja vahingossa jos ohi mennessä vilkaisen niin vielä vähemmän jään tutkimaan kuunkiertoja, nimiä, vuosia, kk yms.. vilkaisen kalenteria tietääkseni neuvoa joillekkin kalenterin sijaintia jos joku kiinnostunut moista tarvitsee.

      ps: jaksamisia kaikille yökyöpeleille ja jos tulee mieleen jotain asennon vaihtamisia yms poppakonsteja ni jakakaa, tässä vaiheessa ei voi kun yrittää:D

      • kuuhullu2

        itse kohta 40v,lapsena täydenkuun aikaan heräsin ja itkin.äiti otti syliin ja katsottiin kuuta,minä itkin,että miksi ja osoitin kuuta.nykyään ja joka täysikuu aikaa nukun erittäin huonosti ja levoton.se on viisi vuorokautta,ennen ja jälkeen.


    • Hohhoo...

      Taas on valvottu yö takana.Kuu möllöttää ikkunasta kammariini aamuyöhön asti.Vieressä on junarata ja sähkö pärisee kun tavarajunat menee.Normaali elo poistuu talosta kun tulee täysikuu.Päätä puristaa ohimoilla tiukka vanne.Ikenissä tuntuu painetta ja korvissa.Sänkyyn on turha 10v:n kokemuksella mennä kun uni ei tule.Vatsassa just maksan kohdalla on tunne kun olisi istunut kauan ja se ois ollu "puristuksissa".Pitää suunnitella muuttoa junaradan läheisyydestä pois.Uskon sähköaltistumiseen nyt aivan täysin.Samoin kuun gravitaatio- oireisiin.Tää on ihan faktaa.Mutta todella ikävää elää sen kanssa kun on oltava vielä työelämässä.Vihapuhetta pakkaa tulemaan näinä aikoina itseltäni tavallista enemmän.Johtuu ehkä väsymyksestä.
      Muistan kun poikani joskus ammattikouluaikana kärjistettynä sanoi että on mentävä ajoissa nukkumaan tai on koulussa väsynyt.Silloin voi vaikka tappaa
      kaikki.Kuu vaikuttaa meihin eri tavalla.Toisiin kyllä ja toisille ei mitään.

    • YLPEE KUU

      Foliohatut tiesi kertoilla,että ollaan menossa KUUta päin ja KOWAAAAAAA!!!!!!!!!!

    • yökukkuja133

      Viime yönä ei tullut uni millään. tai kyllä sain sitten nukuttua kun väsytti niin maan pirusti johonkin 2 aikaan yöllä ja aikanen herätys. mutta huonosti nukuin. Ehkä asiaa helpotti rullaverhot jotka ei päästä valoa. Yöllä aloin kuitenki puuhamaan jotain, kuten pesemään hiuksia kananmunalla sen suurempia ajattelematta. Ja sit tajusin vasta suihkussa ettei tule lämmintä vettä... muutenkin olis tehny mieli mennä ulos katsomaan kuuta/tähtiä, mutta ei noiten susien yms sekaan viitti täällä korvessa keskellä yötä mennä..

    • hghfghgfhfh
    • hei!! olen 13w tyttö ja viimeks ku oli täys kuu niin valvoin koko yön ja sen jälkeiset 3 päivää.. en pystyny päivälläkään nukkumaan.. äidilläni sama vika

    • J K

      KYLLÄ OLEN

      • SATURNUS XI

        NIIN MÄÄKI, UNI EI TUU KU LÄÄKKEILLÄ TAI VIINALLA TÄYDEN KUUN AIKAAN!

        SANOKOOT TUTKIJAT MITÄ HYVÄNSÄ!


    • Perttimies

      Olen kuuhullu. Itse en muista "kuukohtauksistani" mitään mutta vaimo kertoi että esitin olevani höyryveturi täysikuun aikaan.

    • Minä myös!

      Siis kun on täysi kuu niin en saa nukkuttua yöllä vaan valvon ja pyörin sängyssä unetomana.Ja kun olen ulkona ja on täysikuu niin jään pitkäksi aikaa VAIN tuijottamaan kuuta paikoilleen ja ihan kuin jaksaisin sen jälkeen paremmin :D

      mitä tämä on`? oonko kuu hullu??

    • jännnää

      Se on täällä taas. Itse tajusin juuri tänään olevani "kuuhullu". Tällä viikolla joka yö oon valvonu myöhään, mutta herännyt silti aikasin aamulla. Viime yönä menin parvekkeella ja huomasin keltaisena möllöttävän kuun jossain puiden takana, en kuitenkaan erottanut että oliko se täysikuu, koska puita oli niin paljon edessä. Mutta siinä parvekkeella kun seisoin niin tuli jotenkin sellanen rauhallinen olo ja sen jälkeen kävelin suoraan sänkyyn ja nukahdin, aika jännää. Tänään kaveri sit sano että on täysikuu ja aloin selvittää tätä juttua ja tässä päivän mittaan oon lukenu muiden kokemuksia ja tullu siihen tulokseen että kyllä se kuu jotenkin vaikuttaa ihmisiin :)

      • Juappo nro 100400

        Kissaki pitää meteliä täyden kuun aikaan sisään ulos niinku armeijassa.


    • SeireeninKyynel96

      Aina kun on täysikuu en saa millään unta vaan energiaa riittää kuin durasel pupussa. Nyt on tätä kirjoittaessani täysikuu. Siksi täällä olenkin kun ei uni tule ja
      on aika pitkää :b

    • Mondkatzen

      Moi kaikki kuuhulluilijat!

      Olen aina ollut yökyöpeli ja siksi tehnyt aiemmin paljon yövuoroja. Tunnistan itsessäni kuuhullun, sillä silloin olo on energisempi ja levottomampi, uni ei tule silmään vaikka kuu-ukkoa ei näkyisikään. En tuijottele kalenteria, sen vain tietää. Jostain syystä sairaaloissa kulkee juttuja, että täyden kuun aikana verenvuodot tyrehtyy huonommin, tulee paljon umppari- ja aneurysmapotilaita sekä itsemurhakanditaatteja. Onko muut hoitoalalla olevat kuulleet saman? Entäs poliisit onko teillä kookemuksia, että esim. häiriökäyttäytyminen olisi yleisempää täydenkuun aikaan? Tätä olisi mielenkiintoista tutkia ihan tieteellisesti :)

      • helevata

        haluaisin eroon tästä kuu-ukosta taitaa olla ma


      • aawasfsfef
        helevata kirjoitti:

        haluaisin eroon tästä kuu-ukosta taitaa olla ma

        X kuuhulluus saa jäädä 10 min.


      • NASA2
        aawasfsfef kirjoitti:

        X kuuhulluus saa jäädä 10 min.

        no nyt, pelaa taas kuut ja kuu


    • maia6

      Haluaisitko tarkan, laajan ja nopean ennustuksen/ selvänäköisen tulkinnan?
      Ajat kun ovat nyt kaikin puolin hankalia, on paljon työttömyyttä ja aina löytyy murheita
      rakkaus rintamalla ja muissa ihmissuhteissa ja asioissa.
      Ja minä olen johdatettu ja asetettu auttamaan teitä, sen voin rakkauden nimeen vannoa.
      Ei ole tyhmiä kysymyksiä ja sähköpostitse käymämme keskustelut ovat luottamuksellisia.

      Toki on puhelimessa palvelevia ennustajia, mutta samaan hintaan saat puhua
      vain 4 minuuttia, kerkeääkö siinä ajassa kysyä kaikki tärkeät kysymykset?

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa.
      Pikaversio:
      Minä vastaan sinulle jopa max 12 kysymykseen hintaan vain 9 euroa.
      Mikä on varsin kohtuullinen hinta koska tulkinta vaatii jopa tunnin ja maksan alvit ja
      muut yrittäjän kulut. Ja teen tätä "työtä" vapaa-ajallani eli en siis päivätyökseni.
      Kysymykset esität vain ranskalaisin viivoin yksinkertaisessa muodossa.
      Laajempi tulkinta:
      Jossa pureudutaan menneisyyteen, nykyhetkeen ja tulevaisuuteen tarkemmin,
      hintaan 22 euroa. Tässäkin muodossa toki vastaan kysymyksiisi joita saat esittää
      niin paljon kuin mieltäsi sattuu askarruttamaan.

      Muutama ohje Sinulle, kun päädyt lähettämään pyynnön.
      Kerro itsestäsi etunimi tai ainakin nimimerkki, ikä, asuinpaikka, hiusten-, ja silmienväri ja ehkä
      jotain muuta itsestäsi jotta pääsen energioihisi käsiksi ja pystyn tehdä luotettavan ennustuksen.
      Esitä kysymyksesi mielellään ranskalaisin viivoin ja selkeästi, jotta viestistäsi tulee selkeä
      ja siihen olisi helppo vastata niin ettei se häiritsisi keskittymistäni.
      Vastaan pyyntöihin viimeistään vuorokauden kuluessa sen jälkeen kun maksu näkyy tililläni.
      Saat kuitin halutessasi sähköpostiisi tulostettavassa muodossa.

      Selvänäön lahja kulkee suvussani jo usean sukupolven takaa. Asiat koen ja näen intuitiivisesti
      ja apuna käytän kortteja tarpeen vaatiessa. Henkimaailma on ollut osa elämääni jo lapsesta
      saakka, ensimmäisiä muistoja ovat ne kun olen antanut energiahoitoja eläimille, ymmärtämättä
      sitä mitä tarkalleen ottaen olin tekemässä, rukoilin paljon vaikka sitä ei missään opetettu, koin ja
      näin paljon henkimaailman asioita jo silloin. Eläimet ovat minulle vielä tänäkin päivänä elämän
      suurin ilo ja rakkaus. Kuten myös ihmisten auttaminen.

      Ota rohkeasti yhteyttä sähköpostiini
      [email protected]

      Valon tiellä kanssasi kulkien - Riia

    • darkranger

      Hauskasti eräänä yön kun oli täyskuu niin niin en millään saanut nukuttua pitkään aikaan kun valo tuli ikkunan raosta yritän vaan aina pistää ikkunaan verhot kii ku on täyskuu

    • saan yleensä hyviä oivalluksia elämästä ja universumista täydenkuun aikaan ja sen lähipäivinä :)

    • täyskuuhullu

      itse olen kärsinyt kyseisestä koko ikäni. se on perinnöllistä ja inhottavaa. täydenkuun aikaan ei saa unta ja pyörii hikisenä vaan koko yön. siihenki tottuu. ja aina ku tietää että on täyskuu ni osaa jo varautua siihen :D

    • kukkurukuu :)

      ihmettelin ,kun ei uni tule .kuuhan siellä taivaalla paistaa .olen ilmeisesti pöpi.

    • Luukas234

      Jaa..moni puhuu että kuu vaikuttaa ja onhan se totta, että kuu vaikuttaa vuoroveteenkin, mutta minulle kyllä on ihan sama oliko kuu näkyvissä kokonaan, puoliksi vai ei ollenkaan...niin ihan sama rauha niin yöllä kun päivällä. Ei yhtikäs mitään vaikutusta

    • luuruu

      koko viime yön pyörin sängyssä ja ihmettelin että miksi taas, että tuntuu kun joka kuukausi olisi tämmöisiä öitä... no niin, tästä kun vähän valittelin kaverille niin hän totesi että oli täysikuu :) tarkistelin työvuorojen perusteella noita edellisen kuukausien täysikuuöitä ja sitä että osuuko ne yksiin noiden valvottujen öiden kanssa ja osuu kyllä, nuo nimenomaiset, ei mitkään muut satunnaiset päivät niiden ulkopuolella edes vaan pelkästään nuo.

      huom. en ole siis edes tullut ajatelleeksi aiemmin tätä yhteyttä eli ei ole ollut mistään kalenterista opiskeltua ja varauduttua.

      pitääpä ensi kerralla koittaa saada katseyhteys kuuhun, kun täällä on niin moni sanonut että se on rauhoittanut :) mitä teette tuolle päänsärylle?

      • Reyarin

        Rajatiedosta ja Newageopeista päässeenä epäilen ilmiöiden syyksi sitä, että erityisesti täydenkuun aikoina maailmalla kokoontuu useita palvojaryhmiä manaamaan ihmisille sairauksia, kuolemaa ja onnettomuuksia. Yksi Isämeidän auttaa parhaiten :).


    • Luna11

      Oli sitte täysikuu tai ei niin tää tyttö ei nuku millään.

    • kuulunamoon

      Kuutamoa on hieno katsella.Varsinkin elokuun kuutamo uinnit mökillä ja maaliskuun kuutamo hiihto.

      Maamieskoulun eräpojat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe